Spring naar bijdragen

jongen op anti-homo kamp


anti homo kamp  

  1. 1. anti homo kamp

    • ja!
      8
    • nee
      57
    • twijfel
      1


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 221
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 21:14:09 schreef [D]patrick het volgende:

het christendom is tog anti homo? dat staat tog in de bijbel?

Sjaloom [D]patrick,

De bijbel is alleen tegen ontucht tussen homo's (zoals homo-ontmoetingsplekken) en het homo-huwelijk, omdat deze bestemd is voor man en vrouw. Wat niet zegt dat homo's geen liefdesrelaties met elkaar kunnen hebben.

Maar er zijn inderdaad veel christenen tegen homoseksualiteit in het algemeen. Maar goed, dat alles is weer een ander topic.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 19:50:02 schreef RobertF het volgende:

[...]Sjaloom [D]patrick,

De bijbel is alleen tegen ontucht tussen homo's (zoals homo-ontmoetingsplekken) en het homo-huwelijk, omdat deze bestemd is voor man en vrouw. Wat niet zegt dat homo's geen liefdesrelaties met elkaar kunnen hebben.

Maar er zijn inderdaad veel christenen tegen homoseksualiteit in het algemeen. Maar goed, dat alles is weer een ander
.

Dus als ik het goed begrijp mogen mensen die homo zijn wel een relatie met elkaar aan gaan omdat ze verliefd zijn enzo. Maar niet trouwen en geen sex.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 31 juli 2005 18:01:42 schreef bart1984 het volgende:

Dus als ik het goed begrijp mogen mensen die homo zijn wel een relatie met elkaar aan gaan omdat ze verliefd zijn enzo. Maar niet trouwen en geen sex.

Sjaloom bart1984,

Dat klopt. Dit omdat seks en huwelijk in Gods ogen onlosmakelijk met elkaar zijn verbonden. Waarbij onder seks puur en alleen de penetratie wordt verstaan. Met alleen knuffelen, zoenen en naast elkaar liggen sluit je nog geen bijbels huwelijk.

Omdat het huwelijk exclusief voor man en vrouw is bedoeld, kunnen homo's dus geen huwelijk sluiten. Wel met elkaar samenwonen, maar niet met elkaar trouwen. Dit omdat het huwelijk méér is dan alleen die diepe liefdesband, namelijk ook een getuigenis van Gods eenheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 31 juli 2005 19:05:22 schreef RobertF het volgende:

[...]Sjaloom bart1984,

Omdat het huwelijk exclusief voor man en vrouw is bedoeld, kunnen homo's dus geen huwelijk sluiten. Wel met elkaar samenwonen, maar niet met elkaar trouwen. Dit omdat het huwelijk méér is dan alleen die diepe liefdesband, namelijk ook een getuigenis van Gods eenheid.

Euh, ze kunnen wel trouwen hoor alleen mag dat van het christendom niet.

*Edit*

Mag orale sex dan wel bij homosexuelen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom bart1984,

Omdat het huwelijk zo ik geloof een diepere betekenis heeft dan alleen die liefdesband. Het is ook de éénwording tussen twee mensen, in geestelijk opzicht. Man en vrouw tezamen vormen dan Gods volledige evenbeeld qua karakter.

En ja, dat gaat dus niet bij man en man of vrouw en vrouw. Het is nu eenmaal niet anders. Ik veroordeel deze stellen dus niet en zie echt wel de liefde die er vanaf straalt. Maar daar gaat het dus niet alléén om. Homo's kunnen een liefdesband met elkaar hebben en zelfs samenwonen als ze willen. Alleen geen huwelijk.

Maar ja, als je die visie niet deelt, is het niet meer dan logisch dat je er geen enkel kwaad in ziet. Ik zie er ook niet echt heel erg kwaad in, behalve dan dat Gods principe wat betreft het huwelijk met voeten wordt getreden zo. En ja, dát vind ik wel erg jammer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat vind ik dus jammer van het christendom. Er is geen totaale gelijkheid tussen hetro's en homo's. Dat heb ik altijd jammer gevonden omdat er een hoop mensen in nederland christen zijn en het dus eens zijn met de stelling van de bijbel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 01 augustus 2005 00:58:18 schreef bart1984 het volgende:

Nou, ken jij iemand die wel bezwaar heeft dan??

Vrij veel mensen ja. Hoewel dat wel onder de veronderstelling is dat "samenwonen" hier een eufemistische manier is om te zeggen: een relatie, inclusief sex.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik snap het echt niet. Samenwonen van homo's wordt toegestaan, gebeurt al jááren, terwijl christelijk gezien mensen al getrouwd zijn als ze samen sex hebben gehad. Maar... als ze dan willen trouwen in het gemeentehuis is dat ineens verschrikkelijk, en dan dus nog niet eens in een kerk. En als ongelovigen willen trouwen is er niemand die zich daar aan stoort, terwijl men dat in hun ogen niet voor god doen. Nou ja, misschien valt het kwartje ooit eens

hamer.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 01 augustus 2005 01:43:27 schreef Luctor het volgende:

Ik snap het echt niet. Samenwonen van homo's wordt toegestaan, gebeurt al jááren, terwijl christelijk gezien mensen al getrouwd zijn als ze samen sex hebben gehad.

Alleen bij bepaalde christelijke stromingen hoor.

Quote:
Maar... als ze dan willen trouwen in het gemeentehuis is dat ineens verschrikkelijk, en dan dus nog niet eens in een kerk. En als ongelovigen willen trouwen is er niemand die zich daar aan stoort, terwijl men dat in hun ogen niet voor god doen. Nou ja, misschien valt het kwartje ooit eens

hamer.gif

LOL, veel kwartjes opgooien

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het maakt mij niet uit, deze mensen zijn net zo goed mensen als jij en ik. Alleen hebben ze andere gevoelens. Maar daar kan je toch niets aan veranderen? Als ik verliefd ben, ben ik verliefd. en ben ik verdrietig dan heb ik verdriet. Dat zijn net zo goed gevoelens die homo's ook voor elkaar hebben.

Die kun je niet uitschakelen?

Moet je dan maar heel je leven met een masker op lopen en doen alsof je gelukkig bent?

Alsof je daar blij van wordt?

Van mij mogen homo's gewoon homo zijn, samenwonen trouwen en kinderen adopteren.

En lesbi's ook.

Ik geloof dan ook niet dat God niet van homo's zou houden.

Hun daden vind hij misschien niet goed. Maar alles wat ik doe keurt hij vast ook niet goed.

En dit soort kampen zijn helemaal bizar!

Heb elkander lief, dus ook de homo!!

Annelies

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid