Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:

Ik denk dat Verdonk voor jou, en jij vindt jezelf blijkbaar dan een "sterke Hollander" ofzo, ook een dictator is. Maar toevallig een dictator met wie je het eens bent. Of iemand een dictator is, hangt niet af van je standpunt. Als Verdonk zich gedraagt zoals jij zegt dat ze zich gedraagt, dan is ze een dictator. Immers: haar wil is wet, en wie het ermee oneens is heeft niks in te brengen.

Ik concludeer dus maar dat jij, Sacerdos, voor dictatuur bent. Niet zo'n gek standpunt hoor. Je hebt iig meer dan de helft van Afrika achter je staan.
knipoog_dicht.gif

Nooit aan invulkunde doen,mee eens niet mee eens,dat kan men niet weten.Er wordt alleen gezegd,Met Rita Verdonk schoonpschip meer niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 348
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Ze is een dictator binnen haar beweging.
knipoog_dicht.gif

Marijnissen is al dictatoriaal, maar die moet tenminste nog verantwoording afleggen. Verdonk is alleen verantwoording schuldig aan zoiets vaags als "de kiezer". Alles draait om haar persoon en haar capaciteiten. Ik vind dat een slechte zaak, maar vrees dat zo'n 10% van de Nederlanders dat niet met me eens zal zijn.

Ik vind het allemaal nog voorbarige conclusies die je nu legt. Rita is pas slechts een paar dagen echt naar buiten getreden met TON. Ik weet helemaal niet hoe de structuur van haar partij er uit zal komen te zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als zij aan de macht komt ga ik emigren naar ver ver wegistan!

Z'n grote mond hebben zeggen dat je trots bent op nederland, waarop dan? straks komen er nog amerikaanse tavarelen met je hand op de borst het volkslied zingen...... o o o wat zijn we trots om trots op nederland te zijn en nog niks bereikt te hebben.

En om het allemaal nog gemakkelijker te maken mag de burger met beslissen... omdat ze toch eigenlijk te onzeker is om echte goede inhoudelijke standpunten te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als zij aan de macht komt ga ik emigren naar ver ver wegistan!

Z'n grote mond hebben zeggen dat je trots bent op nederland, waarop dan? straks komen er nog amerikaanse tavarelen met je hand op de borst het volkslied zingen...... o o o wat zijn we trots om trots op nederland te zijn en nog niks bereikt te hebben.

Ondanks dat ik niet weet waar Verdonk nou precies voor staat ben ik het met haar eens dat we wel eens wat meer trots mogen zijn op onze natie. En staan voor het volkslied en respectvol met de vlag omgaan hoort daar bij ja.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

De heldin Rita Verdonk heeft gelijk,niets is mooier op deze aarde een Hollander te zijn,al het andere zinkt daarbij in het niet.

Dat vind ik dan wel weer overdreven. Het getuigd nogal van een beperkte visie op de wereld. Overigens beoogt de partij van Verdonk niet enkel Holland, maar geheel Nederland.

Wat mij betreft mogen ze Holland (zowel noord als zuid) afsteken en weer aan de zee teruggeven. Holland staat voor mij voor het slechtste wat Nederland te bieden heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

1830 is een grof schandaal en zou met ingang van heden ongedaan gemaakt moeten worden(de Benelux hebben we al) die vreemde fam,die Oranje heet weg direct het land uit en Rita Verdonk als de voorlopige President van de Verenigde Nederlanden,met de dubbelhoofdstad Den Haag/Brussel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ondanks dat ik niet weet waar Verdonk nou precies voor staat ben ik het met haar eens dat we wel eens wat meer trots mogen zijn op onze natie. En staan voor het volkslied en respectvol met de vlag omgaan hoort daar bij ja.

wat denk je daar mee te bereiken respectvoller met de vlag om te gaan en het volkslied kennen.... daar schiet je toch niks mee op, dit vind ik pa ' geneuzel' . Gewoon meer geld in het onderwijs! goede studenten daar kan je trots op zijn, mensen die uitblinken die een eigen individu zijn! niet op iemand die het volkslied kent.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

wat denk je daar mee te bereiken respectvoller met de vlag om te gaan en het volkslied kennen.... daar schiet je toch niks mee op, dit vind ik pa ' geneuzel' . Gewoon meer geld in het onderwijs! goede studenten daar kan je trots op zijn, mensen die uitblinken die een eigen individu zijn! niet op iemand die het volkslied kent.

Het zou een begin zijn. Als de basis al compleet onbekend is en totaal ontbreekt bij een groot deel van de jongeren dan heeft veel verder kijken in het begin ook geen zin.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De jongereren van alles los en denken overal recht op te hebben niet dus,gewoon er voor werken en inderdaad trots zijn op je Hollander/Nederlander zijn,Het beste op het Het Christelijk Geloof na kan over komen,een voorrecht die alleen is voor de ware geboren Hollander/Nederlander.Rita als President die de zweep over de decatentie haalt zo dat dit weer een normaal land wordt,Een land hoog verheven boven de landen die niet kun nen tippen aan de Nederlanden .

Nederland is een wereldmacht(bewijzen die zijn er goed lezen en het internet op) in alle op zichten;elke Hollander/Nederlander zal dat met kracht uit moeten dragen.De Nederlandse cultuur een gezegende cultuur.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Nederland
was
(een paar honderd jaar geleden) een wereldmacht.

Thorgrem, welke basis gaat het eren van de vlag en het zingen van het volkslied precies leggen? Is het onmogelijk om onze westerse cultuur te waarderen zonder dit soort loze ritueeltjes in te voeren?

Sjaloom ThomasM,

Het hebben van gemeenschappelijke rituelen, symbolen en normen en waarden is bijzonder belangrijk om een groep te smeden, of om trots over een groep te laten ontstaan. Soms moet je gewoon met kleine, schijnbaar onzinnige dingen beginnen om het grotere werk te krijgen. Zie het als hulpmiddelen, als zetjes in de rug om aan het Hollandse Ideaal te werken.

Zul je zien dat als Nederlanders weer trots zijn op ons land, onze vlag, onze normen en waarden, mensen misschien juist harder willen werken voor dit prachtige land. En dat de werkschuwe allochtoon die herrie schopt ook ineens vervuld wordt met de Dutch Dream en aan de slag gaat. Er is daarom niets mis met vaderlandsliefde, zolang je daardoor andere landen niet als minderwaardig gaat zien.

Mensen hebben rituelen, plechtigheden en symbolen gewoon nodig, vooral ook om waardering of juist droefheid uit te drukken. Waarom denk je dán dat een zekere wereldkerk zich daarvan volop bediend? En waarom denk je dat sowieso volkstradities ontstaan rondom zaken als geboorte, huwelijk, dood, et cetera? Die ogenschijnlijk onbelangrijke ritueeltjes worden mijns inziens soms erg onderschat. Daarmee drukken mensen júíst hun gevoelens uit, meer nog dan met woorden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik erken het belang van rituelen wel, maar ze moeten ergens over gaan. Volgens mij is dat "Hollands Ideaal" heel vaag, ongedefinieerd, of t valt voor 99,9999% samen met het Westers Ideaal. Ons handelsmerk is al van honderden jaren geleden onze kosmopolitische instelling geweest, Nederlanders waren wereldburgers, wereldburgers waren Nederlanders. De VS hebben een leidende rol gespeeld met het verwezenlijken van idealen als vrijheid, gelijkheid, democratie. Wij niet. Wij kunnen ons daarover moeilijk op de borst kloppen. Het enige wat we hebben is onze handelsgeest van 300-400 jaar geleden die sindsdien tanende is.

Is dat het enige? Wat een trieste constatering. Het type constatering, het type attitude dat mensen richting de SP, Wilders en Verdonk jaagt. Een soort van academische minachting voor mensen die behoefte hebben aan een land met een identiteit, behoefte hebben aan rites en andere bindende elementen, behoefte aan een land dat ergens voor staat in plaats te verzuipen in relativistisch geneuzel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik erken het belang van rituelen wel, maar ze moeten ergens over gaan. Volgens mij is dat "Hollands Ideaal" heel vaag, ongedefinieerd, of t valt voor 99,9999% samen met het Westers Ideaal. Ons handelsmerk is al van honderden jaren geleden onze kosmopolitische instelling geweest, Nederlanders waren wereldburgers, wereldburgers waren Nederlanders. De VS hebben een leidende rol gespeeld met het verwezenlijken van idealen als vrijheid, gelijkheid, democratie. Wij niet. Wij kunnen ons daarover moeilijk op de borst kloppen. Het enige wat we hebben is onze handelsgeest van 300-400 jaar geleden die sindsdien tanende is.

Het Hollandse Ideaal:

Land van 1000 meningen

Het land van nuchterheid

Met z'n allen op het strand

Beschuit bij het ontbijt

Het land waar niemand zich laat gaan

Behalve als we winnen

Dan breekt acuut de passie los

Dan blijft geen mens meer binnen

Het land wars van betutteling

Geen uniform is heilig

Een zoon die noemt z'n vader Piet

Een fiets staat nergens veilig

15 Miljoen mensen

Op dat hele kleine stukje aarde

Die schrijf je niet de wetten voor

Die laat je in hun waarde

15 Miljoen mensen

Op dat hele kleine stukje aarde

Die moeten niet 't keurslijf in

Die laat je in hun waarde

Het land vol groepen van protest

Geen chef die echt de baas is

Gordijnen altijd open zijn

Lunch een broodje kaas is

Het land vol van verdraagzaamheid

Alleen niet voor de buurman

De grote vraag die blijft altijd

Waar betaalt 'ie nou z'n huur van

't Land dat zorgt voor iedereen

Geen hond die van een goot weet

Met nassiballen in de muur

En niemand die droog brood eet

knipoog_dicht.gifknipoog_dicht.gif

Waarin het gewoon willen doen geen vervelende dwang moet zijn om uitblinkers maar minachtend de kop in te drukken, maar een bevrijding voor mensen die niet zoveel behoefte hebben aan uitblinken,dat daarom graag aan andere mensen overlaten en daarvoor dus alle ruimte en rust krijgen.

Geen Amerika die daar tegenop kan. Amerika is werkelijk een heel ander land, met een andere cultuur en een andere American Dream. We nemen misschien wel uiterlijkheden en televisieseries van Amerika over, maar daar houdt het dan ook wel mee op. Wát het Hollandse Ideaal ook mag zijn, het zal zeker hemelsbreed verschillen van de American Dream.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid