Spring naar bijdragen

Metallica 8 juni 2006


Aanbevolen berichten

De band Metallica zingt in hun cover van Motorhead’s “Prince†onder andere: “Duivel, neem mijn ziel, betaal er voor met diamanten. De hemel kan me niet schelen, dus huil niet om mij. Ik zal eeuwig branden in de hel, vanaf mijn sterfdag.†Ook hier komt het thema van het verkopen van hun ziel duidelijk naar voren, terwijl ze zich zelfs bewust zijn van de hoge prijs: eeuwig branden in de hel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 183
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 20:10:16 schreef HeisWorthy het volgende:

Sorry hoor maar je wilt het gwoon niet horen dat die band onder invloed is van satan. Je lees de songteksten niet en als je ze leest ben je blind ervoor omdat je die muziek wil luisteren.

klopt in hun muziek wordt satan aanbeden, zoals in de gospel god aanbeden wordt...

ff een serieuze vraag weet jij het verschil tussen satanische en niet satanische muziek ?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 20:18:37 schreef HeisWorthy het volgende:

Ik zal nooit tegen je zeggen je zoekt het maar uit. Maar zou het haast hebben gedaan. Maar hier hou ik nu echt op. Je weet wat ik heb verteld, en daar moet je mischien eens diep over nadenken.

Ik sta echt niet voor mzelf hier dingen te vertellen. Alleen maar voor de Eer van God. Want Hij komt zoveel Eer tekort doordat wij eerst doen wat wij willen en daarna pas bezig gaan met de dingen van God!

Je klinkt als een volwassene die een kind dat stout is de les leest.

Misschien heb jij wel niet alle wijsheid in pacht. En suggereer niet dat Gorthaur niet dingen voor de Eer van God doet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 20:19:09 schreef holla het volgende:

[...]

[...]

[...]

Zou je ook kunnen proberen Bronze.

@beiden: dat je een paar songteksten hebt gelezen wil NIET zeggen dat je je erin hebt verdiept.

Ik word er doodmoe van dat mensen zeggen dat u2 duivels is enzovoorts... dit is net zoiets, alleen ligt metallica niet bepaald aan mijn hart, maar wel aan dat van anderen. Dat betekent niet dat je het automatisch goed moet keuren, maar wel dat je met
goede argumenten
waaruit blijkt dat je er onderzoek naar gedaan hebt, komen.

Dit is pas mooi, je draait de rollen om. Als jij bezig ben met luisteren naar satanistische muziek en je bevuilt en God tekort doe in je relatie met Hem dan heb jij een probleem. JIJ moet je verdiepen in waar je naar luister en ik niet! Ik luister en niet naar als ik zie wat ze zeggen en zingen. En daardoor komt dat zowizo niet tussen God en mij te staan in de relatie met Hem!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 20:23:07 schreef HeisWorthy het volgende:

[...]

Dit is pas mooi, je draait de rollen om. Als jij bezig ben met luisteren naar satanistische muziek en je bevuilt en God tekort doe in je relatie met Hem dan heb jij een probleem. JIJ moet je verdiepen in waar je naar luister en ik niet! Ik luister en niet naar als ik zie wat ze zeggen en zingen. En daardoor komt dat zowizo niet tussen God en mij te staan in de relatie met Hem!

jij doet uitspraken over deze band, dus dat zal betekenen dat je er onderzoek naar heb gedaan, anders vind ik het heel bijzonder dat jij kan beweren dat de muziek satanisch is...

Ik heb dus geen probleem... hooguit met jou niet goed onderbouwde uitspraken...

En buiten dat metallica hoeft echt niet tussen jou en god in te staan...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 20:21:27 schreef holla het volgende:

[...]

Je klinkt als een volwassene die een kind dat stout is de les leest.

Misschien heb jij wel niet alle wijsheid in pacht. En suggereer niet dat Gorthaur niet dingen voor de Eer van God doet.

Ik zeg niet dat ik alle wijsheid heb ik ik kan je garanderen dat ik dat niet heb. God heeft alle wijsheid en door Zijn woord mag je wijsheid leren kennen. En ik zeg niet dat Gorthaur geen dingen doet ter Ere van God. Maar als je met dingen bezig ben die van satan zijn dan kom je tekort aan Zijn Eer daarmee! En dan moet dat uit liefde voor God weg!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 20:19:46 schreef Bronze het volgende:

dan kun je net zo goed zeggen dat, Emmenem en Marilyn Manson niet bezeten zijn.

Eminem zegt idd niet bezeten te zijn. En ik heb hem zelfs al eens op tv tot God zien bidden.

Maar ach, als je wilt oordelen over die mensen moet je dat vooral doen. Wie oordeeld zal geoordeeld worden. Ik hoef me gelukkig niet voor God te verantwoorden wat anderen over anderen zeggen.

Mat 7:1

Oordeel niet, opdat er niet over jullie geoordeeld wordt.

Oja, en Manson.

Ach, die zal denk ik zeker zeggen dat hij bezeten is. Al zou het wel of niet zo zijn, hij zou het alleen al zeggen om christenen te schockeren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 20:27:33 schreef Gorthaur het volgende:

[...]

Emmenem zegt idd niet bezeten te zijn. En ik heb hem zelfs al eens op tv tot God zien bidden.

Maar ach, als je wilt oordelen over die mensen moet je dat vooral doen. Wie oordeeld zal geoordeeld worden. Ik hoef me gelukkig niet voor God te verantwoorden wat anderen over anderen zeggen.

Mat 7:1

Oordeel niet, opdat er niet over jullie geoordeeld wordt.

Oja, en Manson.

Ach, die zal denk ik zeker zeggen dat hij bezeten is. Al zou het wel of niet zo zijn, hij zou het alleen al zeggen om christenen te schockeren.

Kap met die tekst oordeel niet. Want dat doe ik niet. Jullie zeggen dat je christen ben. Dan heb ik de verplichting je te vermanen! Dat zegt de bijbel heel duidelijk. En dat mag! Ik oordeel niet want ik ken je motieven niet. Maar als ik zie dat er iets is dat in de relatie tussen jou en God iets tekort komt dan moet ik jou erop wijzen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 20:30:13 schreef HeisWorthy het volgende:

[...]

Kap met die tekst oordeel niet. Want dat doe ik niet. Jullie zeggen dat je christen ben. Dan heb ik de verplichting je te vermanen! Dat zegt de bijbel heel duidelijk. En dat mag! Ik oordeel niet want ik ken je motieven niet. Maar als ik zie dat er iets is dat in de relatie tussen jou en God iets tekort komt dan moet ik jou erop wijzen!

misschien proberen anderen jouw weer te vermanen maar luister je niet...

ik zeg dit: metallica is geen satanische band maar ze hebben teksten waar ik een slecht gevoel bij heb, en het is ook niet echt mijn ding, daarom luister ik eht niet

waar ik een beetje moe van word, is dat jij alleen maar op dit forum komt om anderen op hun fouten te wijzen...en dat is nogal vervelend...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 20:32:33 schreef HeisWorthy het volgende:

En over eminem met zn zieke nummer ga ik nix zeggen als je dat wil luisteren mag je dat best doen.

Ik luister geen rap muziek. Is niet mijn smaak.

Quote:
Maar je moet kiezen tussen of je de wereld liefheb of God boven alles!

Volgens mij zit er een pit in de plaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 20:23:07 schreef HeisWorthy het volgende:

[...]

Dit is pas mooi, je draait de rollen om. Als jij bezig ben met luisteren naar satanistische muziek en je bevuilt en God tekort doe in je relatie met Hem dan heb jij een probleem. JIJ moet je verdiepen in waar je naar luister en ik niet! Ik luister en niet naar als ik zie wat ze zeggen en zingen. En daardoor komt dat zowizo niet tussen God en mij te staan in de relatie met Hem!

en waar zegt ze dat ze die muziek luistert? of begrijp ik je verkeerd?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 20:38:33 schreef Bronze het volgende:

Eminem heeft niet tegen de god van het christendom gebeden, sommige nummers zijn zo ziek van hem waar die ofzo zijn dochtertje mishandeld en keihard uitscheld.

Zoals ik zei je oordeelt.

Als voor God elke zonde dus even zwaar weegt ben jij dus geen haar beter.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik stop hier nu echt mee. Ik heb jullie allemaal echt lief! en wens jullie echt ook de volheid in de relatie met God :-) Want NIETS is meer waard dan dat! Het kost je vaak meer dan je denkt maar dat zul je leren als je van God hou :-) en ik ga er maar vanuit dat jullie dat doen smile.gif Ik ken de harten niet, die kent God alleen. Duz ik ga niet zeggen of je van God hou of niet.

Lees de woorden van Jezus eens goed door smile.gif Heel waardevol om te ontdekken hoe je HEM lief moet hebben en hoe je Zijn dicipel kan worden. Mischien heb je het niet nodig omdat je dat al ben dat zou super wezen big-smile.gif maar toch altijd goed om te lezen ookal ken je het al en er nog eens over na te denken hoe Jezus het bedoelde! smile.gif

Gods zegen allemaal, en ik hoop dat ik van hulp kon wezen met de dingen die ik over dit onderwerp wou delen. Wat je ermee doe moet je echt zelf weten. Lees je bijbel en als wat ik zeg niet waar was gooi je het weg. Zo simpel is het smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 20:38:33 schreef Bronze het volgende:

Eminem heeft niet tegen de god van het christendom gebeden, sommige nummers zijn zo ziek van hem waar die
ofzo
zijn dochtertje mishandeld en keihard uitscheld.

dat komt ook al zo sterk over smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 20:38:33 schreef Bronze het volgende:

Eminem heeft niet tegen de god van het christendom gebeden, sommige nummers zijn zo ziek van hem waar die ofzo zijn dochtertje mishandeld en keihard uitscheld.

maar we blijven in de trant hoe wordt je een goeie volgeling van jezus of wijken we nu ff af ?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 20:42:06 schreef Bronze het volgende:

Luister deze preek (engels van David Wilkerson)

En download dan ''A Call to Anguish''

Geen zin in argumenting by link.

Wilkerson heb ik best een hoop waardereing voor, maar buiten God weet neem ik aan die rapper toch zelf wel het beste of hij een satanist of christen is. Daar heb jij dus niet over te oordelen.

En je kunt best kritiek hebben op de nummers van m&m, je kunt ze zelfs fout noemen, maar je gaat te ver als je over de persoon zelf gaat oordelen. Laat dat maar aan God over.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 20:41:04 schreef Gorthaur het volgende:

[...]

Zoals ik zei je oordeelt.

Als voor God elke zonde dus even zwaar weegt ben jij dus geen haar beter.

Jij oordeel nu juist! Jij kan niet weten met welk motief ik dat zei. Duz jij mag niet oordelen over mijn motieven. Ik bedoelde het niet veroordelend.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid