Spring naar bijdragen

Rechter: "SGP is een discriminerend


Aanbevolen berichten

Quote:
Overigens kan ik niet meegaan in dat beleid van SGP, maar ik geloof wel dat er oneerlijk is gehandeld door hun subsidiëring stop te zetten. Óf je geeft alle partijen subsidie, óf geen enkele. De overheid mag niet zomaar partij kiezen daarin.

Nee hoor. De overheid moet zelfs partij kiezen. In eerste instantie is de grondwet in deze de belangrijkste rechtbron, aangezien daar de vrijheid van vereniging is opgenomen. ( Het gaat hier over politieke partijen he, niet over sportclubs ) Maar aangezien de grondwet niet eenduidig is in deze zaak kijkt de rechter simpelweg naar de overtreffende trap van recht. D.w.z internationale verdragen. Nederland heeft het verdrag voor rechten van de mens en gelijke behandeling van vrouwen ( of hoe het ook heet ) getekend, en aangezien dat de hoogste rechtsbron is heeft de overheid zich daar aan te houden.

Makkelijk he smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 240
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik stem zelf CU (eerder RPF), ik vind het jammer voor de SGp dat zij hun subsidie kwijt zijn. Ik hoop toch dat zijn o.a. steun van leden toch kan blijven bestaan. In nederland is politiek gezien bijna geen christelijke stem over, alleen CU en SGP.

CDA valt daar neit meer odenr sinds zijn moslims in hun partijen hebben o.a. als bestuurders e.d. Niets te kwade van moslims maar die horen daar niet!

Ookal lijkt de SGP soms zwaar en moeilijk in hun beslissingen en partij programma, liever te zwaar dan helemaal niet! De mensen die lid zijn van de SGP hebben daar zelf voor gekozen, daarmee ook de keuze in de zaak v.d. vrouw in die partij!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ookal lijkt de SGP soms zwaar en moeilijk in hun beslissingen en partij programma, liever te zwaar dan helemaal niet! De mensen die lid zijn van de SGP hebben daar zelf voor gekozen, daarmee ook de keuze in de zaak v.d. vrouw in die partij!

Ja jammer, maar het is illegaal. We hebben toch ook geen fascistische partijen in de 2e Kamer, terwijl dat net zo'n "democratische basis" heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 13 september 2005 02:02:06 schreef jjbstolk het volgende:

Ik stem zelf CU (eerder RPF),

èn GPV...

Quote:
ik vind het jammer voor de SGp dat zij hun subsidie kwijt zijn.

Uit democratisch oogpunt vind ik het ook jammer.

Quote:
Ik hoop toch dat zijn o.a. steun van leden toch kan blijven bestaan.

Wacht nou maar eerst het hoger beroep af...

Quote:
In nederland is politiek gezien bijna geen christelijke stem over, alleen CU en SGP.p/quote]

Dat is niet waar. Er zitten zat christenen bij andere politieke partijen. Van de SP tot zelfs de vvd.

CDA valt daar neit meer odenr

Ook daar stemmen ook nog steeds christenen op.

Quote:
sinds zijn moslims in hun partijen hebben o.a. als bestuurders e.d.

Vreemde definitie van christelijk zeg...

Ik zou wat dat betreft eerder kijken wat de standpunten van een partij zijn ipv wie er "bestuurders" zouden zijn.

Quote:
Niets te kwade van moslims maar die horen daar niet!

Dat bepaal jij toch niet? Dat bepaald het CDA of die er horen.

Verder met je eens dat ik het cda geen christelijke partij vind.

Quote:
Ookal lijkt de SGP soms zwaar en moeilijk in hun beslissingen en partij programma, liever te zwaar dan helemaal niet!

Ik heb ze dan idd maar liever niet dan dat die lui aan de macht zouden komen. Maar democratisch gezien gun ik ze bestaansrecht.

Quote:
De mensen die lid zijn van de SGP hebben daar zelf voor gekozen, daarmee ook de keuze in de zaak v.d. vrouw in die partij!

Klopt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 15 september 2005 00:37:01 schreef bart1984 het volgende:

Stel je nou voor, dat de SGP geen vrouwen in partij wil maar geen zwarten. Hoe zouden jullie dan reageren?

Ik hetzelfde. Dan zou ik nog steeds het een goede zaak vinden als de SGP werd verboden smile.gif

En het CDA ook. En de CU. En de hele rest ook. Hooguit de SP handhaven, dat heeft wel wat. Maar nu slaat mijn fantasie op hol mondhouden.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 15 september 2005 00:37:01 schreef bart1984 het volgende:

Stel je nou voor, dat de SGP geen vrouwen in partij wil maar geen zwarten. Hoe zouden jullie dan reageren?

Hetzelfde gewoon. Vooral niet op stemmen dus. Als je soms wil suggesteren dat de christenen die tegen die uitspraak zijn een beetje vrouw-onvriendelijk zijn: dat valt tegenwoordig reuze mee. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 15 september 2005 00:52:11 schreef bart1984 het volgende:

Dat zeg ik ook niet, dat christenen vrouw onvriendenlijk zijn. Maar de mensen die SGP stemmen wel, wat ik erg jammer vind.

Dat wilt ook niet zeggen dat ze vrouw onvriendelijk zijn. Dat wil wel zeggen dat ze anders over "de taken van de vrouw" denken als wij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 15 september 2005 16:20:16 schreef Gorthaur het volgende:

[...]

Waruit beredeneer je dat?

Uit hun standpunten blijkt dat toch niet.

Krijg nou wat, is er dan niks meer heilig in dit land? Nou ja, ook de SP verbieden dan!

De laatste keer dat ik mocht gaan stemmen, en ik het nog lollig vond om me te verdiepen in wat ik deed, heb ik van alle toen deelnemende partijen het verkiezingsprogramma EN het beginselprogramma opgehaald. Dat leverde allerlei boeiende reacties, met name van de SGP en van de SP. De SGP wenste dat ik eerst lid werd voor ze me wilden vertellen wat ze zoal met Nederland van plan waren. De SP stuurde een beginselprogramma, waarin ze kort samengevat zeiden: "de ideale staatsvorm is de dictatuur van het proletariaat, maar onder de huidige omstandigheden kiezen we voor de democratie." en in een interview met Jan Marijnissen las ik jaren later opnieuw dat hij vond dat de arbeiders gewapenderhand de macht moesten overnemen, maar omdat die arbeiders het te druk hadden met naar Rad van Fortuin kijken, moest de SP dan maar, helaas, helaas, zich van de democratie bedienen.

Maar goed, van oude mensen en dingen die voorbij gaan, zal ik maar denken. Even de geraniums water geven...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 15 september 2005 16:17:55 schreef RobertF het volgende:

[...]Sjaloom bart1984,

Wat ik ervan begrepen heb streven zij naar een theocratie, dus een Godsregering. Dat staat nogal tegenover een democratie, dus een volksregering.

(oké, ik ben diakio niet, maar toch...
smile.gif
)

Dat staat haaks tegen over onze wetten en rechten. Helaas wel cry.gifcry.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 15 september 2005 16:37:04 schreef diakio het volgende:

De SP stuurde een beginselprogramma, waarin ze kort samengevat zeiden: "de ideale staatsvorm is de dictatuur van het proletariaat, maar onder de huidige omstandigheden kiezen we voor de democratie."

Hoe kom jij hierbij??? Ik heb het hele partij programma doorgelezen maar ben zoiets als dit nooit tegen gekomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 15 september 2005 16:44:44 schreef bart1984 het volgende:

[...]

Hoe kom jij hierbij???

Je hebt gelezen wat ik schreef? Dan heb je je antwoord.

Quote:
Ik heb het hele partij programma doorgelezen maar ben zoiets als dit nooit tegen gekomen.

en als je had gelezen wat ik schreef is je ook duidelijk hoe dat komt.

Sorry, ik kan wel herhalen wat ik schreef, maar ik kan het niet beter uitleggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 15 september 2005 16:46:06 schreef Ol Moth het volgende:

lol wat ironisch toch weer die SGP ze willen door Democratie de Democratie afschaffen
puh2.gif

De SP wilde dat indertijd, maar klaarblijkelijk zijn ze daar anders over gaan denken. Wat de SGP wil, hebben ze me nooit willen vertellen.

Zo ironisch is het overigens niet. De NSDAP deed indertijd al precies hetzelfde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid