Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:
Op dinsdag 04 april 2006 17:59:27 schreef pink sheep het volgende:

nog iets: ik voel zelf ook vaak de drang om een tijd in het klooster door te brengen maar dan niet voor altijd( waarschijnlijk) maar voel me daarbij te vast zitten aan verplichtingen en de angst om God alsnog niet te vinden. Een moment om de waarheid te zoeken maar ik ben te bang dat het een vlucht zal zijn en dat ik Gods plan verpest.

Hallo pink sheep, smile.gif leuke reactie van je!

Het is altijd engig om je toevlucht te zoeken in iets wat ontastbaar is denk ik, onzekerheden en zo. Ik heb mij ook de afgelopen 2 dagen in bezinning (wanneer ik alleen was) doorgebracht, en besloten om terug te keren waar ik ik ben, naar god. En door te zetten met mijn huidige plannen, hoe dit samen kan gaan zie ik wel, maar ik kan echt niet zonder god leven. Ik schaam mij ook ervoor dat ik dit een tijdje geprobeerd heb.

En Gods plan verpesten? Ik maak mij daar niet zo druk om, hoe kan een perfect plan verpest worden? Ik heb vertrouwen in zijn plannen.

Grote kans, dat je begint te ontdekken hoe je god werkelijk in je hart kunt toelaten, het begint allemaal met de wens nietwaar? Een mens leert door moeilijkheden, de leegte die je nu voelt, kan net zo goed een test zijn, om toch je innerlijke doel te houden waar het is. Is dat niet de ultieme test? Te vertrouwen, wanneer alles om je heen wantrouw in god probeert te stimuleren?

Ik blijf aandachtig lezen, in de bijbel, totdat ik op een prachtige zin stuit: 'Though i walk the valley of death, i shall fear no evil', als het goed is komt deze uit de bijbel. En dit laat naar mijn idee, perfect zien hoe goed je god moet kunnen vertrouwen. Focus je niet teveel op het feit dat je god niet voelt op het moment, maar focus je meer op dat je god weer zult voelen in de toekomst; heb vertrouwen. En geheid dat het komt, wanneer je het niet meer verwacht, vertrouw zodanig dat je je zorgen erover kunt loslaten.

Maar hey, wellicht dat je iets veel beters van plan bent.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 04 april 2006 18:34:30 schreef Thehighnotes het volgende:

[...]

Ik blijf aandachtig lezen, in de bijbel,

party.gifparty.gifparty.gif

En trouwens, wist je dat je groot gelijk hebt dat je moet vertrouwen. Want vertrouwen in God is het tegenovergestelde van angst. Het meest voorkomende gebod door de Bijbel heen is: Vrees niet, heb geen angst.

Ik heb nog een mooie voor je:

Jesaja 41:

Wees niet bang, want Ik ben bij je.

Vrees niet, want Ik ben je God.

Ik zal je sterken,

Ik zal je helpen,

Je steunen met Mijn onoverwinnelijke rechterhand.

Dat is onze God! Die stuurt zijn kinderen de woestijn in om de uitgedroogden te helpen, maar zijzelf zullen geen dorst hebben!

(Zou je God btw met een hoofdletter kunnen typen, satan mag je wel zonder hoofdletter doen puh2.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 04 april 2006 18:22:59 schreef Helena het volgende:

Beste Thehighnotes,

Natuurlijk vind ik je liefde voor God super, dus je moet niet denken dat ik alleen maar kan zeuren (hoewel ik daar heel goed ik kan zijn
knipoog_dicht.gif
).

Maar er zijn een paar dingen die me opvallen, die ik herken, en waarmee ik je zou willen helpen.

Maakt niet uit, ik merk dat je heel oprecht bent, dus vind ik helemaal niet erg naar je 'gezanik' te luisteren knipoog_dicht.gif.

Quote:
Allereerst jou enorme vertrouwen in je gevoel. Dat is
niet
hetzelfde als vertrouwen in God.

Gevoelens zijn misleidend, God's Woord (de Holy Bible)

is niet misleidend. Het is waarheid en waarheid maakt je misselijk.

Wanneer waarheid je misselijk maakt, dan sluit je de waarheid niet liefdevol in je armen. Dan zijn er 2 mogelijkheden; of de woorden deugen niet, of je bent nog niet toe om die waarheid eigen te maken, waarbij je liefde net zo goed nog niet 'groot' genoeg is.

Quote:
Volgens mij is er een kernpunt wat jou geloof en mijn geloof van elkaar doet verschillen. (Verbeter me als ik ongelijk heb) maar ik hoor niets over Satan.

Ah, Satan, de wereld van verleiding, lust, emoties, egoisme, jaloezie. Ik zal er vast nog wat vergeten zijn. Het kwaad, dat je wegtrekt van god, ik ken het, net zo als iedereen die ooit met negativiteit te maken heeft gehad, denk ik. (nee ik zie satan niet als een wezen, maar een deel van de geestelijke wereld dat je als een wezen zou kunnen beschouwen wanneer je emoties ook als wezens beschouwd).

Quote:
Je moet op Hem vertrouwen en niet in jezelf. Vertrouw op Christus, niet met je gevoel, maar met al je gevoel, je hele verstand en je hele hebben en houwen. God heeft jou je verstand niet voor niet voor niets gegeven!

Waar beweer ik het tegenovergestelde?

Ik volg het beeld van jezus, dit beeld voel ik branden in mijn hart. Er zijn niet veel regels nodig om dit beeld te kunnen volgen, enkel toewijding, en een goed/juist oprecht hart.

Je maakt een grote fout denk ik, wanneer je denkt dat ik in mijzelf geloof.

Ik ontken niet de noodzaak van woorden, maar ik ontken de noodzaak van woorden en regels wanneer je god gevonden hebt, wanneer je god gevonden hebt, zijn er geen regels of woorden meer nodig. De regels die eerst nodig waren zijn dan als vanzelfsprekend, de woorden die je leerde zijn dan een 2e natuur. Ik erken inderdaad de bijbel niet als een bundel boeken geschreven door god, ik erken de bijbel als een boek waarin delen geschreven zijn door heilige mensen die tot een zeer diep niveau god hebben leren kennen.

Wanneer je denkt god in je hart te dragen, en nog steeds voelt alsof je volgens bepaalde regels leeft, dan is de kans groot dat je god niet werkelijk in je hart hebt. Regels zijn er, om god te leren kennen, ze moeten met het hart worden nageleeft wil je succes hebben, en wanneer je regels met het hart naleeft, dan worden ze al geen regels meer.

De bijbel is een tijdelijk hulpstuk om god te vinden, waarom heb je geschreven woorden van god nog nodig, als je zelf al in contact staat met god? Ter bevestiging?

Er is geen groot verschil, tussen jou en mij, alleen dat jij zweert bij een boek, en ik zweer bij god. Als jij denkt dat ik god niet ken, doordat ik de bijbel niet ken, dan verwar je waarschijnlijk de bijbel met god. Geen boek kent alle antwoorden, enkel god kent deze. Als je niet erop vertrouwd dat god jou beter kan leiden als de bijbel, dan kun je beter af zijn door te zeggen dat de bijbel jouw god is.

(even kleine vermelding, het was wel een reactie op jou helena, maar ik bedoelde dit bovenstaande in het algemeen niet persoonlijk jij, ik ken geen van jullie allen natuurlijk)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Dat is onze God! Die stuurt zijn kinderen de woestijn in om de uitgedroogden te helpen, maar zijzelf zullen geen dorst hebben!

Dit is mij dus ook overkomen, alleen dan zonder de woestijn, maar simpelweg een ontdekkingsreis (figuurlijk) waarin ik ooit eens iets meegemaakt wilde hebben, want andersijds onmogelijk was. Geen dorst, ruim 7 dagen niks gedronken noch hoeven eten, en het was hemels. Echt, dit is de laatste keer dat ik het zal zeggen (tot blijdschap van sommige misschien), als je god kent, in je hart, dan is al het andere overbodig.

edit: onduidelijke zin aangepast.

Link naar bericht
Deel via andere websites

wel fijn dat je daar zo over kan praten. Ik kan zelf moeilijk ertegen als mensen het alleen maar over de Bijbel hebben. Gods Woord is levend en ook vandaag nog. We hebben de waarheid meer dan ooit nodig. Hoe is jouw ervaring dan met God want ondanks dat ik probeer de uiterlijke dingen compleet los te laten merk ik dat ik toch niet meer van God merk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

wel fijn dat je daar zo over kan praten. Ik kan zelf moeilijk ertegen als mensen het alleen maar over de Bijbel hebben. Gods Woord is levend en ook vandaag nog. We hebben de waarheid meer dan ooit nodig. Hoe is jouw ervaring dan met God want ondanks dat ik probeer de uiterlijke dingen compleet los te laten merk ik dat ik toch niet meer van God merk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 04 april 2006 21:11:33 schreef pink sheep het volgende:

Hoe is jouw ervaring dan met God want ondanks dat ik probeer de uiterlijke dingen compleet los te laten merk ik dat ik toch niet meer van God merk.

Hoe kan ik het gevoel van liefde uitleggen als je dit zelf niet kent? Natuurlijk zal je liefde wel kennen, maar Gods liefde is anders, dieper, vrediger, vreugdelijker (is dat een woord? verbaasd.gif).

Ik denk, dat je het beste jezus zijn woorden kunt volgen, naar mijn ervaring leiden die juist. Heb je naasten lief, je vijanden lief. Maak voor jezelf geen onderscheid meer tussen vijand en vriend, heb een gelijke liefde voor beide, geen irritaties meer wat mensen je ook aandoen. Merk je dat dit toch gebeurt, wees niet bang, als je je toevlucht zoekt in God dan weet Hij dat je dit moet leren. Onzelfzuchtig, met het hart, niet alleen in daad. Maak daar onderscheid in, voel je acties, voel dat je vijand en vriend als gelijke ziet, niet alleen doen. Wanneer je voelt, dan volgt de rest vanzelf.

Ik denk dat dit de eerste grote stap is die gezet moet worden.

Wat mijn ervaringen zijn met God, persoonlijk? Hm, Hij luisterd, en geeft ook gehoor wanneer je Hem werkelijk kent, en Hij geeft je wat nodig hebt, en ookal is het soms niet wat je oorspronkelijk wilde. Toch is het dat zodra Hij geeft wat Hij geeft, ongeacht of je het wilde of niet, dan word je overspoeld met een begrip waardoor je inziet dat Zijn besluit wijzer is als je eigen wens. Nogmaals dit voel je, hier hoeft geen beredenering aan vast te zitten het is niet uit te leggen hoe woorden van God naar je toe kunnen komen zonder dat zij zelf werkelijk woorden zijn, het is alsof er nog een taal is, God´s zijn taal.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jou band met God is goed als ik het zo hoor. Houden zo! Iedere dag, houden zo! Maar het zou nog beter zijn als je bij jezelf nagaat hoe waar de Bijbel voor jou is, al is die 'slechts' door God's Geest geinspireerd. Als er zou staan dat je ... moet doen en het lijkt jou maar vermoeiend en eng, zou je ... dan nog doen? De Bijbel is namelijk een wapen in de wereld. Wat mensen ook zeggen, in wat voor situatie je ook zit, als je Bijbelteksten kent kan je alles toetsen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 05 april 2006 06:43:28 schreef Thehighnotes het volgende:

[...]

Hoe kan ik het gevoel van liefde uitleggen als je dit zelf niet kent? Natuurlijk zal je liefde wel kennen, maar Gods liefde is anders, dieper, vrediger, vreugdelijker (is dat een woord?
verbaasd.gif
).

Mischien bedoel je dat God zijn liefde onvoorwaardelijk is, ze eindigt nooit.vaak kunnen mensen niet van degenen houden die hen kwetsen of pijn doe,God kan dat wel.Het is een liefde die voorbij 'goed en kwaad' kijkt

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 05 april 2006 08:42:50 schreef Helena het volgende:

Jou band met God is goed als ik het zo hoor. Houden zo! Iedere dag, houden zo!

Ik wil er voor leven, en onderhoud de band dagelijks, het is het leven. Ik ben alleen benieuwd hoe het pad voor mij ligt, het is ondenkbaar dat dit pad niets te maken heeft met de waarheid, maar hoe dit verwikkelt is, moet blijken.

Quote:
Maar het zou nog beter zijn als je bij jezelf nagaat hoe waar de Bijbel voor jou is, al is die 'slechts' door God's Geest geinspireerd. Als er zou staan dat je ... moet doen en het lijkt jou maar vermoeiend en eng, zou je ... dan nog doen?

Als iets mij eng lijkt, en vermoeiend, dan sta ik al tever van god. ik zeg niet dat mij zulke dingen niet overkomt, maar het is wel een belangrijk teken over de band met god.

Bijvoorbeeld een leven lang gemarteld worden, zou ik dat nu al kunnen volhouden? Ik streef naar dat vertrouwen, en mijn leven zal een leven zijn dat zich toewijd aan het opbouwen van dat vertrouwen. Het klinkt misschien radicaal, maar ik hoop dat je mijn punt begrijpt. Uiteindelijk moet het vertrouwen zo diep zitten, dat je zelfs dat kunt verduren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar ik besef mij dat dit een doel is dat maar weinig willen nastreven. Er is alleen wel meer vereist om op de troon naast Jezus te zitten dan alleen 'bekeerd' te worden, dat zou God als doel tot een lachertje maken. Het Geloof zit in heel erg veel mensen lang niet zo diep, als dat dit moet zitten wil je toegelaten worden. Als ik zie waar mensen allemaal op vertrouwen/bouwen naast God, dan snap ik niet waarom ze zeggen werkelijk God te vertrouwen. Er zit altijd nog heel veel ongeloof, in Christelijke/katholieke (etc) mensen. Bekeerd worden heeft geen effect op de mate waarin je gelooft. Gooi een bekeerd iemand in situatie waar geen normaal mens tegen kan, en het geloof vanbinnen zal zich afbreken en zijn gebrekken uitten. Bekeerd worden heeft alleen effect op je sociale omgeving, God ziet daar geen verschil tussen Hem maakt alleen maar uit, of je Hem vertrouwd. Volledig, vertrouwen, zoals Jezus deed.

En ik ben benieuwd wanneer deze waarheid aan het westerse geloof zich openbaart.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi dat zal in onze wereld een lastige zaak zijn met het gemaks christendom en het opkomende prosperity gospel. Vertrouwen is er niet een twee drie en helaas moet ik wel zeggen dat het mede komt door het beeld dat de kerken van God schetsen. Religie is makkelijk maar echt geloof kost je alles.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op veel vlakken herkenbaar.

(Off topic; Lijkt je dit niet wat?)

YWAM, Youth with a Mission (Jeugd met een Opdracht)

http://forum.credible.nl/topic.php?id=8121

Jou denkwijze om alles op je gevoel te doen, omdat God in je hart is en dat gevoel/intuitie dus indirect van Hem komt, heb ik ook een tijdje mee gezeten. Vooral in het begin, toen ik werd geraakt, had ik de volle overtuiging dat ik vol was van Gods Geest. Nu is dat bij mij wat wegge-ebt. Ligt denk ik ook aan mijn vriendenkring, uitgaan etc. Dan gebeurt het dat je minder vol bent van de HG. Wat ik wel heb is dat ik sinds mijn bekering, elke dag uit de bijbel 'moet' lezen, mijn gevoel zegt dat en ik vind het ook fijn. Net alsof je gevoed moet worden.

Lijkt het je niet wat om te evangeliseren? Vertellen en delen met andere mensen wat jij hebt met God, wat heel bijzonder is als ik het zo lees.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 06 april 2006 20:54:47 schreef Nathan83 het volgende:

Op veel vlakken herkenbaar.

(Off topic; Lijkt je dit niet wat?)

YWAM, Youth with a Mission (Jeugd met een Opdracht)

Jou denkwijze om alles op je gevoel te doen, omdat God in je hart is en dat gevoel/intuitie dus indirect van Hem komt, heb ik ook een tijdje mee gezeten. Vooral in het begin, toen ik werd geraakt, had ik de volle overtuiging dat ik vol was van Gods Geest. Nu is dat bij mij wat wegge-ebt. Ligt denk ik ook aan mijn vriendenkring, uitgaan etc.

Dit herken ik ook, enorm.

En nadat ik dit geleerd heb van mijzelf heb ik hier op ingegrepen. Alhoewel mijn sociale kant, altijd nog wel een drastische verandering nodig heeft in termen van 'leven voor een doel'.

Quote:

Lijkt het je niet wat om te evangeliseren? Vertellen en delen met andere mensen wat jij hebt met God, wat heel bijzonder is als ik het zo lees.

Alleen met mensen die interesse hebben wellicht, maar niet teveel. Ik voel soms, dat ik trots ben, en ja dat heb ik soms ook door laten schemeren in mijn houding in mijn posts (mijns inziens). Wanneer ik dit doe, beschaam ik mij, en trek ik mijzelf terug. 'Er is wijsheid in stilte' zal ik maar zeggen.

Dus met mate, ben ik hierin erg geinteresseerd. Ik kan pas werkelijk iets verspreiden naar mensen toe, als ik echt volledig kan communiceren met God moge die dag ooit komen. smile.gif. Ik ben de site aan het bekijken, mail me gerust anders. (mail staat in profiel)

edit: Na heb het even vluchtjes bekeken, en ik weet het niet zeker. Mede omdat ik ook pas denk God te kunnen vertegenwoordigen, wanneer ik daadwerkelijk ook Hem _echt_ ken. Ik ben erg blij met mijn ervaringen, maar ik moet nog veel dichter naar hem toegroeien, en dit is niet iets wat bij mij gebeurt door socialiteit en/of lezen van bijbelse teksten, maar door bezinning, en reflectie, en het beoefenen van onvoorwaardelijke liefde, naar vijand, vriend, de boze man aan de telefoon, de zwerver op de straat. Begrip, en mededogen, geduld, goddelijke hoeveelheden aan geduld.

Ik zoek niemand om te bekeren, naar religie. Mensen luisteren, wanneer de boodschap waarheid is, niet in woorden, maar in gevoel, woorden verdelen, stilte brengt eenheid, dat idee.

Ook ben ik iemand die bewust is van meerdere heilige boeken, zowel die van boedhisme, taoisme, hindoeisme, en geen van die allen ziet als 'de weg' maar 'een weg'.

Maar mocht ik het idee niet echt begrijpen, mail me gerust.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ok, dat is mooi om te horen. Ja, ik zou de spring DTS doen, maar omdat er te weinig animo was (valt midden in een schooljaar) hebben ze deze geschrapt. De DTS in september wordt het dan voor mij. Ik ben deze opleiding ook per toeval tegengekomen via een meisje die in Heerde zit, Heidebeek DTS, en dan ook echt per 'toeval'. Maarja, ik weet wel beter en weet en voel dat Gods plan voor mij hierin ligt, hoe moeilijk het ook is voor mijn omgeving (hoe ga ik ze dit vertellen dat ik volledig voor God gaverbaasd.gif), dat is een moeilijke zaak voor mij. Maar ik weet dat God op 1 staat.

En dat drastisch mijn sociale omgeving veranderen...dit herken ik ook, kijk hier zeer tegenop, kan ik je vertellen. Achja, ieder z'n lijden heknipoog_dicht.gifsmile.gif

Ps. Sorry dat deze post wat off-topic is

Edit: korte reactie op je edit: De DTS houd in dat je de eerste 3 maanden een leerfase meemaakt, de volgende 3 maanden ga je het buitenland in. Ik weet zelfs dat er mensen zijn die veel 'minder' een relatie met God hebben, maar toch deze weg kiezen, wellicht speciaal om die eerste 3 maanden, de leerfase, die heel bijzonder schijnt te zijn (Gods stem leren te horen etc). Btw, ik ben niet iemand die de DTS vertegenwoordigt hoor, gewoon iemand die ook geinteresseerd is en deze optie met je, jullie wou delen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 06 april 2006 21:20:06 schreef Nathan83 het volgende:

Ok, dat is mooi om te horen. Ja, ik zou de spring DTS doen, maar omdat er te weinig animo was (valt midden in een schooljaar) hebben ze deze geschrapt. De DTS in september wordt het dan voor mij. Ik ben deze opleiding ook per toeval tegengekomen via een meisje die in Heerde zit, Heidebeek DTS, en dan ook echt per 'toeval'. Maarja, ik weet wel beter en weet en voel dat Gods plan voor mij hierin ligt, hoe moeilijk het ook is voor mijn omgeving (hoe ga ik ze dit vertellen dat ik volledig voor God ga
verbaasd.gif
), dat is een moeilijke zaak voor mij. Maar ik weet dat God op 1 staat.

En dat drastisch mijn sociale omgeving veranderen...dit herken ik ook, kijk hier zeer tegenop, kan ik je vertellen. Achja, ieder z'n lijden he
knipoog_dicht.gifsmile.gif

Het is de eerste stap, ik zit thuis de evangeliën door te lezen, en daarin las ik iets herkenbaars.:

'Jezus zei tegen hen:

Een profeet wordt overal geëerd, behalve in zijn eigen stad en in zijn eigen familie.'

Beetje hetzelfde idee, niet? Als je het profeet idee eventjes vervangt met je eigen persoon.

idee, niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 07 april 2006 09:09:16 schreef Thehighnotes het volgende:

[...]

Het is de eerste stap, ik zit thuis de evangeliën door te lezen, en daarin las ik iets herkenbaars.:

'Jezus zei tegen hen:

Een profeet wordt overal geëerd, behalve in zijn eigen stad en in zijn eigen familie.'

Beetje hetzelfde idee, niet? Als je het profeet idee eventjes vervangt met je eigen persoon.

idee, niet?

Ja, Jezus had groot gelijk toen Hij dat zei. Maar God heeft je niet voor niets in die ene familie geplaatst. Dat is dus je allereeste zendelinsgebied.

Je huis.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 year later...
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid