Spring naar bijdragen

Star Wars


Is star wars christenlijk verantwoordenlijk?  

2 leden hebben gestemd

  1. 1. Is star wars christenlijk verantwoordenlijk?

    • Ja
      30
    • Nee
      6
    • Weet niet
      3


Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

Wat wel opvalt is, dat in de republiek jonge Padawan vanaf kinds af aan, zo'n 20 jaar worden getraint, tot ze zichzelf Jedi mogen noemen, terwijl Luke na 2 jaar zelf-studie, en een paar dagen op Dagobah, blijkbaar al Jedi is.

Ofwel Luke is een supertalent, of de voorwaarden voor de Jedi is flink naar beneden bijgesteld.

Dat laatste sowieso. Tegen de tijd dat Luke aan zijn training kan beginnen is er niet meer zoiets als een Jedi-Order en dringt de tijd voor de Rebel Alliance. In zo'n situatie ga je als stokoude Jedi Master niet meer beginnen met een formele training die jaren duurt. Nee, dan leer je hen het hoogstnoodzakelijke en vertrouwt op de Force.

Vergeet ook niet dat Luke een behoorlijk talent was.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 135
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De "boodschap" zag ik inderdaad als "tel je zegeningen in de eigen tijd".

Quote:

in deel 4 is het echt een oude l****n gevecht waar totaal geen snelheid in zit.

achja, Misschien zag Vader in zijn arrogantie Kenobi niet meer als serieus gevaar


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Dat laatste sowieso. Tegen de tijd dat Luke aan zijn training kan beginnen is er niet meer zoiets als een Jedi-Order en dringt de tijd voor de Rebel Alliance. In zo'n situatie ga je als stokoude Jedi Master niet meer beginnen met een formele training die jaren duurt. Nee, dan leer je hen het hoogstnoodzakelijke en vertrouwt op de Force.

Vergeet ook niet dat Luke een behoorlijk talent was.

Dat klopt ook wel, Luke had goede genen, maar hij kon ook gelijk alles: inclusief dat Mind-control en het hoogspringen bvb.

Maar aan de andere kant heb je ook geen zicht op wanneer Anakin dit kon tussen Ep 1 en Ep 2. Dus met veel talent leer je het misschien sneller.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 8 years later...

Mening.... nog niet gezien. Vond de eerste drie uitgekomen delen (IV tot en met VI dus) oneindig veel beter dan de meuk erna. Maar Rogue One was wel weer te pruimen. Deze schijnt idd erg goed te zijn, hoor ik van velen. Zit nu even echte t volledige seizoen 1 van Handmaod's Tale (2017) te kijken dus even in een andere vibe ;) Maar hij staat zeker op mijn lijst van films nog te zien, ondanks dat ik normaliter niet zo van de Hollywood spektakel (meer) ben ,hou ik toch een soft spot voor Star Wars in mijn hart hehe

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ga het kijken uitstellen tot deze vrijgegeven is voor iTunes.

In principe mag een geloof in "the Force" bij mij op sympathie rekenen, al is dat verbonden met midichlorians in de cellen of zoiets, maar acht ik een toekomst a la Startrek als waarschijnlijker.

Of zie ik ergens nog een keer "de Ouden" tevoorschijn komen uit Babylon 5.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Thorgrem:

Wederom een discussie uit het archief getrokken.

Vandaag naar Star Wars The Last Jedi gegaan. 1 woord; Episch.

Andere mensen die hun mening willen delen?

Ik vond het wel aardig, maar niet episch. Vooral geinig om alle verwijzingen naar eerdere delen te zoeken. En de ene verwijzing naar The Matrix.

Link naar bericht
Deel via andere websites

'kHeb nog nooit een Star Wars film gezien. Wel eens een voorstukje gezien, maar  tis mijn genre niet. Wel vond ik vroeger de serie Star Trek leuk, maar heb alleen de series van de captains Picard en Janeway gezien.  Ik heb gisteren een voor mij heel leuke film gekeken van Woody Allen, getiteld Midnight in Paris.  Maar ik besef dat heel veel mensen die film echt niet leuk zullen vinden. Ik heb ervan genoten.  

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dolce Vita:

'kHeb nog nooit een Star Wars film gezien. Wel eens een voorstukje gezien, maar  tis mijn genre niet. Wel vond ik vroeger de serie Star Trek leuk, maar heb alleen de series van de captains Picard en Janeway gezien.  Ik heb gisteren een voor mij heel leuke film gekeken van Woody Allen, getiteld Midnight in Paris.  Maar ik besef dat heel veel mensen die film echt niet leuk zullen vinden. Ik heb ervan genoten.  

 

"Midnight in Paris" is een leuke film.

Zo treffend dat de liefde van je leven in de tijd van jouw voorkeur juist ook weer een andere tijd van voorkeur heeft.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 18-12-2017 om 17:13 zei Noel:

"Midnight in Paris" is een leuke film.

Zo treffend dat de liefde van je leven in de tijd van jouw voorkeur juist ook weer een andere tijd van voorkeur heeft.

 

Volgens mij is dat juist niet de cloe van de film.....de liefde van zijn leven ontmoette hij juist pas toen hij in het hier en nu al zijn illusies achter zich had gelaten. Niet de oppervlakkige sloerie-brunette in zijn illusiewereld (hoe inspirerend die wereld ook was voor zijn schrijverstalent) was de liefde van zijn leven, maar de dame die hij helemaal aan het eind van de film ontmoet, nadat hij met al zijn illusies (inclusief zijn verloving met de blondine in de "echte" wereld die in wezen ook slechts op schijn, een zeer dun laagje vernis, gebaseerd was) afgerekend had.... 

maar goed,back to Star Wars. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
54 minuten geleden zei Dolce Vita:

Volgens mij is dat juist niet de cloe van de film.....de liefde van zijn leven ontmoette hij juist pas toen hij in het hier en nu al zijn illusies achter zich had gelaten. Niet de oppervlakkige sloerie-brunette in zijn illusiewereld (hoe inspirerend die wereld ook was voor zijn schrijverstalent) was de liefde van zijn leven, maar de dame die hij helemaal aan het eind van de film ontmoet, nadat hij met al zijn illusies (inclusief zijn verloving met de blondine in de "echte" wereld die in wezen ook slechts op schijn, een zeer dun laagje vernis, gebaseerd was) afgerekend had.... 

maar goed,back to Star Wars. 

De "boodschap" zag ik inderdaad als "tel je zegeningen in de eigen tijd".

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid