Spring naar bijdragen

Star Wars


Is star wars christenlijk verantwoordenlijk?  

2 leden hebben gestemd

  1. 1. Is star wars christenlijk verantwoordenlijk?

    • Ja
      30
    • Nee
      6
    • Weet niet
      3


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 135
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De "boodschap" zag ik inderdaad als "tel je zegeningen in de eigen tijd".

Quote:

Ik heb nooit een box met de nieuwe delen gezien.

Als die er is wil ik 'm aanschaffen.
smile.gif

Ik weet wel dat vroeger, in de tijd van de VHS de opgepoetste versies van de oude trilogie in de bios was geweest er boxen uitkwamen (VHS). Een in het zilver en een in het goud, wat te maken had met het beeldformaat geloof ik. Waren best dure boxen, en nu heb je er helemaal niets meer aan. Denken jullie ook niet dat het zo met DVD gaat?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat je er nog wel wat aan hebt. Je zult ze straks ook nog wel kunnen bekijken als alles in een HD format is. Alleen zal het over een tijd dan wel minder mooi eruit zien dan die in het nieuwe format.

Voor mij zit't zo dat ik ze nog niet op dvd heb omdat ik een box wil. Dus moet ik voorlopig het doen met wat vhs'jes, waarvan een deel ook nog zelf opgenomen is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 9 months later...

Quote:

[...]

Doet me meteen denken aan die opmerking dat honden zo op hun bazen lijken. Als je begrijpt wat ik bedoel.
bloos.gif

Ik denk dat ik je begrijp ja widegrin.gif

Maar goed, Star Wars! Wat vinden jullie nou écht van Ewoks? Iemand de spin-off films van de Ewoks gezien?

150px-Wicket_rotj.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mensen vonden het racistisch omdat er alleen blanke mensen als officier te zien waren. En ook omdat hij graag wou dat de Trade Federation een eind aan de Gungans zou maken. "Wipe them out. All of them".

Ik zat meer te denken aan de slavernij van de wookies weer in leven te wekken. Daarbij staat me vaag bij dat onder de keizer een humans only policy op Coruscant was. En daarnaast dat idd je voornamelijk mensen ziet in de vloot.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Als je alle delen achter elkaar ziet, valt wel op dat de kunsten met de lightsaber er in de latere delen niet op vooruit zijn gegaan. Waar je in deel 3 nog een flitsend gevecht tussen Obi Wan en Anakin ziet, is hun "gevecht" in deel 4 daar bijna geen schaduw van. Natuurlijk is Anakin/Vader grotendeels verbrand en is Obi Wan er ook niet jonger op geworden. Maar ook de veel jongere Luke komt erg statisch over.

Enne, Palpatine mag dan een paraciet zijn, maar wel eentje die dat goed kan. Waar de Jedi's constant roepen dat de toekomst zo moeilijk te voorzien is, heeft Palpatine een ingewikkeld plan waarbij hij meerdere groepen tegen elkaar op zet en zelfs Siths zo nu en dan opoffert voor het grote plan, om uiteindelijk Anakin over te halen naar de dark side en keizer te worden. Kan ik nog wat van leren in het kader van projectmatig werken smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als je alle delen achter elkaar ziet, valt wel op dat de kunsten met de lightsaber er in de latere delen niet op vooruit zijn gegaan. Waar je in deel 3 nog een flitsend gevecht tussen Obi Wan en Anakin ziet, is hun "gevecht" in deel 4 daar bijna geen schaduw van. Natuurlijk is Anakin/Vader grotendeels verbrand en is Obi Wan er ook niet jonger op geworden. Maar ook de veel jongere Luke komt erg statisch over.

Enne, Palpatine mag dan een paraciet zijn, maar wel eentje die dat goed kan. Waar de Jedi's constant roepen dat de toekomst zo moeilijk te voorzien is, heeft Palpatine een ingewikkeld plan waarbij hij meerdere groepen tegen elkaar op zet en zelfs Siths zo nu en dan opoffert voor het grote plan, om uiteindelijk Anakin over te halen naar de dark side en keizer te worden. Kan ik nog wat van leren in het kader van projectmatig werken
smile.gif

Deel 4/5 en zes zijn ook in 1979 1980 gemaakt! En zijn veel ouder, vandaar de mindere vechtscenes omdat ze nog niet de special effects hadden die we nu hebben. Niettemin nog niet eens zo slecht gedaan voor een film van die tijd. Deel 1/2/3 zijn later gemaakt vandaar de betere vechtscenes en special effects. Men heeft dus precies in een andere volgorde deze starwars saga gemaakt! Toen men in de jaren 80 delen 4/5 en 6 had gezien wilde men later weten wat zich daarvoor heeft afgespeeld, vandaar dat delen 1/2/3 later verschenen en in feite nieuwe films zijn met betere effecten en lightsabergevechten!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar ook de veel jongere Luke komt erg statisch over.

In R of the Jedi valt dat toch wel mee. Daar is ie dan ook pas echt Jedi.

Wat wel opvalt is, dat in de republiek jonge Padawan vanaf kinds af aan, zo'n 20 jaar worden getraint, tot ze zichzelf Jedi mogen noemen, terwijl Luke na 2 jaar zelf-studie, en een paar dagen op Dagobah, blijkbaar al Jedi is.

Ofwel Luke is een supertalent, of de voorwaarden voor de Jedi is flink naar beneden bijgesteld.

Quote:
Enne, Palpatine mag dan een paraciet zijn, maar wel eentje die dat goed kan. Waar de Jedi's constant roepen dat de toekomst zo moeilijk te voorzien is, heeft Palpatine een ingewikkeld plan waarbij hij meerdere groepen tegen elkaar op zet en zelfs Siths zo nu en dan opoffert voor het grote plan, om uiteindelijk Anakin over te halen naar de dark side en keizer te worden. Kan ik nog wat van leren in het kader van projectmatig werken
smile.gif

Ok, maar Palpatine zorgt zelf voor een goede uitkomst door zijn eigen acties en manipulaties, en z'n dubbel-leven.

Dus Palpatine en de Jedi kunnen allebei de toekomst niet helder zien, alleen Palpatine maakt steeds z'n eigen toekomst.

Link naar bericht
Deel via andere websites

I know. Het gaat me nieteens zozeer om de special effects. Dat die minder zijn is duidelijk, maar ook logisch. Maar de vechtscenes zijn ook wat tam in de oudere films. In deel 3 is de battle tussen Obi Wan en Anakin/Vader energiek, in deel 4 is het echt een oude l****n gevecht waar totaal geen snelheid in zit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid