Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:
Op woensdag 17 mei 2006 13:25:59 schreef MarianneT het volgende:

Verdonk liegt niet. Als jij nu eens grond zou geven voor je mening.

Ayaan Hirsi Maga (wat het ook is) heeft gelogen. Ze had het nooit moeten doen. Wat mij betreft had ze de wereld gered, zij liegt, als ze over haar ID liegt, waarover dan wel niet meer? Al die jaren van liegen, dat is gewoon onwerkelijk. Wij als christenen mógen dit niet eens steunen. Dat is tegen Gods Woord ingaan.

Ps. Heb je dat hoofd van Verdonk gezien, die arme vrouw was helemaal kapot...

Zijn regels belangrijker als mensen? Als iemand hier al zoveel jaar woont, al zoveel opgebouwd heeft en het vertrouwen van zoveel mensen heeft dan vindt jij toch dat ze even de grens over getrapt kan worden? Een beetje eng, sorry dat ik het zeg.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 348
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Nou dat vind ik persoonlijk dus ook, alhoewel Hirsi Ali de Nederlandse burger ook veel geld kost, dat ze nogal eens 'beetje domme' uitspraken doet en soms echt kakeld als een kip zonder kop; ze heeft een inpuls gegeven aan het debat.

De andere kant is natuurlijk, er worden hier in Nederland elke dag mensen uitgezet om dezelfde reden die ook belangrijk waren (misschien wel omdat ze illigaal komkommers afsneden) ik vind het ook eng dat er onderschijd gemaakt wordt. Kortom het is een eng verhaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 17 mei 2006 13:48:11 schreef MarianneT het volgende:

Ja, regels zijn belangrijker dan mensen. Dat is het gevolg van liegen, je doet het zelf.

Ik zou ook liegen als ik anders teruggestuurd werd en dan vermoord werd door mijn lieve vader omdat ik niet wilde trouwen met de man die hij mij uitgehuwelijkd had.

Regels zijn maatstaven en er zijn altijd zure gevallen, pas Kalou (had pech), Taida (had pech) en nu Hirshi Ali (heeft waarschijnlijk ook pech).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 17 mei 2006 13:25:59 schreef MarianneT het volgende:

Ayaan Hirsi Maga (wat het ook is) heeft gelogen. Ze had het nooit moeten doen. Wat mij betreft had ze de wereld gered, zij liegt, als ze over haar ID liegt, waarover dan wel niet meer? Al die jaren van liegen, dat is gewoon onwerkelijk. Wij als christenen mógen dit niet eens steunen. Dat is tegen Gods Woord ingaan.

Tuurlijk heeft ze gelogen, anders kon ze dit land niet in, en nood breekt wetten, maar dat is natuurlijk geen argument. Nog veel meer asielzoekers doen dit, maar niemand komt erachter.. Leef je eens in, je word uitgehuwelijkt en daar heb je absoluut geen trek in, je vlucht naar een ander land en je beseft dat je enige uitvlucht liegen is, want ze gaan echt niet met je meeleven en zeggen: och kind, kom het land maar in.

En dus als zij daarover heeft gelogen, liegt ze ineens overal over? Dat vind ik wel een hele grote uitspraak die je zo even doet! Wij als christenen mogen dit niet steunen? Ik vind dat we Verdonk niet mogen steunen! Kom op zeg.. ze woont nu al zo lang in Nederland, maakt zelf bekend dat ze over haar ID heeft gelogen, heeft veel goeds gedaan voor dit land, maar hupsakee we sturen haar weg?

Normaal duurt het maanden, zo'n procedure, maar nu in eens, in 1 dag is het allemaal geregeld.. yeah right.

Tegen Gods woord, ja dat is liegen. We mogen vanaf nu niemand meer steunen die een keer gelogen heeft. nooo.gif

Nee, Verdonk mag wat mij betreft zo snel mogelijk de kamer uit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hirsi Ali is gewoon een niet zo slimme vrouw die een niet zo slimme actie heeft uitgehaald. Als zij het land niet uithoef kunnen we gelijk verdonk en de vreemdelingen politie wel ontslaan en al ons belastinggeld aan asielzoekers geven. Dat doen we al, maar oke.

Zij is fout, zij moet niet zo zeuren. Ze was toch al van plan om naar Amerika te gaan, en nu schijft ze ons lekker alles in de schoenen. Daarnaast weet je wel niet wat wij voor haar hebben gedaan, hoeveel geld er naar haar is gegaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nog steeds verbazend actueel die mevrouw Verdonk. Ze heeft in ieder geval meer aandacht dan welke kandidaat lijsttrekker dan ook. Buiten alle commotie om denk ik dat mevr. Verdonk fijntjes in haar knuistjes wrijft omdat aandacht nou eenmaal aandacht is, je naam wordt genoemd en negatieve aandacht is ook aandacht. Vies, vuil politiek spelletjes dunkt mij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zij wás fout. Ze was al tijden van plan om naar Amerika te gaan, omdat het hier niet langer meer kon. De kamer wist trouwens al vanaf het begin dat zij gelogen had, dus een beetje apart dat nu ineens iedereen zo'n ophef erover maakt..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 17 mei 2006 13:53:27 schreef Jezz het volgende:

[...]

Tuurlijk heeft ze gelogen, anders kon ze dit land niet in, en nood breekt wetten, maar dat is natuurlijk geen argument. Nog veel meer asielzoekers doen dit, maar niemand komt erachter.. Leef je eens in, je word uitgehuwelijkt en daar heb je absoluut geen trek in, je vlucht naar een ander land en je beseft dat je enige uitvlucht liegen is, want ze gaan echt niet met je meeleven en zeggen: och kind, kom het land maar in.

En dus als zij daarover heeft gelogen, liegt ze ineens overal over? Dat vind ik wel een hele grote uitspraak die je zo even doet! Wij als christenen mogen dit niet steunen? Ik vind dat we Verdonk niet mogen steunen! Kom op zeg.. ze woont nu al zo lang in Nederland, maakt zelf bekend dat ze over haar ID heeft gelogen, heeft veel goeds gedaan voor dit land, maar hupsakee we sturen haar weg?

Normaal duurt het maanden, zo'n procedure, maar nu in eens, in 1 dag is het allemaal geregeld.. yeah right.

Tegen Gods woord, ja dat is liegen. We mogen vanaf nu niemand meer steunen die een keer gelogen heeft.
nooo.gif

Nee, Verdonk mag wat mij betreft zo snel mogelijk de kamer uit.

Ze maakt het zelf bekend... Na hoeveel jaar? Ze zit in de regering ons fundament, waar wij ons vertrouwen op stellen. Maar dat word er niet bij gezegd.

En misschien wilde Verdonk het wel snel opgelost hebben om niet Ayaan Hirsi teveel pijn te doen. Doen ze het een keer snel, is het nog niet goed. Als het 3 maanden had geduurd, hadde regering het wel goedgekeurd.

Overigens zeg ik nergens dat zij overal over liegt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 17 mei 2006 13:56:36 schreef Jezz het volgende:

Zij wás fout. Ze was al tijden van plan om naar Amerika te gaan, omdat het hier niet langer meer kon. De kamer wist trouwens al vanaf het begin dat zij gelogen had, dus een beetje apart dat nu ineens iedereen zo'n ophef erover maakt..

Dat zijn ze nu aan het onderzoeken dus daar kan niemand een uitspraak over doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vraag me gewoon even af: wat is nu belangrijker ? Uitvoering van de wet óf humanitair en vrij met de regels omgaan ?

En dan in het achterhoofd houden dat bepaalde acties die mogelijkheid tot soepel met de wet omgaan vrij beperken...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het toch een mooi spel. De hele VVD was vol trots op Rita omdat ze zo daadkrachtig en rechtlijnig was. Geen medelijden met zielige uitzonderingsgevallen die stiekem de regels overtreden hebben. Prima, lang leve ijzeren Rita!

Maar nu het ineens iemand van de eigen club is, is Verdonk de grote boosaard. Een gevoelloze technocraat die alleen oog heeft voor de regels. Het speelt misschien mee dat ik geen AHA/M* liefhebber ben, maar ik heb alleen maar respect voor Verdonk gekregen.

Het enige waar de VVD me nu van weet te overtuigen is dat iedere buitenlander een terrorist en profiteur is, behalve de buurman!

* (door halen wat niet van toepassing is)

Link naar bericht
Deel via andere websites

De mensen hier die allemaal Ayaan Hirsi Ali veroordelen vanwege haar leugens, hebben makkelijk praten. Ik hoop dat deze mensen zich realiseren dat ze ongelooflijk veel geluk hebben om in een samenleving te leven waarin je over het algemeen op de overheid kunt vertrouwen, en waar je, als je een probleem hebt met de overheid, legio mogelijkheden hebt om je gelijk te halen.

Ik woon toevallig in Brazilie, ja inderdaad, dat land waar afgelopen week criminelen een ware oorlog met de politie zijn begonnen, en waar inmiddels de politie wraak heeft genomen door even enkele tientallen bandieten af te schieten.

Nu woon ik gelukkig niet in Sao Paolo, maar ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat het hier niet altijd slim is om de waarheid te vertellen tegenover de overheid.

Ik ken de persoonlijke beweegredenen van Hirsi Ali niet om indertijd te liegen over haar personalia, maar ik kan me zeker enkele goede redenen voorstellen. Redenen die, indien een willekeurig kamerlid of regeringslid (incl. Verdonk zelf) in een soortgelijke situatie zou belanden, voldoende zouden zijn om ook te liegen.

Het is daarom mijns inziens onmogelijk om over een dergelijke zaak, zonder wederhoor, binnen 48 uur, een beslissing te kunnen nemen.

Bovendien, als er iemand voldoet aan de integratie criteria, dan is het Hirsi Ali wel.

Wat voor recht hebben wij om te beslissen over haar verblijfsrecht in NL, terwijl wij het enige recht dat wij menen te hebben, ontlenen aan het simpele toevallige feit dat wij in NL geboren zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 17 mei 2006 14:04:40 schreef MarianneT het volgende:

Als ik naar het ziekenhuis moet om een heel belangrijke reden en ik krijg een boete, moet ik die ook gewoon betalen. Dus zij moet het land uit. Regels zijn regels.

Ze moet het land niet uit om die reden, haar asielaanvraag moet opnieuw. Ze kan namelijk wegens veiligheidsoverwegingen niet naar Somalië terug; en zonder nationaliteit komt ze de USA niet binnen.

Ik vind; als alle asielzoekers op basis van de reden 'je liegt dus moet je weg' terug stuurd worden niet goed, maar die regel is er; dan moet hij ook voor iedereen gelden. Daarin ben ik het met MarianneT eens. (wet is wet; alleen is die wet goed?).

Je liegt niet zomaar denk ik, overigens is Hirsi Ali geen heilige hoor, ze heeft nooit haar scheur open getrokken over al die asielzoekers die zomaar weg worden gestuurd; nu treft die pijl haar; dat is zuur maar rechtvaardig (en daar was ze voor). Ik vind dus ook dat het zeker heroverwogen moet worden; maar iemand wegsturen om die reden vind ik niet christelijk smile.gif

Quote:
Ze zit in de REGERING...!!

Ze zat in het parlement knipoog_dicht.gif

Quote:
Kotar Betar zei:

maar ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat het hier niet altijd slim is om de waarheid te vertellen tegenover de overheid.

Nederland is dan ook nog net geen bananenrepubliek knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 17 mei 2006 14:46:34 schreef Harro het volgende:

[...]

Gelukkig zijn de mensen met een liefdevol en helpend hart, want zij zullen zelf liefde ontmoeten en hulp ontvangen.

Het is niet nodig om onder de vlag van de liefde iedereen maar dood te knuffelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 17 mei 2006 14:48:24 schreef Raido het volgende:

[...]Het is niet nodig om onder de vlag van de liefde iedereen maar dood te knuffelen.

Mee eens! Ik snap alleen niet hoe men zulke dingen kan zeggen terwijl men geeneens alle feiten kent. (ik ook niet, en daaarom vind ik het altijd goed om geen oordeel te vellen over zulke gevallen) Ik kan op z'n hoogst proberen in te voelen wat zij de laatste 2 jaar heeft meegemaakt. Ik wil niet graag haar positie innemen. Tis niet zo dat ik het altijd met haar eens ben, maar dat heeft niets te maken met haar 'uitzetting'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 17 mei 2006 15:00:29 schreef Raido het volgende:

En dat wat Hirsi meemaakte is erger dan mensen die 4 jaar op hun asielaanvraag moesten wachten en zolang in cellen zitten of niet mogen werken?

Nee. Uit welke zin lees je dat ik dat schrijf?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid