Spring naar bijdragen

Game Consoles & Handhelds


Welke ga je (denk je) kopen?  

  1. 1. Welke ga je (denk je) kopen?

    • Xbox 360
      8
    • Playstation 3
      6
    • Nintendo Revolution
      7
    • Nu de prijzen zullen zakken ga ik een ouder model kopen, nl
      2
    • Ik koop er geen, behalve zoâ??n handheld (PSP, nintendo DS etc.), nl
      3
    • Nee, ik houd het bij een gewone computer
      36
    • Nee, games boeien me niet echtâ?¦
      7


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 466
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op woensdag 06 september 2006 15:02:27 schreef Gorthaur het volgende:

Die prijs was sowiso dom.

Dan hadden ze die BR als excuus, maar daar staat ook niemena om te springen.

Nee, Next gens zijn een beetje een flop, doordat ze zichzelf overschatten.

(WII uitgezonderd.)

De Xbox 360 vind ik nou niet echt tegenvallen. De Wii is trouwens geen echte Next-gen (tenminste dat zeggen ze...). Maar de controller is niet echt current-gen ofzo.

----

Iets anders: Ben aan het wachten op de FIFA 07 demo. Al die gasten op het FIFA worden gek hamer.gif En het jaarlijkse (spam) tafareel begint daar weer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 06 september 2006 15:10:45 schreef Gorthaur het volgende:

Wat dat betreft kun je veel beter een goede pc kopen. Is uiteindelijk goedkoper en je zit niet met dat stomme netwerk van hun.

Nou PC-gamen lijkt goedkoop, maar het tegendeel is waar. Bij console-games kun je alle games (behalve als ze een eyetoy ofzo nodig hebben) gewoon spelen. Het probleem bij PC-gamen is dat je met je systeemeisen zit. Een systeem wat vandaag een echt sterke machine is, kan over 4 jaar games misschien heel miniem spelen. Maar PC-gamen is zo über-cool!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar je levert er wel op kwaliteit op in, op een console. Na een aantal jaar beginnen de games toch minder mooi te worden.

Randapperatuur is veel goedkoper. Als je je xbox wireless wilt hebben kost dat best een bedrag, terwijl je dat met een pc voor een paar centen kan doen.

Xbox hebben van die vreselijke content waar ze geld voor willen. (ok, voor een pc kost dat ook wat als je het legaal wilt doen).

Gold kost geld, terwijl met een pc dat gratis is.

En daar komt nog bij dat een xbox360 best prijzig is. Je kunt voor dat geld erg mooie kaartjes voor je pc kopen.

Ik heb dat geld trouwens allemaal niet. knipoog_dicht.gif

Maar zelf zou ik als ik wel geld had, alleen zo'n console nog kopen voor games die niet op de pc uitkomen, of die niet prettig zijn voor de pc.

Maar ja, geld... Maar ik game trouwens ook niet zoveel meer. Er zijn nog maar enkele spellen die ik erg graag zou willen hebben, zoals MGS4 bijvoorbeeld. Maar ja, voor dat spel koop ik natuurlijk niet een console van 700 euro. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn vriendin had NSMB al na een paar dagen uitgespeeld. Ik ben er echter niet zo handig in en kom met zulke spelletjes vaak maar halverwege en probeer het daarna nog zo nu en dan.

En ik ben ook dol op makkelijke spelletjes die ik kan winnen, ik ben namelijk dol op winnen en kan me als een klein kind gedragen als ik vaak verlies.

Er moeten ook niet te veel knopjes bediend worden want dan raak ik helemaal de weg kwijt. Ik heb bijvoorbeeld een gamecube met best wel wat spellen, maar bij elk spel zijn de controls helemaal anders, knetter gek wordt ik er van omdat ik als ik weer eens een spel speel na een half jaartje het weer eerst helemaal moet leren spelen.

Daarom vind ik de DS ook wat fijner, niet zo veel knopjes en door het aanraakgevoelige scherm wat gebruiksvriendelijker. Ik hoop dat de Wii ook erg gebruiksvriendelijk wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 06 september 2006 20:33:26 schreef Thijs het volgende:

[...]

Alle reviews die ik las, hadden het daar over...

Dan zou ik toch voor Mario Kart DS ofzo gaan. Of is Zelda iets voor jou?

Quote:
Op woensdag 06 september 2006 20:45:28 schreef Thorgrem het volgende:

Ik hoop dat de Wii ook erg gebruiksvriendelijk wordt.

Als hij niet gebruiksvriendelijk wordt, dan heeft Nintendo Wii gefaald. Ze willen met hun console namelijk een nieuwe groep gamers aanspreken (beter bekend onder de naam: non-gamers). Als ervaren gamers dan al moeite hebben met de console, dan kunnen ze die nieuwe doelgroep wel vergeten. Maar het zal wel van het spel afhangen. Een simpel spel in mijn ogen lijkt mij Wii Sports. Zelf ga ik voor Rayman Raving Rabbits, Zelda TT, Mario Galaxy of games die hier oplijken. Die zijn wel moeilijker, maar dat maakt gamen voor mij juist ook wel weer leuk. Maar een simpel spelletje tussendoor gaat er ook wel in.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 07 september 2006 09:11:24 schreef JoostG het volgende:

[...]

Is er al een richtlijn wat dat ding gaat kosten, dan?

Nou ik kan het niet 100% zeker zeggen, maar enkele mensen van Nintendo hebben al gezegd dat de prijs onder de €250,- ligt. Waarschijnlijk dus tussen de 200 en 250 euro. Dit jaar zal de strijd tussen de Xbox 360 en de Wii gaan. Sommige mensen gaan voor de combinatie (ook wel Wii 360 genoemd). Maar 250 euro is voor een nieuwe console wel lekker goedkoop, maar het heeft dan de graphics niet die de PS3 En de Xbox 360 wel hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 07 september 2006 09:24:14 schreef JoostG het volgende:

[...]

Alsof dat (tegenwoordig) nog wat uitmaakt.

Dat vind ik dan weer jammer, dat games tegenwoordig alleen nog maar om graphics lijken te gaan...

Jammer genoeg worden games niet gemaakt om games te maken, maar om geld te krijgen. Met de mogelijkheden van tegenwoordig moet het mogelijk zijn om veel meer te maken. De meeste games lijken ook op elkaar. Maar gelukkig komt er straks ook een heel orgineel spel: Spore.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op donderdag 07 september 2006 09:28:08 schreef X_CyB3RmAsT3R het volgende:

[...]

Jammer genoeg worden games niet gemaakt om games te maken, maar om geld te krijgen. Met de mogelijkheden van tegenwoordig moet het mogelijk zijn om veel meer te maken. De meeste games lijken ook op elkaar.

Ja, daarom is de Castlevania reeks ook verkracht.. cry.gif

Dat was zo mooi maar de laatste (op de Xbox) heb ik niet eens uitgespeeld. Ben al gestopt na een paar levels.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 07 september 2006 09:33:58 schreef JoostG het volgende:

[...]

Ja, daarom is de Castlevania reeks ook verkracht..
cry.gif

Dat was zo mooi maar de laatste (op de Xbox) heb ik niet eens uitgespeeld. Ben al gestopt na een paar levels.

Maar ik denk dat er een dag komt dat het weer goed komt. Uiteindelijk zullen de graphics en de physics wel zo perfect gemaakt zijn dat ze wat anders moeten bedenken. Op zo'n moment komen er enorm grote levels, verslavende gameplay en ook nog eens een goed verhaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 07 september 2006 09:41:20 schreef X_CyB3RmAsT3R het volgende:

[...]

Maar ik denk dat er een dag komt dat het weer goed komt. Uiteindelijk zullen de graphics en de physics wel zo perfect gemaakt zijn dat ze wat anders moeten bedenken. Op zo'n moment komen er enorm grote levels, verslavende gameplay en ook nog eens een goed verhaal.

Het klinkt bijna christelijk knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Castlevania's op de DS en GBA schijnen nog steeds toppertjes te zijn zoals ze vroeger ook gemaakt werden. Ik speel nog steeds Castlevania (GBA versie) op de DS. Niet omdat het zo mooi is of 3d is, maar gewoon omdat het heerlijk speelt.

Als je het gevoel wil hebben zoals je vroeger had op de NES/MasterSystem, SNES/MegaDrive dan kun je beter gewoon een GBA of DS kopen en alle andere moderne spelcomputers met de meest geweldige 3d beelden maar slechte gameplay laten liggen. Maar helaas moet het er allemaal in eerste instantie mooi uitzien om te verkopen en daarna wordt pas gekeken naar gameplay. (om maar te zwijgen van de vele bugs die tegenwoordig in spellen zitten)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 07 september 2006 09:58:15 schreef Thorgrem het volgende:

Castlevania's op de DS en GBA schijnen nog steeds toppertjes te zijn zoals ze vroeger ook gemaakt werden. Ik speel nog steeds Castlevania (GBA versie) op de DS. Niet omdat het zo mooi is of 3d is, maar gewoon omdat het heerlijk speelt.

Als je het gevoel wil hebben zoals je vroeger had op de NES/MasterSystem, SNES/MegaDrive dan kun je beter gewoon een GBA of DS kopen en alle andere moderne spelcomputers met de meest geweldige 3d beelden maar slechte gameplay laten liggen. Maar helaas moet het er allemaal in eerste instantie mooi uitzien om te verkopen en daarna wordt pas gekeken naar gameplay. (om maar te zwijgen van de vele bugs die tegenwoordig in spellen zitten)

Goed nieuws voor jullie: Castlevania komt waarschijnlijk uit op de Nintendo Wii!

Tijdens een interview met Nintendo Europe vroeg men Koji Igarashi (brein achter de serie) of hij zijn mening had verandert ten opzichte van een Wii versie voor Castlevania, het antwoord was als volgt: "We still can't think about anything other than this DS version because we are so busy but of course we would like to think of something interesting and pleasant for Wii. I have some ideas for Castlevania for Wii."

Eerder vond hij een Wii-versie te vermoeiend voor een spel als Castlevania. Maar nu heeft hij gelukkig wel een aantal interessante ideeën voor een mogelijk nieuw deel. Op het moment legt hij de laatste hand aan Castlevania Portrait of Ruin, die uit zal komen op de Nintendo DS.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid