Spring naar bijdragen

Ik zoek juiste rustgevende muziek


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 130
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Ik heb op mijn computer Miserere mei, Deus a 9 (Tallis Scholars) van Allegri Gregorio staan. Ik vind het een prachtig stuk en zeer rustgevend. Weet iemand nog vergelijkbare muziek (weg2 misschien).

Sjaloom Thorgrem,

Als je van Gregoriaans houdt, dan denk ik dat je aan deze site, door mij al eerder aangetipt, veel plezier zult hebben. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 06 augustus 2006 13:18:39 schreef RobertF het volgende:

[...]Sjaloom Thorgrem,

Als je van Gregoriaans houdt, dan denk ik dat je aan
site, door mij al eerder aangetipt, veel plezier zult hebben.
smile.gif

Dank voor de link. Ik hou idd van Gregoriaans. In een Belgisch klooster waar ik een klein jaartje geleden een weekend was zongen ze ook alles in het Gregoriaans. Maar ze zongen wel in het Nederlands.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op zondag 06 augustus 2006 13:10:46 schreef Thorgrem het volgende:

Ik heb op mijn computer Miserere mei, Deus a 9 (Tallis Scholars) van Allegri Gregorio staan. Ik vind het een prachtig stuk en zeer rustgevend. Weet iemand nog vergelijkbare muziek (weg2 misschien).

Inderdaad prachtig (en wel gewoon te luisteren voor Raido, het is gewoon een psalmtekst puh2.gif). Ik heb niet zo'n verstand van klassieke muziek hoor, maar ik heb toevallig een CD waar dit opstaat, dus it's your lucky day knipoog_dicht.gif

Daarop staat nog meer van de Tallis Scholars. Namelijk:

- Vox Patris caelestis van William Mundy (da's typisch katholiek, gaat over Maria Tenhemelopneming, wat we volgende week op 15 aug. vieren*)

- Missa Papae Marcelli van Giovanni Pierluigi da Palestrina

De CD bevat een tekstboekje met uitleg en vertaling van de Latijnse teksten. KLIK voor meer info.

* saillant detail: dat dogma is in 1950 uitgeroepen, maar niet bepaald uit de lucht komen vallen, getuige o.a. dat William Mundy er al in de 16e eeuw iets over heeft gecomponeerd

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 06 augustus 2006 13:27:30 schreef Thorgrem het volgende:

[...]

Dank voor de link. Ik hou idd van Gregoriaans. In een Belgisch klooster waar ik een klein jaartje geleden een weekend was zongen ze ook alles in het Gregoriaans. Maar ze zongen wel in het Nederlands.

Als je dat leuk vindt, kan ik je zeker de CD 'Alles ademt een verlangen' van de trappistinnen in Berkel-Enschot aanraden. Te bestellen via hun site: KLIK. Je kunt er ook enkele liedjes online luisteren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 09 augustus 2006 08:14:31 schreef wateengedoe2 het volgende:

Als je dat leuk vindt, kan ik je zeker de CD 'Alles ademt een verlangen' van de trappistinnen in Berkel-Enschot aanraden. Te bestellen via hun site:
. Je kunt er ook enkele liedjes online luisteren.

Hé, het lied "Aan U behoort, o Heer der Heren" op die site ken ik ook, maar dan op een andere, meer "protestantse" melodie. worshippy.gif

Wordt bij ons in de kerk redelijk vaak gezongen. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid