Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:
Leugen is leugen... in nederland is er geen reden over liegen, want je loopt er niet meer of minder gevaar door...

Als een vrouw vlucht voor haar familie, bijvoorbeeld omdat die eewraak wil plegen, of omdat ze uitgehuwelijkt is, of omdat haar familie niet wil dat ze christen is, dan is het logisch dat ze liegt over haar naam. Haar familie kan haar dan namelijk minder goed opsporen.

Quote:
Volgens mij wordt ze ook niet het land uit gezet, want ze mag gewoon opnieuw asiel aanvragen, omdat ze niet terug kan naar het land waar ze vandaan komt...

Klopt, haar nationaliteit wordt alleen ontnomen. Maar het is zo'n gedoe om steeds "nationaliteit ontnemen" in te typen, daarom hield ik het bij "uitzetten". knipoog_dicht.gif

Quote:
heb je een ander probleem... als je het de 1 geeft moet je het de ander ook geven... je kan niet zeggen de 1 wel de ander niet...

Dan zou er een generaal pardon moeten komen...

Volgens mij zijn er niet zoveel mensen die in hetzelfde schuitje zitten als Hirsi Ali. Een generaal pardon gaat over illegalen, dus over mensen die de Nederlandse nationaliteit nog niet hebben.

Quote:
Dat er fouten gemaakt zijn klopt helemaal en daar wordt nu alsnog een oordeel over uit gesproken... ga ff een belachelijke vergelijking neerzetten, maar het gaat om de gedachte...

Er wordt een moord gepleegt... is het rechtvaardig dat de dader vrij komt door fouten ?

Dat is inderdaad een belachelijke vergelijking, dus ik ga daar verder niet op in.

Quote:
Volgens mij zijn er wel meer leugens verteld, maar zou graag bronnen zien...

En het liefst met de wetgeving erbij...

Leugens? Het waren kamerleden die de wet probeerden te interpreteren, dat heeft niets met liegen te maken.

Over de bronnen: die heb ik niet. Ik heb nou eenmaal geen wetboek in mijn boekenkast staan. Als je het wil weten, zul je het Kamerdebat moeten bekijken, die duurt 11 uur.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 348
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op donderdag 18 mei 2006 21:24:22 schreef Skippy het volgende:

[...] Als een vrouw vlucht voor haar familie, bijvoorbeeld omdat die eewraak wil plegen, of omdat ze uitgehuwelijkt is, of omdat haar familie niet wil dat ze christen is, dan is het logisch dat ze liegt over haar naam. Haar familie kan haar dan namelijk minder goed opsporen.

Kan het ook prima begrijpen, alleen moet je ook de consequeties willen dragen als een land daar actie tegen neemt...

Quote:
[...] Klopt, haar nationaliteit wordt alleen ontnomen. Maar het is zo'n gedoe om steeds "nationaliteit ontnemen" in te typen, daarom hield ik het bij "uitzetten".
knipoog_dicht.gif

Ok, duidelijk...

Quote:
[...] Volgens mij zijn er niet zoveel mensen die in hetzelfde schuitje zitten als Hirsi Ali. Een generaal pardon gaat over illegalen, dus over mensen die de Nederlandse nationaliteit nog niet hebben.

En volgens mij is die nou net ontnomen...

Quote:
[...] Dat is inderdaad een belachelijke vergelijking, dus ik ga daar verder niet op in.

Hij is belachelijk, maar wel serieus bedoeld... het gaat hier niet om de moord, maar om het systeem erachter...

In dit geval is het geen moord, maar valsheid in geschifte... dus is het dan rechtvaardig dat ze nu vrijuitgaat, omdat er fouten zijn gemaakt...

Quote:
Leugens? Het waren kamerleden die de wet probeerden te interpreteren, dat heeft niets met liegen te maken.

of wou je zeggen dat er waarheden door haar zijn verteld ?

En wie zou er nou beter op de hoogte zijn van de wet dan degene die de wet maakt ?

Quote:
Over de bronnen: die heb ik niet. Ik heb nou eenmaal geen wetboek in mijn boekenkast staan. Als je het wil weten, zul je het Kamerdebat moeten bekijken, die duurt 11 uur.

Toch eens nalezen... meen me niet te herrineren dat ik er wat over gehoord heb, maar heb gelukkig ook niet 11 uur lang zitten kijken knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Moet je je indenken dat Verdonk wel een uitzondering zou maken. Dan zou het nog niet goed zijn, want hoe je het ook doet, je doet het nooit goed. Dan zou er weer breeduit worden gemeten in de media dat Ayaan Hirsi M. een 'moederskindje' was oid. Verdonk doet veel goeds, maar krijgt alle zooi over zich heen.

Jammer mensen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Verdonk doet heel goed.

Christenen en homo's naar Iran terug sturen, tja, moeten ze maar niet opelijk voor hun geloof of geaardheid uitkomen.

Gegevens doorspelen aan de Syrische autoriteit.

Kinderen die hier in Nederland geboren zijn het land uitgooien. Terug naar hun eigen land? Lol, ze spreken soms geen eens die taal, kennen het land niet en zijn er nooit geweest!

En uiteraard is ze natuurlijk de bearmhartige samaritaan. Mensen waar hun leven van bedreigd is niet toelaten. Tja, kost ons natuurlijk weer geld. En we hebben natuurlijk liever een bmw dan een mensenleven.

En ook in dit geval met Hirsi Ali verdenk ik haar sterk dat dit een verkiezingstunt is (ze gaat toch al over lijken, dus met dat vergeleken is Hirsi Ali maar een kleine opoffering). En ik verdenk ook dat ze wel degelijk het wist en dus een potje van haar af heeft staan liegen.

Ze is één van de redenen waarom ik vanuit mijn geloof nooit op de VVD zal stemmen. Omdat ik haar beleid gewoon antichristelijk vind.

Dan hoor ik mensen mekkeren over euthenasie of over of het woordje God in de grondwet zou moeten. Nou, wat zij doet vind ik toch wel -tig -tig -tig keer zo erg.

Ik kan ook persoonlijk niet begrijpen dat er christenen zijn die haar steunen. (in haar functie uiteraard)

Link naar bericht
Deel via andere websites

In feite is het drukte om niks. Als Hirsi Ali het nog zou willen dan kan ze eenvoudig het NL staatsburgerschap terugkrijgen! Dat mensen dat nog niet doorhebben ...

Alleen, de manier waarop Verdonk nu te werk gaat is erg lomp en oncollegiaal. Daar maakt men zich druk om, makkelijk scoren over andermans rug.

Wel jammer dat ze weggaat, maar beter voor haar eigen veiligheid. Het is in dit land blijkbaar niet mogelijk kritiek te hebben op de islam. Ben benieuwd wie haar stokje nu gaat overnemen. Uit de christelijke hoek hoeven we niet veel te verwachten vrees ik

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 10:24:25 schreef Gorthaur het volgende:

En ook in dit geval met Hirsi Ali verdenk ik haar sterk dat dit een verkiezingstunt is (ze gaat toch al over lijken, dus met dat vergeleken is Hirsi Ali maar een kleine opoffering). En ik verdenk ook dat ze wel degelijk het wist en dus een potje van haar af heeft staan liegen.

de wet uitvoeren is dus een verkiezingsstunt... als dat zo zou zijn is het de enige juiste stunt, want eindelijk heb je iemand die niet van alles beloofd en het dan niet na komt, zoals bijna de hele 2de kamer...

Quote:
Ze is één van de redenen waarom
ik
vanuit
mijn
geloof nooit op de VVD zal stemmen. Omdat ik haar beleid gewoon antichristelijk vind.

Dus de wet uitvoeren is antichristelijk ?

Quote:
Dan hoor ik mensen mekkeren over euthenasie of over of het woordje God in de grondwet zou moeten. Nou, wat zij doet vind ik toch wel -tig -tig -tig keer zo erg.

Ik
kan ook
persoonlijk
niet begrijpen dat er christenen zijn die haar steunen. (in haar functie uiteraard)

Zeker wel te begrijpen dat ook christenen haar steunen... om heel eerlijk te zijn is nederland simpel weg vol... we leven met ruim 17 miljoen mensen in z'n klein landje als dit... ze kunnen het nu nog amper in de hand houden, laat staan als je een soepel beleid voert...

Quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 17:46:36 schreef Luctor het volgende:

Alleen, de manier waarop Verdonk nu te werk gaat is erg lomp en oncollegiaal. Daar maakt men zich druk om, makkelijk scoren over andermans rug.

Dus omdat het een collega is moet verdonk de wet maar versoepelen...

Hirsi ali had zich gewoon nooit moeten bemoeien met de politiek dan had je deze zooi nu niet gehad...

Quote:
Wel jammer dat ze weggaat, maar beter voor haar eigen veiligheid. Het is in dit land blijkbaar niet mogelijk kritiek te hebben op de islam. Ben benieuwd wie haar stokje nu gaat overnemen. Uit de christelijke hoek hoeven we niet veel te verwachten vrees ik

ben blij dat ze pleite is uit de politiek, want het veroorzaakte naar mijn inziens alleen maar onrust binnen allochtonen groepen...

Ze bemoeide zich met zaken waar ze zich niet mee moest bemoeien, omdat het niet op prijs gesteld werd...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 00:36:43 schreef living stone het volgende:

de wet uitvoeren is dus een verkiezingsstunt... als dat zo zou zijn is het de enige juiste stunt, want eindelijk heb je iemand die niet van alles beloofd en het dan niet na komt, zoals bijna de hele 2de kamer...

Als je de wet zo uitvoert dus wel. De wet als excuus. "Recht door zee" zoals ze het wilt laten overkomen. Dan gaat het niet om die wet maar om het beeld wat je wilt scheppen voor de kiezer.

Quote:

Dus de wet uitvoeren is antichristelijk ?

Hangt er net vanaf welke wet.

De rassenwetten in de jaren 40 vond ik bijvoorbeeld ook niet met mijn geloof overeen komen.

Quote:

Zeker wel te begrijpen dat ook christenen haar steunen...

Helaas wel.

Quote:
om heel eerlijk te zijn is nederland simpel weg vol... we leven met ruim 17 miljoen mensen in z'n klein landje als dit... ze kunnen het nu nog amper in de hand houden, laat staan als je een soepel beleid voert...

Die assielzoekers zijn amper een druppel. Dat merk je niet eens. Daarbij zou het nog mooi tegen de vergrijzing helpen ook, maar dat terzijde.

Quote:
Dus omdat het een collega is moet verdonk de wet maar versoepelen...

Nee. Ze had dan al eerder moeten ingrijpen. Want ik geloof haar niet dat ze het niet al wist.

En zo'n grondig onderzoek van een paar uur geloof ik ook niks van.

Quote:
ben blij dat ze pleite is uit de politiek, want het veroorzaakte naar mijn inziens alleen maar onrust binnen allochtonen groepen...

Ze bemoeide zich met zaken waar ze zich niet mee moest bemoeien, omdat het niet op prijs gesteld werd...

Ik zie liever Verdonk uit de politiek. Zou een hoop mensenlevens schelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 01:03:58 schreef Gorthaur het volgende:

[...]

Als je de wet zo uitvoert dus wel. De wet als excuus. "Recht door zee" zoals ze het wilt laten overkomen

ja, welk ander excuus moet er dan nog aan te pas komen... dus iemand die het volgens de wet wilt doen, gebruikt de wet ineens als excuus...

Blijkt welweer dat we in nederland heel weinig gewend zijn...

Quote:
Hangt er net vanaf welke wet.

De rassenwetten in de jaren 40 vond ik bijvoorbeeld ook niet met mijn geloof overeen komen.

alleen is het dan de wet die jij niet steunt of de uitvoerende minister... verdonk der taak is de wet uit te voeren en dat doet ze naar behoren...

Zei heeft die wetten niet gemaakt...

Quote:
Helaas wel.

tja, tis maar net hoe je er tegen aan kijkt...

Quote:
Die assielzoekers zijn amper een druppel. Dat merk je niet eens. Daarbij zou het nog mooi tegen de vergrijzing helpen ook, maar dat terzijde.

het kan een druppel zijn, alleen laat verdonk hier duidelijk blijken dat ze iedere allochtoon wilt aanpakken die niet volgens de nederlandse wet nederlands staatsburger is geworden... en zo meerdere groepen...

Zo ga je al snel naar een breedere groep... dat het goed is voor de vergrijzing tegen te gaan zou kunnen, maar sorry hoor ik heb geen zin dat strax mijn land bestuurd wordt door een 1 of andere vage buitenlandse partij of dat ik me buitenlander voel in me eigen land (wat ik me toch al voel)

Quote:
Nee. Ze had dan al eerder moeten ingrijpen. Want ik geloof haar niet dat ze het niet al wist.

En zo'n grondig onderzoek van een paar uur geloof ik ook niks van.

geloof ik ook dat ze dat al langer wist, alleen wat heeft ze er precies die tijd dat ze het wist mee gedaan... dat weet niemand, want niemand kan kijken wat verdonk doet in haar kamertje...

Quote:
Ik zie liever Verdonk uit de politiek. Zou een hoop mensenlevens schelen.

Nee hirsi ali red ze gelukkig...

Dat ze fouten maakt ben ik het mee eens, maar waarom wordt er nu ineens z'n ophef over gemaakt, terwijl die fouten vroeger ook gemaakt werden...

Heb wel me vermoedens, maar weet nog niet of die kloppen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op zaterdag 20 mei 2006 01:15:54 schreef living stone het volgende:

[...]

ja, welk ander excuus moet er dan nog aan te pas komen... dus iemand die het volgens de wet wilt doen, gebruikt de wet ineens als excuus...

Blijkt welweer dat we in nederland heel weinig gewend zijn...

Nee, iemand die graag "recht door zee" wilt overkomen gaat zich plots zeer wettisch gedragen op het moment dat er media aandacht is.

Zoals ik al aangaf verdenk ik sterk dat ze het al lang wist. Iig opmerkelijk dat Hirsi Ali zich geen zorgen hoefde te maken en plots in een abnormaal vlugge tijd dat wel moest. Een tijd waardoor je ook best haar 'onderzoek' kunt wantrouwen.

Quote:

alleen is het dan de wet die jij niet steunt of de uitvoerende minister... verdonk der taak is de wet uit te voeren en dat doet ze naar behoren...

Alleen als het haar uit komt.

Quote:
Zei heeft die wetten niet gemaakt...

Klopt. Die wetten neem ik haar niet eens zo er kwalijk. Wat ik haar wel kwalijk neem is mensen die in gevaar zijn terug te sturen en gegevens aan autoriteiten van landen doorspelen.

Dat had haar kop moeten kosten.

Quote:

het kan een druppel zijn, alleen laat verdonk hier duidelijk blijken dat ze iedere allochtoon wilt aanpakken die niet volgens de nederlandse wet nederlands staatsburger is geworden... en zo meerdere groepen...

Pas ook maar naar die media aandacht op dit onderwerp.

En laat ze nou ook net bezig zijn met een campagne.

Quote:
Zo ga je al snel naar een breedere groep... dat het goed is voor de vergrijzing tegen te gaan zou kunnen, maar sorry hoor ik heb geen zin dat strax mijn land bestuurd wordt door een 1 of andere vage buitenlandse partij of dat ik me buitenlander voel in me eigen land (wat ik me toch al voel)

Een totaal niet relevante angst.

Er zijn in verhouding meer erg weinig vluchtelingen. En ik ben ook niet voor het toelaten van economische vluchtelingen (die kun je beter ter plaatse helpen). Maar ook politieke vluchtelingen wilt ze terug sturen. En dan maar niet te spreken over die mensen die 10 jaar in een procedure zitten. Kinderen die gewoon hier geboren en opgegroeid zijn. Dat laatste is simpel te verhelpen met een generaal pardon.

En er zijn maar weinig assielzoekers vergeleken met de NL bevolken. Het grootste deel van de alochtone bevolking is ook nooit assielzoeker geweest.

Quote:
geloof ik ook dat ze dat al langer wist, alleen wat heeft ze er precies die tijd dat ze het wist mee gedaan... dat weet niemand, want niemand kan kijken wat verdonk doet in haar kamertje...

Iig heeft ze dan gelogen.

Quote:
Dat ze fouten maakt ben ik het mee eens, maar waarom wordt er nu ineens z'n ophef over gemaakt, terwijl die fouten vroeger ook gemaakt werden...

Ze had toen al weg moeten gaan. Ik grijp alleen elke kans aan om dat te zeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 01:32:16 schreef Gorthaur het volgende:

[...]

Nee, iemand die graag "recht door zee" wilt overkomen gaat zich plots zeer wettisch gedragen op het moment dat er media aandacht is.

Zoals ik al aangaf verdenk ik sterk dat ze het al lang wist. Iig opmerkelijk dat Hirsi Ali zich geen zorgen hoefde te maken en plots in een abnormaal vlugge tijd dat wel moest. Een tijd waardoor je ook best haar 'onderzoek' kunt wantrouwen.

Ligt eraan of het recht door zee een karatertrek is of dat het een gemaakt iets is...

Beide is naar mijn mening nog niet duidelijk bewezen en tot die tijd hou ik het bij wat ik zie...

Anders kan je overal wel hele theorieen achter zoeken, terwijl het meest relevante toch de feiten zijn...

Dat het onderzoek in een rap tempo is verlopen is een punt wat me wel verbaasd, maar wie zegt dat er niet al vooronderzoek is gedaan...

Het ligt er maar net aan waar verdonk op doelde... dat ze zich geen zorgen hoefde te maken dat ze terug naar haar geboorte land moet of dat ze zich geen zorgen hoefde te maken over dat ze gelogen heeft...

Quote:
Alleen als het haar uit komt.

vertel...

Quote:
Klopt. Die wetten neem ik haar niet eens zo er kwalijk. Wat ik haar wel kwalijk neem is mensen die in gevaar zijn terug te sturen en gegevens aan autoriteiten van landen doorspelen.

Dat had haar kop moeten kosten.

Kan het eerste misschien te maken hebben met het hebben van foute informatie over de veiligheid in dat land...

Gegevens doorspelen... verdonks fout of die van de AIVD en zijn verantwoordelijke...

Quote:
Pas ook maar naar die media aandacht op dit onderwerp.

En laat ze nou ook net bezig zijn met een campagne.

kan dus 2 dingen betekenen... of ze wilt werken aan de problemen in nederland en werkelijk het volk vertegenwoordigen of ze wilt alleen die zetel...

Dit is dus afwachten en hoop echt dat ze de kans hiervoor krijg...

Quote:
Een totaal niet relevante angst.

Er zijn in verhouding meer erg weinig vluchtelingen. En ik ben ook niet voor het toelaten van economische vluchtelingen (die kun je beter ter plaatse helpen). Maar ook politieke vluchtelingen wilt ze terug sturen. En dan maar niet te spreken over die mensen die 10 jaar in een procedure zitten. Kinderen die gewoon hier geboren en opgegroeid zijn. Dat laatste is simpel te verhelpen met een generaal pardon.

Misschien moet je wat dit betreft dan ook iets verder in de toekomst denken... die mensen hebben iets andere gedachtegangen dan ons... als het bijv. op kinderen aan komt hebben die mensen er toch duidelijk meer dan nederlanders...

Ook wordt er opgemerkt dat het in nederland zo werkt... wat zal dit met de toekomstige toestroom van vluchtelingen doen...

Tuurlijk moet je ze helpen, maar je help ze niet alleen door ze een nederlander te maken...

Quote:
En er zijn maar weinig assielzoekers vergeleken met de NL bevolken. Het grootste deel van de alochtone bevolking is ook nooit assielzoeker geweest.

nog wel...

Quote:

Iig heeft ze dan gelogen.

Is zwijgen liegen

Quote:
Ze had toen al weg moeten gaan. Ik grijp alleen elke kans aan om dat te zeggen.

dan had de politie allang weg moeten gaan... kost soms ook onschuldige mensenlevens...

dan hadden meer beroepen weg gemoeten, omdat het uitvoeren ervan mensenlevens kost...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 01:54:35 schreef living stone het volgende:

Anders kan je overal wel hele theorieen achter zoeken, terwijl het meest relevante toch de feiten zijn...

Ik noem het ook niet voor niets verdenkingen, al vind ik het sterke verdenkingen. En mensen die nooit verdenkingen hebben noem ik naif.

Jij kunt me niet wijs maken dat je nooit iemand of iets verdenkt. knipoog_dicht.gif

Quote:
Dat het onderzoek in een rap tempo is verlopen is een punt wat me wel verbaasd, maar wie zegt dat er niet al vooronderzoek is gedaan...

Dan zou ze liegen. Ze wist het nl. niet beweert ze.

Quote:
Het ligt er maar net aan waar verdonk op doelde... dat ze zich geen zorgen hoefde te maken dat ze terug naar haar geboorte land moet of dat ze zich geen zorgen hoefde te maken over dat ze gelogen heeft...

Ik heb haar uitleg er over gehoord in de tweede kamer. Ik vond het gedraai.

Quote:

vertel...

Zoals ik al aangaf. De timing dat ze het naar buiten bracht.

Quote:
Kan het eerste misschien te maken hebben met het hebben van foute informatie over de veiligheid in dat land...

In die gevallen moet ze dan maar vlug aftreden omdat ze dan erg ongeschikt is. Gewoon naar amnesty luisteren...

Quote:
Gegevens doorspelen... verdonks fout of die van de AIVD en zijn verantwoordelijke...

Haar, het betreft info uit de asiel procedure.

Quote:

kan dus 2 dingen betekenen... of ze wilt werken aan de problemen in nederland en werkelijk het volk vertegenwoordigen of ze wilt alleen die zetel...

Of het doel heiligt de middelen?

Quote:
Misschien moet je wat dit betreft dan ook iets verder in de toekomst denken... die mensen hebben iets andere gedachtegangen dan ons... als het bijv. op kinderen aan komt hebben die mensen er toch duidelijk meer dan nederlanders...

Euh, lijkt me net wat meer afhangen van welke assielzoeker?

Daarbij, laten we er vanuit gaan dat dit deel van de assielzoekers werkelijk ook generaties achter elkaar die grote gezinnen houden: Tegen die tijd dat de autochtone Nederlander een minderheid zou worden, zullen die mensen langer in Nederland wonen dan de Nederlanders er nu wonen (dus vanaf de volksverhuizingen) en zullen die mensen Nederlanderiger zijn dan wij.

Weet je wel dat de meeste assielzoekers erg hard hun best doen om in te burgeren?

Die zogenaamde alochtone "probleemgroepen" zijn geen assielzoekers hoor!

Quote:
Ook wordt er opgemerkt dat het in nederland zo werkt... wat zal dit met de toekomstige toestroom van vluchtelingen doen...

Nietes. Het heet niet voor niets generaal pardon.

En die mensen die dat "generaal" vergeten, zullen het hoe dan ook wel proberen.

Quote:
Tuurlijk moet je ze helpen, maar je help ze niet alleen door ze een nederlander te maken...

Ik zou zeggen, geef ze een alternatief.

Ennuh, dat alternatief zal moeilijk zijn voor de assielzoekers die hier geboren zijn...

Quote:
Is zwijgen liegen

In haar geval was het ontkennen, niet zwijgen.

Quote:

dan had de politie allang weg moeten gaan... kost soms ook onschuldige mensenlevens...

dan hadden meer beroepen weg gemoeten, omdat het uitvoeren ervan mensenlevens kost...

Ik zeg niet dat de ministerspost moet worden opgeheven, maar dat zij die post kwijt moet raken.

Daarbij, ze heeft ministriële verantwoordelijkheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 02:35:16 schreef Gorthaur het volgende:

Dan zou ze liegen. Ze wist het nl. niet beweert ze.

Ik heb haar uitleg er over gehoord in de tweede kamer. Ik vond het gedraai.

Zoals ik al aangaf. De timing dat ze het naar buiten bracht.

De timing en snelheid is mede ingegeven door druk van kamer voorzitter Weisglas, omdat het een Tweede Kamerlid betrof.

Quote:
In die gevallen moet ze dan maar vlug aftreden omdat ze dan erg ongeschikt is. Gewoon naar amnesty luisteren...

Wel een erg suggestieve bron Amnesty. muur.gif

Quote:
Haar, het betreft info uit de asiel procedure.

Klopt en Verdonk heeft ook aangegeven dat als ze in 1992 minister was geweest Hirshi Ali geen vergunning gegeven zou hebben.

Quote:
In haar geval was het ontkennen, niet zwijgen.

Ontkennen is dat de waarheid vertellen?

Quote:
Ik zeg niet dat de ministerspost moet worden opgeheven, maar dat zij die post kwijt moet raken.

Ik zeg van niet, omdat iemand de regels toepast moet de minister weg, typische gedachte... verbaasd.gif

Quote:
Daarbij, ze heeft ministriële verantwoordelijkheid.

En heeft ze die niet genomen door de regels toe te passen op elk persoon hetzelfde?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 02:50:30 schreef Michiel het volgende:

De timing en snelheid is mede ingegeven door druk van kamer voorzitter Weisglas, omdat het een Tweede Kamerlid betrof.

Ze heeft daarvoor ook jaren de tijd gehad. Ik denk eerlijk gezegd dat haar verkiezing tot lijsttrekker er meer mee te maken hefet dan de zogenaamde druk van de voorzitter.

Quote:
Wel een erg suggestieve bron Amnesty.

Ach, christenen en homo's terug sturen omdat ze gewoon hun mond maar in dat land moeten houden... Lijkt me al een dubieus punt an sich.

Quote:
Klopt en Verdonk heeft ook aangegeven dat als ze in 1992 minister was geweest Hirshi Ali geen vergunning gegeven zou hebben.

Die reactie betreft de info doorspelen aan Syrië. Dat ontkende ze eerst en gaf het later toe.

Nog een keer bij een ander land waar ik de naam van kwijt bent.

Gezien haar ministriële verantwoordelijkheid zou dat haar kop moeten kosten.

Quote:
Ontkennen is dat de waarheid vertellen?

Nee liegen.

Quote:
Ik zeg van niet, omdat iemand de regels toepast moet de minister weg, typische gedachte...
verbaasd.gif
[...]En heeft ze die niet genomen door de regels toe te passen op elk persoon hetzelfde?

Ik heb geloof ik al in meerdere posts geschreven dat het helemaal niet gaat om die regels toepassen.

Het gaat over iemand gebruiken voor je campagne. De regels toepassen als het je uitkomt.

Als het puur "regels zijn regels" was, dan had ze dit al eerder moeten doen. Maar nee, dat doet ze niet, tot er plots een media hype kwam, en dat was niet tijdens maar na Zembla. Na dat ze gezegd had dat Hirsi Ali zich geen zorgen hoefde te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 year later...

Nu Verdonk minister af is en het (volgens veel mensen) veel socialere PVDA het stokje heeft overgenomen wil ik wel weten of mensen tegenover de ontwikkelingen van afgelopen tijd staan.

Specifiek de Iraanse homo die teruggestuurd wordt naar Engeland die hem vervolgens ongetwijfeld wil terugsturen naar Iran alwaar hij de doodstraf zal krijgen. Engeland heeft hem immers al eerder uitgewezen.

Ik kom op deze vraag omdat ik nu live naar de tweede kamer kijk en de staatssecretaris (waarvan ik de naam even kwijt ben) zie kronkelen in allerlei bochten en zich verschuilt achter internationale regeltjes.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Specifiek de Iraanse homo die teruggestuurd wordt naar Engeland die hem vervolgens ongetwijfeld wil terugsturen naar Iran alwaar hij de doodstraf zal krijgen. Engeland heeft hem immers al eerder uitgewezen.

Ik kom op deze vraag omdat ik nu live naar de tweede kamer kijk en de staatssecretaris (waarvan ik de naam even kwijt ben) zie kronkelen in allerlei bochten en zich verschuilt achter internationale regeltjes.

Dat is geen verschuilen, we hebben nu eenmaal regels die we niet zomaar aan de kant kunnen schuiven, Engeland heeft ook beloofd de zaak nog eens te bekijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat is geen verschuilen, we hebben nu eenmaal regels die we niet zomaar aan de kant kunnen schuiven, Engeland heeft ook beloofd de zaak nog eens te bekijken.

Dat heb je mis. Er is in deze regelgeving wel een clausule ingebouwd waardoor staten in individuele gevallen andere beslissingen kunnen nemen. De PVDA acht dit echter niet nodig en wil de mogelijkheid dat een homoseksueel ter dood veroordeeld wordt in Iran dus niet maximaal inperken. Engeland kan wel beloven, zeker wetend oen we niet. We hadden het in eigen hand en geven het nu weg. Het meest storende vind ik nog wel dat links (GL, SP) dit zomaar schijnt te slikken terwijl ze normaliter op hun achterste benen zouden staan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ach, een paar duizend Iranese homo’s de dood in jagen, is toch niet helemaal zuiver. Alleen over het uitzetten van de christenen raakte de CU geërgerd, verder haalde we onze schouders op.

De PVDA, GL, D66 en SP zijn in deze geen haar beter. Allemaal partijen die claimen pal voor de vluchtelingen te staan. Het CU houd zich over het algemeen niet zo nadrukkelijk bezig met dit soort zaken heb ik het idee.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ach, een paar duizend Iranese homo’s de dood in jagen, is toch niet helemaal zuiver. Alleen over het uitzetten van de christenen raakte de CU geërgerd, verder haalde we onze schouders op.

Het staat me bij dat ze het weldegelijk ook over homo's hadden.

Wat me aan de andere kant opviel was dat ik in de media vaker hoorde over de homo's.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid