Spring naar bijdragen

Ik zoek juiste rustgevende muziek


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Hallo!!

Ik ben op zoek naar wat "rustgevende muziek" maar als ik dat ergens intype krijg je heel veel van dat new age gebeurden.. maar dat is tog juist niet goed?

Ik wil gewoon wat piano muziek of wat dan ook (vogels,watervallen enzo).. Maar iedere keer als ik wat heb ben ik bang dat het juist te veel bij andere spiritueel gebeuren hoort dus tegen God..

Kan iemand mij helpen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 130
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Worship muziek is soms ook erg rustgevend, zoals de Lounge Worship cd's.

Verder zul jij zelf moeten bepalen wat je vind kunnen of niet, maar als je twijfelt kun je misschien eerst op zoek gaan naar goede rustgevende muziek.

Verder is klassiek soms ook rustgevend. Je zou dan aan een kenner moeten vragen wat rustige muziek is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Instrumentale muziek bedoel je? Dus alleen rustgevende deuntjes?? Ik zie niet in hoe satan daar door heen kan werken..

Een paar die mooi zijn:

- celtic heart, myst etc.

- enya (dat kun je niet verstaan dus kan het je volgens mij ook niet beinvloeden)

En trouwens.. Ga eens in een christelijke boek en cd-handel kijken. Alle muziekstijlen zijn daar te vinden. Van rockmuziek tot eer van God tot celtische melodieen. Succes! Goed van je trouwens dat je bewust bezig bent met de muziek die je wilt luisteren!

Dat is nou een goed voorbeeld van waakzaam zijn. big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Enya wordt geclaimd door het new-age dom. Er is trouwens een soort christelijke Enya; Eden's Bridge (met 's; de andere is een metalband) ze hebben een aantal cd's waaronder de Cetic Psalms; ook rustgevend.

Daarnaast; maak je niet te bang Enya (Enigma, Era of Gregorian) zijn niet zo kwaadaardig als men je doet laat geloven, het is gewoon erg mooie muziek. Maar als het tussen jou en je God in gaat staan moet je het niet luisteren. Ook erg rustgevende muziek kun je vinden in de wat alternatieve hoek van de muziek: vooral de (dark-) ambient, folk, neo-folk en post-rock hoek. Bijvoorbeeld Dargaard of Sigur Rós.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ben ik nu dom dat ik enya niet kan verstaan??

Volgens mij zingen ze in een hele andere vage taal, maar misschien ligt dat aan de cd die ik heb. Ik hmmmm de mooie deuntjes altijd maar mee.

Maar als het toch wel zo is dat ze verstaanbare, rare dingen zingen kun je het maar beter niet luisteren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 15 mei 2006 17:58:45 schreef Raido het volgende:

Enya fluisterd vooral, maar toch meestal wel in het Engels
(of Gaeilic)
.

Ah, dat is het. Wel mooi die taal, trouwens.

Mooie, wel verstaanbare liedjes: Only time, Carrabean blue (en dan op het strand luisteren, zucht), May it be... De rest die ik ken is onverstaanbaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 15 mei 2006 17:56:13 schreef Helena het volgende:

Ben ik nu dom dat ik enya niet kan verstaan??

Volgens mij zingen ze in een hele andere vage taal, maar misschien ligt dat aan de cd die ik heb. Ik hmmmm de mooie deuntjes altijd maar mee.

Maar als het toch wel zo is dat ze verstaanbare, rare dingen zingen kun je het maar beter niet luisteren.

Enya zingt in meerdere talen.

Zowel engels, maar ook Iers-keltisch, soms zelfs latijn, en ik geloof nog wel een aantal talen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 15 mei 2006 17:31:40 schreef butterfly07 het volgende:

Hallo!!

Ik ben op zoek naar wat "rustgevende muziek" maar als ik dat ergens intype krijg je heel veel van dat new age gebeurden.. maar dat is tog juist niet goed?

Ik wil gewoon wat piano muziek of wat dan ook (vogels,watervallen enzo).. Maar iedere keer als ik wat heb ben ik bang dat het juist te veel bij andere spiritueel gebeuren hoort dus tegen God..

Kan iemand mij helpen?

Ik zit net te denken, wat vind je mooi? Ik luister zelf vrij graag Jan Mulder, maar ik weet niet of je dat bedoeld. Als je interesse hebt, kun je me mailen, of me op msn aanspreken, stuur ik ze via msn. Maakt mij niet uit smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 15 mei 2006 18:01:12 schreef Helena het volgende:

[...]

Ah, dat is het. Wel mooi die taal, trouwens.

Mooie, wel verstaanbare liedjes: Only time, Carrabean blue (en dan op het strand luisteren, zucht), May it be... De rest die ik ken is onverstaanbaar.

dat zijn volgens mij de enige liedjes die ik ken knipoog_dicht.gif dus vandaar dat ik het wel verstaanbaar vond engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

New Age bestaat niet echt als muziekgenre, New Age is een spirituele levenshouding, waar degenen die dit aanhangen muziek bij gezocht hebben.

'New Age-muziek' is dus kunstmatig, en ook te vaag om een echt genre mee aan te wijzen. Staat dus opzich los van New Age.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:
Op maandag 15 mei 2006 17:31:40 schreef butterfly07 het volgende:

Hallo!!

Ik ben op zoek naar wat "rustgevende muziek" maar als ik dat ergens intype krijg je heel veel van dat new age gebeurden.. maar dat is tog juist niet goed?

Ik wil gewoon wat piano muziek of wat dan ook (vogels,watervallen enzo).. Maar iedere keer als ik wat heb ben ik bang dat het juist te veel bij andere spiritueel gebeuren hoort dus tegen God..

Kan iemand mij helpen?

Je naam 'Butterfly' doet me meteen denken aan de muziek van Chopin -Butterfly Etude-

Verder vind ik de muziek van bijv. Clannad erg rustgevend. Maar als je twijfelt in hoeverre bep. muziek christelijk is, kun je natuurlijk ook gewoon alleen gospelmuziek luisteren.

Gezien je voorkeur voor piano's vogels en watervallen is het misschien handig om alleen instrumentale muziek te luisteren.

Hoewel, als je specifiek op zoek bent naar natuurlijke geluiden, zal je vaak wel onder het genre "New-Age" moeten zoeken. Het is aan jou!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 15 mei 2006 19:14:29 schreef Donnie het volgende:

New Age bestaat niet echt als muziekgenre, New Age is een sprituele levenshouding, waar degenen die dit aanhangen muziek bij gezocht hebben.

'New Age-muziek' is dus kunstmatig, en ook te vaag om een echt genre mee aan te wijzen. Staat dus opzich los van New Age.

Over het algemeen wordt er toch gedoeld op de ambient/ethereal muziek waar erg goed op valt te mediteren knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:
Op maandag 15 mei 2006 18:03:07 schreef MarianneT het volgende:

[...]

Ik zit net te denken, wat vind je mooi? Ik luister zelf vrij graag Jan Mulder, maar ik weet niet of je dat bedoeld. Als je interesse hebt, kun je me mailen, of me op msn aanspreken, stuur ik ze via msn. Maakt mij niet uit
smile.gif

Jan Mulder rustgevend? Je bedoelt vast niet de Jan Mulder van de postbankreclame puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Weleens aan Gregoriaans gedacht (ja hoor, heb je Robert weer... puh2.gif)? Gregoriaans is maatloos en eenstemmig monnikengezang en kan veel rust brengen. En is natuurlijk erg mooi. Als je niets met het katholicisme hebt, zul je misschien gezangen met woorden als Mater (Moeder), Regina Caeli (Koningin des Hemels) of namen van heiligen willen vermijden. Maar bijvoorbeeld de Gregoriaanse psalmen zijn altijd "veilig." knipoog_dicht.gif

Als je wilt beluisteren waar ik het over heb, kun je hier gratis en legaal een representatieve tros Gregoriaanse mp3's downloaden. Ideetje?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 15 mei 2006 19:17:30 schreef Kyran het volgende:

Jan Mulder rustgevend? Je bedoelt vast niet de Jan Mulder van de postbankreclame
puh2.gif

Ik weet wel welke Jan Mulder... en nee, niet die van de Postbank. knipoog_dicht.gif

De christelijke-muziekgoeroe-Jan-Mulder heeft veel bestaande liederen (psalmen, klassieke melodieën) bewerkt voor piano. Soms met bijvoorbeeld fluit erbij. Is vaak inderdaad rustgevend.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid