Spring naar bijdragen

gothic?


gothic  

  1. 1. gothic

    • en dat is?
      8
    • stom!
      41
    • leuk!
      53


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 608
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Deine Lakaien

Die bandname zegt al alles, net als KISS (Knights In Satans Service) dat zegt Joe Schimmel ook, en hij is dé autoriteit als het gaat om satanische muziek. Das Ich.. ook zo slecht.

Maar nee, de ware gooth aanbid de Twee-enige Gotheid: Gothard de Gooth, mja dat weet jij vast al smile.gif

Daarbij vind ik: 'mijn vrienden zijn gothic' altijd grappig klinken, wat zijn de kenmerken van een gothic? ik vermoed haast dat ik er dan een ben..

1. Kunst (gedichten, verhalen etc).

2. Facinatie voor de dood.

3. Fantasy

4. Donkere kleding

5. 'Gothic' muziek (of dat nou Cradle of Filth of VNV Nation is dat maakt niet uit).

6. Kisten..

Wiej, Raido is Goth big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind gothic leuk... Zelf ben ik skater, niet veel verschil tussen gothics en skaters. Skaters skaten en gothics niet.

Maar iig, ik luister ook naar metal. Slipknot en MM zuigen... Er zijn ook een aantal Christelijke metal bands die wel okay zijn.

Ik luister voornamelijk:

System Of A Down

KoRn

Evanescence

Tourniquet

Staind

Demon Hunter

Justifide

Mortification

Op SOAD en KoRn na, zijn alle bands officieel christelijk, ze zingen er alleen niet over.

Ik zelf ben 12 en het stijltje bevalt me wel.

Verder dwaal ik niet echt af qua mijn geloof ofzo. Ik bedoel, er zijn grenzen. Zie bijv. Cradle Of Filth. nosmile.gif

Ik ga dus ook wel om met mensen die slayer, COF, mm en slipknot etc luisteren. Ze zijn wel aardig hoor... Alleen ik moet wel uitkijken. Ze trekken je zo mee in dingen die niet helemaal de bedoeling zijn.

Bijv. ik ken een meisje van 11 die rookt. hamer.gif

Alleen omdat ze het stoer vindt. Het heeft wel iets met die stijl te maken, anders zou ze het niet doen denk ik.

Over het algemeen ben ik best tevreden met wie ik ben. Gothics zijn best aardig hoor als je ze eenmaal kent. Ze hebben goede/slechte kanten. Net als iedereen.

Q

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op maandag 24 april 2006 21:13:24 schreef WomanQ het volgende:

Op SOAD en KoRn na, zijn alle bands officieel christelijk, ze zingen er alleen niet over.

volgens mij heeft amy lee zelf een keer aangegeven geen christen te zijn... En ze zeggen zelf dat evanescence geen christelijke band is...

maar buiten dat hebben ze idd goeie muziek...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kijk ik vind het dan weer jammer dat je wel KoRn luisterd, Brian is er niet voor niets weg gegaan. Hun laatste album is nogal anti-religie gericht. en SOAD heeft het voormij bij Chop Suey gewoon vies verknald, om een aantal kruiswoorden van Jezus te misbruiken.

Alleen zie ik weer niet zo'n verschil tussen gothics die MM en Slipknot luisteren (imho doen alleen goffikhuppelaltoskato's dat) en zit je met een waard verkeerd beeld van de gothic-scene.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 24 april 2006 21:13:24 schreef WomanQ het volgende:

Ik vind gothic leuk... Zelf ben ik skater, niet veel verschil tussen gothics en skaters. Skaters skaten en gothics niet.

Even uit nieuwsgierigheid: wat is de gelijkenis tussen goths en skaters, buiten dat het allebei mensen zijn die ademen, meestal twee ogen en een neus hebben, enzovoort?

Ik vind het trouwens jammer dat die ene persoon (ik ben de nicknaam al vergeten) met zijn theorie over gothic als satanistische wiccareligie niet wat verder uitlegt wat het dan wel inhoudt, ik ben oprecht benieuwd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 25 april 2006 11:31:14 schreef Iriacynthe het volgende:

[...]

Even uit nieuwsgierigheid: wat is de gelijkenis tussen goths en skaters, buiten dat het allebei mensen zijn die ademen, meestal twee ogen en een neus hebben, enzovoort?

Ik vind het trouwens jammer dat die ene persoon (ik ben de nicknaam al vergeten) met zijn theorie over gothic als satanistische wiccareligie niet wat verder uitlegt wat het dan wel inhoudt, ik ben oprecht benieuwd.

die zelfde vraag vroeg ik me ook al af

en volgens mij bedoel jij ChristianMetalHead

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 25 april 2006 19:09:05 schreef Bronze het volgende:

Gothic lijkt mij niet christelijk ik vind het stom, want waarom moet alles zwart zijn als gothic?

Waarom niet als een licht voor christus zijn?

Wie de duisternis niet kent, heeft het licht niet gezien

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 25 april 2006 19:09:05 schreef Bronze het volgende:

Gothic lijkt mij niet christelijk ik vind het stom, want waarom moet alles zwart zijn als gothic?

Waarom niet als een licht voor christus zijn?

Omdat ze dat mooi vinden Bronze. Ik heb ook veel zwarte kleding, ook omdat ik zwart mooi vind. (ben geen gothic btw)

En het licht van Christus stel ik kleding met kleine lampjes voor.

Maaruh, even serieus, Juist veel dominees, priesters, etc. dragen juist veel zwart. Ennuh, je hebt trouwens ook erg blije gekleurde gothic kleertjes.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ja bij zware kerken dragen ze veel zwart, omdat ze zondaars zijn, maar ze hebben het niet zo veel over dat ze verlost zijn van hun zonden en dat ze vergeven zijn, dat vindt ik jammer, daarom is zwart niet helemaal een christelijke kleur, want je bent juist vergeven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 25 april 2006 19:21:58 schreef Bronze het volgende:

ja bij zware kerken dragen ze veel zwart, omdat ze zondaars zijn, maar ze hebben het niet zo veel over dat ze verlost zijn van hun zonden en dat ze vergeven zijn, dat vindt ik jammer, daarom is zwart niet helemaal een christelijke kleur, want je bent juist vergeven.

wat is dan volgens jou wel een christenlijke kleur?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 25 april 2006 19:45:58 schreef Bronze het volgende:

nee, jij vroeg wat een christelijke kleur was, niet wat je dan moest dragen
puh2.gif

en uitteraard draag ik dat niet.

waarom zeg je dan dat het slecht is om zwart te dragen omdat het geen 'christenlijke kleur' is, terwijl jij natuurlijk niet elke dag de, volgens jou, christenlijke kleur draagt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 25 april 2006 19:54:27 schreef Bronze het volgende:

oke, het zwart dragen is niet erg, dat geef ik nu wel toe.

Maar wat heeft zwarte nagels zwarte lippenstift, en een (voor mijn gezicht omdat onze hond er ook een heeft) een hondenriem met stekels?

de één heeft een 'bling bling' ketting, de ander heeft een kraaltjes armband, weer één heeft elke dag een pet op. waarom? ze vinden het mooi. ik heb zwarte nagellak enzo omdat ik het mooi vind. als ik het niet mooi zou vinden zou ik het ook niet op hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid