Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 348
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

is lastig onderwerp ja, vind het wel btje sneu dat ze haar examen nu niet kan doen, ze is gewoon bijna klaar!!

En wat Kalou betreft.. het wordt kiele kiele of dat ie meekan naar het WK.. Laten we zeggen, beter hem op rechts dan Meerdink knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik snap niet dat zij nog in de spiegel durft te kijken.

Hoe kom je op het vreselijk foute idee dat homoseksuelen in Iran gewoon een veilig leven kunnen hebben?

Hoe kun je mensen naar somalië terugsturen met de smoes 'het is er veilig'? In somalië staat géén Nederlandse Ambassade. Laat dat voor zich spreken.

Als iemand zo wanhopig is via false omwegen terug te komen in Nederland om een opleiding af te maken, zou er toch een lampje moeten gaan branden over de situatie in het land waarnaar die persoon is teruggestuurd.

Als mensen uit een Afrikaans land hierheen komen omdat ze in hun eigen land niet zeker zijn van hun leven omdat ze bij de 'verkeerde'partij zijn aangesloten, wat voor onmens ben je dan om hun persoonlijke gegevens aan die regering door te spelen en die mensen vervolgens terug te sturen?

Hoe kun je een gezin met kleine kinderen, die allemaal heir zijn geboren en die hier ook al 8 jaar of langer zijn nog terugsturen naar het land van herkomst van de ouders? Die kinderen spreken de táál van dat land niet eens.

Ik snap best dat we hier niet zomaar iedereen binnen kunnen laten. Maar als je zomaar alle goede mensen die hier al langer dan 5 jaar zijn uit gaat zetten, ben je naar mijn mening niet goed bezig.

Zet al die criminelen dan het land uit. Het maakt verdonk toch niet zoveel uit of je hier geboren bent en de taal spreekt van het land waar je heen gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar de ouders van Taida gingen toch vrijwillig terug naar Kosovo? Ik ken niet alle feiten, dus ik kan ook niet zeggen of het terecht is of niet... Jammer is het natuurlijk wel voor Taida.

Maar Kalou hoeft van mij echt geen Nederlands paspoort, alleen maar om mee te kunnen doen met het nederlands elftal... Vind dat sowieso onzin... Eigenlijk vind ik dat je in Nederland geboren moet zijn om mee te mogen spelen in het nederlands elftal.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Michie23, kun jij nog zinnige posts posten? Leuk hoor...

Ik ben het gedeeltelijk eens met wat ze doet. Een aantal jaar geleden heeft de regering een grote fout gemaakt door de grenzen zo ver open te zetten. Resultaat: Nederland werd/word overspoeld met mensen. Het probleem is alleen: Nu gaan ze de verkeerde terugsturen dieécht geen goed leven kunnen hebben in hun eigen land, omdat ze het niet kan maken mensen uit Marokko en Turkije terug te sturen, omdat dat al generaties geleden is dat die hier kwamen te wonen.

Ik zeg: alle allochtonen die in de gevangenis zitten, (of autochtone met een buitenlandse afkomst) moeten de taal leren van het land van herkomst, en zodra ze de woorden ja en nee kennen gaan ze terug naar hun eigen land. We hebben al genoeg Nederlanders die ons kikkerlandje verpesten, hebben we niet nog meer mensen voor nodig. Bovendien kunnen de écht hulpbehoevenden dan hier blijven.

En nog iets, we (ik ook) doen nu wel lekker alsof het met een vingerknip op te lossen is, maar de hele politiek buigt zich er al jaren over en kan geen oplossing vinden!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 07 maart 2006 09:35:33 schreef hopeloos het volgende:

Maar de ouders van Taida gingen toch vrijwillig terug naar Kosovo? Ik ken niet alle feiten, dus ik kan ook niet zeggen of het terecht is of niet... Jammer is het natuurlijk wel voor Taida.

Dat dacht ik ook verbaasd.gif

Volgens mij hadden ze gebruik gemaakt van een zogenaamde 'oprot premie' van 5000 euro. Dat de dochter dan niet mee wil is haar goed recht. Dat alle partijen (oh wonder) net voor de gemeenteraadsverkiezingen hun menselijke kant ons door de strot heen willen duwen vind ik stotender nooo.gif

Je hoort nu over dit afzonderlijke slachtoffer omdat het een gezicht heeft gekregen en er is blijkbaar politiek gewin te behalen is. Het is idd jammer voor haar maar er zijn zaken waar de politiek zich veel meer zorgen om moet en mag maken!

Quote:
Op dinsdag 07 maart 2006 09:20:46 schreef Videl het volgende:

Ik snap niet dat zij nog in de spiegel durft te kijken.

Hoe kom je op het vreselijk foute idee dat homoseksuelen in Iran gewoon een veilig leven kunnen hebben?

Raar dat we alleen iets horen over de homosexuelen die worden teruggestuurd naar Iran. Ik ben het er overigens niet mee eens dat mensen terug worden gezonden als hun leven daardoor in gevaar komt!

Waarom maken we ons niet druk over die andere groep die ook in gevaar is?

Ook christen-asielzoekers uit Iran kunnen wat Verdonk betreft terug naar hun land. Een meerderheid in de Kamer had twee weken geleden gevraagd hun uitzetting op te schorten, maar de minister ziet daartoe geen aanleiding. Ze erkent dat christenen – met name bekeerde moslims – door de Iraanse autoriteiten worden gediscrimineerd. Wie zijn geloof ‘in stilte’ belijdt, zou echter niet of nauwelijks problemen ondervinden. Ook deze informatie is afkomstig van Buitenlandse Zaken. De situatie is volgens Verdonk niet dermate ernstig dat christelijke asielzoekers bescherming moeten genieten van Nederland.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 07 maart 2006 10:45:43 schreef Groninger het volgende:

[...]

Wie zijn geloof ‘in stilte’ belijdt, zou echter niet of nauwelijks problemen ondervinden. Ook deze informatie is afkomstig van Buitenlandse Zaken. De situatie is volgens Verdonk niet dermate ernstig dat christelijke asielzoekers bescherming moeten genieten van Nederland.
[/i]

Nee... ze moeten maar terug en dan vooral niet hun geloof belijden (zoals de bijbel voorschrijft) verbaasd.gif

Lekker logisch....

Link naar bericht
Deel via andere websites

De C staat bij het CDA ook vaak voor het compromis, omdat je zonder compromissen niet kunt regeren. Dat is op zich een goede eigenschap, dat je kunt geven en nemen. Maar ik ben het met Joozt eens dat ze hier best wel eens wat extra terug mogen komen op de christelijkheid van de C. Hoewel ik er van overtuigd ben dat er genoeg christelijks is aan het CDA om de C nog steeds voor christelijk te mogen laten staan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Rita Verdonk is een krachtdadige vrouw! Ze wijkt niet van de wetgeving af, ook al gaat het om een voetballer. Alsof voetballers andere rechten zouden moeten hebben dan andere Nederlanders. En wat Taida betreft, zij heeft zelf gesjoemeld, hoe kan ze dan verwachten dat Nederland haar nu nog tegemoet komt? Oprotten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 07 maart 2006 13:27:24 schreef rupz het volgende:

Rita Verdonk is een krachtdadige vrouw! Ze wijkt niet van de wetgeving af, ook al gaat het om een voetballer. Alsof voetballers andere rechten zouden moeten hebben dan andere Nederlanders. En wat Taida betreft, zij heeft zelf gesjoemeld, hoe kan ze dan verwachten dat Nederland haar nu nog tegemoet komt? Oprotten.

ik geef hopeloos helemaal gelijk, heb jij persoonlijk te maken met een geval waar rita verdonk iets mee te maken heeft en een buitenlander?

edit: sorry, dit is een flauwe opmerking, alsof je je mening niet mag geven als je er niet mee te maken hebt, zo bedoel ik het niet, alleen heb ik er wel mee te maken...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 07 maart 2006 13:27:24 schreef rupz het volgende:

Rita Verdonk is een krachtdadige vrouw! Ze wijkt niet van de wetgeving af, ook al gaat het om een voetballer. Alsof voetballers andere rechten zouden moeten hebben dan andere Nederlanders. En wat Taida betreft, zij heeft zelf gesjoemeld, hoe kan ze dan verwachten dat Nederland haar nu nog tegemoet komt? Oprotten.

En je gaat je dan niet afvragen wááróm ze dan gesmokkeld heeft? De gedachte dat het in het land waar ze naar terugmoet misschien zo verschikkelijk slecht geregeld is omdat het een oorlogsland is komt ook niet maar héél even bij je opzetten?

Ja ze zijn vrijwillig weggegaan, omdat ze dan nog geld meekregen.

maar dat geld maakt het land niet ineens een stuk beter. Voor zo'n meisje ís er daar gewoon helemaal niks. En dáár vind ik dat meer rekening mee gehouden moet worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach ja, het is heel makkelijk om een politicus af te zeiken op wat hij of zij doet. Iedereen weet toch dat we ruim zestien miljoen ministers hebben? En vooral als het Rita Verdonk betreft. Want tja, ze komt én kil over én ze zit op het minst populaire ministerie.

Maar laten we niet vergeten dat we, onder andere door politici als Pim Fortuyn, eerst vonden dat Paars erg coulant was tegenover asielzoekers en dat de politiek best weleens strenger zou mogen optreden. En nu doet de politiek dat, is het wéér niet goed.

Dat is ook de teneur hier in Nederland: het is nooit goed. Als minister Verdonk consequent de regels naleeft, dan is ze hard en liefdeloos. Zou ze echter uitzonderingen maken, dan zou ze weer met twee maten meten. Het is nooit goed, altijd valt er weer te zeuren.

Verdonks werk is nu eenmaal hard, want het gaat om mensen die hun hoop op Nederland hebben gevestigd. En als je er dan uit wordt gezet, dan doet dat pijn. Daar hoef je geen Taida voor te heten. En als je je dan ook nog niet aan de regels houdt, dan is het extra hard als dat zulke dramatische consequenties heeft.

Ik zou die klagers weleens de rol van minister Verdonk willen zien overnemen. Ik zou hen weleens willen horen als ze dagelijks harde beslissingen moeten nemen over gezinnen, echtparen en mensen die alles kwijt zijn. Volgens mij piep je dan wel minimaal anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Maar laten we niet vergeten dat we, onder andere door politici als Pim Fortuyn, eerst vonden dat Paars erg coulant was tegenover asielzoekers en dat de politiek best weleens strenger zou mogen optreden. En nu doet de politiek dat, is het wéér niet goed.

mischien veel mensen, ik niet...

Quote:
Dat is ook de teneur hier in Nederland: het is nooit goed. Als minister Verdonk consequent de regels naleeft, dan is ze hard en liefdeloos. Zou ze echter uitzonderingen maken, dan zou ze weer met twee maten meten. Het is nooit goed, altijd valt er weer te zeuren.

het gaat niet om uitzonderingen, het gaat om het hele beleid

Quote:
Ik zou die klagers weleens de rol van minister Verdonk willen zien overnemen. Ik zou hen weleens willen horen als ze dagelijks harde beslissingen moeten nemen over gezinnen, echtparen en mensen die alles kwijt zijn. Volgens mij piep je dan wel minimaal anders.

ja, hier heb je gelijk in, ik zou nooit haar plaats in willen nemen, maar dat praat het door haar ingevoerde beleid nog niet goed.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 07 maart 2006 09:13:48 schreef Mister_L het volgende:

De kwestie Rita Verdonk, doe je zegje
smile.gif

op 1 punt heeft ze echt gelijk en dat is de kwestie rondom kalou, weleens over nagedacht hoeveel meer hij waard zal worden als hij de nederlandse nationaliteit krijgt...

En om alleen om die reden nederlander te worden... sorry dat maak je mij niet wijs al zie ik kalou nog zo graag ik het nederlands elftal...

Verder moet ze eens beginnen met de criminelen aan te pakken en die een enkele reis huis geven... los je problemen op voor je land en ga daarna eens de goedwillende langs, daar maak je denk ik echt een stuk meer nederlanders happy mee...

Quote:
Op dinsdag 07 maart 2006 16:43:07 schreef RobertF het volgende:

Maar laten we niet vergeten dat we, onder andere door politici als Pim Fortuyn, eerst vonden dat Paars erg coulant was tegenover asielzoekers en dat de politiek best weleens strenger zou mogen optreden. En nu doet de politiek dat, is het wéér niet goed.

het beleid moet ook strenger, maar volgens mij ging dit over een paar maanden uitstel zodat iemand een opleiding kon afronden... Dan vind ik wie het ook is dat het jaar eerst afgerond mag worden en dan alsnog wegwezen...

Op deze manier stuur je redelijk geschoolde mensen terug en dat lijkt me alleen maar ten positieve van een land...

Quote:
Op dinsdag 07 maart 2006 11:11:17 schreef Joozt het volgende:

[...]

En het CDA stemt daar mee in??????

Het wordt hoog tijd dat deze partij de 'C' uit haar naam haalt...

dus omdat het christenen zijn en in de bijbel staat dat je je geloof niet in stilte moet belijden mag je ineens meten met 2 maten ?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Probleem is dat zoveel mensen zeggen: als ze nou gewóón zus en zo doet, dan gaat het een stuk beter. Ja, als het zo simpel was, dan had elke hond wel minister kunnen worden. Gelukkig kan dat in principe ook, dus wat let je dan om jezelf met je geweldige ideeën op de lijst te zetten? Wedden dat iedereen dan op je stemt? En dan is over enkele jaren vást alles wel perfect in orde. Ga ervoor en red het land!

Volgens mij wordt er veel te gemakkelijk gepraat over zoiets als het ministerschap. Vraag een willekeurig iemand of hij even die hartoperatie wil overnemen, en hij zal je voor gek verklaren als hij geen gediplomeerd chirurg is. En de patient zal er ook niet blij mee zijn. Maar zoiets buitengewoon ingewikkelds als het ministerschap schijnt iedereen wel even te kunnen?

Ik dacht het niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid