Spring naar bijdragen

gothic?


gothic  

  1. 1. gothic

    • en dat is?
      8
    • stom!
      41
    • leuk!
      53


Aanbevolen berichten

Quote:
Op donderdag 20 april 2006 22:08:36 schreef The Black Mathematician het volgende:

Ik krijg het idee dat gothic een stroming is waarin men zo depressief mogelijk wilt doen om erbij te horen.

juist! de ware gothic heeft 3 zelfmoordpogingen overleefd, heeft geautomolesteerd en heeft bloed gedronken! (en is satanist geweest; dat lijkt mij logisch).

Maar inderdaad de huppelgoffiks denken dat dat moet ofzo

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 608
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op donderdag 20 april 2006 22:10:00 schreef Raido het volgende:

[...]juist! de ware gothic heeft 3 zelfmoordpogingen overleefd, heeft geautomolesteerd en heeft bloed gedronken! (en is satanist geweest; dat lijkt mij logisch).

Maar inderdaad de huppelgoffiks denken dat dat moet ofzo

je vergeet dat ze zo vaak mogelijk T-shirts aan hebben zodat men hun littekens op de armen goed kunnen zien puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 20 april 2006 22:08:36 schreef The Black Mathematician het volgende:

Ik krijg het idee dat gothic een stroming is waarin men zo depressief mogelijk wilt doen om erbij te horen.

Boh, je hebt meestal twee kampen, de mensen die denken dat ze superdepri moeten zijn om cool te zijn, en de mensen die dat zo dom vinden en dan maar altijd willen tonen dat zij vooral niet aan dat cliché beantwoorden, tot de andere groep nog depressiever wordt van al dat gezeur. widegrin.gif

Hier zijn trouwens al wel een paar topics over als ik me niet vergis (en dat doe ik niet want ik vind die topics altijd superleuk om in mee te posten).

Eens kijken:

forum.credible.nl/topic.php?id=3602

forum.credible.nl/topic.php?id=5205

forum.credible.nl/topic.php?id=1156

forum.credible.nl/topic.php?id=7063

Nog eentje dat al gesloten is, maar waar wel heel veel in gepost is, altijd leuk om door te lezen:

forum.credible.nl/topic.php?id=613

En het kortere vervolg:

forum.credible.nl/topic.php?id=613

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gothic-Metal is nu zo mainstream, dat het een cliche is geworden. Net zoals toen Punk-rock en Gabber-house mainstream werden.

Dat betekent meestal het begin van het einde. (hoewel je altijd volhouders zal houden)

Iedereen kan zich dus nu opmaken voor hele matige Gothic-Metal, die wel uitstekend verkoopt

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 21 april 2006 00:03:25 schreef Donnie het volgende:

Gothic-Metal is nu zo mainstream, dat het een cliche is geworden. Net zoals toen Punk-rock en Gabber-house mainstream werden.

Dat betekent meestal het begin van het einde. (hoewel je altijd volhouders zal houden)

Iedereen kan zich dus nu opmaken voor hele matige Gothic-Metal, die wel uitstekend verkoopt

Och, in de jaren '80 was het ook veel meer mainstream dan nu, zo'n trends komen en gaan, maar je zal altijd wel liefhebbers van het genre blijven vinden denk ik.

Gothic-metal wordt wel maar al te vaak gelijkgesteld met gothic, maar ja, het boeit mij niet zo, 't is niet echt m'n ding over 't algemeen (gothic-metal dan toch).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 20 april 2006 20:42:34 schreef Raido het volgende:

De kledingstijl of de muziek? (alle twee wel leuk, ligt er weer aan welke kledingstijl... die Latexmannetjes vind ik niets, maar schone jurken hmm die wel <3).

Latexmannetjes???

Overigens vind ik gothic niet erg maar ik ben er geen fan van (qua muziek en kleding).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 21 april 2006 09:46:51 schreef punkgod het volgende:

[...]

Latexmannetjes???

Overigens vind ik gothic niet erg maar ik ben er geen fan van (qua muziek en kleding).

Ja, jongens met megalaarzen (liefst met ijzer beslagen) en een latex broek/jas aan. Cyberpunk/Cybergoth om het maar zo te noemen. Dat vind ik qua kleding totaal niets. Ik vind gothic-metal overigens eigenlijk geen style maar een label.

Vaak zijn het bands die een metalstyle spelen en een vrouwelijke zangeres hebben (die clean zingt). Cradle of Filth (symphonic black), Orphanage (melodic death), Draconian (doom metal), 3rd and the Mortal (atmospeheric doom) en After Forever (sympho metal). Worden allemaal gothic genoemt om daarmee aan tegeven: huppelgothjes dit vinden jullie vast ook wel leuk.

Overigens hoeft het niet negatief te zijn, de bands hier boven luister ik allemaal met uitzondering van Cradle of Filth. Gothic als je 12 tot 17 bent vind ik persoonlijk niet zo waargothic. De meeste zijn na hu 17 ontgroeid ofzo.

Er blijven er altijd wat over die blijven zoeken in die hoek een aanverwante stijlen. Ik ben begonnen met Rammstein en Linkin Park, zat tot voor kort alleen power, prog en symphonic metal te luisteren. Maar luister nu al weer een half jaar ook veel gothic/rivetheadmuziek (de electronische). Assemblage23, Front Line Assembly, VNV Nation, The People's Republic of Europe, Sophor Aeternus & The Ensemble of Shadows, Scary Lucy en meer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Euhm... Even voor de duidelijkheid.

Gothic staat niet voor een kledingsstijl, het staat voor een religie, gebasseerd op Satanisme en Wicca. Vaak word dit verward met een bepaalde kledingsstijl (mensen die zoals mij veel zwart dragen, zwarte nagellak op hebben en lange zwarte leren jassen dragen). Ik weet dit omdat ik zelf ooit die religie heb gevolgt en het gelukkig weer achter me heb gelaten, en God in mijn leven heb geaccepteerd.

Er is wel een muziekstijl genaamt Gothic, maar ik hoop van harte dat er niemand is die hier echt naar luisterd. Voorbeelden van 'echte' gothic-bands zijn de bands Heaven Shall Burn, Dead on Satans Cross en dat soort troep. De meeste mensen zien bands als After Forever als een gothic band wat dus niet zo is. De meeste bands die Gothic worden genoemd zijn DarkTone metalbands. Maargoed. Noem het zoals je wilt. Als je maar weet dat als je het over echt gothic hebt je het niet over 13 jarige meisjes met veel te veel make-up op en alleen maar zwart aan, die zich zo depri mogelijk gedragen om er maar bij te horen hebt, maar over een hele foute religie en muziekstijl waar ik ooit aanhanger van was...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 22 april 2006 12:38:15 schreef ChristianMetalHead het volgende:

Euhm... Even voor de duidelijkheid.

Gothic staat niet voor een kledingsstijl, het staat voor een religie, gebasseerd op Satanisme en Wicca. Vaak word dit verward met een bepaalde kledingsstijl (mensen die zoals mij veel zwart dragen, zwarte nagellak op hebben en lange zwarte leren jassen dragen). Ik weet dit omdat ik zelf ooit die religie heb gevolgt en het gelukkig weer achter me heb gelaten, en God in mijn leven heb geaccepteerd.

Er is wel een muziekstijl genaamt Gothic, maar ik hoop van harte dat er niemand is die hier echt naar luisterd. Voorbeelden van 'echte' gothic-bands zijn de bands Heaven Shall Burn, Dead on Satans Cross en dat soort troep. De meeste mensen zien bands als After Forever als een gothic band wat dus niet zo is. De meeste bands die Gothic worden genoemd zijn DarkTone metalbands. Maargoed. Noem het zoals je wilt. Als je maar weet dat als je het over echt gothic hebt je het niet over 13 jarige meisjes met veel te veel make-up op en alleen maar zwart aan, die zich zo depri mogelijk gedragen om er maar bij te horen hebt, maar over een hele foute religie en muziekstijl waar ik ooit aanhanger van was...

heaven shall burn is een metalcore band(dacht ik) maar heeft iig niks met gothic te maken

bij gothic dan denk ik toch meer aan industrial, darkwave, neo-folk, gothic rock(dus geen gothic metal)EBM achtige dingen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 22 april 2006 13:12:37 schreef Thijs het volgende:

[...]

heaven shall burn is een metalcore band(dacht ik) maar heeft iig niks met gothic te maken

bij gothic dan denk ik toch meer aan industrial, darkwave, neo-folk, gothic rock(dus geen gothic metal)EBM achtige dingen

jah moet me tog bij thijs aansluiten hier

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Heaven Shall Burn, Dead on Satans Cross en dat soort troep. De meeste mensen zien bands als After Forever als een gothic band wat dus niet zo is. De meeste bands die Gothic worden genoemd zijn DarkTone metalbands

DoSC ken ik niet, Heaven Shall Burn heeft totaal niets met gothic uit te staan. Gothic heeft ook niets met religie uit te staan. After Forever wordt gelabeld als gothic metal (ik geloof niet in dat labeltje).

Kortom; doe alsjeblieft je huiswerk... Daarbij, wat ik me bij Darktone voor moet stellen weet ik niet.

1. Darkcore: (een enge, duistere gabbervariant: Ophidian bijvoorbeeld; niets met gothic te maken).

2. Extratone: idiote gabber, boven de 600bpm ook niets met gothic te maken.

3. Darkthrone: black metal band, eng, maar ook niets gothica aan.

Kortom: wat jij allemaal zegt weet ik niet, maar dat is net zo iets als zeggen: metalhead is een religie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 20 april 2006 22:08:36 schreef The Black Mathematician het volgende:

Ik krijg het idee dat gothic een stroming is waarin men zo depressief mogelijk wilt doen om erbij te horen.

de gothics die ik ken zijn alles behalve depri, het zijn bijna de meest irritante en kinderlijke en vrolijke menschjes op aardepuh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 23 april 2006 15:38:54 schreef tammie bammie het volgende:

[...]

het is een site voor gothics maar ook een beetje voor metalfreaks als je dat even had gelezen..kreun

toch apart dat een site waar de naam gothic in voor komt ook voor metalliefhebbers is...ik zie alleen geen gothicbands maar ik zal wel weer zeuren

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 23 april 2006 15:42:10 schreef Thijs het volgende:

[...]

toch apart dat een site waar de naam gothic in voor komt ook voor metalliefhebbers is...ik zie alleen geen gothicbands maar ik zal wel weer zeuren

ja er staat er eentje van gretchen maar zoals ik al zei hij is nog niet helemaal af hij gaat er meer bands in zetten, had het ff te druk.snappie

en hij wou de sitenaam veranderen maar dat kon niet meer dus vandaar

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 23 april 2006 15:03:18 schreef magere janhein het volgende:

[...]

de gothics die ik ken zijn alles behalve depri, het zijn bijna de meest irritante en kinderlijke en vrolijke menschjes op aarde
puh2.gif

Hier ook. puh2.gif

Een paar goede vrienden van mij zijn gothic en zijn altijd met een grote glimlach aan het rondhupsen.

Ik zelf vind de muziek soms wel leuk, maar lang niet alles.

De kleding vind ik super mooi, maar niets voor mij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 22 april 2006 12:38:15 schreef ChristianMetalHead het volgende:

Euhm... Even voor de duidelijkheid.

Gothic staat niet voor een kledingsstijl, het staat voor een religie, gebasseerd op Satanisme en Wicca. Vaak word dit verward met een bepaalde kledingsstijl (mensen die zoals mij veel zwart dragen, zwarte nagellak op hebben en lange zwarte leren jassen dragen). Ik weet dit omdat ik zelf ooit die religie heb gevolgt en het gelukkig weer achter me heb gelaten, en God in mijn leven heb geaccepteerd.

Er is wel een muziekstijl genaamt Gothic, maar ik hoop van harte dat er niemand is die hier echt naar luisterd. Voorbeelden van 'echte' gothic-bands zijn de bands Heaven Shall Burn, Dead on Satans Cross en dat soort troep. De meeste mensen zien bands als After Forever als een gothic band wat dus niet zo is. De meeste bands die Gothic worden genoemd zijn DarkTone metalbands. Maargoed. Noem het zoals je wilt. Als je maar weet dat als je het over echt gothic hebt je het niet over 13 jarige meisjes met veel te veel make-up op en alleen maar zwart aan, die zich zo depri mogelijk gedragen om er maar bij te horen hebt, maar over een hele foute religie en muziekstijl waar ik ooit aanhanger van was...

Waar gelooft die religie dan juist in? Hoe kan iets gebaseerd zijn op satanisme en wicca, terwijl die op vele punten tegengesteld aan elkaar zijn? Wat is dan de hele gothic-scene, fictie, of zijn dat allemaal aanhangers van die religie zonder het zelf te weten, en aanbid je stiekem Satan wanneer je in zwart fluweel heen en weer staat te huppelen op Deine Lakaien?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid