Spring naar bijdragen

Homo in de kerk


Aanbevolen berichten

Bij ons in de stad is het bekend dat daar in een kerk een homo als koster werkt..

Wat vinden jullie hier nu van?

kan dit?

(1 ding.. hij is niet practiserend)

Maar stel dan ook eens voor als hij wel practiserend is..

Kan het dan nog steeds?

Persoonlijk vind ik het wel kunnen als hij niet practiserend is.. Maar als hij dan op een gegeven moment wel practiserend word.. dan weet ik het ook niet meer..

Want volgens mij heeft God dit toch echt verboden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 787
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Een niet-practiserende homo vind ik 100% prima.

Niks mis mee.

Juist heb ik bewondering dat hij dan zo veel controle over zijn emoties heeft.

Voor mijn part mag zo iemand met alle eer zelfs op de kansel staan.

Maar ja, als hij practiserend was zou ik er wel moeite mee hebben als hij op de kansel zat.

Als koster, tja dan weet ik het nog niet.

Ik zou het niet prettig vinden, maar ik weet het echt niet...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

simpel.. in de bijbel staat dat god mannen die bij mannen ligt verafschuwt..

geloof je helemaal in de bijbel, of sla je teksten die je minder liggen lekker over?

naar mijn mening kan het dus niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wie zonder zonde is, gooie de eerste steen. Volgens mij zijn voor God alle zonde gelijk. Geen gradaties, zondig is zondig. Wat dat betreft zou niemand een functie in de gemeente kunnen uitvoeren.

Gaat heen en zondig niet meer. Als hij practiserend is lijkt het me niet verstandig om hem een functie te geven in de gemeente.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat hij niet practiserend is vind ik super, vooral in deze tijden! En God is heel duidelijk hierin. Als iemand zulke gevoelens heeft moet het tussen de oren blijven en nergens anders.

Ik had een docent verzorging op 2 VWO en die zei dat hij een niet praktiserende homo was/is. Met zo een vent kan ik wel praten, vooral omdat hij zijn geloof als katholiek serieus nam en zijn studenten en studentes op de eerste plaats zette.

Hulde voor die man!

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik ben van mening dat je wanneer je je ambt als Voorganger of koster serieus neemt ik 't wel best vind..

nogmaals ik heb niets tegen homoseksuelen!

Ik heb genoeg homoseksuelen in mijn vrienden groep die actief tot zeer actief bezig zijn in het kerk-gebeuren

Link naar bericht
Deel via andere websites

staat er nergens in de bijbel toevallig dat je niet mag oordelen over een ander, omdat god dat wel doet?

If so... waar hebben jullie het dan over, als hij het als een roeping ziet en homo is en al koster is zal Yahweh God hem wel hebben vergeven toch? Hem hebben geholpen op zn weg naar kosterschap?

Link naar bericht
Deel via andere websites

O nee. Weer een homo discussie. Jongens, snappen jullie nou niet dat zo iemand er NIET voor gekozen heeft? Je bent er zo mee geboren. Je hebt het of je hebt het niet! Je kunt er niet vanaf komen. En niet zeggen dat dit mijn mening is, want het is een feit, er zijn talloze onderzoeken naar geweest. De beste man kan er niks aan doen dat hij homo is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 11:37:18 schreef Rexcore het volgende:

Bij ons in de stad is het bekend dat daar in een kerk een homo als koster werkt..

Wat vinden jullie hier nu van?

EHAH biedt pastorale hulpverlening aan mensen met vragen over homoseksualiteit, seksverslaving, transseksualiteit, pedofilie en travestie.

De christen hulpverleners van EHAH nemen de Bijbel als uitgangspunt voor hun werk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 26 oktober 2003 18:55:49 schreef Old Hag het volgende:

[...]
biedt pastorale hulpverlening aan mensen met vragen over homoseksualiteit, seksverslaving, transseksualiteit, pedofilie en travestie.

De christen hulpverleners van EHAH nemen de Bijbel als uitgangspunt voor hun werk.

Ehm, er wordt naar jouw mening gevraagd Old Hag, niet naar een hulpinstantieknipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is m.i. een misvatting dat de Bijbel zo expliciet spreekt over homosexuelen. er staat dat het een gruwel in Gods ogen is, dat mannen de natuurlijke omgang verlaten, en een onnatuurlijke omgang hebben aangenomen.

We hebben dan over hetero's, die homosexuele handelingen doen. En dát is in Gods ogen een gruwel.

Als we de bijbel goed lezen, zien we dat er eigenlijk nergens een echt oordeel over homosexuelen in staat. Ik heb hierover een behoorlijk goede bijbelstudie, in het nederlands, die ik niet kan tachen, omdat ie te groot is. MEnsen die hem willen lezen, sturen maar een mail

Als de conclusie is, dat de Bijbel er niets over zegt, dan is mijn persoonlijke uitgangspunt: dan ga ik er ook niets van zeggen.

Later,

Jona

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Wat ook heel erg meespeelde in de tijd van de bijbel is dat homoseksuele praktijken werden uitgevoerd bij aanbiddingsrituelen van andere goden. Dat was dan een vruchtbaarheidsritueel. Die context is wel anders dan twee homo's die een relatie hebben, van elkaar houden en dan ook lichamelijk contact hebben. Het is volgens mij niet zoals het bedoeld is, maar een gevolg van het leven in een zondige wereld. Verder vind ik het ook heel belangrijk hoe iemand daar zelf in staat, als jij met God in het reine bent dat je op de kansel kunt staan en ondertussen praktiserend homo, wie ben ik dan om daar wat over te zeggen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

mijn mening over homosexualiteit is alsvolgt:

Het is zeker weten aangeboren. Ik heb moeite met de verhalen dat door veel te bidden het overgaat. Als je dat hoort/leest lijkt het net alsof je over een ziekte praat.

Ik vind het voor mezelf moeilijk om te beoordelen wat de bijbel nou precies van homosexualiteit zegt. Voor mijzelf zou ik er heel voorzichtig mee om gaan. Dus niet practiserend zijn voor ik het aan God heb voorgelegd heb en een duidelijk antwoord heb gekregen van Hem of de relatie iets goeds is of niet. Maar dat is ieder zijn eigen zaak.

Ik kan dus niet oordelen over het practiserend zijn van iemand anders. Dat is iets wat hij/zij met God heeft uit te zoeken.

In mijn vriendengroep via mijn kerk zit een meisje wat sinds een jaar regelmatig haar vriendin meeneemt (lees het meisje met wie ze een relatie heeft) daar heb ik geen moeite mee.

Ik ben er zelfs bij geweest toen 2 goede kennissen van mij via de kerk (lees 2 vrouwen) gingen trouwen. Hun samenzijn is zelfs ingezegend in de kerk. Toch snap ik ook dat er een aantal mensen zijn geweest die daar niet bij wilde zijn uit principe. En dat vind ik ook niet erg. Dat is hun mening en goed dat ze zich aan hun eigen principes houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 10:30:58 schreef JOOP! het volgende:

O nee. Weer een homo discussie. Jongens, snappen jullie nou niet dat zo iemand er NIET voor gekozen heeft? Je bent er zo mee geboren. Je hebt het of je hebt het niet! Je kunt er niet vanaf komen. En niet zeggen dat dit mijn mening is, want het is een feit, er zijn talloze onderzoeken naar geweest. De beste man kan er niks aan doen dat hij homo is.

Wie beweerd dan in dit forum dat iemand er voor kiest om homo te zijn/worden/blijven...? Niemand toch..?

Relax een beetje...

Mijn vader IS homo EN koster. En ik moet zeggen: ik ben onwijs trots op hem!! Ik vind het alleen erg jammer dat hij er pas op latere leeftijd voor uit heeft durven komen. Hij is nu pas wie hij echt is! En leeft nu het leven wat hij al jaren eerder had willen doen, maar niet durfde/kon. Ik heb niet het gevoel dat hij iets doet waar God het niet mee eens is. Hij doet zijn werk prima! Helpt mensen zoveel hij kan en probeerd daarnaast om de kerk en gemeente waar hij werkt laagdrempeliger te maken door allerlei activiteiten te organiseren voor en door de buurt. Zodat het Huis van God voor iedereen open staat.

Ik heb ook vrienden die homo zijn en mijn mening is: een MENS heeft een relatie met een MENS. Of het nu een man of vrouw is! Is het niet veel belangrijker dat iemand GELUKKIG is..? Is dat niet de intentie van een relatie?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ok ik heb allemaal maar hetero gevoelens en denk dat een praktiserende homo niet is wat God wil.

Maar we moeten er, als christen, wel voor oppassen dat we hen in een hoek zetten, want we doen allemaal foute dingen.

Ff een voorbeeld:

Lieve pap en mam,

Met deze brief wil ik toch nog wat van me laten horen

door jullie liefde ben ik geboren.

Jullie hadden het beste met me voor,

maar voor mij hoeft het nu niet meer hoor.

Ik zal uitleggen waarom:

Ze zeiden met hun ogen: Jij mag er niet zijn. Daarom

Hun handen zeiden: Jij bent onrein. Daarom

De 'normalen'duldden me niet. Daarom

De bijbelteksten die ze naar me smeten

ik hoef er niet veel voor te doen die te weten

Maar ik kan toch niet anders zijn??

Hun selectieve bijbelkennis peperde me vanalles in

Nu vraag ik: Voelt een homo dan geen pijn?

Ze zagen me als een liefdeloos ding.

Het ergste was dat ze me vertelden dat God me niet moest.

Ze hebben mijn leven verwoest

Het is over en uit nu

Bedankt voor jullie liefde en aandacht, die was oprecht.

Voor jullie is dit cru.

Maar ik kan niet verder meer. Het is beter zo, echt.

....

P.S: Laat 'ze' Jakobus 4:12 maar eens lezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Quote:

Op vrijdag 24 oktober 2003 12:29:24 schreef Ferry het volgende:

simpel.. in de bijbel staat dat god mannen die bij mannen ligt verafschuwt..

God verafschuwt niemand, Hij houdt van iedereen. Hij verafschuwt hooguit een daad.

Quote:

geloof je helemaal in de bijbel, of sla je teksten die je minder liggen lekker over?

In de Bijbel staat dat de aarde plat is en dat de zon om de aarde draait. Geloof jij dat?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 26 oktober 2003 18:55:49 schreef Old Hag het volgende:

[...]
biedt pastorale hulpverlening aan mensen met vragen over homoseksualiteit, seksverslaving, transseksualiteit, pedofilie en travestie.

De christen hulpverleners van EHAH nemen de Bijbel als uitgangspunt voor hun werk.

EHAH biedt geen hulpverlening, EHAH stelt homoseksualiteit op één lijn met pedofilie en vindt dat homoseksualiteit een afwijking is die genezen kan worden. Ook vindt EHAH dat homoseksualiteit onder andere wordt veroorzaakt door een slechte band met de vader en een te sterke band met de moeder. Halllooooo we zitten hier niet meer in de jaren '50! Volgens EHAH probeert de 'homolobby'(!!) mensen te doen geloven dat homoseksualiteit aangeboren is, maar is dat niet zo. Nee, daarom voelen homoseksuele mensen al op hun 6e dat ze 'anders' zijn, daarom verbergen ze hun geaardheid soms jarenlang voor hun omgeving waardoor ze aan depressies en zelfmoordneigingen lijden, daarom ontkennen ze zichzelf net zolang tot ze gek worden of zichzelf van kant maken...

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid