Spring naar bijdragen

Metallica 8 juni 2006


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 183
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

okay,, dan zal ik maar metteen offtopic gaan doenwidegrin.gif

satanisten: stroming die de mens als eigen god beschouwd. Er zijn er in het satanisme geen elementen te vinden van duivelsaanbidding. Satanisten geloven niet in het bovennatuurlijke, niet in god en niet in de duivel. Voor een satanist is hij of zij z'n eigen god. Satanisten en satanen zijn twee heel verschillende groeperingen en hebben niets met elkaar te maken. het Satanisme is opgericht door Anton Szandor LaVey. Hij geloofde zelf alleen in de Satanist als eigen God, maar had een uitgesproken hekel aan het Christendom en nog andere heersende geloven en religies. Vind het zelf een beetje lijken op paganisme maar dan zonder goddelijke macht. (meer atheistisch)

satanen: stromingen die nadrukkelijk de kwade macht willen vereren. Bij deze organisatie wordt de god der christenen de belichaming van het kwade en wordt de duivel, de kwade macht, als tegenhanger, juist de goede. Ten gevolge hiervan keert men traditionele waarden om, bedrijft men zwarte magie en worden rituelen sterk gekleurd door het seksuele. dit zijn dus de echte antichristen en duivelaanbidders!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het heeft meer van de filosofie van Nietzsche weg met wat shock elementen om christenen te stangen.

Ze bedoelen meestal met satanisten de modern of LaVey satanisten. Dat is verreweg de grootste club. De club bekend van 'the church of Satan, the satanic bible, etc).

Satan is meer een symbool of een (donkere) 'kracht'. Geen werkelijk persoon. En vervolgens kun je die kracht in jezelf ontdekken.

Jij bent God. Het gaat om jezelf zeg maar.

Verder heeft het nogal wat weg van de filosofie van Nietzsche zoals ik al eerder vermelde.

En al die dingen als omgekeerde kruizen, zwarte missen etc. is vooral een toneelstukje (voor de media).

Verder heb je wel wat satanisten die in een (evil) god/entiteit geloven (bijv. de Temple of Set), en zelfs groepen die het soms zelfs aanbidden.

Tevens vind je door de geschiedenis heen duivelaanbidders (en nog steeds wel), hoewel het wel wat minder zijn dat de historische bronnen aanhalen (net zoals er ook minder 'heksen' bestonden en er zelfs word afgevraagd of sommige ketterse stromingen wel bestonden).

Van dat 'Religious Satanism' zijn opzich wel een zooi (niet altijd even proffesionele) sites te vinden.

Oja, volgens al die clubjes, incl. de LaVey satanisten zijn alle andere groepen geen satanisten.

Maar goed, als je het bij mtv zal houden, dan zullen de meeste 'satanischtische bands' die je ziet niet meer dan een act zijn. En van die enkeling waar de leden wel satanistisch van zijn, zal dat het LaVey satanisme zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 23 februari 2006 23:10:45 schreef Raido het volgende:

[...]

Die zie ik ook bij Demon Hunter, satanisme is een religie, satanistische bands zijn dus bands die het satanisme uitdragen/propaganderen een soort satans worship, en dat is Metallica niet.

Metallica niet satanistisch? check ff heel simpel al hun lyrics van hun nummers ok? ik pak er gwoon 1tje tussenuit voor je. Deze roept mensen de hel in te gaan omdat ze daar zouden 'horen'.

Metallica - Jump in the Fire

Down in the depths of my fiery home

The summons bell will chime

Tempting you and all the earth

to join our sinful kind

There is a job to be done and I'm the one

You people make me do it

Now it is time for your fate and I won't hesitate

to pull you down into this pit

So come on

Jump in the Fire

So come on

Jump in the Fire

With hell in my eyes and with death in my veins

The end is closing in

Feeding on the minds of man

and from their souls within

My disciples all shout to search out

And they always shall obey

Follow me now my child not the meek or the mild

But do just as I say

So come on

Jump in the Fire

So come on

Jump in the Fire

Jump by your will or be taken by force

I'll get you either way

Trying to keep the hellfire lit

I am stalking you as prey

Living your life as me I am you you see

So reach down grab my hand walk with me through the land

Come home where you belong

So come on

Jump in the Fire

So come on

Jump in the Fire

Dit is duidelijk een satanistische tekst en zker niet van God en al helemaal niet tot Gods eer!

Dan wordt het heel makkelijk, heb je God lief door Jezus? dan luister je dit echt niet en gooi je het weg. Of je wilt liever gewoon lekker luisteren wat je wil ook al is niet niet van God en dan luister je het. God geeft je de ruimte om te kiezen maar je kan niet van de wereld houden en van God tegelijk. Het is 1 of de ander.

Openbaring 3:16  Zo dan, omdat gij lauw zijt, en noch koud noch heet, Ik zal u uit Mijn mond spuwen.

Dit betekend dat je niet van twee walletjes kan eten!

Mat 7,21

Niet iedereen die “Heer, Heer†tegen mij zegt, zal het koninkrijk van de hemel binnengaan, alleen wie handelt naar de wil van mijn hemelse Vader.

Ken je de wil van de Vader niet?? Bestudeer elke dag je bijbel en bid iedere dag voor wijsheid zodat niet jou wil maar ZIJN wil geschiedde! Begin met de wet, en breek met de dingen die de wereld te bieden heeft omdat dat je alleen bij God weg trekt! Ontvang kracht om dat te doen door het geloof in Jezus!

1 Joh 2,15

Heb de wereld en wat in de wereld is niet lief. Als iemand de wereld liefheeft, is de liefde van de Vader niet in hem,

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 26 februari 2006 00:57:10 schreef HeisWorthy het volgende:

[...]

Metallica niet satanistisch? check ff heel simpel al hun lyrics van hun nummers ok? ik pak er gwoon 1tje tussenuit voor je. Deze roept mensen de hel in te gaan omdat ze daar zouden 'horen'.

Metallica - Jump in the Fire

Down in the depths of my fiery home

The summons bell will chime

Tempting you and all the earth

to join our sinful kind

There is a job to be done and I'm the one

You people make me do it

Now it is time for your fate and I won't hesitate

to pull you down into this pit

So come on

Jump in the Fire

So come on

Jump in the Fire

With hell in my eyes and with death in my veins

The end is closing in

Feeding on the minds of man

and from their souls within

My disciples all shout to search out

And they always shall obey

Follow me now my child not the meek or the mild

But do just as I say

So come on

Jump in the Fire

So come on

Jump in the Fire

Jump by your will or be taken by force

I'll get you either way

Trying to keep the hellfire lit

I am stalking you as prey

Living your life as me I am you you see

So reach down grab my hand walk with me through the land

Come home where you belong

So come on

Jump in the Fire

So come on

Jump in the Fire

Dit is duidelijk een satanistische tekst en zker niet van God en al helemaal niet tot Gods eer!

Dan wordt het heel makkelijk, heb je God lief door Jezus? dan luister je dit echt niet en gooi je het weg. Of je wilt liever gewoon lekker luisteren wat je wil ook al is niet niet van God en dan luister je het. God geeft je de ruimte om te kiezen maar je kan niet van de wereld houden en van God tegelijk. Het is 1 of de ander.

Openbaring 3:16 Zo dan, omdat gij lauw zijt, en noch koud noch heet, Ik zal u uit Mijn mond spuwen.

Dit betekend dat je niet van twee walletjes kan eten!

Mat 7,21

Niet iedereen die “Heer, Heer†tegen mij zegt, zal het koninkrijk van de hemel binnengaan, alleen wie handelt naar de wil van mijn hemelse Vader.

Ken je de wil van de Vader niet?? Bestudeer elke dag je bijbel en bid iedere dag voor wijsheid zodat niet jou wil maar ZIJN wil geschiedde! Begin met de wet, en breek met de dingen die de wereld te bieden heeft omdat dat je alleen bij God weg trekt! Ontvang kracht om dat te doen door het geloof in Jezus!

1 Joh 2,15

Heb de wereld en wat in de wereld is niet lief. Als iemand de wereld liefheeft, is de liefde van de Vader niet in hem,

ach ..als ik hier op in ga word ik wrs toch gebashd en krijg ik waarschijnlijk toch een botte reactie terug, die totaal uit zijn verband is gerukt

maar het moet gezegd...

bij bands die satan aanbidden denk ik aan Marduk, Mayhem etcetera..Metallica's teksten zijn volgens mij meer om te shockeren(maar ook hier zal je vast wel een ''argument'' voor hebben)..ik vind het geen superband(voor dat je met dat ''argument'' gaat strooien)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 26 februari 2006 00:57:10 schreef HeisWorthy het volgende:

Metallica niet satanistisch? check ff heel simpel al hun lyrics van hun nummers ok? ik pak er gwoon 1tje tussenuit voor je. Deze roept mensen de hel in te gaan omdat ze daar zouden 'horen'.

[liedje]

Zozo, dus dat nummer maakt ze satanistisch.

Dus als ze een een christelijk liedje zouden zingen zouden ze plots een christelijke band worden?

Of moet er dan plots wel meer zijn dan één nummertje?

En al zouden alle nummers die teksten hebben (wat niet zo is, de meeste nummers hebben dat nl. niet), waarom zou de band dan satanistisch zijn?

Waarom zouden ze niet een beetje shockeren bijvoorbeeld?

Quote:
Dit is duidelijk een satanistische tekst

Ja? Is dat zo duidelijk? Waaruit haal je dat? Waarom zou het bijvoorbeeld niet metaforisch zijn? Als iemand zegt dat z'n leven een hel is neem je dat toch ook niet letterlijk? Of heb je soms de uitleg horen geven over dat nummer dat je het plots zo zeker weet?

Quote:
en zker niet van God en al helemaal niet tot Gods eer!

Ach, als ik een kroket bij de snackbar haal, dan doe ik dat ook niet tot Gods eer. Dat doe ik omdat ik trek heb in iets ongezonds.

Quote:
Dan wordt het heel makkelijk, heb je God lief door Jezus? dan luister je dit echt niet en gooi je het weg.

Wat is dat nou weer voor een onzin. Gooi jij soms ook alle mensen weg die je iets hoort zeggen wat misschien niet christelijk is? Lees je ook alleen maar christenvriendelijke teksten? Praat je alleen met mensen die christelijke dingen zeggen?

Quote:
Of je wilt liever gewoon lekker luisteren wat je wil ook al is niet niet van God en dan luister je het.

Ja. En jij denk ik ook, maar dan zonder muziek onder de woorden.

Quote:
[blabla]

Wat trek je het toch weer lekker uit z'n verband.

Als het aan mij zou liggen, dan zou bijbelteksten uit z'n verband trekken de 8ste hoofdzonde worden.

Waar haal jij uit die teksten dat je aangehaalde teksten over het aanhoren van muziekteksten gaan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je ziet wat voor verleden Metallica heeft, en als ze al 1 keer zo'n tekst maken dan zou je het weg moeten gooien, omdat de satan je kan beinvloeden met die troep.

Ik luister soms nog wel es Golden Earing op de radio op het werk, die bandleden hadden hun ziel ook aan een mietje van de duivel verkocht. (ik weet het verhaal niet precies)

Link naar bericht
Deel via andere websites

metallica is in 1 woord uit te drukken 'Geweldig' dit is toch al meer met de rock/metal uit de jaren 80...

Jammer dat ik er niet heen kan, anders was ik zeker gegaan...

Dat ze hun ziel verkocht hebben aan de duivel durf ik niets over te zeggen en denk dat alleen hun zelf dat kunnen zeggen en niemand anders...

Quote:
Op zondag 26 februari 2006 17:10:27 schreef Bronze het volgende:

Als je ziet wat voor verleden Metallica heeft, en als ze al 1 keer zo'n tekst maken dan zou je het weg moeten gooien, omdat de satan je kan beinvloeden met die troep.

Tja zullen we de bekeerde metal/rock artiesten ook maar weggooien dan vanwegen hun verleden en hun teksten ?

En of het kwade jou beinvloed ligt aan jou al zie ik niet het kwade van metallica in... want voorlopig prediken ze nog niets wat tegen de wetten in gaat...

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid