Spring naar bijdragen

Game Consoles & Handhelds


Welke ga je (denk je) kopen?  

  1. 1. Welke ga je (denk je) kopen?

    • Xbox 360
      8
    • Playstation 3
      6
    • Nintendo Revolution
      7
    • Nu de prijzen zullen zakken ga ik een ouder model kopen, nl
      2
    • Ik koop er geen, behalve zoâ??n handheld (PSP, nintendo DS etc.), nl
      3
    • Nee, ik houd het bij een gewone computer
      36
    • Nee, games boeien me niet echtâ?¦
      7


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 466
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik zit zelf er over te denken om een Xbox 360 te kopen.

Puur (bijna) alleen om Oblivion te kunnen spelen.

Dat spel komt ook uit voor de pc, maar om dat de bijna gelijke kwaliteit (bijna, omdat om exact gelijk te kunnen draaien er nog hardware voor op de markt moet komen)te kunnen draaien, ik me meer in de kosten zou moeten gaan steken dan dat zo'n console me zou kosten. Dat spel gaat ziekelijk hoge systeemeisen vragen.

Maar dat is opzich wel aan de filmpjes te zien:

Klik!

Maar er zit wel een risico aan vast, dat zou betekenen dat ik van de playstion ga afstappen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:03:51 schreef Raido het volgende:

PC
smile.gif
die games kun je makkelijker 'aanschaffen'

'makkelijk' is het juiste woord.

Immers, mod chips helpen ook.

Daar ben ik opzich niet zo weg van, maar waarschijnelijk komen er ook homebrews voor iig de xbox uit. Er zijn nu al gaten gevonden las ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@why be, ik heb zelf al voldoende problemen gehad met spellen die niet draaien, terwijl ik ruim boven de systeemeisen zat.

Makkelijk vind ik het niet, terwijl ik al zo'n 4 jaar studies ict achter de rug heb zitten in het verleden...

@Michie23, voor de Xbox 360 (en de games) komen ook downloads en updates ter beschikking.

Link naar bericht
Deel via andere websites

PC-spellen makkelijker aan te schaffen? Vind ik juist niet. Bij elk spel moet je weer afwegen of je computer dat nog wel trekt en moet je daarna soms hele instellingen wijzigen om het toch maar goed speelbaar te maken. Bovendien krijg je steeds meer dat je internet nodig hebt om door beveiligingen heen te komen, of allerlei dingen moet doen. Nou, lekker makkelijk zeg...

Met een console heb je dat niet. Elk spel voor een console kun je ook echt op die console spelen, zonder beperkingen. Kopen wat je leuk vind, in de console stoppen en spelen maar. Van het allereerste tot het allerlaatste spel, je kunt ze allemaal volop spelen, zonder uitzonderingen. Kijk, dát is pas leuk uitzoeken. Dat noem ik pas gemak.

Zelf heb ik een Gameboy DS en mijn eigen PC natuurlijk. Maar al sinds een tijd speel ik nauwelijks nog echt spellen. Hoewel de gameswereld op zich best interessant is en je zelfs hele filosofische en ethische discussies over games kunt houden, speel ik niet echt meer. Misschien dat ik ooit nog The Sims weer op mijn PC installeer. Niets leukers dan in het klein doet wat God in het groot doet. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op dinsdag 29 november 2005 19:25:20 schreef RobertF het volgende:

PC-spellen makkelijker aan te schaffen? Vind ik juist niet. Bij elk spel moet je weer afwegen of je computer dat nog wel trekt en moet je daarna soms hele instellingen wijzigen om het toch maar goed speelbaar te maken. Bovendien krijg je steeds meer dat je internet nodig hebt om door beveiligingen heen te komen, of allerlei dingen moet doen. Nou, lekker makkelijk zeg...

Geloof me, dat zien we op de Xbox 360 ook verschijnen.

Quote:
Met een console heb je dat niet. Elk spel voor een console kun je ook echt op die console spelen, zonder beperkingen. Kopen wat je leuk vind, in de console stoppen en spelen maar. Van het allereerste tot het allerlaatste spel, je kunt ze allemaal volop spelen, zonder uitzonderingen. Kijk, dát is pas leuk uitzoeken. Dat noem ik pas gemak.

Nintendo 64 - Bepaalde spellen hadden een expansion pack nodig voor ze zouden werken (pack lost kostte 50 gulden, een spel met pack 150).

Quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:29:45 schreef Michie23 het volgende:

[...]

Is dit dan kosteloos ?

Nee, moet je lid voor zijn van X-brickbox live.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op dinsdag 29 november 2005 19:25:07 schreef Gorthaur het volgende:

@why be, ik heb zelf al voldoende problemen gehad met spellen die niet draaien, terwijl ik ruim boven de systeemeisen zat.

Makkelijk vind ik het niet, terwijl ik al zo'n 4 jaar studies ict achter de rug heb zitten in het verleden...

mja op zich snap ik wat je bedoeld big-smile.gif Ik ben zelf niet handig met pc en alles maar gewoon de besturing bedoel ik dan. okay eerlijk toegeven ik speel alleen maar spellen op de pc dus besturing van andere dingen zal ik ook niet snel leren. ik speel soms bij vrienden op de ps2 maar dat vind ik dus een vervelende besturing bij spellen omdat ik het niet gewend ben. daarom hou ik vast aan die oude vertrouwde computer puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:29:45 schreef Michie23 het volgende:

Is dit dan kosteloos ?

Zover ik weet wel. Iig zijn er kosteloze downloads.

Hoewel er vast wel weer wat gaat aankomen wat wel geld gaat kosten. Maar dat is op de pc ook soms het geval. Je zult trouwens wel een harde schijf moeten hebben in je xbox daarvoor.

Trouwens, wist je dat het ding aan te sluiten is op je pc?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:30:36 schreef ArjenV het volgende:

Nee, moet je lid voor zijn van X-
brick
box live.

Nee.

Of iig kost het niks, als je ergens van lid bent.

Je hebt geloof ik silver en gold. Gold kost wel geld, en heb je nodig voor sommige spellen multiplay te spelen.

Maar voor updates kost het je geen geld. Iig niet voor een deel.

Sterker nog, om oude xbox spellen te spelen heb je updates nodig...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom ArjenV,

Quote:
Geloof me, dat zien we op de Xbox 360 ook verschijnen.

Waar baseer je dat op?

Quote:
Nintendo 64 - Bepaalde spellen hadden een expansion pack nodig voor ze zouden werken (pack lost kostte 50 gulden, een spel met pack 150).

Dat vond ik inderdaad ook een vreemde aktie van Nintendo, omdat ze daardoor juist het principe van consolegaming op wankelen zette. Maar dit is wel een unicum, bij geen enkele andere console zie of zag je zoiets gebeuren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:37:00 schreef Gorthaur het volgende:

[...]

Nee.

Of iig kost het niks, als je ergens van lid bent.

Je hebt geloof ik silver en gold. Gold kost wel geld, en heb je nodig voor sommige spellen multiplay te spelen.

Maar voor updates kost het je geen geld. Iig niet voor een deel.

Sterker nog, om oude xbox spellen te spelen heb je updates nodig...

Ja, maargoed. Voor die updates heb je dan wel weer een harde schijf nodig. En volgens mij is 't wel net zo fijn om on-line te kunnen met je console die zo goed is.

En ja, de backwards compatability voor Xbox 360 is één grote grap - met spellen die niet eens werken.

Quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:40:04 schreef RobertF het volgende:

Sjaloom ArjenV,

Waar baseer je dat op?

Het is een wilde gok, maar het is Microsoft, en voor je het weer is er een mod-chip uit voor de Xbox 360 en kun je de spellen gewoon leuk downloaden en branden op een DVDtje. Alles gaat steeds meer on-line, en het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat er spellen komen die je on-line moet 'bevestigen' (net als bij Half-Life 2 op de PC, heel moeilijk om te spelen als je het spel niet origineel hebt, omdat je on-line het spel moet laten nakijken of het legaal is).

Quote:
Dat vond ik inderdaad ook een vreemde aktie van Nintendo, omdat ze daardoor juist het principe van consolegaming op wankelen zette. Maar dit is wel een unicum, bij geen enkele andere console zie of zag je zoiets gebeuren.

Het is niet de eerste console die dat deed smile.gif Op de Sega Megadrive II (ook bekend als Genesis) kon je een apparaat aansluiten genaamd 32X. Dan kon je betere spellen erop spelen. Dat ding is echter verschrikkelijk geflopt.

En toegeven, de spellen op de Nintendo 64 waren het wel waard om te worden gespeeld met zo'n expansion pack (Perfect Dark, Conker's Bad Fur Day, Donkey Kong 64).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 29 november 2005 20:01:49 schreef ArjenV het volgende:

Ja, maargoed. Voor die updates heb je dan wel weer een harde schijf nodig.

Klopt. Dat is toch wel aan te raden.

Wat wel bagger is, is dat ze op dit moment alleen maar 20 gig schijven uitbrengen voor een best prijzig prijsje.

Hoewel de schijf er standaard bij zit (tenzij je de lite versie neemt)

Quote:
En volgens mij is 't wel net zo fijn om on-line te kunnen met je console die zo goed is.

Je kan online komen, dat schreef ik. Ook zonder dat je geld loopt te betalen.

Alleen zul je wel moeten betalen als je sommige games multiplay wilt gaan spelen.

Ff wachten tot de homebrews uitkomen. engel.gif

Quote:
En ja, de backwards compatability voor Xbox 360 is één grote grap - met spellen die niet eens werken.

Missen een aantal vette spellen in die rij. nooo.gif

Die over vehitting is al weer verholpen...

Stomme actie van microsoft trouwens.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik wilde eigenlijk twee keuzes stemmen, maar dat mocht niet widegrin.gif

1) Games boeien mij niet zo, op een paar na dan knipoog_dicht.gif

2) Een spelcomputer vind ik zonde van het geld, want alles kan ook op mijn PC en dat is alles in één smile.gif

3) En al helemaal geen 360 apparaat, alleen maar omdat het van microsoft is...

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid