Spring naar bijdragen

Game Consoles & Handhelds


Welke ga je (denk je) kopen?  

  1. 1. Welke ga je (denk je) kopen?

    • Xbox 360
      8
    • Playstation 3
      6
    • Nintendo Revolution
      7
    • Nu de prijzen zullen zakken ga ik een ouder model kopen, nl
      2
    • Ik koop er geen, behalve zoâ??n handheld (PSP, nintendo DS etc.), nl
      3
    • Nee, ik houd het bij een gewone computer
      36
    • Nee, games boeien me niet echtâ?¦
      7


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 466
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op zondag 03 september 2006 16:13:33 schreef Thijs het volgende:

de "gewone" DS

de Lite

Qua afmetingen van knopjes enzo verschillen ze niet echt hoor. De Lite is gewoon wat strakker vormgegeven en heeft een scherm met backlight (ideaal!). Ook zit de microfoon op een strategischer plek vergeleken met de gewone DS. Als ik jou was zou ik gewoon een Lite halen, is in alle opzichten beter!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 03 september 2006 19:00:40 schreef SilverUnicorn het volgende:

[...]

Qua afmetingen van knopjes enzo verschillen ze niet echt hoor. De Lite is gewoon wat strakker vormgegeven en heeft een scherm met backlight (ideaal!). Ook zit de microfoon op een strategischer plek vergeleken met de gewone DS. Als ik jou was zou ik gewoon een Lite halen, is in alle opzichten beter!

Qua functies is het beter dan de normale DS, maar als hij de prijs een probleem vindt, moet hij misschien even wachten tot een prijsdaling, sparen of gewoon de normale DS nemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op zondag 03 september 2006 19:00:40 schreef SilverUnicorn het volgende:

[...]

Qua afmetingen van knopjes enzo verschillen ze niet echt hoor.

Nee?

Quote:

De Nintendo DS Lite is 42% kleiner in volume en 21% lichter dan de originele Nintendo DS. De lay-out van de knoppen is lichtelijk aangepast, met de Start/Select knoppen die onder de knoppen A/B/X/Y zitten.

De stylus glijdt nu zijdelings in het systeem, en de microfoon is verplaats naar het scharnier in het centrale systeem. Ook is de Power-knop verplaatst naar de zijkant van het systeem als schakelaar, in tegenstelling tot een knop recht boven het D-pad op originele DS (dit werd beschouwd als een armzalig ontwerp, omdat men per ongeluk tijdens het spelen op het power-knopje zou drukken, met gevolg dat het spel uitging zonder op te slaan). De schermen zijn ook bijgewerkt; de gebruiker kan tussen vier niveaus van helderheid kiezen om het efficiëntere gebruik van de batterij te verhogen en zij zijn, zelfs op het laagste helderheidsniveau, helderder in vergelijking met het originele model.

De schermen raken elkaar wanneer hij wordt ingeklapt, en zo verhinderen ze een voorwerp tussen de schermen uit te glijden, het krassen maken of beschadigen van de schermen wordt zo onmogelijk gemaakt. Nintendo DS Lite handhaaft elk van de eerdere functies van de originele Nintendo DS die dat, inclusief de backwards-compability met Gameboy Advance-cardridges, ondanks dat ze uit het apparaat steken.

Wikibron

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 03 september 2006 22:01:49 schreef ArjenV het volgende:

[...]

Nee?

[...]

Heb je wel eens een DS Lite in handen gehad dan? Je moet wel erg grote knuisten hebben als je die knopjes niet kan bedienen.

@Thijs: Vraag anders eens bij een gameszaak of ze een Lite voor je uit de verpakking willen halen, of misschien hebben ze wel zo'n testexemplaar, dan kan je zelf uitzoeken wat je nou het lekkerst vindt spelen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 04 september 2006 14:18:44 schreef SilverUnicorn het volgende:

Ik denk dat mijn Nintendogs (Pug en Beagle) nu op apegapen liggen, ik doe dat spel bijna nooit... zonde van het geld wel. Ach, zat leuke spellen verder, ik vind bv. de nieuwste Mario erg melig!

Och, dat heb ik ook wel eens met games. Maar gelukkig zijn er straks weer van die dagen dat je niet naar buiten kunt en dan pak je zo'n spel weer uit de kast hamer.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 04 september 2006 16:15:25 schreef Thijs het volgende:

ik kijk wel..de Lite komt over als een fragiel dingetje maar als dat meevalt kan ik alsnog een Lite kopen

Het valt wel wat mee hoor. En je hebt je garantie. Nu nog een leuk spel erbij kiezen en dan horen we jou eerst niet meer. rofl.gif

Van wat voor je games hou je eigenlijk? Actie-Adventure, strategie, shooter, RPG?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 04 september 2006 16:42:06 schreef Thijs het volgende:

racegames...en adventure is ook wel leuk...hou niet zo van shooters(vroeger wel)

mss koop ik ook wel een Sims spel lijkt me ook erg leuk
smile.gif
weet niet onder welk genre dat valt eigenlijk

Sims valt onder het Simulation-genre. Maar ik weet niet of dat wel ze top is op de DS. Adventures ruleren op de DS (na mijn weten). Maar ik heb zelf geen DS, dus heel veel verstand heb ik er niet van.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 04 september 2006 18:25:07 schreef Thijs het volgende:

Trouwens, online spelen met de Ds lijkt me ook erg cool..maar weet iemand hoe dat moet, heb geen wireless verbinding en las dat dat nodig was

Je zult toch ergens een draadloze verbinding moeten hebben. Er zijn genoeg mogelijkheden voor een draadloos thuisnetwerk. Als je daar interesse in hebt moet je het maar zeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 04 september 2006 18:52:36 schreef Thijs het volgende:

Ik las net dat je een bepaalde usb stick van Nintendo kunt kopen en dat je daar mee online kon komen..alleen werkte het niet altijd...

ik heb nu kabel ..en om nu speciaal wireless aan te schaffen voor de ds..denk dat mn moeder dat niet zo ziet zitten..

Tja die USB-stick is altijd afwachten. Maar Wireless internet is niet iets anders dan kabel hoor. Je koopt gewoon een bakje en klaar is keer.. euhm bedoel Thijs yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid