Spring naar bijdragen

Christelijke Trance Dance Hardstyle


Aanbevolen berichten

Quote:

Ik kan me zo ergeren aan mensen die zulke opmerkingen maken. Alsof je 24/7 voor God zou moeten werken.

bye.gif

Dáár ben ik het nou juist wel weer mee een, mjah, het ligt er een beetje aan hoe je dat 'werken' ziet, er is niets mis om 24/7 met God bezig te zijn. knipoog_dicht.gif Oh ja, enig tact is ook nooit verkeerd. rofl.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 83
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Staat bij jou ALLES wat je in het leven doet in teken van God? Jij zit nooit op de bank met een biertje voetbal te kijken en met de afstandsbediening naast je?

Ik kan me zo ergeren aan mensen die zulke opmerkingen maken. Alsof je 24/7 voor God zou moeten werken.

bye.gif

Ik wil dat mijn leven tot eer van Hem is, want dan alleen loop ik in het licht en kan ik zien waar ik loop.

Toen Israël zich gelijk stelde aan de rest van de wereld toen liepen hun in het duister, ze waren verloren, want ze gaven God niet de eer in hun daden en doen.

Tuurlijk maakten ze fouten zoals ik ook doe en tuurlijk zondigde ze zoals ik ook, maar het verging hun alleen goed toen ze God de eer gaven.

Daarom is het gevaarlijk om muziek te maken dat hetzelfde als de wereld klinkt en is, behalve bij sommige heb je een tekst of ze noemen het "christelijk" om in een bepaalde groep te komen.

Het is niet tot de eer van God, (sommige nummers misschien wel ik weet het niet) maar als het niet tot eer van God is het in de duister en kan die muziek alleen maar je ondergang betekenen.

Maak liever nummers met alleen tekst en dan over God's genade en wat Hij heeft gedaan voor ons en hoe groot Zijn kracht en liefde is.

Dan getuig je en leid je mensen tot de Heer en laat je niet mensen de muziek aanbidden.

Ik hoop dat je me snap, maar hoop ook dat je niet boos wordt.

En zelf drink ik wel eens bier op het werk en af en toe tv, maar als het niet tot eer van Hem is moet ik het niet doen.

En wat is fijner? voor degene van wie je hou werken of met de wereld bezig zijn die je haat of begin te haten (de daden dan niet de mensen.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik wil dat mijn leven tot eer van Hem is, want dan alleen loop ik in het licht en kan ik zien waar ik loop.

Toen Israël zich gelijk stelde aan de rest van de wereld toen liepen hun in het duister, ze waren verloren, want ze gaven God niet de eer in hun daden en doen.

Tuurlijk maakten ze fouten zoals ik ook doe en tuurlijk zondigde ze zoals ik ook, maar het verging hun alleen goed toen ze God de eer gaven.

Daarom is het gevaarlijk om muziek te maken dat hetzelfde als de wereld klinkt en is, behalve bij sommige heb je een tekst of ze noemen het "christelijk" om in een bepaalde groep te komen.

Het is niet tot de eer van God, (sommige nummers misschien wel ik weet het niet) maar als het niet tot eer van God is het in de duister en kan die muziek alleen maar je ondergang betekenen.

Dus als ik een avondje ga stappen en ik ga uit m'n dak op muziek waar God niet in voor komt, dan betekent dat mijn ondergang? Ik vind het aardig van je dat je het allemaal probeert uit te leggen hoor, maar ik vind sommige opmerkingen tot íets te ver gaan... Of ik interpreteer het verkeerd?

Quote:
Maak liever nummers met alleen tekst en dan over God's genade en wat Hij heeft gedaan voor ons en hoe groot Zijn kracht en liefde is.

Dan getuig je en leid je mensen tot de Heer en laat je niet mensen de muziek aanbidden.

Ik durf mezelf christen te noemen, maar ik luister vaak naar muziek waar helemaal niks over God te horen is. Waarom? Omdat ik de muziek ontzettend kan waarderen, ik snap gewoon écht niet wat voor een probleem sommige christenen daar in kunnen zien.

Quote:
Ik hoop dat je me snap, maar hoop ook dat je niet boos wordt.

Natuurlijk word ik niet boos flower.gif

Quote:
En zelf drink ik wel eens bier op het werk en af en toe tv, maar als het niet tot eer van Hem is moet ik het niet doen.

Maar ik vraag me wel af hoe jij op het werk een biertje tot eer van Gods naam kan drinken...

Quote:
En wat is fijner? voor degene van wie je hou werken of met de wereld bezig zijn die je haat of begin te haten (de daden dan niet de mensen.)

Deze zin snap ik niet helemaal, ik hoop dat je me dat beter uit kunt leggen flower.gif

Quote:
Dáár ben ik het nou juist wel weer mee een, mjah, het ligt er een beetje aan hoe je dat 'werken' ziet, er is niets mis om 24/7 met God bezig te zijn.
knipoog_dicht.gif

Dat gaat NIEMAND lukken smile.gif

Quote:

Oh ja, enig tact is ook nooit verkeerd.
rofl.gif

Eeuh ja, een leerpunt puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Staat God de eer geven ook centraal in deze trance en house en alles?

Of is het hetzelfde als de wereld en staat God niet centraal, maar is het alleen muziek voor jezelf, die voor jezelf lekker klinkt?

Ach, volgens mijn kerk is Gospel nog véél gevaarlijker dan seculiere muziek. Omdat seculiere muziek de duivel op klompen is, de briesende leeuw en Gospel als een dief in de nacht en als een Engel des Lichts is..

Haat de rok die van het vlees besmet is! Gooi al je gospel en opwekkingsmuziek weg, dat is nieuwe wijn in oude lederen zakken. God wil niet gediend worden met de muziek van de wereld!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dus als ik een avondje ga stappen en ik ga uit m'n dak op muziek waar God niet in voor komt, dan betekent dat mijn ondergang? Ik vind het aardig van je dat je het allemaal probeert uit te leggen hoor, maar ik vind sommige opmerkingen tot íets te ver gaan... Of ik interpreteer het verkeerd?

Jeremia 13:15-16

Quote:
15 Hoort en leent het oor, verheft u niet, want de HERE spreekt.

verhef jezelf niet, geef jezelf niet de eer, wees niet trots.

Quote:
16 Bewijst de HERE uw God, eer, voordat Hij het donker doet worden, voordat uw voeten zich stoten aan de bergen in de schemering, en gij op licht hoopt, maar Hij dat tot diepe duisternis maakt, in donkerheid verandert.

en dit is al duidelijk zat.

Quote:
[...]

Ik durf mezelf christen te noemen, maar ik luister vaak naar muziek waar helemaal niks over God te horen is. Waarom? Omdat ik de muziek ontzettend kan waarderen, ik snap gewoon écht niet wat voor een probleem sommige christenen daar in kunnen zien.

Ik durf zelf niet te zeggen of je christen bent of niet, maar weet wel dat Christen zijn begint bij Jezus te erkennen als Heer en dat je begin je zonden te haten en te belijden en de wereld begin te verachten en dat je steeds meer God wil eren in alles.

Quote:
[...]

Maar ik vraag me wel af hoe jij op het werk een biertje tot eer van Gods naam kan drinken...

eigenlijk zou ik helemaal geen bier moeten drinken, maar ik vindt het nog zelf moeilijk om totaal anders te zijn dan de wereld, maar dat komt wel en daar is God gelukkig allang mee bezig smile.gif (mijn lichaam is een tempel van God en die moet ik niet veronteinigen of iets verkeerd mee doen, want alcohol is slecht voor je ook al is het een beetje.)

En met mijn collega's zijn doe ik zodat ze Christus in mij zien, in mijn daden en doen en dus doe ik het tot Zijn eer.

Quote:

[...]

Deze zin snap ik niet helemaal, ik hoop dat je me dat beter uit kunt leggen
flower.gif

Een kind houdt toch van zijn Vader?

Wij zijn kinderen van God, ik ben zijn zoon en als zoon van Hem houdt ik van Hem iedere dag meer, ik werk liever voor mijn Vader, die ik liefheb, dan voor de wereld die ik steeds meer begin te haten (omdat ik steeds meer van God hou. 1 Johannes 2:15-17)

Ik haat niet de mensen zelf van de wereld, maar hun daden.

Quote:

[...]

Dat gaat NIEMAND lukken
smile.gif

Niet op eigen kracht gelukkig, maar Hij geeft je de kracht, doe het tot eer van Hem, Hij zal je helpen, maar wel op Zijn manier en op Zijn tijd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kijk, een openingspost:

Quote:

Weet iemand een paar goeie dj's?
smile.gif

zelluf heb ik deze al

- DJ Phase (hardstyle)

- Marco Farelley (dance)

- Andy Hunter (Dance)

weet er iemand nog een paar?

b.v.d.

Hierin staat dus niet 'is het verantwoord om christelijke trance, dance of hardstyle te luisteren?' en ook niet of iemand een lesje (eigen) bijbelinterpretatie wil geven.

Dus mijn verzoek is om bij deze vraag te blijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...
Gast Anon_phpbb

ik heb een paar nummers gevonden van de headhunterz die christelijk zijn zijn laatste niet die kan ik niet zo noemen maar forever az one de zijn 2 versies en the sacrifice en zo nog een paar en ik moet zegge dat het hele goeie hardstyle is ik en een vriend hebbe zn biografie bekeken en hij heeft een christelijke 8ergrond dus wij weten het vrij zeker behalve van zijn laatste nummer dat is simpel wegslecht. gr robin

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Ik ben van mening dat muziek christelijk is als een niet-christen die muziek herkent als christelijk. Met andere woorden, het moet duidelijk herkenbaar zijn in de vorm van melodie en tekst. Dit kun je toepassen op elke muziekstijl. Al iemand door al de herrie om je heen iets zit te mompelen, versta je die persoon ook niet. Duidelijkheid is waar het denk ik om gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Staat bij jou ALLES wat je in het leven doet in teken van God? Jij zit nooit op de bank met een biertje voetbal te kijken en met de afstandsbediening naast je?

Ik kan me zo ergeren aan mensen die zulke opmerkingen maken. Alsof je 24/7 voor God zou moeten werken.

bye.gif

Diep respect voor deze opmerking. Altijd dat hypocriete gedoe. Word ik ook echt helemaal slap van. muur.gif

Veel mensen zullen het ook zeggen omdat ze OF streng opgevoed zijn OF omdat ze hier op een forum zitten waar christelijke mensen komen ( evenals niet-christelijke mensen, maar dat terzijde ) en dat ze het dus maar gepast vinden om dat soort praat in 'de groep' te gooien. Misschien vinden ze het wel interessant. Tsja, wie zal het zeggen. puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 year later...

Ff een topic schopje...

Ik heb weer eens een nieuw nummer gemaakt.

Deze wilde ik graag met jullie delen:

Ook te downloaden via mn website. (flubbel.com)

Vond het wel zo leuk om hem hier te plaatsen; gezien mijn eerdere posts...

Laat me svp weten wat je er van vindt!

Groetjes,

Jeroen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vind het intro wat meer happytrance of hoe je dat ook wil noemen. Vind het totaal niet hard. Maargoed dat vind ik ook niet van hardstyle. *Caesarion is wel veeel hardere dingen gewend* widegrin.gif Stem vind ik wel cool gedaan, goede intonatie en rusten. Outro mag wat meer afbouwend, die vervormde stem in het outro vind ik dan wel weer vet. Miss dat je daar wat meer mee naar het einde kunt werken?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 years later...

Op zaterdag 14 juli 2007 18:15:40 schreef Bronze het volgende:

[...]

Ik wil dat mijn leven tot eer van Hem is, want dan alleen loop ik in het licht en kan ik zien waar ik loop.

Toen Israël zich gelijk stelde aan de rest van de wereld toen liepen hun in het duister, ze waren verloren, want ze gaven God niet de eer in hun daden en doen.

Tuurlijk maakten ze fouten zoals ik ook doe en tuurlijk zondigde ze zoals ik ook, maar het verging hun alleen goed toen ze God de eer gaven.

Daarom is het gevaarlijk om muziek te maken dat hetzelfde als de wereld klinkt en is, behalve bij sommige heb je een tekst of ze noemen het "christelijk" om in een bepaalde groep te komen.

Het is niet tot de eer van God, (sommige nummers misschien wel ik weet het niet) maar als het niet tot eer van God is het in de duister en kan die muziek alleen maar je ondergang betekenen.

weet niet of jij t weet maar de duivel is de engel van muziek

daarom zou dus alle muziek slecht wezen??

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op zaterdag 14 juli 2007 18:15:40 schreef Bronze het volgende:

[...]

Ik wil dat mijn leven tot eer van Hem is, want dan alleen loop ik in het licht en kan ik zien waar ik loop.

Toen Israël zich gelijk stelde aan de rest van de wereld toen liepen hun in het duister, ze waren verloren, want ze gaven God niet de eer in hun daden en doen.

Tuurlijk maakten ze fouten zoals ik ook doe en tuurlijk zondigde ze zoals ik ook, maar het verging hun alleen goed toen ze God de eer gaven.

Daarom is het gevaarlijk om muziek te maken dat hetzelfde als de wereld klinkt en is, behalve bij sommige heb je een tekst of ze noemen het "christelijk" om in een bepaalde groep te komen.

Het is niet tot de eer van God, (sommige nummers misschien wel ik weet het niet) maar als het niet tot eer van God is het in de duister en kan die muziek alleen maar je ondergang betekenen.

weet niet of jij t weet maar de duivel is de engel van muziek

daarom zou dus alle muziek slecht wezen??

Allereerst, welkom op het forum!

Nee, de duivel is met muziek(door God gemaakt) aan de haal gegaan. Tussen haakjes, de post die je citeerde is van 5 jaar geleden, en de persoon die het neer heeft gezet heb ik al een hele poos niet meer hier gezien. Er is dus een grote kans dat je geen antwoord van hem gaat krijgen ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid