Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:
Op zaterdag 15 april 2006 10:37:39 schreef JoostK het volgende:

[...]

Zijn wij Nederlanders dan ook niet dom bezig?!

Ik zeg niet dat alle Nederlanders zo zijn, maar veel vinden sommige werkjes te min voor hun zelf,

dat mogen die zwarten/buitenlanders wel doen. En die doen dat graag.

Nederlanders zijn kieskeurig. Maar wat wil je. Ik zou ook niet wc's gaan schoonmaken voor nog minder dan het minimumloon. En dat verwachten de werkgevers wel. En dat vind ik weer fout.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 348
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Que? Geen enkele werkgever kan onder het minimumloon uitbetalen hoor? En ik hoop dat een werkgever mij ooit ontslaat omdat ik niet onder het minimumloon wil werken, ik denk dat zon beetje elke advocaat in Nederland vervolgens met me zou willen trouwen.

Overigens, het verlagen van het minimumloon is domme symboolpolitiek.

1: Je concurreerd qua loonkosten toch nooit met landen als India, dus foccus je op je sterke punten

2: Een economie bouwt op innovatie. Innovatie komt voort uit een kwalitatief goede en bovenal toegangkelijke kennis-infrastructuur. D.w.z: goedkoop, goed en veel onderwijs voor iedereen, zodat iedereen de kans krijgt slimme ideen te spuien ( ik simplificeer het even he )

3: Dit is niet nieuw, dezelfde problematiek was bij de onafhankelijkheid van Indonesie en van Suriname ook al aan de orde. Veel goedkope werkkrachten met toegang tot Nederland, of alle bedrijven zouden Outsourcen naar Indonesie fo een ander Aziatisch land. Gebeurde ook niet, omdat de kosten niet de enige vestigingsfactor zijn voor een bedrijf. Concrete dingen als infrastructuur spelen net zo'n grote rol. Vergeet niet dat als je een boek laat drukken in China en je hem in Nederland wil verkopen hij nog steeds van China naar Nederland moet. Hele tastbare dingen als asfalt, spoorrails en havens zijn cruciaal voor Nederland doorvoerland. We kunnen daarom ook nooit teveel geld uitgeven aan de Betuwelijn ( het duurt hooguit langer eerdat de kosten eruit zijn ).

Onze economie gedijt bij een goede infrastructuur. Zowel voor kennis ( innoverend ), transport ( faciliterend ) als subsidiemogelijkheden voor startende ondernemers ( financieerend ). Het in stand houden van gigantische landbouwsubsidies voor vergane glorie als Frankrijk is in mijn ogen erom vragen. Innoveren. Sloop je oude schepen en gebruik het hout voor nieuwe.

NB:

Quote:

Ja, vandaar uit kan je dus de conclusie trekken dat de Nederlandse werklozen minder hoge eisen moeten stellen qua salaris, alsmede dat het salarisbasisniveau veel te hoog ligt.

Dat kan, maar dat zou de verkeerde zijn. De juiste is: de Nederlandse werkgever heeft teveel op de lauweren gezeten en heeft met name in de lager opgeleiden te weinig geinvesteerd. De huidige economie draait om blijven leren terwijl je werkt, en dat geldt voor elke deelnemer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben niet voor Rita verdonk, maar ik denk wel dat zij de mening van de gemiddelde Nederlander uitspreekt.

De gemiddelde Nederlander is het helemaal zat met dat 'moslim gedoe'.

Maar ze pakken een te breed stuk om boos op te zijn endat zij zoals ze noemen 'buitenlanders'.

Nu is er een vrouw genaamd Rita verdonk die toevallig net met allochtonen en buitenlanders temaken heeft.

Ze pakt ze nogal rechts aan en nu is ze opeens bekend.

Ik bedoel ik ken die andere mensen van de kamer niet die er gelijk in kwamen met haar!

Ik weet wel waarom ze zo bekend is en dat is niet omdat ze zo goed is ofzo.

ik bedoel als ze over een ander gedeelte ging had ze zich nu niet verkiesbaar hoeven te stellen omdat niemand haar dan kende.

Iedereen denkt wel wat over allochtonen en weet ik veel wat, en het nieuws en andere media speelt daar op in door die acties van Rita ruim in beeld te brengen.

Rita is dus zo beroemd omdat de gemiddelde nederlander nogal rechts denkt.

Ik ben niet voor Rita omdat ze nogal hard is in bepaalde dingen,

doe mij maar een minder extreem iemand die volgend jaar Minister is dis.gif.

Ik weet het geeft minder show in de 2ekamer maarja hetis beter voor het land.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ik overigens bijzonder eng vind is dat die 'gemiddelde Nederlander' over een vermoorde politicus met een zogenaamde 'gezonde' mening refeert als 'Pimmetje'.

En dat mevrouw Verdonk dezelfde campagne-leider heeft als degene die het 'Fortuyn-effect' heeft bedacht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je weet wel al die spanningen tussen moslims en de rest van nederland.

Theo van Gogh en die jongen die die leraar doodschoot en al die kleine aanslagen op moskeen.

De nederlander werd boos en dan denken ze turk of marokaan allemaal een pot nat, dus wat 2 moslims gedaan hebben daar moeten alle buitenlanders voor boeten.

Het klinkt nogal heftig wat ik net typte maar dat bedoel ik niet zo heftig, wel bedoel ik dat de nederlander na deze spanningen een mening kreeg.

De meesten tegen de buitenlander.

door die mening is Rita nogal beroemd geworden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 16 april 2006 18:02:06 schreef Casper het volgende:

Ja inderdaad ik ook, vooral met haar actie dat ze dingen ging na zeggen van Fortuyn vorige week in haar speech.

Dat is natuurlijk niet zo heel vreemd met Kay van der Linde als campagneleider.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Ik vind haar niet goed in haar werk. Van mij mag ze aftreden.

Taida had gewoon moeten blijven. Homosekuele of mensen met een andere geloofsovertuiging worden nog in veel landen vermoord. Schandalig maar waar. Dus ook die mensen niet uizetten.

Enne de mensen die wel mogen blijven, maar al een paar keer een (zware) misdaad (vaker dan 1 keer) hebben gepleegd, ook terug sturen.

Kwestie Kalou: Ben er dubbel in. Ben zelf een Feyenoorder, dus zou het erg leuk vinden als hij in het Nederlands elftal komt. Maar aan de andere kant is het ook niet fair tegen over andere mensen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Pim Fortuyn was rechts maar we weten ook dat hij zodanig gedemoniseerd is door de linkse elite dat een wazige randdebiel als Volkert van der G. het nodig vond om hem uit te schakelen. Hij is letterlijk het graf is gelasterd en ik vind het niet nodig om daar na zijn dood mee door te gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind niet dat ze het zo slecht doet. Ze stelt gewoon haar grenzen! Het maakt niet uit of het nu een bekende voetballer is, een schoolmeisje die de media heeft ingeschakeld of een 'normale' burger die zich gewoon rustig houdt. Ze heeft haar grenzen, en overschrijdt die niet! Daarom heb ik wel respect voor haar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid