Spring naar bijdragen

Game Consoles & Handhelds


Welke ga je (denk je) kopen?  

  1. 1. Welke ga je (denk je) kopen?

    • Xbox 360
      8
    • Playstation 3
      6
    • Nintendo Revolution
      7
    • Nu de prijzen zullen zakken ga ik een ouder model kopen, nl
      2
    • Ik koop er geen, behalve zoâ??n handheld (PSP, nintendo DS etc.), nl
      3
    • Nee, ik houd het bij een gewone computer
      36
    • Nee, games boeien me niet echtâ?¦
      7


Aanbevolen berichten

Quote:
Op woensdag 01 maart 2006 10:45:56 schreef Dombeer het volgende:

Tegenwoordig wel zijn die screenshots wel ingame.

En als je enorm lelijk spel met fantastische gameplay hebt dan is het lang niet zo leuk om te spelen.

Ok enorm lelijk is idd niet leuk als het een game voor de nieuwe consoles is ,want dan verwacht je wel een beetje mooie graphics. Maar tog vind ik de gameplay belangrijker dan hoe het eruit ziet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 466
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op woensdag 01 maart 2006 08:54:54 schreef Dombeer het volgende:

Ze hebben het op de E3 laten zien en daar had de ps3 betere graphics dan de xbox 360.

Ze hebben ook al screenshots losgelaten van spellen op de ps3en die zijn mooier dan die van de sbox 360.

En wat lieten ze zien van wat? Ze hebben vast geen screenshots uit Oblivion lopen gebruiken.

Het hangt maar net af van welk spel je een screenshot gebruikt, en ook van welk moment. Als je echt wilt vergelijken moet je dezelfde game gebruiken op het zelfde moment, dan is het pas eerlijk.

Van de screenshots die ik heb gezien ziet het er goed uit bij de ps3, maar ik kan niet zeggen dat ik het nou werkelijk mooier zou vinden.

Btw, om echt knappe dingen te zien, moet je oblivion maar eens kijken. En dan niet alleen naar wat scherp of wat er gelikt uit ziet. Maar kijk eens naar het gebruik van schaduw, motion van objecten en wat voor rotzooi ze allemaal in laden.

En dan nog is het zo dat de games die nu uit komen niet alles eruit halen. Vergelijk maar eens één van de eerste ps1 en ps2 spellen, en leg ze naast de laatste games van die playstations. Ik zie een wereld van verschil.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:25:20 schreef RobertF het volgende:

PC-spellen makkelijker aan te schaffen? Vind ik juist niet. Bij elk spel moet je weer afwegen of je computer dat nog wel trekt en moet je daarna soms hele instellingen wijzigen om het toch maar goed speelbaar te maken. Bovendien krijg je steeds meer dat je internet nodig hebt om door beveiligingen heen te komen, of allerlei dingen moet doen. Nou, lekker makkelijk zeg...

Met een console heb je dat niet. Elk spel voor een console kun je ook echt op die console spelen, zonder beperkingen. Kopen wat je leuk vind, in de console stoppen en spelen maar. Van het allereerste tot het allerlaatste spel, je kunt ze allemaal volop spelen, zonder uitzonderingen. Kijk, dát is pas leuk uitzoeken. Dat noem ik pas gemak.

Zelf heb ik een Gameboy DS en mijn eigen PC natuurlijk. Maar al sinds een tijd speel ik nauwelijks nog echt spellen. Hoewel de gameswereld op zich best interessant is en je zelfs hele filosofische en ethische discussies over games kunt houden, speel ik niet echt meer. Misschien dat ik ooit nog The Sims weer op mijn PC installeer. Niets leukers dan in het klein doet wat God in het groot doet.
knipoog_dicht.gif

Maar, als je een console spel wilt kopieren zul je een pc met fikker nodig hebben!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 01 februari 2006 12:15:47 schreef Gorthaur het volgende:

Dat is het rottige van die troep. Het is best $$$.

Het fijnste is gewoon een pc. Maar het grote nadeel is de prijs. Om werkelijk dezelfde kwaliteit eruit te halen zul je ziekelijk veel geld kwijt zijn in vergelijking met een console.

Probleem 2 de compatibiliteit. Dat iets écht lekker loopt zul je niet kunnen garanderen.

Tevens is een console wat relaxter dan achter een pc zitten.

Ik game helemaal niet veel, maar ik wil wel oblivion kunnen spelen.

@hopeloos, ik las ergens dat microsoft dat eyetoy idee ook gaat jatten.

Ik heb te weinig tijd om veel te spelen dus speel ik liever af en toe 1 en hetzelfde spel waar ik een tijd zoet mee ben, zoals RPGtjes. Oblivion, Morrowind, Baldur's gate enzovoort.

Ik wil wedden dat als Oblivion op mn pc staat, dat ik dan weer het idee krijg dat ik 10 minuten gespeeld heb, terwijl de wekker dan al zegt dat het 02.00 uur is.

Da's een teken dat een spel echt gaaf is voor mij. knipoog_dicht.gif

Oblivion staat ook bovenaan op mijn verlanglijst. Kort geleden mn comp geupdate, dus laat die game maar komen. Ik speel de elder scrolls serie al vanaf daggerfall. Vond Morrowind geniaal, en nu Oblivion dan smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 08 maart 2006 23:54:54 schreef Loremaster het volgende:

Oblivion staat ook bovenaan op mijn verlanglijst. Kort geleden mn comp geupdate, dus laat die game maar komen. Ik speel de elder scrolls serie al vanaf daggerfall. Vond Morrowind geniaal, en nu Oblivion dan
smile.gif

Een veteraan. knipoog_dicht.gif

Ik speel het pas sinds morrowind, dus euh, ik heb alleen morrowind gespeeld (incl. de expansionpacks). Een erg vet spel, ook erg mooi dat er zo veel tijd in het elderscrolls universe gestoken is. Dat maakt het extra mooi. Ik kwam pas een tijd na dat ik het spel uitgespeeld had pas achter bepaalde zaken (zoals wat de daedra werkelijk waren). Best leuk. Oblivion belooft ook weer vaag (in positieve zin) te worden. Alleen al met die daedra is het zo vaag als je er in gaat verdiepen. Hoe meer je in de elder scrolls verdiept, hoe minder je er van begrijpt. puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Op de een of andere manier vind ik emulators nooit zo fijn spelen, ik denk dat dat voor een groot deel door het gemis van een controler komt.

X_CyB3RmAsT3R ik ben ook zeer onder de indruk van de Wii. Kan ik eindelijk eens normaal een schooter op een console spelen (ik vind shooters en een controler niet samengaan, zal er wel aan liggen omdat ik het gewend ben om met toetsenbord en muis te spelen ). Nintendo heeft Metriod Prime Hunters voor de DS trouwens ook perfect speelbaar gemaakt, ik was in enkele minuten de besturing al helemaal gewend.

Dus de vervanging van de Gamecube wordt waarschijnlijk een Wii. Heb eerst nog zitten te denken aan de xbox 360 want die is ook wel super, maar nu ik de Wii heb gezien.....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op woensdag 10 mei 2006 15:52:42 schreef Raido het volgende:

Maar Oblivion is toch vooral zo gehyped omdat het grafisch helemaal te gek wauw zou zijn? Net als Far Cry en Halo vroegah.

Onder andere. Maar het zou ook gigantisch veel vrijheid bieden en een bijna oneindige spelervaring bieden. "Een spel dat je opslokt en drie maanden later verward weer uitspuugt" wist een gezaghebbende gamesmagazine zelfs te melden.

Ik vraag me af ik dan wel dezelfde versie van Oblivion heb gespeeld. De enige vrijheid die je hebt is dat je je ras, sterrenbeeld en class kunt kiezen... en ohja je kunt min of meer zelf bepalen in welke volgorde je de quests afrond. Is dat nou al bijzonder tegenwoordig?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 10 mei 2006 17:05:06 schreef Tom het volgende:

Ik vraag me af ik dan wel dezelfde versie van Oblivion heb gespeeld. De enige vrijheid die je hebt is dat je je ras, sterrenbeeld en class kunt kiezen... en ohja je kunt min of meer zelf bepalen in welke volgorde je de quests afrond. Is dat nou al bijzonder tegenwoordig?

Dan zul je wel idd een andere versie gespeeld hebben.

In de versie die ik ken ligt er een best ziekelijk grote wereld voor je open waarin je maar heen kan waar je maar heen wilt. In die wereld liggen tal van quest waarvan er een hoop optioneel zijn ipv deel uit maken van je main quest.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 10 mei 2006 19:13:49 schreef Gorthaur het volgende:

[...]

Dan zul je wel idd een andere versie gespeeld hebben.

In de versie die ik ken ligt er een best ziekelijk grote wereld voor je open waarin je maar heen kan waar je maar heen wilt. In die wereld liggen tal van quest waarvan er een hoop optioneel zijn ipv deel uit maken van je main quest.

Ik vind de quests van Oblivion belachelijk gemakkelijk. Warriorsguild en Magesguild ben je zo doorheen. Thievesguild is wel leuk om te spelen maar Dark Brotherhood is helemaal een lachertje. En dan hebben we de main quest om die bastaardzoon te vinden en een paar keer Oblivion binnen te gaan en tot slot die bastaard naar de tempel te loodsen... nou dat was echt de moeite zeg. Ohja en dan heb je ook nog wat losse quests in die dorpjes, die Umbacano die wil dat je een paar tombes leegrooft en nog wat vampiregedoe. In een weekje was ik er doorheen.

Verder vallen de verschillen tussen de rassen en classen onderling ook erg tegen. Ik speelde als High Elf met een zelfgemaakte magic-georiënteerde class maar ik kan niet echt zeggen dat het spel daardoor erg anders was als dat van mijn broertje die speelde met een stealth-geörienteerde Argonian.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 11 mei 2006 22:05:21 schreef Dombeer het volgende:

Je moet over hebben voor een blu ray speler plus prachtige spellen plus een harde schijf waar de 360 niet aan kan tippen.

Die blueray kan me gestolen worden. Er zijn twee systemen, en of blueray of HD het zal worden is nog helemaal niet duidelijk. Wat het beste is, is ook niet relevant (vhs won het immers ook van video2000). Besides, ik heb geen hd tv, dus voor films heb ik er weinig aan. En games: brand zo'n spel dan maar op meerdere dvd's, als me dat weer geld zou besparen.

Die harde schijf: Nope. in de $500.- versie zit net zoals de xbox360 een 20 gig schijf. Dus daar zal het vast niet aan liggen. In die $600,- zit een 60 gig. Right...$100 meer, hoezo dikke winst.

Dat de kwaliteit beter is, is nog niet bewezen. Dat zul je denk ik pas echt rond de release kunnen vergelijken.

Wat ik wel van game developers hoor, die games voor zowel ps3 als xbox360 maken, is dat het niet zo vreselijk gek veel uit maakt.

Waarbij het trouwens ook nog eens zo is dat xbox bij de ps3 release in prijs gaat zakken.

Een ziekelijke prijs, die ps3...

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid