Spring naar bijdragen

Rechter: "SGP is een discriminerend


Aanbevolen berichten

Quote:
Als je die mening deelt en kandidaat wilt worden binnen deze partij, mag je niet afgewezen worden op grond van ras, geslacht, geaardheid of geloof. Net als in de arbeidsmarkt mag er wél gekeken worden naar je kwaliteiten, ideeën en inzit.

Quote:
Quote:

Een politieke partij is geen breiclubje o.i.d, maar staat voor een bepaalde mening (uiteraard nog steeds binnen de grenzen van de grondwet).

De VVD moet ook verboden worden het is tegen de vrijheid van onderwijs, dat is ook tegen de grondwet.

Oempf.

Volgens de grondwet ben je als vereniging niet verplicht je openstellen voor iedereen, volgens de wet zelf trouwens ook niet. Ook als politieke partij niet. De uitspraak van de rechter was echter: de staat mag geen verenigingen, partijen of wat voor organisatie dan ook ondersteunen die zich niet openstelt voor alle leden ongeacht sekse, ras of wat dan ook. Daarom heeft de SGP geen subsidie meer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 240
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
De eerste ben ik het niet mee eens. Ik vind dat iedereen dat maar voor zichzelf moet weten. Wel vind ik, dat als je nooit thuis bent en geen tijd hebt voor je kinderen je ook geen kinderen moet krijgen.

We zijn het eens smile.gif

Quote:
Maar ik vind het een beetje rolverdelend om te zeggen dat de vrouw maar thuis moet blijven.

In mijn laatste opmerking doelde ik dus niet op het vrouw zijn. Maar kijk een van de grootste groep mensen die momenteel de markt op gaat voor werk zijn vrouwen die kinderen hebben die nu van de lagere school af zijn, ze hebben dus tijd. Aangezien ze toch werkervaring hebben komen ze ook nog redelijk aan de bak. Maar elke herintreder (man of vrouw), of vrouw die kinderen thuis heeft (en daar dus ook haar dag aan kan besteden, dat is geen vloek toch? Dat kind is een keuze van jou, en een geschenk van God) zou dan ruimte kunnen maken voor de jeugd.

Quote:
Ik doe toch niet voor niets een opleiding? En zo ben ik niet de enige.

Nee zeker niet, zelfs de SGP verbied een vrouw niet om te gaan werken, ook niet als ze kinderen hebben. Wat ze wel zeggen is dat de vrouw belangrijk is in de opvoeding van kinderen (ik herhaal, de vrouw is belangrijk in de opvoeding dus in de maatschappij), de man werkt en steunt ook de maatschappij, maar waarom is 'huisvrouw' zijn een vloek?

Deze jongeman gaat later zeker een dag thuis zijn om met zijn kinderen te zijn, om te genieten, om te werken en om huisvader te zijn. En als mijn vrouw perce zou willen werken, zou ik er nog over denken om huisvader te zijn en dat te combineren met een freelance taak.

Kortom ik ben geen SGP-mens op die punten, absoluut niet zelfs. Maar die SGP mag er zijn, want er zijn mensen die dezelfde ideen hebben en dus vertegenwoordigt willen worden. De politiek is er voor het volk, niet andersom!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

zo zie je maar weer dat er nog steeds gekken rondlopen, iemand op geslagt ofzo indelen en zn regten afnemen kan gewoon niet ze denken dat de mannen een soort ubermensch is ofzo en de vrouwen een stel slaven die nix mogen zeggen. iedereen is gelijk wat je ook bent of hoe je eruit ziet en ik ben t dan ook grondig met de beslissing eens

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 05 februari 2006 20:42:45 schreef punkgod het volgende:

zo zie je maar weer dat er nog steeds gekken rondlopen, iemand op geslagt ofzo indelen en zn regten afnemen kan gewoon niet ze denken dat de mannen een soort ubermensch is ofzo en de vrouwen een stel slaven die nix mogen zeggen. iedereen is gelijk wat je ook bent of hoe je eruit ziet en ik ben t dan ook grondig met de beslissing eens

Yeah, righthamer.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 05 februari 2006 20:42:45 schreef punkgod het volgende:

zo zie je maar weer dat er nog steeds gekken rondlopen, iemand op geslacht ofzo indelen en z’n rechten afnemen kan gewoon niet ze denken dat de mannen een soort Übermensch is ofzo en de vrouwen een stel slaven die niets mogen zeggen.

Iedereen is gelijk wat je ook bent of hoe je eruit ziet en ik ben t dan ook grondig met de beslissing eens

Iedereen = gelijkwaardig niet iedereen = gelijk stuutje.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sorry Joost!

Ik denk dat mijn opmerking heel belangrijk is. Het gaat mij niet om de woorden (woordziften) van punkgod, maar het gaat mij om de mogelijkheid een statement te maken in de richting van het gedachtegoed der nationale mensheid.

Ik wil stellen dat we niet moeten proberen man en vrouw gelijk te laten zijn, want dat zijn ze niet.

Man en vrouw zijn gelijkwaardig.

De SGP is misschien wel veel minder discriminerend dan de rechter heeft geoordeeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 11 months later...

Weer geen subsidie SGP wegens positie vrouw

dinsdag 30 januari 2007 15:38

De Staatkundig Gereformeerde Partij (SGP) loopt ook dit jaar subsidie van de overheid mis omdat vrouwen nog steeds niet dezelfde rechten hebben als mannen.

Het gaat om een bedrag van 800.000 euro. De SGP had wel op het bedrag gerekend, omdat het partijstatuut sinds vorig jaar enigszins is aangepast.

Vrouwen mogen sinds juni vorig jaar lid worden van de partij. Ze mogen zich echter nog steeds niet verkiesbaar stellen. De aanpassing is volgens de rechtbank dan ook niet voldoende om nu wel subsidie toe te kennen.

Hoger beroep

De SGP heeft hoger beroep aangetekend. ?Het feit dat vrouwen zich niet verkiesbaar mogen stellen, strookt met wat de vrouwelijke achterban van de SGP wil,? zegt woordvoerder Menno de Bruyne. ?Zij willen zich niet eens verkiesbaar stellen dus er is wat ons betreft geen probleem.?

De partij hoopt dat de misgelopen subsidie net als vorig jaar wordt opgebracht door de leden. De Bruyne: ?Het gaat op zich prima. We redden het nu ook zonder subsidie maar we kunnen niet eeuwig geld van onze leden blijven vragen.?

-----

Zal dit nog consequenties hebben voor het voortbestaan van de SGP? 800.000 euro is toch wel een erg groot bedrag wat weer door de leden opgehoest moet worden. Hoeveel is dat ongeveer per lid? (hoeveel leden heeft de SGP)

De bron is elsevier.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid