Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 348
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op zaterdag 01 april 2006 17:52:31 schreef Gilrea het volgende:

Zo bedoel ik het niet.. Ik heb het over de mensen die het beter willen hebben, en dus maar naar Nederland gaan..

En daar moeten de mensen die het echt nodig hebben het slachtoffer van worden? Want dat is op het moment wel het geval. Door het beleid dat die geweldige mevrouw Verdonk voert.

Het is gewoon verschrikkelijk onmenselijk wat ze doen. Alle mensenrechten organisaties zegt dat het niet veilig is in die landen, maar wat zegt Nederland? Als die mensen gewoon hun geloof niet belijden, hun geaardheid voor zich houden en hun partij niet steunen lopen ze geen gevaar.

En dan zijn wij zogenaamd het land van de vrijheid?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Verdonk zet er toch wel een stuk meer uit.

En het mooiste, de geheime dienst van Syrië krijgt de namen door.

En was het niet Verdonk die mensen naar het vredige Iran wilt sturen? Tja, is hun eigen schult, hadden ze maar geen homo of christen moeten wezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 01 april 2006 17:51:46 schreef Gorthaur het volgende:

Helaas, geloof het toch maar.

Oké, nu mag ik verdonk wat minder.. Maar ik blijf erbij dat ik het goed van der vindt dat ze de 'toeristen'buitenlanders het land uit zet..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben het in grote lijnen eens met Verdonk. Echter homo's en Christenen uitzetten naar plaatsen waar ze ze de doodstraf krijgen gaat mij te ver.

Laat die mensen hier voor bepaalde tijd blijven totdat het wel veilig is voor ze om terug te gaan. Dat wil dus ook zeggen dat als deze mensen hier kinderen krijgen en hier opgroeien terug moeten zodra het er veilig is. (veiligheid moet door een omafhankelijke organisatie bekeken worden, dus niet door de regering en ook niet door een organisatie als vluchtelingen werk)

Verder mogen alle gelukszoekers direct terug gestuurd worden. Voor een groot aantal mensen wat nu (of in het verleden) naar Nederland komt geldt dat ze om economische redenen hier komen/kwamen.

Misschien niet heel Christelijk van mij, maar wij kunnen als samenleving niet nog meer opnemen. Eerst moeten de mensen die hier gekomen zijn in het verleden integreren en hun plaats in de samenleving krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 02 april 2006 16:10:36 schreef Thorgrem het volgende:

Ik ben het in grote lijnen eens met Verdonk. Echter homo's en Christenen uitzetten naar plaatsen waar ze ze de doodstraf krijgen gaat mij te ver.

En namen van Syriërs aan de geheime dienst doorgeven.

En kinderen uitzetten die hier geboren zijn en nooit in 'hun land' geweest zijn. (Tja, als je ouders 10 jaar in een assielaanvraag zitten...)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 02 april 2006 16:16:41 schreef Gorthaur het volgende:

(Tja, als je ouders 10 jaar in een assielaanvraag zitten...)

Het is niet voor niets dat mensen 10 jaar in een procedure zitten. Dan hebben ze keer op keer protest aangetekend en rekken ze het zelf zo lang. Maar 10 jaar is wel te lang. Eigenlijk zal het na 2 afwijzingen definitief moeten zijn, dan kunnen we zulke mensen binnen 2 jaar wel uitzetten.

En dan zitten ze in zo'n onzekere situatie (keer op keer afgewezen en protest indienen) en dan gaan ze ook aan kinderen beginnen. Ik vind dat ze dit zichzelf en hun kinderen aangedaan hebben, en kan daarom ook geen medelijden hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 02 april 2006 16:25:33 schreef Thorgrem het volgende:

[...]

Het is niet voor niets dat mensen 10 jaar in een procedure zitten. Dan hebben ze keer op keer protest aangetekend en rekken ze het zelf zo lang. Maar 10 jaar is wel te lang. Eigenlijk zal het na 2 afwijzingen definitief moeten zijn, dan kunnen we zulke mensen binnen 2 jaar wel uitzetten.

Nee, ze hebben niet keer op keer protest aangetekend. Het gaat hier in Nederland gewoon écht zo verschikkelijk slecht dat je 10 jaar moet wachten tot je je uitslag binnen hebt. Het duurt hier over het algemeen minstends 5 jaar voor je je eerste uitslag binnen hebt.

Quote:
En dan zitten ze in zo'n onzekere situatie (keer op keer afgewezen en protest indienen) en dan gaan ze ook aan kinderen beginnen. Ik vind dat ze dit zichzelf en hun kinderen aangedaan hebben, en kan daarom ook geen medelijden hebben.

Dus je wil die mensen gaan verbieden kinderen te krijgen? Ongeveer het enige recht dat ze nog hebben wil je van hen afnemen? Die mensen zitten in een uitzichtloze situatie. Zeker als het 10 jaar duurt voor je te horen krijgt of je hier mag blijven of niet.

We doen hier al moeilijk over verplichte anticonceptie voor verstandelijk gehandicapten, maar asielzoekers, ach. Dat zijn geen echte mensen. DIe kan je sowieso wel verbieden kinderen te krijgen. Het zijn toch maar 2e rangs mensen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Euh, wat Videl zegt: amen/word.

Daarbij heb je wel een oplossing om die enorme wachtrij van aanvraag op te lossen: Een generaal pardon.

Maar tja, daar wilt onze minister natuurlijk niet aan. Het is veel beter dat die mensen in een kamp zitten of in de ilegaliteit zitten, dan dat ze belasting geld betalen en bijdragen aan onze samenleving.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ok Videl ik wist niet dat ze niet keer op keer protest hebben aangetekend. Dat gebeurd namelijk wel eens, maar in dit geval dus niet. Dan ben ik het met je eens dat 10 jaar veel te lang is en dat dat niet moet kunnen. Dan neem ik dus ook mijn woorden terug over de kinderen aangezien het nu een heel andere situatie is waar ze zelf weinig aan konden doen.

Waar heb je mij horen zeggen dat het tweederangs mensen zijn? Ik zei enkel dat het een keuze was die ze gemaakt hebben in deze voor hun onzekere periode.

Verder kun je dat Verdonk maar deels kwalijk nemen, wie hadden die ministers post in de jaren ervoor en waarom hebben die nooit ingegrepen? Verdonk al behoorlijk wat mensen asiel verleend terwijl dat volgens de regels niet mog/kon, dus ze is zeker wel menselijk en kijkt naar gevallen afzonderlijk.

Ik denk dat er met het hele asiel beleid al tientallen jaren wat mis is, maar nu hebben we gelukkig een minister die ook echt dingen wil aanpakken en veranderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er is ook al jaren wat mis met het asielbeleid.

Maar er is ook behoorlijk wat mis met dít asielbeleid.

Wel polen hier heen halen, maar mensen die het echt nodig hebben sturen we weg.

(oke, niet zo'n goed voorbeeld, polen zijn europese staatsburgers en mogen hier ook heen komen, maar het gaat even om het idee.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 02 april 2006 20:10:45 schreef Videl het volgende:

Er is ook al jaren wat mis met het asielbeleid.

Maar er is ook behoorlijk wat mis met dít asielbeleid.

Wel polen hier heen halen, maar mensen die het echt nodig hebben sturen we weg.

(oke, niet zo'n goed voorbeeld, polen zijn europese staatsburgers en mogen hier ook heen komen, maar het gaat even om het idee.)

Als het leger werklozen dat we hebben in Nederland nu eens aan de gang ging, dan hadden we de Polen niet nodig om die baantjes te doen, waar Nederlanders hun neus voor ophalen.

Asielbeleid is moeilijk en op basis van ''meetbare'' factoren worden beslissingen genomen. Natuurlijk zullen de niemand altijd naar de zin zijn. Op elk besluit kan wel een uitzondering bedacht worden, alleen zijn er teveel uitzonderingen bedacht in de afgelopen jaren. Hier zien we nu het resultaat van en iemand die de regels toepast wordt tot de grond toe afgebrand. Is ook iets typisch van dat polderen denk ik...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 03 april 2006 00:24:52 schreef Michiel het volgende:

[...]Als het leger werklozen dat we hebben in Nederland nu eens aan de gang ging, dan hadden we de Polen niet nodig om die baantjes te doen, waar Nederlanders hun neus voor ophalen.

Ik zag vandaag op tv een hoop werklozen die graag die baantjes zouden willen, maar ze zijn te duur voor de werkgevers.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Of de conclusie dat er wat aan moet worden gedaan, zodat de werkgevers geen goedkoper alternatief moeten hebben.

Een minimum inkomen bestaat er niet voor niets.

Als ik ergens wel op tegen ben, is het wel dat te verlagen. Dat vind ik pas echte afbraak aan de welvaart.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 03 april 2006 00:41:14 schreef Gorthaur het volgende:

Of de conclusie dat er wat aan moet worden gedaan, zodat de werkgevers geen goedkoper alternatief moeten hebben.

Agree, maar wat zorgt voor de verhoging van de lonen?

Quote:
Een minimum inkomen bestaat er niet voor niets.

Als ik ergens wel op tegen ben, is het wel dat te verlagen. Dat vind ik pas echte afbraak aan de welvaart.

Een minimumloon kan lager worden, juist door dat hoge loon krijg je instroom van buitenaf. Maar we zullen eerst de oorzaak van dat hoge loon moeten achterhalen en dit is veelal de vele AOW/ WAO en pensioenpremie die afgedragen moet worden voor het algemene welzijn...

Link naar bericht
Deel via andere websites

inflatie denk ik. Ik vraag me af of ondanks die stijging de koopkracht is toegenomen.

Ik vind niet dat het minimum omlaag moet. Het zou van mij zelfs wel hoger mogen.

Dat van buitenaf moeten ze dan maar remmen. Ik vind dat ze in hun eigen land dan maar moeten werken. Daar is het nog beroerder en nog meer werkloosheid, maar dan moet je het in dat land aanpakken, desnoods met hulp van de EU.

Best ook kans dat het iets met die premie te maken kan hebben trouwens. Die clubs zijn ook niet gek met de vergrijzing in het achterhoofd. Een tikje oneerlijk vind ik het trouwens wel. Die pensioenfondsen zijn kennelijk niet lekker met hun eigen geld omgegaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het ABP is het rijkste pensioenfonds van de wereld met meer dan 400 miljard Euro in beheer. Zelf denk ik niet dat er zoveel geld is om al die mensen aan een pensioenpremie te helpen. De sociale lasten drukken in Nederland zwaar op het loon en daardoor is het minimum hoog (relatief gezien). Wij Nederlanders halen onze neus op om voor een euro of 7 a 8 asperges uit de grond te halen. Polen doen het maar wat graag, omdat ze in Nederland 2x zoveel geld kunnen verdienen dan in eigen land.

Daar zie ik dan wel onderscheid tussen asielbeleid en economisch beleid, maar ook een raakvlak. Ik denk ook dat veel vluchtelingen geen ''echte'' vluchteling zijn, omdat ze wel de mensensmokkelaar kunnen betalen of een ticket. De ''echte'' vluchtelingen komen niet naar Nederland, maar komen terecht in kampen op de grens met de buurlanden. Met hulp van buiten komen dergelijke mensen pas terecht in de Westerse Wereld. Zo hadden ze vorige week in de kerk een echtpaar uit Soedan, dat aantal jaar in een vluchtelingenkamp in Ethopie had geleefd. Samen met behulp van een aantal organisatie's was het mogelijk geworden om ze naar Canada te halen.

Dergelijke mensen noem ik een ''echte'' vluchteling, maar het merendeel dat naar Nederland komt is een economische vluchteling en daarvan vind ik het terect dat ze niet mogen blijven. Hoe moeilijk de situatie in eigen land ook is, blijkbaar is er voldoende middelen voor ze om een vliegreis te veroorloven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Quote:
Op donderdag 09 maart 2006 11:45:29 schreef MarianneT het volgende:

Verdonk zet voorlopig
geen
Iraanse christenen uit.

Homo’s niet terug naar Iran

Door een onzer redacteuren

DEN HAAG, 13 APRIL. Uitgeprocedeerde asielzoekers uit Iran die homoseksueel zijn of tot het christendom zijn bekeerd, worden voorlopig niet naar het land van herkomst teruggestuurd.

                   

Deze toezegging deed minister Verdonk (Vreemdelingenzaken, VVD) gisteravond onverwachts in de Tweede Kamer. Vrijwel de gehele Kamer (de LPF uitgezonderd) vond dat de veiligheid van deze mensen in het streng islamitische Iran niet is gegarandeerd. Ex-moslims en homoseksuelen kunnen er niet openlijk voor hun overtuiging en geaardheid uitkomen.

Verdonk vond in maart nog dat uitzetting van uitgeprocedeerde homoseksuele en bekeerde christen-asielzoekers naar Iran weer verantwoord was. Juli vorig jaar had ze uitzetting opgeschort na de executie van twee homo’s in Iran. Gisteravond beriep Verdonk zich, evenals haar collega Bot (Buitenlandse Zaken, CDA ), op de snel veranderende situatie in Iran. „Het politieke klimaat wordt de laatste maanden steeds conservatieverâ€, aldus Bot. Kamerlid Van der Staaij (SGP) betwijfelde of dat de werkelijke reden was. Hij wilde weten of Verdonk was bijgedraaid omdat een Kamermeerderheid haar beleid niet steunt of omdat ze een „inhoudelijke afweging†had gemaakt. De minister zei dat ze heeft geluisterd naar zowel de argumenten van de Kamer als van mensenrechtenorganisaties.

Met zichtbare tegenzin beloofde Bot gisteren dat hij de komende maanden een nieuwe analyse over de mensenrechtensituatie in Iran laat maken waarin nog dieper dan in het huidige ambtsbericht wordt ingegaan op de positie van homoseksuelen en bekeerde christenen. Wel benadrukte hij enkele malen dat ambtsberichten altijd zorgvuldig totstandkomen. Ingewijden zeggen dat Bot Verdonk gisteravond tegemoet is gekomen om haar uit een netelige confrontatie met de Kamer te redden.

NRC Handelsblad

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 03 april 2006 00:37:04 schreef Michiel het volgende:

Ja, vandaar uit kan je dus de conclusie trekken dat de Nederlandse werklozen minder hoge eisen moeten stellen qua salaris, alsmede dat het salarisbasisniveau veel te hoog ligt.

Dus moet het minimum loon omlaag?

Je kan ook zeggen dat de werkgevers maar minder hoge eisen moeten stellen en zich gewoon moeten houden aan de nederlandse arbeidswetten die er zijn, en dat is onder andere het minimumloon betalen. Dat minimumloon zou niet zo hoog zijn als je dat niet minstends nodig had om rond te komen in Nederland.

Die Polen mogen hier van mij best heen komen, als zij voor hetzelfde loon gaan werken als de Nederlanders nu doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Helaas gaat het niet zo bijster goed met de economie waardoor de werkgevers het vaak voor het uitkiezen hebben. Dan krijg je dit soort situaties. Zou het ff lekker gaan dan hebben ze flink personeelstekort en dan is dat hele minumumloon nergens meer voor nodig. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 14 april 2006 15:12:27 schreef Videl het volgende:

Die Polen mogen hier van mij best heen komen, als zij voor hetzelfde loon gaan werken als de Nederlanders nu doen.

Maar die willen dat ook wel graag, die willen nog wel graag werken voor de helft van het loon. Een kennis van mij heeft een dakdekkers bedrijf. Zeer zwaar werk en precies werk. Nederlanders die willen dat niet, worden te gauw moe en geven gauw op. Polen doen het graag. Daarom heeft hij ook bijna 3 kwart polen in dienst.

Zijn wij Nederlanders dan ook niet dom bezig?!

Ik zeg niet dat alle Nederlanders zo zijn, maar veel vinden sommige werkjes te min voor hun zelf,

dat mogen die zwarten/buitenlanders wel doen. En die doen dat graag.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid