Spring naar bijdragen

[Boek] De hemel is zo echt


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 171
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op woensdag 26 juli 2006 23:35:10 schreef eyda het volgende:

ik heb de ddvc nie gelezen. maar ik geloof ook zeker nie dat die van god komt. waarom ben jij dan zo zeker dat de hemel is echt nie van god komt?

Zoals Michie zegt: vergelijke DHIZE maar eens met Openbaringen.

Buiten dat zijn er nog veel meer tegenstrijdigheden met de Bijbel. Ik kan je deze zo 1 2 3 helaas niet geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Quote:

Op vrijdag 15 september 2006 22:14:35 schreef cis het volgende:

Hai iedereen,

Via google heb ik naar reacties gezocht over het boek 'De hemel is zo echt'. Zo ben ik bij deze site terecht gekomen. Ik kan mezelf niet meer tot de jongeren rekenen (43 jaar), maar ik voel me nog wel heel jong. Dat komt omdat ik al 23 jaar met jongeren werk.

Een tijdje geleden heb ik dit boek gelezen. Het was best confronterend en ik heb het verschillende keren even weg moeten leggen, om het goed tot me door te laten dringen.

Het boek heeft op mij wel een positieve uitwerking. Ik ben al heel lang op de weg, maar het is me nu allemaal veel duidelijker wat God nou precies van mij wil. Het is niet makkelijk, maar als ik me open stel voor Zijn leiding moet het lukken. Als reactie op wat ik allemaal over dit boek op deze site heb gelezen, wil ik het volgende kwijt. Misschien treed ik in herhaling, maar waar het God/Jezus betreft, kan je nooit te vaak in herhaling treden. Jezus zelf trad/treedt veel in herhaling, omdat Zijn boodschap daardoor bleef/blijft hangen.

-Hoe is het mogelijk om een uittreksel te maken van een boek, dat je niet gelezen hebt? 't Is net zoiets als over een gebeurtenis vertellen, terwijl je er zelf niet bij bent geweest. Je kunt het dan nooit helemaal juist verwoorden. Of wel soms?

-Wat een vergelijking zeg om het aannemen van openbaringen van Jezus/God/hemel/hel gelijk te stellen aan het nemen van een lijntje als je als hulpverlener in een afkickcentrum werkt! Dat gaat mij te ver. Stel nou dat Jezus nu voor je zou staan en en je het verwijt zou maken:'Jij verwerpt mijn boodschap, die ik door Choo wil brengen aan de mens!' Wat is dan daarop jouw reactie?

Wat ik hier mee aan wil geven is, dat het van belang is om de inhoud, nadat je het boek helemaal hebt gelezen te toetsen aan Het Woord van God. Volgens mij fungeert Choo als doorgeefluik van Jezus naar de mens. En de tijd dringt, want aan alles wat er nu in de wereld gebeurt kunnen we zien en merken dat we in de eindtijd leven.

Jezus/God ziet 't hart aan. Hij weet dat wij mensen zijn met zwakke plekken, maar Hij ziet ook of we oprecht spijt hebben van onze misstappen. Ondanks alles blijft Hij van ons houden: onvoorwaardelijk. daarom wil Hij al Zijn kinderen in Zijn Koninkrijk in de hemel hebben.

Maar wij moeten daar wel 'veel' voor over hebben. En dat 'veel' is: Behaag Hem met je leven: je daden, woorden en denken. Deze boodschap geeft Choo in opdracht van Jezus aan ons door d.m.v. dit boek.

Degene die zegt, dat Choo niet goed wijs is, is in Jezus' ogen hoogmoedig. Ik ben het dan ook helemaal eens met amazing-deb en andere gelijkgestemden.

Tot slot raad ik iedereen, gelovig en ongelovig, aan dit boek daadwerkelijk te lezen en te toetsen aan Het Woord en pas daarna een mening te geven.

Gods zegen

Cis

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
En de tijd dringt, want aan alles wat er nu in de wereld gebeurt kunnen we zien en merken dat we in de eindtijd leven.

Ja dat doen we al bijna 2000 jaar, en weet je, met een beetje geluk (of pech), duurt het nog 2000 jaar.

Quote:

Degene die zegt, dat Choo niet goed wijs is, is in Jezus' ogen hoogmoedig. Ik ben het dan ook helemaal eens met amazing-deb en andere gelijkgestemden.

Ja en hoe weet jij wat Jezus hoogmoedig vind en wat niet. Ik heb een lijntje met Pim en die vind het wel oke dat ik Choo niet achterna loop.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je hebt helemaal gelijk. Maar wat voor ons lang lijkt, is voor God een ogenblik. Daarom wil Hij ons aansporen d.m.v. dit boek, om elk moment klaar te zijn om Hem te verwachten. Hij komt immers terug als een dief in de nacht.

Jezus was en is heel nederig. Hij neemt een ieder zoals we zijn. Wie zijn wij dan om een oordeel te vellen over een ander? Dat moeten we aan God over laten, denk ik.

Wie is Pim eigenlijk?

Gods zegen

Cis smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 21 september 2006 19:35:06 schreef cis het volgende:

Je hebt helemaal gelijk. Maar wat voor ons lang lijkt, is voor God een ogenblik. Daarom wil Hij ons aansporen d.m.v. dit boek, om elk moment klaar te zijn om Hem te verwachten. Hij komt immers terug als een dief in de nacht.

Jezus was en is heel nederig. Hij neemt een ieder zoals we zijn. Wie zijn wij dan om een oordeel te vellen over een ander? Dat moeten we aan God over laten, denk ik.

Wie is Pim eigenlijk?

Gods zegen

Cis
smile.gif

Welkom hier smile.gif . Overigens ben ik het voor een gedeelte niet met je eens.

Waar ik het wel mee eens bent is je veronderstelling dat wij in de eindtijd leven.

En juist over die tijd staat in de Bijbel dat het een tijd is die bol zal staan van de misleiding. Zoals Jezus zelf zegt: Ziet toe dat u niemand verleidt...

Als ik citaten cq hoofdstukken uit het boek lees ben ik van mening dat hier een totaal onbijbels of in elk geval buiten bijbels beeld wordt neergezet. En vergis je niet in de uitwerking daarvan: Als het waar zou zijn dat Jezus dit echt heeft meegedeeld dan zou mijn Godsbeeld totaal veranderen. Zie mijn eerdere postst in dit topic.

Juist omdat dit effect er mee bereikt wordt zie ik het boek eerder als van de satan dan als een boodschap van Jezus. Sorry voor de scherpe bewoordingen. Dit heeft niets met hoogmoed te maken (in de bijbel staat wel degelijk dat we iedere geest moeten beproeven), maar met de enorme kwalijke invloed die dit boek kan hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb het boek voor de helft gelezen.

Maar ik werd niet echt aangemoedigd om verder te lezen. Miste iets... een stukje heerlijkheid ofzo. Moeilijk uit te leggen.

Verder vind ik dat er een te grote nadruk gelegd wordt op goede werken ipv de genade van God, wat je gewoon aan het twijfelen kan brengen. It's about the cross..... en dat verdwijnt hierdoor naar de achtergrond.

Ik had moeite met dat die vrouw haar moeder in de hel zag en dat Jezus zei: 'kom mijn dochter, er is werk te doen.' Heb ernstige twijfels.

Hij heeft een tijd ergens gelegen en bij mijn verhuizing heb ik hem weg gegooid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 21 september 2006 19:35:06 schreef cis het volgende:

Je hebt helemaal gelijk. Maar wat voor ons lang lijkt, is voor God een ogenblik. Daarom wil Hij ons aansporen d.m.v. dit boek, om elk moment klaar te zijn om Hem te verwachten. Hij komt immers terug als een dief in de nacht.

Ja, maar waarom zou hij dat boek dan niet gewoon twee duizend jaar geleden gedropt hebben? Dan had die belangrijke openbaring tenminste ook gewoon in de bijbel opgenomen kunnen worden.

Quote:
Jezus was en is heel nederig. Hij neemt een ieder zoals we zijn. Wie zijn wij dan om een oordeel te vellen over een ander? Dat moeten we aan God over laten, denk ik.

Daar ben ik het ook helemaal over eens. Maar ik vel nu geen oordeel over de schrijver, maar over het werk van die knakker. En dat is toch wel even een verschil. En daarbij kan ik je vertellen dat jij ook een oordeel over het werk van Choo hebt, alleen is jouw oordeel wat positiever dan het mijne.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Ik heb de dvd "De hemel is zo echt" ook gezien. Zover ben ik nog niet in het geloof en als beginneling raakte ik eerlijk gezegd nogal overstuur van de dvd. Dit kwam omdat ik me door deze film afvroeg of ik zelf wel in de hemel zou komen, daar word je dan natuurlijk mee geconfronteerd, maar dat is een ander verhaal.

Eén ding vond ik behoorlijk schokkend en dat was dat ze haar ouders in de hel zag. Ik durft niet te zeggen of deze dvd waarheid is of ingefluisterd is door de duivel, wel vroeg ik me af waarom God dit aan haar liet zien. Ze zei dat God hier zelf nog verdrietiger om was dan zij. Maar zou God willen dat zij hier op aarde altijd met het beeld moet leven dat zij van haar ouders gezien heeft?

Over het trillen van Choo: zij zegt zelf dat het een zegening is, heeft God deze zegeningen ooit aan mensen gegeven? Het lijkt me zelf vrij vervelend om continu te schudden. Als ze niet bewoog werd ze misselijk o.i.d. zei ze, zou God dit haar geven?

Aan de andere kant vertelde ze over het getal van het beest, dat geen mens dit moet aannemen in de eindtijd. De duivel zou er toch juist op hameren dit niet af te slaan?

Ik durf dus momenteel niet te zeggen of het de waarheid is of niet, of dit van God af komt of niet. Feit is wel dat ik niet begrijp dat deze dvd op sommige mensen een positieve uitwerking heeft, op mij heeft 'ie juist het tegenovergestelde effect, de dvd boezemt me angst in.

Ik heb de dvd 2 maanden geleden gezien en wilde hem deze week nog een keer bekijken. Ik wilde weten of hij dan een positievere uitwerking zou hebben. Om de dvd te bekijken vond ik het prettig de ondertiteling in te stellen (sommigen hebben hem misschien in het engels gezien). Toen Choo bij het stukje was dat ze meegenomen werd naar de hel viel opeens de ondertiteling weg en ik kreeg 'm niet meer aan. Toeval??

Toen ik later op google zocht op deze titel kwam ik hier op Credible terecht, waar ik overigens al een tijd post. Ik hoop er ooit achter te komen of Choo de waarheid verkondigd. Als ik erachter kom dat dit niet zo is, gaat 'ie er meteen uit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom Pris,

Ik mag je vast wel een eindje op weg helpen met het zoeken naar de waarheid. knipoog_dicht.gif Ik zal eens enkele leerstellingen van Choo vergelijken met de algemene christelijke leer. Dat is dus de leer die al eeuwenlang door verschillende kerken wordt aangehangen, en waarvan we daarom mogen weten dat ze betrouwbaar is.

Choo beweert in haar boek dat er naast hemel en hel er ook een woestijnachtig gebied is waar ongehoorzame christenen voor eeuwig verblijven. Maar dit is nooit geleerd in het christendom. Ook het katholieke vagevuur behelst iets tijdelijks, om je juist te reinigen voordat je de hemel in zult gaan.

Choo beweert dat er hetzelfde luxemateriaal in de hemel te vinden is als op aarde, zoals jaccuzi's, prachtige kastelen, et cetera. Maar het christendom heeft nooit een zo'n materiele hemel geleerd. Afbeeldingen of beschrijvingen van de hemel of de hel waren altijd apocalyptisch, symbolisch of artistiek bedoeld, nooit om letterlijk weer te geven hoe de hemel of de hel eruit zien.

Choo beweert dat ze haar ouders in de hel heeft gezien en dat deze met haar konden communiceren. Maar het christendom heeft nooit geleerd dat je nu al kunt weten wie er in de hel is en wie niet. Concrete benoemingen waren altijd speculatief of ontsproten uit de fantasie van schrijvers.

Choo beweert dat Jezus aan haar is verschenen zonder gezicht. Maar het christendom heeft altijd verschijningen van Hem mét gezicht gekend. Ook engelen verschenen altijd met gezicht, evenals Maria. In het bijbelboek Openbaringen wordt Jezus ook met gezicht beschreven.

Choo beweert dat ze letterlijk met lichaam en al naar de hemel is gevoerd. Maar het christendom kent enkel mystieke ervaringen, waarbij mensen in de geest werden gevoerd naar de hemel en in sommige gevallen naar de hel. Ook kent ze visioenen van de hemel en de hel. Enkel Jezus, Henoch, Elia en volgens de katholieke kerk Maria zijn met lichaam en al in de hemel opgenomen.

Choo beweert dat mensen die Jezus nog nooit hebben gekend toch in de hel zullen komen. Maar het christendom heeft altijd gereserveerd gesproken over deze mensen, omdat ze rekening houdt met Gods rechtvaardigheid en barmhartigheid. Ook de katholieke kerk, die het Doopsel als absoluut heilsnoodzakelijk ziet, leert dat God echter niet gebonden is aan de sacramenten.

Choo beweert dat ze van God nieuwe openbaringen op leerstellig gebied heeft ontvangen en dat ze die aan iedereen moet doorgeven. Maar het christendom leert dat na de apostolische tijd er geen nieuwe openbaringen op leerstellig gebied zijn onthuld en dat er geen nieuwe openbaringen op leerstellig gebied zullen zijn.

Choo beweert dat Christus op 25 december geboren is en dat Zijn geboortefeest, dus kerstmis, Zijn belangrijkste dag is. Maar het christendom leert dat 25 december niet Christus' geboortedatum is, en ook niet dat kerstmis Zijn belangrijkste feest is. De datum 25 december is om andere redenen gekozen.

Choo beweert dat je verlost kunt worden door Jezus heel strikt te gehoorzamen. Maar het christendom heeft nooit geleerd dat je door werken zalig kunt worden, ook de katholieke kerk niet. Verlossing is een gift die je om niet krijgt en na je verlossing mag je met en voor God leven, om de relatie met God in stand te houden.

Het kan zijn dat het algemene christendom je niets zegt, maar ik kan me ook voorstellen dat je niet wilt geloven dat God Zijn Kerk (of Gemeente) dan zolang heeft laten dwalen. Het is dus helemaal aan jou wat je met deze weerleggingen doet. In elk geval Gods zegen, liefde en wijsheid toegewenst op je zoektocht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

worshippy.gif

Toets alles aan God's Woord!

Ik heb niet eens de tijd genomen om dit boek te lezen, dus wat dat betreft kan ik er niet over oordelen. Maar ik doe het lekker toch, want ik heb gezien wat het effect van dit boek was op een vriendin van mij. Aan de vruchten herkent men de boom.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 21 september 2006 21:48:44 schreef Jippiej het volgende:

maar wat vonden julie van dat WONDERDANS verhaal... ik kreeg nog grotere twijfels dan ik al had...

zou toch even weten wat julie hier van vonden

ik vond het vreselijk, en heb er onwijs melig over gedaan met mijn vader smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dan vroeg ik me nog af hoe het zit met het getal van het beest waar ze het op haar DVD over heeft, dat je die beslist niet mag aannemen. Als alles wat Choo zegt nou niet van God zou zijn, waarom noemt ze dit dan? Want satan zou daar toch juist niet voor willen waarschuwen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Terug van lang weggeweest. Er was iets met m'n internetverbinding aan de hand. Dat is nu gelukkig weer in orde.

Pris je hebt 't helemaal goed gezien, dat Choo in ieder geval niet aan de kant van satan staat. Dat er zaken in het boek voorkomen, die niet in de bijbel terug te vinden zijn, wordt ook uitgelegd. Jezus licht een tip van de sluier op, om ons duidelijk te laten weten dat we ernst moeten maken met hoe we in het leven staan. Behagen onze manieren Hem? Qua alles wat we doen, zeggen, denken; noem het maar op.

Een tijdje terug ben ik op een Amerikaanse site gegaan, om in contact te treden met Choo. Dat lukte toen niet, maar ik heb wel een heleboel reacties gelezen van de christenen daar. Het valt me op, dat de meeste reacties daar zeer positief waren en een enkeling sceptisch is. In deze topic is het tegenovergestelde het geval. Ik vraag me af waar dat aan ligt.

Gods zegen big-smile.gif

Cis

Link naar bericht
Deel via andere websites

Aan het oerhollandse? Maargoed de Amerikaanse cultuur gelooft alles wat spectaculair is, vandaar die reacties. Leg de Bijbel naast het boek van Cho Cho en je zult zien dat het niet echt overeenkomt met de Bijbel. Er wordt daarin ook een beeld geschept van Jezus wat absoluut niet overeenkomt met het beeld wat ik van Jezus heb, die uit de Bijbel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 year later...
Gast Anon_phpbb

Lieve forummensen,

Ik weet dat dit bericht van 2006 is, toch wil ik nu in 2008 reageren.

Dit boek is mij helaas bekend. Ik wil jullie oproepen om boeken echt te toetsen op wat er in de Bijbel staat. Ga hier over in gesprek met verschillende mensen: de dominee/voorganger van je kerk, jeugdleiders van je eigen gemeente en eventueel andere gemeentes.

Lees altijd wat de beweegredenen van de schrijver van het boek zijn, zo kun je een indruk van het boek krijgen, is het koosjer of niet?

Het boek moest Thomas (volgens haar) van Jezus schrijven...

Ik vind het vrij verdacht dat je zo uitgesproken zegt dat het Jezus’ boek is.

De teksten waarin ze dat zegt zijn al vele malen geciteerd in dit topic.

Argumenten tegen de leer van het boek zijn ook al gegeven. Dus dat ga ik ook niet meer doen.

Ik geloof zeker dat de Heilige Geest werkt door christenen heen. Dus ook door christelijke leiders die boeken schrijven. Maar als een schrijver i.p.v. Jezus woorden HAAR EIGEN BOEK tot De VERLOSSING maakt, dan heb ik mijn twijfels. Zeker ook omdat iemand mij aangeraden heeft ‘De hemel is zo echt’ eens te googelen. Sommige mensen die beïnvloed zijn door deze Thomas komen in sektes terecht. Dit weet ik door een contact met een kennis van mij van de kerkelijke gemeente waar ik toebehoor. Het contact met de familie is er niet meer, sinds ze bij die sekte zijn gegaan.

Ben je wel in aanraking gekomen met het boek? Ga bijvoorbeeld naar EO nazorg. link en zoek contact met hulpverleners.

Andere boeken over de hemel weet ik zo net niet, maar kijk eens bij eo.nl.

link

Zelf heb ik veel gehad aan boeken van: Philip Yancey – Jezus zoals ik Hem niet kende, bidden. onverwacht God ontmoeten. In de jongeren-Bijbel staat een goede index waar je informatie kan vinden over allerlei onderwerpen.

Of laat je informeren bij een christelijke boekhandel.

Groeten van noizzmeisje

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid