Spring naar bijdragen

Aanbiddingsdans


Aanbevolen berichten

Hoi ik ben nieuw, heb net pas gerigistreerd.

Ik weet niet zo goed waar ik dit moet plaatsen deze forum is heel groot.

Ik ben op zoek naar video banden of dvds over het dansen voor God en misschien kunnen jullie mij helpen, want ik wil graag dansen voor God, maar heb wel wat dans technieken nodig, dus

Help help party.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dansen wordt niet bepaald positief bevonden in de bijbel (zoals zoveel mooie dingen van het leven).

Hier is een engelstalig artikel hierover dat besluit met de zin: Let none be deceived, the fruit of the modern dance has never increased purity and spirituality, but the destruction of all that relates to human happiness and eternal salvation.

(Persoonlijk vind ik dit lariekoek)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom Jonah,

Vaak komt het dansen pas helemaal tot zijn recht als je het ook kunt. Net zoals schilderen: als je het voor geen meter kunt, dan is het leuk misschien om te doen. Maar als je het wél echt kunt, dan kun je je er veel meer voor inzetten en veel meer je hart eraan geven, zeg maar.

Maar goed, dansen voor God. Er is geen bepaalde manier daarvoor. Net zoals er geen bepaalde manier van zingen voor Hem is. Dansen is bewegen op de muziek en hoe je dat doet... tja... Het is trouwens ook leuk om met zijn tweeën voor Hem te dansen, als je beiden tenminste een béétje weet hoe het moet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 02 augustus 2005 19:12:53 schreef Jonah het volgende:

Hm.. als jij het wil leren, komt het dan zo uit je hart, die geoefende pasjes?

Let wel, ik zeg niet dat het niet kan. Maar echte aanbidding komt vaak spontaan, en niet als opgevoerd stukje.

Of ligt dat nu aan mij?
knipoog_dicht.gif

Woorden zijn ook aangeleerd, maar die gebruik je bij echte aanbidding toch ook?

Persoonlijk vind ik het ook onzin dat echte aanbidding spontaan komt. Wat versta jij eigenlijk onder echte aanbidding?

Om BOT te gaan, ik weet nikswidegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey hey,

ff voor de duidelijkheid, ik dans met twee meiden voor God. Wat we dansen komt vanuit ons hart en we oefenen heel veel. Maar ik zou ook wel dans technieken van anderen willen zien om daaruit te leren.

Er zijn veel mensen die andere mensen leren uit de bijbel. Jezus is ons grootste leraar, dat neemt niet weg dat mijn voorganger een uitstekende leraar is.

Wat ik bedoel te zeggen is aanbidding in dans, (want aanbidding is niet alleen dansen, zingen of bidden, maar een levensstijl)dat kan je ook van andere leren, je doet het voor God. Men dans voor God net zoals men zingt voor God en soms schrijft iemand een liedje voor je en soms zing je spontaan een lied voor God. Soms krijg je zangles om ademtechnieken te leren en soms ben je een geboren technicus in zingen en dansen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Echte aanbidding die komt uit je hart.

Ik kan absoluut niet zingen, is het daarom geen ware aanbidding? Als het uit m'n hart komt is het dat zeker wel!! God kijkt door de buitenkant heen, dan hoeft de manier voor de mensen niet perfect te zijn, voor God is het perfect als jij het met je hart doet.

(misschien was spontaan verkeerd geformuleerd excuses, als het uit het hart komt is heel wat beter)

Een aanrader om te lezen zijn de boeken van Matt Redman Meer dan een lied en Facedown. Hierin gaat het over aanbidding, de uiterlijke vertoning daarvan (ook een stukje over dansen kwam er in voor knipoog_dicht.gif) en naja.. te veel om op te noemen knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 02 augustus 2005 22:31:09 schreef maaike het volgende:

Heb ff voor je gezocht:

(engelse site met allemaal links, moet je dus ff doorklikken)

En ik denk dat je via google nog wel meer kan vinden...helemaal in het engels. Khoop dat je er wat aan hebt, succes ermee!

tss argumentatie dmv links mag niet

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
Gast Anon_phpbb

Quote:
onemangang:

Dansen wordt niet bepaald positief bevonden in de bijbel
[/i]

(Persoonlijk vind ik dit lariekoek)

Ja inderdaad, welke valse profeet heeft dat nu weer verzonnen. Net zo'n vreemde regel dat je de Heer alleen met Orgel(of in sommige gevallen alleen een voorzanger), 18e eeuwse melodiën en Psalmen mag loven.

Loof de Heer met heel je hart en heel je ziel gebruik daarvoor elk instrument, lied, dans dat je door de heilige geest wordt gegeven. Als je iets voor God doe doe het dan goed. Nog sterker Mozes nam zelfs zijn hele veestapel mee. Feesten die 7 dagen duren ... elk jaar weer. Ter ere van de Heer. Daar kunnen wij stijve Hollanders nog veel van leren

En btw in de Bijbel wordt wel degelijk gefeest om God te eren ..... en niet zo'n klein beetje ook. Dat is een voorproefje wat ons in de hemel te wachten staat.

FEEST!!

-Ex 10,9: Mozes antwoordde: ‘We gaan met jong en oud, met onze zonen en dochters, en we nemen ook onze schapen, geiten en runderen mee, want we gaan ter ere van de HEER een feest vieren.’

-2 Sam 6,14: Vol overgave danste hij voor de HEER, slechts gekleed in een linnen priesterhemd.

-Lev 23,39: Neem dit in acht: Op de vijftiende dag van de zevende maand, wanneer je de oogst van het land hebt gehaald, begint het feest van de HEER, dat zeven dagen duurt. De eerste dag en de achtste dag moeten voor jullie rustdagen zijn.

-Ps 30,12: U hebt mijn klacht veranderd in een dans, mijn rouwkleed weggenomen, mij in vreugde gehuld.

-Ps 150,4: loof hem met dans en tamboerijn, loof hem met snaren en fluit.

-Judit 3,7: Hij werd daar en in de wijde omtrek onthaald met kransen, dans en tromgeroffel.

-2 Sam 6,16: Toen de ark de Davidsburcht werd binnengedragen, stond Michal, de dochter van Saul, al op de uitkijk bij haar venster. Ze zag koning David dansen en springen voor de HEER

-Pred 3,4: Er is een tijd om te huilen en een tijd om te lachen, een tijd om te rouwen en een tijd om te dansen.

-Jer 31,13: Meisjes dansen vrolijk in de rei, jongens en grijsaards dansen mee. Hun rouw verander ik in vreugde, ik troost hen, hun verdriet vergeten zij

-Pred 9,7: Dus eet je brood met vreugde, drink met een vrolijk hart je wijn. God ziet alles wat je doet allang met welbehagen aan.

-Wijsh 2,9: Elk veld zal ons zien dansen, overal laten we sporen van vrolijkheid achter. Dat is toch waarvoor we leven, dat is toch ons lot?

-Deut 16,14: Vier dan uitbundig feest, samen met uw zonen en dochters, uw slaven, uw slavinnen, en de Levieten, de vreemdelingen, de weduwen en de wezen die bij u in de stad wonen.

-2 Sam 6,21: David antwoordde: ‘Dat deed ik voor de HEER, die mij heeft aangesteld als vorst over het volk van de HEER, over Israël, en mij zo heeft verkozen boven jouw vader en heel zijn familie; voor de HEER danste ik!

Maar hou het wel binnen de perken. Een Feestje is leuk maar het moet natuurlijk wel leuk blijven.

-Jes 5,11: Wee degenen die ’s ochtends in alle vroegte naarstig op zoek gaan naar drank, die zich tot diep in de nacht door wijn laten benevelen.

Dit weekend was er op de Global Leadership Summit 2005 van Willow Creek dat in de Pijler (Lelystad) werd gehouden ook een dansgroep die een lofdans voor God opvoerde. Heel indrukwekkend en eervol richting God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 year later...
Gast Anon_phpbb

Hoi Susi,

Ik zie dat het al lang geleden is dat je een berichtje hebt geplaatst maar ik kwam op deze site omdat ik ook op zoek ben naar informatie over Christelijke dans.

Kijk eens op You tube en zoek dan op worship dance o.i.d. dan krijg je wel het een en ander te voorschijn. Verder is er in Nederland volgens mij niet veel te krijgen. Kijk maar eens op deze site, tis wel een engelse site, misschien dat je er iets aan hebt link

Succes!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Thorgrem, zoek eens zelf..

Dat zou kunnen, de kans dat ik op een of ander belachelijk filmpje uitkom die in zijn geheel niet representatief is is daarmee echter aanwezig. Ik denk niet dat het geheel eerlijk zou zijn als ik daar vervolgens conclusies uit ga trekken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid