Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 348
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Heeft iemand nog Ritas' lancering van haar partij bijgewoond in Amsterdam?

Ik heb er verschillende persberichten over gehoord dat er best veel mensen geweigerd waren of dat ze eruit gestuurd zijn. (Terwijl ze wel gewoon een kaartje hebben gekocht). Ik weet niet in hoeverre dit 'opgeblazen' is door de pers.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Met verbijstering heb ik de beelden op TV gezien van TON. Vooral hoe Rita -met bijpassende rode krukken!- met haar armen omhoog het applaus en de 'aanbidding' van haar volgelingen in ontvangst nam! Doodeng! Wanneer je dit en dit leest hou ik mijn hart vast. Begon Leefbaar Nederland en later de LPF ook niet zo stormachtig? En nu? Populisme scoort erg goed in Nederland. Ook de SP van Jan Marijnissen schaar ik daar onder.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nog een opmerking: Dat je 'Trots bent op Nederland' dient ment te laten zien en niet alleen maar te zeggen.

Evenals mijn nickname, dat ik trots ben op wie ik ben en op me geloof dien ik te bewijzen en te laten zien.

Dat je bijv. bij de lancering van je partij tig tulpen hebt gekocht om te laten zien waar we in Nederland trots op kunnen zijn, bewijst dat eerder dat we trots zijn op de Turken in NL, aangezien tulpen dankzij Turken van Turkije geïmporteerd werden (om maar een voorbeeld te noemen). Op zijn beurt kunnen we weer stellen dat de tulpen daarvóór van oa. Iran, Kazachstan en Afghanistan kwamen, landen waar Nederland niet echt trots op hoeft te zijn wat ze daar doen. Evenals molens die ze bij haar opening van haar partij neergezet heeft is niet echt Nederlands, dus weer iets waar Nederland niet trots op mag/hoeft te zijn. Nog een andere voorbeeld: Shoarma is lekker ... maar dat de mensen die shoarma maken (om zo maar te generaliseren) hoeven we hier niet te hebben. Slaat nergens op. Zo is 80% vd TON-fans tegen meer moskeeën in NL. Deze mensen mogen wel shoarma voor ons maken maar niet bidden in de moskee. (Waar overigens niemand last van heeft).

Wat ik hiermee wil zeggen, tegen Verdonk en tegen iedereen die zijn/haar identiteit en afkomst zo graag wilt benadrukken: Wees gewoon wie je bent. Het is juist een verrijking voor Nederland dat iedereen anders is en denkt. Wees trots op wie je bent en wat je bereikt hebt. En wees niet trots op wat we vroeger van andere landen binnengehaald hebben ... maar als de mensen daarvan hun cultuur 'achterna lopen' mag dat weer niet. Weer typisch een geval van meten met twee maten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ik heb dit topic niet helemaal gelezen....

maar ik vind het heel knap van mevrouw Verdonk dat ze al trots ergens op is zonder dat ze iets bereikt heeft.

waar ik mij nog meer aan irriteer is dat geblaat van haar inhoudelijk is ze niet!

Niets bereikt? link Lijkt mij een aardig bezige bij die meer bereikt heeft dan de meeste Nederlanders ooit zullen bereiken, waaronder ik.

Ze is trots op Nederland, en dat mogen wij allemaal wel een beetje meer zijn.

Ik vind haar overigens niet meer of minder inhoudelijk dan een willekeurig ander kamerlid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Niets bereikt?
Lijkt mij een aardig bezige bij die meer bereikt heeft dan de meeste Nederlanders ooit zullen bereiken, waaronder ik.

# 3 Dossiers en incidenten onder ministerschap

* 3.1 Deportatiekwestie

* 3.2 Schipholbrand

* 3.3 Imam weigert hand te schudden

* 3.4 Congo-affaire

* 3.5 Gedragscode voor gemeenten

* 3.6 Taida Pasi?

* 3.7 Naturalisatie Salomon Kalou

* 3.8 Uitzetting van Iraanse homoseksuelen

* 3.9 Syrië-affaire

* 3.10 Nederlanderschap Ayaan Hirsi Ali en de val van Balkenende-II

* 3.11 Generaal pardon en motie van afkeuring

Dat lijstje is in iedergeval niet iets om 'trots' op te zijn puh2.gif

Maargoed, vertel, wat is nu echt iets dat Rita Verdonk heeft 'bereikt'.. iets waar je trots op kunt zijn..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Het staat me bij dat ze het weldegelijk ook over homo's hadden.

Wat me aan de andere kant opviel was dat ik in de media vaker hoorde over de homo's [dan over christenen].

Quote:

* 3.8 Uitzetting van Iraanse homoseksuelen

Dat bedoel ik nou. engel.gifwidegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

# 3 Dossiers en incidenten onder ministerschap

* 3.1 Deportatiekwestie

* 3.2 Schipholbrand

* 3.3 Imam weigert hand te schudden

* 3.4 Congo-affaire

* 3.5 Gedragscode voor gemeenten

* 3.6 Taida Pasi?

* 3.7 Naturalisatie Salomon Kalou

* 3.8 Uitzetting van Iraanse homoseksuelen

* 3.9 Syrië-affaire

* 3.10 Nederlanderschap Ayaan Hirsi Ali en de val van Balkenende-II

* 3.11 Generaal pardon en motie van afkeuring

Dat lijstje is in iedergeval niet iets om 'trots' op te zijn
puh2.gif

Maargoed, vertel, wat is nu echt iets dat Rita Verdonk heeft 'bereikt'.. iets waar je trots op kunt zijn..

Een beetje goedkoop om een optelsommetje te maken wat er tijdens haar ministerschap op haar zware departement mis gegaan is, vind je zelf ook niet. Overigens zijn niet alle punten op de lijst even overtuigend, sommige spreken zelfs voor haar.

Maar goed, ik zie al dat enig serieus gesprek over de levensloop van iemand niet mogelijk is zodra het om een persoon met een rechtse signatuur gaat. Laat ik er dan ook geen tijd meer aan verspillen.

bye.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lieve schat, ik kopieerde de lijst met dossiers simpelweg van de wikipedia pagina die jijzelf postte.

Beetje jammer dit, het komt ter sprake wat ze bereikt heeft, jij geeft haar wikipedia pagina waar dit opstaat als 'dossier puntjes', en je wil er vervolgens geen tijd meer aan verspillen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Lieve schat, ik kopieerde de lijst met dossiers simpelweg van de wikipedia pagina die jijzelf postte.

Gho, is het werkelijk? Ik had er natuurlijk bij moeten vermelden dat het om de levensloop ging. Vervolgens haal jij er wat uit wat je aanstaat om haar prestaties belachelijk te maken, en dan nu de vermoorde onschuld uithangen.

Quote:

Beetje jammer dit, het komt ter sprake wat ze bereikt heeft, jij geeft haar wikipedia pagina waar dit opstaat als 'dossier puntjes', en je wil er vervolgens geen tijd meer aan verspillen?

Beetje jammer ja. En dat klopt, heel goed gelezen, ik heb geen behoefte meer om hier serieus over te praten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

En dat terwijl je met het posten van iemands wikipedia profiel bij voorbaat natuurlijk al een ontzettend serieuze discussie op gang hebt gebracht met argumenten van 'heb ik jou daar'.

Iemand stelt kort door de bocht dat mevrouw Verdonk niet veel bereikt heeft, jij reageert daar op met als hoofdargument haar wikipedia-profiel. En grootste deel van dat profiel (naast opleiding, persoonlijke situatie en partij-perikelen) gaat over de dossier-problematiek tijdens haar politieke carrière. Als ik dat kopieer, en vervolgens vraag om verduidelijking (aangezien argumenting bij linking niet echt iets is waar je mensen mee omver blaast) is meneer plotseling beledigd? Jij bent hier degene die deze 'bron' gaf, en de vraag 'wat is er nu dat Rita Verdonk echt heeft bereikt, iets waar je trots op kan zijn' staat nog steeds overeind.

Feit is dat je daarop geen antwoord hebt gegeven en in plaats daarvan vrij kinderachtig de zwarte piet gaat spelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Heeft iemand nog Ritas' lancering van haar partij bijgewoond in Amsterdam?

Ik heb er verschillende persberichten over gehoord dat er best veel mensen geweigerd waren of dat ze eruit gestuurd zijn. (Terwijl ze wel gewoon een kaartje hebben gekocht). Ik weet niet in hoeverre dit 'opgeblazen' is door de pers.

Ja, ik was er vanzelfsprekend bij.

In hoeverre het waar is weet ik niet, daar krijg je natuurlijk niets van mee. Toen ik binnen kwam werder twee linkse demonstranten (verkleed als clowns) het gebouw uit gegooid, wat wel te verwachten was.

Sowieso heeft niemand van de normale bezoekers een kaartje betaald, ze waren gewoon gratis te bestellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Rita Verdonk een van de weinige echte mannen in dit land,doet wat ze moet doen en gaat door,gelijk heeft ze.Als het goed is zal TON een doorbraak beweging worden tot grote schoonmaak in dit land.

Of TON is op den duur hetzelfde lot beschoren als de LPF.

Met veel bombarie begonnen, uit het niets met veel zetels in de TK, populistische manier van politiek bedrijven. Na verloop van tijd onderling geruzie en eenmaal aan de andere kant van de tafel, geen haar beter blijken te zijn dan de gevestigde partijen. En nu is de LPF geheel verdwenen.

De tijd zal het leren of TON en ook de PVV, de LPF achterna zullen gaan........

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik zie dat anti-rechtse ook nog niet helemaal terug in dit topic. De vraag wat Rita Verdonk nu helemaal heeft bereikt is gerechtvaardigd. Ze roept dergelijke vragen op, denk ik, doordat ze zich een imago van daadkracht en consequentheid wil aanmeten. Ik weet niet meer precies hoe het zat, maar op hoe consequent ze omging met regels (o.a. in de zaak Hirsi Ali) valt nogal wat aan te merken, maar daadkracht kan haar niet ontzegd worden.

In principe hebben de meeste Kamerleden in hun persoonlijk leven en carriere meer bereikt dan ik, maar dat is geen reden om niet kritisch naar hun daden te mogen kijken.

Ach ja, om eerlijk te zijn zie ik geen reden in om helemaal anti-rechts te zijn alsook niet anti-links te zijn. Ik bedoel, persoonlijk vind ik dat zowel rechts als links wel een punt hebben.

Rechts houdt ervan om bepaalde sensationele zaken wat voor een levendige discussie zorgt op te blazen. Terwijl links meer het 'nuchtere' type is, die liever naar oplossingen zoeken ipv. ze alleen - met alle bijbehorende sensatie en overdrijvingen - te benoemen. Zo komt het bij mij over. Sommige noemen dit dan ooievaars-politiek, door het problemen niet te zien of te bagataliseren.

We dienen wel de 'rotte appels' in de samenleving te onderkennen, maar ook tegelijkertijd beseffen dat ze altijd zullen blijven bestaan. Het heeft geen zin om tegen deze 'rotte appels' hard tegenaan te schoppen, sterker nog, dit zal eerder een averechtse werking hebben. We dienen ze juist zo goed mogelijk in onze samenleving op te nemen en hen 'thuis' te laten voelen en ons best te doen om te benadrukken dat wij gewoon net als hen zijn: dus gewoon evenwaardige mensen. Ik bedoel, mensen plaatsen zich niet voor niets in het 'slachtofferrol' hier moet een reden voor zijn, dit kan niet nergens vandaan komen en nergens op gebasseerd zijn.

Om weer terug te komen op deze topic-onderwerp en jou opmerking. Ik zie geen reden in om alle standpunten van rechts (oa. TON) te bekritiseren. Alhoewel we wel zowat gedwongen worden om een bepaalde 'partij' te kiezen. Het is de laatste tijd 'not done' om in de grote grijze middenvlak te blijven staan (doet me gelijk denken aan een uitspraak van Bush: 'You are with us, or against us'). Hier ben ik wel tegen, ik bedoel: Het kan toch dat ik beide partijeen wel een punt vind hebben.

Om maar specifieke voorbeeld te noemen: 80% vd TON-fans zijn tegen de bouw van meer moskeeën in NL. Verdonk zei dat ze haar partij-programma zal baseren op hetgeen wat haar fans willen. Vandaar dat de partij TON ook tegen meer moskeeën in Nederland zal zijn. Dit is voor mij als moskeeganger (bijna) vanzelfsprekend dat ik hier tegen ben. Aangezien ik zie dat de moskeeën worden gebouwd naarmate er meer behoefte naar is, kwestie van vraag --> aanbod. Zo zijn (bijna) alle moskeeën op elke vrijdag propvol (alsook op andere 'speciale' dagen). Dus het is niet een nutteloos en onbenut ruimte voor de moslims. Alsook is er nooit bewezen dat het een doorn in het oog van Nederland is, aangezien er nooit is bewezen dat dit de integratie tegengaat, of dat het enigzins andere factoren stimuleert wat ten nadele is van Nederland.

In een samenleving is het juist de bedoeling dat we het elkaar zo makkelijk mogelijk dienen te maken, maar daarbij niet onszelf vergeten. Men is beter naïef dan achterdochtig volgens de islam. Een latijnse zegswijze waar ik achter sta: beter onrecht te ondergaan dan te begaan. Of zoals een islamitische geleerde heeft gezegd: 'Een mu`min (goede moslim) is zo zacht van aard, dat je haast de indruk zou krijgen dat iedereen hem zal bedriegen wegens zijn zachtaardig karakter' (Door Ramuzu`l-Ehadis).

Ik ben van mening dat hoe moeilijk je het een andere persoon of groep mensen zal maken, des te moeilijker je het zelf zal hebben doordat de reden een averechtse werking zal hebben. Wie anderen onrecht aandoet of bepaalde rechten gaat verbieden, doet slechts zichzelf onrecht aan.

Om maar gelijk een brug te slaan naar religie, omdat dit een christelijk forum is. Religie is afgeleid van het latijnse woord Religio en één vd theorieën daarvan waar ik achter sta is dat het betekent 'samenbinden'. Vandaar dat ik het onreligieus vind om mensen uit elkaar te drijven en te polariseren in de samenleving. Door mensen als 'groepje' mensen te zien en niet ieder als aparte individu. Door bepaalde groepje mensen als oorzaak en de schuldige aan te wijzen, wassen we onze eigen handen daarmee. Want in het verlengde daarvan bedoelen we daarmee dat wij wel onschuldig zijn en niets met het oorzaak hebben te maken. Iedere individu is verantwoordelijk voor alleen hetgeen wat hij/zij doet en niet voor andermans daden van mensen in dezelfde 'groepje'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Rita met haar lege Ton is een zeepbelletje dat zeer snel lekgeprikt gaat worden.

Het is zo'n partijtje voor gefrustreerde conservatieve managers en bobo's met een lelijke stationwagon voor de deur, die klagen dat ze elke dag vast staan op de A1 in ruil voor een mega-salaris.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Rita met haar lege Ton is een zeepbelletje dat zeer snel lekgeprikt gaat worden.

Het is zo'n partijtje voor gefrustreerde conservatieve managers en bobo's met een lelijke stationwagon voor de deur, die klagen dat ze elke dag vast staan op de A1 in ruil voor een mega-salaris.

Je hebt enorm goed geluisterd naar het beknopte partijprogramma, merk ik wel. Het gaat inderdaad vooral om de files.

Als je niets te melden hebt, spreek dan niet. Het maakt des te meer duidelijk dat je geen idee hebt waar je over praat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er wordt gewoon gegeten wat bepaald wordt door de baas, zo ook met Rita als zij een bal gehakt wil met Griekse aardappelen en Zeeuwse tuinbonen gaat dat gebeuren,zo ook met TON de ton zal steeds voller worden ,om de grote schoonmaakt in dit gekkenhuis Nl aan te vangen ,zo dat het weer een heerlijke tuin wordt van echte vrijheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dankje Sacerdos. Dat is precies wat ik bedoelde: ze is een dictator.

Voor de slappe Hollander zal zij wel een dictator zijn,maar zij gaat gewoon leiding geven en de koers uit zetten,er kan maar een kapitein zijn op een schip,om goed aan te komen in de haven.

Rita Verdonk als leider voor de Nederlanden,helder en duidelijk;kortom schoonschip met Rita.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid