Spring naar bijdragen

Wat willen niet-Christen horen?


Aanbevolen berichten

@bringer of the night je bent hier op een christelijk forum een beetje respect zou niet verkeerd zijn (En dat zeg ik al Niet-Christen.

BOT

Wat niet-christenen willen horen: Ik vind het niet erg om over geloof een discussie te voeren en ik zou graag willen weten wat de motivatie is en dan niet alleen het is een gevoel.. want dat snap ik ook.

Ik heb niet altijd goede ervaring met die discussie's maar ook hele goede.

Soms twijfel ik nog wel van zou het niet waar zijn, toen ik wat kleiner was, geloofde ik in god,jezus en de heilige geest maar toen ik begon te denken vielen niet genoeg puzzelstukjes op hun plaats.

Dus voor een discussie ben ik wel te porren en wil je me wat uitleggen geen probleem.

zolang het respectvol gebeurt en ik niet behandeld word als een ketter vroeger en helemaal de grond in geboord word (de slechte ervaring) kom je met mij heel ver

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 54
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

@essie: Je hebt gelijk, ook ik stap weer in de valkuil door christelijk jargon te gebruiken.

Het is moeilijk om als overtuigd Christen, die God heeft zien werken en daardoor daar ook volledig in gelooft, aan een niet-christen uit te leggen wat je bedoelt met God, Jezus, wie Jezus is en wat Hij voor ons heeft gedaan.

Blijkbaar moet ook ik dat nog leren... Ik zal het volgende keer beter (in geestelijke jip en janneke taal) proberen uit te leggen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

het begint me wel op te vallen dat hoe meer ik hier ben hoe meer ik geintreseerd raak. *kijkt om zich heen en ziet een bijbel en een bijbel handboek liggen* dat lijkt me toch wel een intresting voortgang.

dus gooi niet-christenen hierheen worden ze vanzelf christelijk grijnz

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 years later...

Quote:

[...]

Wat willen veel niet-christenen horen:

- Jezus heeft nooit bestaan, gewoon een dom schaapherders sprookje.

- Jezus was Gaius Julius Caesar (
hamer.gif
)

- Jezus was een belangrijke profeet, maar niet de zoon van God (Islam).

- Jezus was een goed en verlicht mens, meer niet.

- Jezus deed allemaal dingen die niet met de bijbel zouden kloppen.

- Jezus, Boedha ea. allemaal dezelfde bron.

[...]

Niks. Dat werkt anders alleen maar averechts...

Die post wilde ik net tikken, maar Gorthaur was me al voor.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid