Spring naar bijdragen

Metallica 8 juni 2006


Aanbevolen berichten

Quote:
Op zondag 26 februari 2006 17:10:27 schreef Bronze het volgende:

Als je ziet wat voor verleden Metallica heeft, en als ze al 1 keer zo'n tekst maken dan zou je het weg moeten gooien, omdat de satan je kan beinvloeden met die troep.

Ik luister soms nog wel es Golden Earing op de radio op het werk, die bandleden hadden hun ziel ook aan een mietje van de duivel verkocht. (ik weet het verhaal niet precies)

Waaruit komen deze gedachten eigenlijk voort?

Ik ben bekend met de docu 'they sold their souls for rock and roll ...' Wat dat wil uitdragen is dat talentloze musici letterlijk hun ziel geven aan satan als ze in ruil daarvoor ineens de meest fantastische muziek kunnen maken. Bv, Metallica die toen ze een jaar of 20 waren kwamen met het fantastische 'kill em all' Ik heb me zelf ook wel eens afgevraagd hoe het op die leeftijd mogelijk is zo'n klasseplaat af te leveren. Een uitzonderlijk talent of zit er iets anders achter ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 183
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Satan houdt er van als een christen naar zijn muziek luisterd, ik snap wel dat iemand het mooie muziek vindt en het ontkennen daarom dat ze niks met de duivel te maken hebben, maar je doet er slecht mee om naar die nep troep van de duivel te luisteren, de duivel is slim. maar soms ook erg dom.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 26 februari 2006 15:50:48 schreef Gorthaur het volgende:

[...]

Zozo, dus dat nummer maakt ze satanistisch.

Dus als ze een een christelijk liedje zouden zingen zouden ze plots een christelijke band worden?

Of moet er dan plots wel meer zijn dan één nummertje?

- Neej niet alleen om die reden dat ik ze satanistisch vind, maar ook omdat ze zelf over hun ziel verkopen aan satan hebben. -

Op zondag 26 februari 2006 15:50:48 schreef Gorthaur het volgende:

[...]

En al zouden alle nummers die teksten hebben (wat niet zo is, de meeste nummers hebben dat nl. niet), waarom zou de band dan satanistisch zijn?

Waarom zouden ze niet een beetje shockeren bijvoorbeeld?

- Als je weet dat ze verkeerde teksten hebben waarom zou je nog naar de andere muziek van ze luisteren? Wat is dat nou voor liefde tegenover Jezus???? Je moet eens in gaan zien dat je als christen niet alles kan vasthouden wat je leuk vind!!! En als je daartoe niet bereid ben vraag ik me af of je de liefde van Jezus wel ervaren heb? Hij is alles waar duz ook zulke waardeloze muziek! Klein ding om weg te doen toch? -

[...]

Ja? Is dat zo duidelijk? Waaruit haal je dat? Waarom zou het bijvoorbeeld niet metaforisch zijn? Als iemand zegt dat z'n leven een hel is neem je dat toch ook niet letterlijk? Of heb je soms de uitleg horen geven over dat nummer dat je het plots zo zeker weet?

- Als je een tekst telkens herhaal is het eerst mischien afschikkend voor je, hoor je het telkens weer en weer dan ga je het automatisch aannemen zonder er bij na te denken. Zown tekst kan je beinvloeden, en zeker niet gelovigen! En als gelovigen moet je niet eens naar zulke teksten luisteren want dat is echt hoereren met de wereld!!!!

[...]

Ach, als ik een kroket bij de snackbar haal, dan doe ik dat ook niet tot Gods eer. Dat doe ik omdat ik trek heb in iets ongezonds.

[...]

Wat is dat nou weer voor een onzin. Gooi jij soms ook alle mensen weg die je iets hoort zeggen wat misschien niet christelijk is? Lees je ook alleen maar christenvriendelijke teksten? Praat je alleen met mensen die christelijke dingen zeggen?

- Ik heb niet uitmezelf maar door Jezus liefde gekregen voor mijn naaste mensen. Niemand gooi ik weg. Ik vertel ongelovigen mensen op straat en mn vrienden over Jezus en de weg naar de Vader!!! Niet om mij mening door te drukken maar hun uit liefde tot God te brengen ter Ere van God! Als ik het ze niet zou zeggen zou dat liefdeloos zijn van me want ik weet dat ze anders verloren zouden gaan! En daarnaast doe ik alle niet christelijke teksten en muziek wat tegen God ingaat weg! Vervolgens gooi ik nooit mensen weg! Ik vertel ze het Woord van God! Maar ik ga niet meedoen aan de dingen van die mensen die tegen God ingaan!

[...]

Ja. En jij denk ik ook, maar dan zonder muziek onder de woorden.

- Ik luister geen muziek die tegen Gods wil of Eer ingaat. Ik heb nog zeer weinig muziek over mag ik eerlijk zeggen. Maar ow wat is dat toch een klein offer om tot Eer van God te mogen leven!

[...]

Wat trek je het toch weer lekker uit z'n verband.

Als het aan mij zou liggen, dan zou bijbelteksten uit z'n verband trekken de 8ste hoofdzonde worden.

Waar haal jij uit die teksten dat je aangehaalde teksten over het aanhoren van muziekteksten gaan?

Deze teksten slaan precies op waar we het over hebben. We hadden het over dingen van de wereld liefhebben en over dat het geen dingen zijn ter Ere van God. Als jij wacht totdat in de bijbel exact staat 'Gij zult metallica niet liefhebben' of 'Gij zult geen wereldse muziek liefhebben' dan kun je wachten tot je een ons weegt! God is niet achtelijk, en jij bent geen klein kind meer die alles uitgelegt moet krijgen! Lees je bijbel en bestudeer deze!

Stel je voor je hebt een vriendin waarvan je veel hou.. Je wilt dan ook niet dat zij met een andere jongen gaat rotzooien! Is met God netzo als je een relatie met God aangaat moet je niet aanrotzooien met de satan. En alles waarvan je weet dat het met satan te maken heeft zoals zown band dat moet je dan weg doen als je een goede relatie wil met God!

En omdat je die ene tekst niet snap leg ik hem heel kort ff uit:

1 Joh 2,15

Heb de wereld en wat in de wereld is niet lief. Als iemand de wereld liefheeft, is de liefde van de Vader niet in hem.

Als je ziet dat een band nummer zingt over de hel en over satan en over vrije sex en drankmisbruik dan mag jij antwoorden: Zijn ze werelds? Of zijn ze naar Gods wil? Als ze van de wereld zijn dan moet je ze gewoon weg doen! Want als je ze liefheb heb je ze boven God lief! Als je Gods liefde hebt ontvangen door Jezus Christus en Zijn Heillige Geest! Hoe kun je dan dat soort troep luisteren???? Dat kan niet als je Jezus liefheb!!! want je weet dat je Hem ermee pijn doe! Als je Jezus heb leren kennen en je leven aan Hem gegeven heb en je je bekeerd heb (echt omkeren) dan ervaar je Zijn liefde en mag je ook liefde ontvangen van Hem! En dan wil je Hem ook liefhebben en niet meer jezelf!

Als je houd van dingen van deze wereld is de vraag: Is je leven wel een leven voor Hem? of toch ook nog steeds wel voor jezelf?

Vriendelijke groet,

Peter

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 26 februari 2006 21:32:39 schreef living stone het volgende:

Tja zullen we de bekeerde metal/rock artiesten ook maar weggooien dan vanwegen hun verleden en hun teksten ?

want voorlopig prediken ze nog niets wat tegen de wetten in gaat...

Dit is ook onzin om te zeggen. Want als zulke artiesten zich echt zouden bekeren is dat letterlijk omkeren en dan leven ze niet meer hun oude leven voor hunzelf maar een nieuw leven ter Ere van Hem! Dan zijn ze een nieuwe schepping en zullen nieuwe dingen doen voor de Heer. Dan zijn mag ik die mensen broeders noemen. Hun oude muziek zou ik dan zeker weggooien maar hun nieuwe God lovende muziek luisteren! big-smile.gif

Je zei ook net 'En of het kwade jou beinvloed ligt aan jou al zie ik niet het kwade van metallica in...'

Maar als je weet dat het niet van God is waarom zou je er dan naar luisteren?

Als je weet dat het roken van een sigaret je in eerste instantie niet gelijk laat doop vallen is geen reden om het te doen??? Langzamerhand zal het je gezondheid toch schade berokkenen.

En als je het kwade van een band zoals metallica en hun uitdrukkingen in hun lyrics niet ziet vraag ik me af of je ook wel het goede kent. Best hard mischien maar wel een feit!

En ff over het stukje over dat ze niets prediken dat tegen de wetten ingaat. Ik denk dat je dan nog eens goed de wetten moet bestuderen zoals Jezus deze voorlegde

Matteüs 22:36 ‘Meester, wat is het grootste gebod in de wet?’ 37 Hij antwoordde: ‘Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand. 38 Dat is het grootste en eerste gebod. 39 Het tweede is daaraan gelijk: heb uw naaste lief als uzelf. 40 Deze twee geboden zijn de grondslag van alles wat er in de Wet en de Profeten staat.’

Ow wat zal ik nu wel weer veel commentaar krijgen omdat mensen hun dingentje willen goedpraten tegenover mij. Maar mij hoef je niet te overtuigen van de goedheid en onschuldigheid van metallica.

Wist je dat alles wat ik zeg ook tegen mij elke dag ingaat! Het kost mij ook elke dag weer allemaal muziek die ik had kunnen luisteren maar nu niet meer kan omdat ik Hem wil volgen boven alles wat ik liefheb! En Hij is alles Waard duz zeker zulke goedkope muziek! Maar God zegent het tot Eer van Hem!

Ik kan best telkens op allemaal argumenten ingaan maar dat kost me teveel kostbare tijd die ik beter in mensen kan stoppen die God oprecht zoeken en als ze de waarheid vinden in de bijbel instaat zijn volledig alle Eer willen geven die Hem toekomt ten koste van alles wat ze zelf liefhebben! Ik zeg wat op mn hart was over dit onderwerp en spreek uit ervaring en vervolgens schud ik het stof van mn voeten en ga ik weer verder en blijf niet onnodig hangen. Omdat wat ik op mn hart had gezegt is hoef ik daar geen verandwoording er meer voor te dragen. Vroeger hield ik ook echt van bands zoals metallica enz. Maar toen ik God echt leerde kennen leerde ik dat als ik die dingen vasthield God me niet tot Zijn Eer kon gebruiken! En God komt ALLE Eer toe. Duz alles moest weg tegen mijn eigen wil in. En God gebruikte het en leert me steeds meer en meer over Hem en steeds meer en meer in Zijn naam weg te doen om dichter in een leven met Hem te komen!

Dit stukje wordt ook al veel te lang. Lees het maar en kijk maar wat je ermee doe. En kijk niet mijn jou eigen wil naar zown stuk maar met Gods wil!

Vriendelijke groet,

Peter

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 27 februari 2006 22:24:41 schreef HeisWorthy het volgende:

Ik heb bovenstaant in de quote van Gorthaur wat stukjes bijgetypt als antwoord op het bovenstaande stukje wat hij zei. Duz lees dat ook even

Ik zou je wel graag willen verzoeken om je post aan te passen. Als ik quote verdwijnt alle tekst omdat het één grote quote is.

Nogal lastig dus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ok, nog een willekeurig voorbeeld waarin wordt gezegt dat God veraden heeft en de belofte heeft gebroken. Terwijl de bijbel duidelijk leerd dat God NOOIT Zijn belofte zal breken! Ik kan wel huilen als ik zulke rotzooi lees! Over een God die GOED is en LIEFDE is en alles maar dan ook ALLES WAARDIG is! Mijn God mijn Heer mijn Heilland mijn Verlosser wordt hier de grond in getrapt als 'The God that failed'. Met dit soort bands wil ik NIETS te maken hebben omdat ze GODS Eer beschadigen!:

Metallica - The God That Failed

(Hetfield / Ulrich)

Pride you took

Pride you feel

Pride that you felt when you'd kneel

Not the word

Not the love

Not what you thought from above

It feeds

It grows

It clouds all that you will know

Deceit

Deceive

Decide just what you believe

I see faith in your eyes

Never you hear the discouraging lies

I hear faith in your cries

Broken is the promise, betrayal

The healing hand held back by the deepened nail

Follow the god that failed

Find your peace

Find your say

Find the smooth road on your way

Trust you gave

A child to save

Left you cold and him in grave

It feeds

It grows

It clouds all that you will know

Deceit

Deceive

Decide just what you believe

I see faith in your eyes

Never you hear the discouraging lies

I hear faith in your cries

Broken is the promise, betrayal

The healing hand held back by the deepened nail

Follow the god that failed

I see faith in your eyes

Broken is the promise, betrayal

The healing hand held back by the deepened nail

Follow the god that failed

Pride you took

Pride you feel

Pride that you felt when you'd kneel

Trust you gave

A child to save

Left you cold and him in grave

I see faith in your eyes

Never you hear the discouraging lies

I hear faith in your cries

Broken is the promise, betrayal

The healing hand held back by the deepened nail

Follow the god that failed

Follow the god that failed

Broken is the promise, betrayed

Betrayal

Link naar bericht
Deel via andere websites

En om sommige nog verder uit de droom te helpen gwoon leukraak nog 1 gepakt. Lees deze tekst gewoon eens serieus, en zie in dat het ziek is in de ogen van de Heer wat hier gezegt wordt. Als je niet inziet hoe erg Gods Eer hierin tekort schiet en satan eer krijgt dan vraag ik me echt echt heel zorgelijk af hoe je relatie met God door Jezus heen gesteld is. Ik bedoel niets lullig of wat dan ook ik wil alleen dat God de Eer krijgt die Hem toekomt! STOP FEEDING YOUR LOST! ( stop met het voeden van je oude mens ):

Hier is de songtekst van: Metallica - Devil's Dance

I feel you too

Feel those things you do

In your eyes I see a fire that burns

To free the you

That's wanting through

Deep inside you know the seeds I plant will grow

One day you will see

And dare to come down to me

C'mon, c'mon now take the chance

That's right, let's dance

Snake, I am the snake

Tempting, that bite to take

Let me make your mind

Leave yourself behind

Be not afraid

I've got what you need

Hunger I will feed

One day you will see

And dare to come down to me

C'mon, c'mon now take the chance

Come dance

One day you will see

And dare to come down to me

C'mon, c'mon now take the chance

I feel you too

Feel those things you do

In your eyes I see a fire that burns

To free the you

That's running through

Deep inside you know

Seeds I plant will grow

One day you will see

And dare to come down to me

C'mon, c'mon now take the chance

That's right

Let's dance

It's nice to see you here

Link naar bericht
Deel via andere websites

Metallica - The God That Failed

Ah, dat nr ken ik toevallig. Het was geschreven door de zanger n.a.v. zn jeugd waarin zn moeder kanker had. Ze weigerde zich te laten behandelen omdat ze ervan overtuigd was dat God haar zou genezen. Dat gebeurde niet en ze stierf een pijnlijke dood. Hij was toen enorm kwaad en voelde zich verraden door God. Daar gaat dit nummer over.

Nee, het is geen aanbiddingsmuziek. Maar satanisch, das toch wel iets anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 27 februari 2006 23:15:53 schreef HeisWorthy het volgende:

[metallica liedje]

Zeg, hoe weet jij wat er in die tekst staat?

Heb je die tekst gelezen?

Ben je zelf nu ook zo'n lauwe christen geworden dus? nooo.gif

Een christen van twee walletjes eten?

Je weet wat de bijbel daar over schrijft!

En wat doe je nu?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 27 februari 2006 22:21:11 schreef HeisWorthy het volgende:

En omdat je die ene tekst niet snap leg ik hem heel kort ff uit:

Weet je wat het denk ik eerder is, ik zie iets kennelijk anders dan jij.

Jij ziet allemaal spoken, waar het aanhoren van een nummer je al direct tot een duivelsaanbidder maakt.

En om eerlijk te zijn. Je hebt me totaal niet weten te overtuigen. Ik zie alleen maar wat geplukte bijbelteksten, die jij aan het luisteren van muziek plakt. Meer niet.

Misschien een soort angst van je?

Net zoals het niet beargumenteerde argument dat je dus nu ook geen andere nummers van ze zou kunnen luisteren waar tekstueel niks mis mee is.

Het lijkt me net een argument alsof je nooit meer naar een mens mag luisteren dat iets lasterlijks over God zou hebben gezegd.

Vervolgens het argument dat het een satanistische band zou zijn. Ook daar ontbreekt elk argument. Het enige waar je mee aankomt zijn een paar nummers waar de tekst er wat dubieus uit ziet, maar waar je lijkt het zelf geen idee van hebt wat de achterliggende gedachte zou zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 27 februari 2006 22:49:15 schreef HeisWorthy het volgende:

[...]

Dit is ook onzin om te zeggen. Want als zulke artiesten zich echt zouden bekeren is dat letterlijk omkeren en dan leven ze niet meer hun oude leven voor hunzelf maar een nieuw leven ter Ere van Hem! Dan zijn ze een nieuwe schepping en zullen nieuwe dingen doen voor de Heer. Dan zijn mag ik die mensen broeders noemen. Hun oude muziek zou ik dan zeker weggooien maar hun nieuwe God lovende muziek luisteren!
big-smile.gif

Alleen staat er nog steeds niet glashard in de bijbel dat dit soort muziek verboden is...

Want je kan god liefhebben boven je muziek, maar ondertussen toch de muziek goed vinden en waarmee is de totale wet vervuld... God liefhebben boven alles en je naasten als jezelf...

Quote:
Je zei ook net 'En of het kwade jou beinvloed ligt aan jou al zie ik niet het kwade van metallica in...'

Maar als je weet dat het niet van God is waarom zou je er dan naar luisteren?

Omdat ze gewoon geweldige muziek maken en ik niet geloof dat het kwade mij beinvloed door het luisteren van deze muziek...

Ik zal je idd gelijk geven dat als ze dingen promoten wat tegen de wet in gaat, maar dat gebeurd dus niet, want lees toch echt eerst de teksten voor ik bepaalde nummer ga luisteren...

Quote:
Als je weet dat het roken van een sigaret je in eerste instantie niet gelijk laat doop vallen is geen reden om het te doen??? Langzamerhand zal het je gezondheid toch schade berokkenen.

vage vergelijking maar ok... van roken is wetenschappelijk bewezen dat het slecht is...

En of je nu wel of niet metallica luistert dood ga je en net zo gezond als dat je het niet luisterd...

Ik kan je gelijk geven als je zegt dat het niet helemaal bijbels onderbouwde teksten zijn, maar om het nu gelijk ongezond te noemen gaat me net iets te ver...

Ja ik weet hoe er in de christelijke wereld over gedacht wordt...

Quote:
En als je het kwade van een band zoals metallica en hun uitdrukkingen in hun lyrics niet ziet vraag ik me af of je ook wel het goede kent. Best hard mischien maar wel een feit!

mening zul je bedoelen, want als je over feiten gaat praten is het niet iets waar je omheen kunt en is het bewezen... je eerste zin slaat dan ook echt helemaal nergens op, alsof jij ineens zo verlicht bent...

ga er verder niet op in voor ik me klep niet kan houwe...

Quote:
En ff over het stukje over dat ze niets prediken dat tegen de wetten ingaat. Ik denk dat je dan nog eens goed de wetten moet bestuderen zoals Jezus deze voorlegde

Matteüs 22:36 ‘Meester, wat is het grootste gebod in de wet?’ 37 Hij antwoordde: ‘Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand. 38 Dat is het grootste en eerste gebod. 39 Het tweede is daaraan gelijk: heb uw naaste lief als uzelf. 40 Deze twee geboden zijn de grondslag van alles wat er in de Wet en de Profeten staat.’

volgens mij doelde ik op de wetten door de regering opgesteld...

en dan nog de tekst die jij aanhaald komt niet naar voren dat je de muziek niet mag luisteren, want je kan god liefhebben boven deze muziek en toch de muziek goed vinden...

Maar dat is iets heel persoonlijks, want de ene kan dat misschien wel en een ander weer niet...

Quote:
Ow wat zal ik nu wel weer veel commentaar krijgen omdat mensen hun dingentje willen goedpraten tegenover mij. Maar mij hoef je niet te overtuigen van de goedheid en onschuldigheid van metallica.

sorry en na het lezen van deze opmerking moest ik toch echt ff me lachspieren onder controle houden...

Maar goed denk jij maar lekker dat je alle wijsheid heb...

Quote:
Wist je dat alles wat ik zeg ook tegen mij elke dag ingaat! Het kost mij ook elke dag weer allemaal muziek die ik had kunnen luisteren maar nu niet meer kan omdat ik Hem wil volgen boven alles wat ik liefheb! En Hij is alles Waard duz zeker zulke goedkope muziek! Maar God zegent het tot Eer van Hem!

Als jij ervoor kiest om het niet te doen is prima, want gelukkig is een ieder daar totaal vrij in, maar ga niet beschuldigend naar andere wijzen en erbij denken dat je alle wijsheid in pacht heb...

Quote:
Ik kan best telkens op allemaal argumenten ingaan maar dat kost me teveel kostbare tijd die ik beter in mensen kan stoppen die God oprecht zoeken en als ze de waarheid vinden in de bijbel instaat zijn volledig alle Eer willen geven die Hem toekomt ten koste van alles wat ze zelf liefhebben! Ik zeg wat op mn hart was over dit onderwerp en spreek uit ervaring en vervolgens schud ik het stof van mn voeten en ga ik weer verder en blijf niet onnodig hangen. Omdat wat ik op mn hart had gezegt is hoef ik daar geen verandwoording er meer voor te dragen. Vroeger hield ik ook echt van bands zoals metallica enz. Maar toen ik God echt leerde kennen leerde ik dat als ik die dingen vasthield God me niet tot Zijn Eer kon gebruiken! En God komt ALLE Eer toe. Duz alles moest weg tegen mijn eigen wil in. En God gebruikte het en leert me steeds meer en meer over Hem en steeds meer en meer in Zijn naam weg te doen om dichter in een leven met Hem te komen!

Dit stukje wordt ook al veel te lang. Lees het maar en kijk maar wat je ermee doe. En kijk niet mijn jou eigen wil naar zown stuk maar met Gods wil!

Vriendelijke groet,

Peter

Als jij voor jezelf vind dat het tussen jou en je geloof staat is het idd beter om het niet te luisteren, want als ik zou merken dat ik van die muziek onhandelbaar wordt en alleen maar kwaad wil doen zal ik ook stoppen met die muziek luisteren, maar als iets voor jou geld betekend dat nog niet dat het voor een ander geld...

Dat jij dit wilt laten vanwege je geloof heb ik alle respect voor, alleen veroordeel een ander niet omdat hij of zei er wel naar luisterd...

Want een ieder is op zijn manier met het/een geloof bezig en dan gaat het erom hoe ver je in je geloof ben en of het geloof het van je vraagt...

Dit was in jou geval misschien wel het geval, maar voor een ander niet...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik wil gwoon duidelijk maken dat satan achter die band zit en dat duidelijk te zien is aan hun lyrics. En als je God echt liefhebt boven alles dan ga je niet rotzooien met dingen van satan zo simpel is het! En dan kun je met die liefde voor God makkelijk zoiets wegdoen ookal zou je niet beivloed worden omdat je van God hou! en niets te maken wil hebben met de dingen van satan!

Ik ga verder niet eens meer op je opmerkingen in want als je dit niet snapt wil je het denk niet eens snappen.

Overigens hoef je niets geen respect voor mij hebben. Ik ben netzow zondig mens als iedereen en ben ook tekort gekomen aan de Glorie van God. Alleen door het werk van Jezus en door Zijn kracht en Liefde kan ik leven voor Hem en naar Zijn wil. Niemand is goed alleen de Heer! Niemand krijgt respect of eer alleen de Heer.

Ik wil je wel God's zegen meegeven. En ik hoop dat je iedere dag bid, en de bijbel bestudeerd op wat God van ons mensen vraagt en hoe God ons mensen ziet. Want daardoor alleen leer je God kennen zoals Hij is en dan krijgt Hij de Eer die Hem toekomt.

Hartelijke groeten,

Peter

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op dinsdag 28 februari 2006 19:39:30 schreef HeisWorthy het volgende:

Ik ga verder niet eens meer op je opmerkingen in want als je dit niet snapt wil je het denk niet eens snappen.

Heeft niks met wel of niet snappen te maken.

Het heeft er mee te maken dat niet iedereen het met je eens is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 27 februari 2006 23:19:57 schreef Luctor het volgende:

Metallica - The God That Failed

Ah, dat nr ken ik toevallig. Het was geschreven door de zanger n.a.v. zn jeugd waarin zn moeder kanker had. Ze weigerde zich te laten behandelen omdat ze ervan overtuigd was dat God haar zou genezen. Dat gebeurde niet en ze stierf een pijnlijke dood. Hij was toen enorm kwaad en voelde zich verraden door God. Daar gaat dit nummer over.

Nee, het is geen aanbiddingsmuziek. Maar satanisch, das toch wel iets anders.

okeej, dat maakt het al wat anders, bedankt voor de nuancering smile.gif

maar toch vind ik het daarmee niet goed. Wel begrijpelijk, maar niet goed. God is (al kost het me moeite om te zeggen na dat verhaal over die vrouw die God niet genas) een God die NIET faalt. Ook niet in deze situatie.

Betekent dat dat je nooit een tekst mag maken/naar luisteren waar geen hallelujah in gezongen wordt? big-smile.gif Tuurlijk niet, kijk maar in de psalmen. Maar daar zie je wel dat diegene het aan God vertelt, en naar God schreeuwt. En niet anderen voorhoud dat God een falende God is.

Maargoed, eigenlijk is het ook veel te weinig om erover te kunnen zeggen of Metallica goed of fout is, ik denk dat dat sowiso onmogelijk is. kZou me er dan eerst meer in moeten verdiepen.

(zou je ook kunnen proberen, HeIsWorthy)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zal nooit tegen je zeggen je zoekt het maar uit. Maar zou het haast hebben gedaan. Maar hier hou ik nu echt op. Je weet wat ik heb verteld, en daar moet je mischien eens diep over nadenken.

Ik sta echt niet voor mzelf hier dingen te vertellen. Alleen maar voor de Eer van God. Want Hij komt zoveel Eer tekort doordat wij eerst doen wat wij willen en daarna pas bezig gaan met de dingen van God!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 19:53:59 schreef Bronze het volgende:

Wees niet blind dit is een satanistische band.

Quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 20:10:16 schreef HeisWorthy het volgende:

Sorry hoor maar je wilt het gwoon niet horen dat die band onder invloed is van satan. Je lees de songteksten niet en als je ze leest ben je blind ervoor omdat je die muziek wil luisteren.

Quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 19:52:51 schreef holla het volgende:

Maargoed, eigenlijk is het ook veel te weinig om erover te kunnen zeggen of Metallica goed of fout is, ik denk dat dat sowiso onmogelijk is. kZou me er dan eerst meer in moeten verdiepen.

(zou je ook kunnen proberen, HeIsWorthy)

Zou je ook kunnen proberen Bronze.

@beiden: dat je een paar songteksten hebt gelezen wil NIET zeggen dat je je erin hebt verdiept.

Ik word er doodmoe van dat mensen zeggen dat u2 duivels is enzovoorts... dit is net zoiets, alleen ligt metallica niet bepaald aan mijn hart, maar wel aan dat van anderen. Dat betekent niet dat je het automatisch goed moet keuren, maar wel dat je met goede argumenten waaruit blijkt dat je er onderzoek naar gedaan hebt, komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid