Spring naar bijdragen

Corpsepaint/Warpaint


Aanbevolen berichten

Met een grote vis op je auto en honderd rubbere armbandjes met wwjd en dergelijke afkortingen. Of natuurlijk door je zwart te kleden en als vrouw een rok (hé, doet me ook aan bepaalde muziek denken engel.gif)

Het gros van de christenen onderscheiden zich niet in hun uiterlijk, ze zien er namelijk heel werelds uit. Ze dragen blousen, truien, schoenen, jassen. En hebben vaak een standaard kapsel zoals iedereen heeft. En ze kopen hun kleding in wereldse winkels.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 141
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
En ze kopen hun kleding in wereldse winkels.

Mja, als ik in kleding uit geestelijke winkels zou moeten lopen zouden sommige voorbijgangers me er misschien 'hemels' uit vinden zien, maar de meeste mensen me afkeurend aankijken ben ik bang puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

De meeste oudere christenen hebben wel een afwijkend uiterlijk door een volle baard te verkiezen boven de seculiere snor.

Echt? Nooit gemerkt.

En buiten af en toe een kruisje rond de nek zie ik eigenlijk sowieso niet aan mensen of ze christen zijn of niet, ze dragen meestal gewoon het zelfde als de meerderheid van de mensen. Waarom zou dat bij meer muziekstijl-gerichte kledingsstijlen dan echt anders zijn?

(Buiten dat vind ik gewoon dat het er niet uit ziet maar ja, da's mijn goed recht natuurlijk. puh2.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mwah, dat verschil zie je vaak toch wel. Van die sierkruisjes die je ziet zijn vaak wat meer bling-bling met glittersteentjes op ofzo, of lekker gothic krullerige zilver-met-zwarte kruisen. Christelijke kruisjes zien er meestal behoorlijk sober uit, en zo'n sober kruisje wordt voor zo ver ik weet toch weinig gedragen als puur accessoire. En ja, als er een Jezus ophangt is het natuurlijk helemaal een give-away. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die rozenkransen vind ik stiekem wel stoer, maar ja, wel een beetje not done om mee rond te lopen op een katholieke theologische faculteit natuurlijk. widegrin.gif

Misschien zijn er ook mensen die zo'n subtiel kruisje dragen omdat ze het gewoon mooi vinden, maar ik vermoed dat het toch eerder een minderheid is, ik heb dat soort kruisjes denk ik alleen nog maar gezien bij mensen waarvan ik behoorlijk zeker weet dat ze geloven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid