Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 58
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik ben ook tegen 'voor God spelen' door mensen.

Ik ben er voorstander van dat God Zelf 'voor God speelt' in het leven van mensen doordat Hij bovennatuurlijk werkt in de levens van mensen en mensen bovennatuurlijk geneest, gezond houdt tot hoge ouderdom en mensen zegent op alle terreinen van het leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heel leuk hoor deze discussie, maar ik zou wel wat concrete maatregelen willen zien. Mensen geen medicijnen meer verstrekken? Mensen niet meer reanimeren of aan de hartbewaking leggen? Mensen geen chemokuren en bestralingen meer aanbieden?

En dan ben ik ook benieuwd of dezelfde maatregelen gelden wanneer jij, je partner, je kind of je ouders ziek zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

[knip]

Quote:

Heel leuk hoor deze discussie, maar ik zou wel wat concrete maatregelen willen zien. Mensen geen medicijnen meer verstrekken? Mensen niet meer reanimeren of aan de hartbewaking leggen? Mensen geen chemokuren en bestralingen meer aanbieden?

En dan ben ik ook benieuwd of dezelfde maatregelen gelden wanneer jij, je partner, je kind of je ouders ziek zijn.

Aan wie schrijf je dit?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Wil je dit even onderbouwen?

[...]Aan wie schrijf je dit?

Ol Moth en de rest die vage termen gebruikt als: "we mogen niet voor God spelen." en: "We laten de natuurlijke selectie niet genoeg zijn gang gaan."

Ik ben benieuwd waar de grens ligt, welke concrete maatregelen stellen jullie voor?

Link naar bericht
Deel via andere websites

"Mensen geen medicijnen meer verstrekken? Mensen niet meer reanimeren of aan de hartbewaking leggen? Mensen geen chemokuren en bestralingen meer aanbieden?"

Daar heb ik allemaal geen problemen mee. Dingo noemt wel een voorbeeld van 'voor God spelen', namelijk "Maar bepalen welke jongen geboren mogen worden, op basis van enig criteria is imo voor God spelen."

Zelf ben ik ook geen voorstander van bijvoorbeeld stamcelonderzoek.

Zelf geloof ik in "dat God Zelf 'voor God speelt' in het leven van mensen doordat Hij bovennatuurlijk werkt in de levens van mensen en mensen bovennatuurlijk geneest, gezond houdt tot hoge ouderdom en mensen zegent op alle terreinen van het leven."

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik hoorde een engelse caberatier op tv eens zeggen dat hij door grapjes te maken over de dood dit hem een soort gevoel gaf dat hij controle had over de dood. Hij zag het als volgt:

Door grapjes te maken over de dood geeft hem dit het gevoel dat hij de dood kan uitstellen door er grapjes en sketches over te verzinnen, en op die manier de dood als een nar neerzet. Hij zei dat het hem een soort gevoel gaf van controle over de dood, en het lijkt alsof hij op die manier zijn eigen dood kan uitstellen, door er vooral op deze luchtige manier mee om te gaan i.p.v. te ernstig. Hij zag het als een soort belachelijk maken van de dood(een object van spot), om na een grapje/sketch over de dood te zeggen: je kan me toch niet pakken! smile.gif

Het zal dus met name tussen de oren zitten(psychologisch effect)deze manier om met de dood om te gaan, maar misschien werkt het wel knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid