Spring naar bijdragen

Homo in de kerk


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 787
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

serieus, homo's zijn niet slecht, homo kun je niet worden, je bent het gewoon all, het zou erg gemeen zijn om hun te verdoemen als het niet hun schuld is..

Trouwen, wat zou jij er van vinden als je niet ging trouwen met de gene van wie je zielsveel houdt ?? Kijk dit ook van hun perspectief, zij leiden het level, en de liefde.. Niet jij in dit gevall..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 13 december 2003 00:48:04 schreef Rexcore het volgende:

[...]

Dan mag jij mij eens zeggen waar dat dan precies staat.. Want dat ben ik nog nooit tegen gekomen...

Dat de aarde plat is valt af te leiden uit de volgende verzen (het was niet voor niets dat de Kerkelijke Inquisitie mensen ter dood liet brengen als ze beweerden dat de aarde bolvormig was, dat had te maken met de volgende verzen èn met het idee dat Rome het middelpunt van de aarde zou moeten zijn):

Jesaja 11:12: "De vier hoeken van de aarde"

Jesaja 40:22: "De cirkel van de aarde"

Ezechiël 7:2: "De vier hoeken van de wereld"

Mattheus 4:8: De duivel neemt Jezus mee op een hoge berg en laat hem de hele wereld zien

Lukas 4:5: Zelfde verhaal

Openbaringen 1:7: "Jezus zal vanuit de hemel komen en iedereen in de hele wereld zal hem kunnen zien"

Openbaringen 7:1: "De vier hoeken van de aarde"

Daniël 4:10-11/20: Daniëls boom is zo hoog dat je hem kunt zien vanuit alle uithoeken van de wereld.

Er staat dus nergens letterlijk dat de aarde plat is, maar uit bovenstaande frasen kun je niet anders afleiden. Overigens staat er op verschillende plaatsen wel letterlijk dat de aarde 'op pilaren rust'. De Bijbel weet blijkbaar nog niet of de aarde nou een cirkel is of een vierkant.

Dat de zon om de aarde draait valt af te leiden uit Psalmen 19:4-6. Daar wordt gezegd dat de baan van de zon gaat 'van de ene kant van de hemel tot de andere kant van de hemel'.

Dit zijn geen letterlijke statements, dat weet ik en er kunnen ongetwijfeld argumenten tegen worden ingebracht, maar mijn punt was dat er in de Bijbel allerlei dingen staan die aantoonbaar onjuist zijn. Ik zal er een paar noemen die wel letterlijk terug te vinden zijn, met referentie:

Deut. 14:7/Leviticus 11:5-6 - Hazen zijn herkauwers

Gen 3:14 - Slangen eten stof (of althans, dat zouden ze hebben moeten doen sinds de vloek van God)

Lev. 11:13/19 -Vleermuizen zijn vogels

Lev. 11:21 - Vliegende kruipende dieren met vier poten die vleugels boven hun poten hebben (wrs. worden insecten bedoeld, maar die hebben toch echt 6 poten)

Job 39:14 e.v.: Struisvogels leggen hun eieren en laten ze dan in de steek, ze zijn wrede en onoplettende ouders (is niet waar, struisvogels broeden hun eieren uit en houden hun jongen bij zich)

o.a. Jesaja 34:7 en Psalmen 29:6 - Eenhoorns bestaan (draken trouwens ook)

Daniël 8:10: Sterren kunnen uit de hemel vallen en je kunt er op stampen

Corint. 15:36: Alleen dode zaadjes kunnen ontkiemen

Goed, ik kan zo nog wel even doorgaan. Wat opvalt is dat de dingen die niet kloppen vaak iets te maken hebben met biologie, aardrijkskunde en kennis van hoe het universum inelkaar zit. Laten dat nou net de dingen zijn waar mensen toen weinig of niks van wisten. Wat ik daarmee wil zeggen, is dat de Bijbel niet een boek is waar alleen maar feiten in staan en dat je zeker niet alles maar voor zoete koek moet slikken. Tenzij God weinig kaas gegeten had van biologie, aardrijksunde en de ruimte, maar dat lijkt me sterk, aangezien Hij alles gemaakt heeft. De bovenstaande zaken waren in de tijd dat de Bijbel werd geschreven, veelvoorkomende misverstanden en het is dus niet zo vreemd dat ze ook in de Bijbel terecht kwamen.

En betreffende dit topic: het lijkt erop dat sommige christenen (w.o. Ferry) graag zelf kiezen welke verzen nu nog wel 'geldig' zijn en welke niet. Vrouwen stenigen we niet meer, maar homo's zijn nog steeds slecht (ik zeg het even cru, maar dat zijn dingen die ik toch vaak tegenkom, vooral in de wat orthodoxere hoek). De vraag is altijd weer, welke dingen zijn tijdgebonden en welke dingen niet? En dat zul je uiteindelijk toch altijd weer zelf moeten uitzoeken... "Onderzoekt alles en behoudt het goede"

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Deut. 14:7/Leviticus 11:5-6 - Hazen zijn herkauwers

Het is wetenschappelijk bewezen dat ze dit WEL zijn...

Want hazen "poepen" twee soorten poep.. smile.gif (het klinkt allemaal wat ranzig) maar in 1 van die twee zitten nog voldoende voedingstoffen om dit nog eens te gebruiken. dus zullen ze dit ook weer opeten..

Ik zal eens even zoeken waar dit ook alweer staat.. MAar ik weet zeker dat het zo is.. smile.gif

OK!!! HIER WEER Back On Topic!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 06 november 2003 17:38:45 schreef marjolijn het volgende:

[...]

Wie beweerd dan in dit forum dat iemand er voor kiest om homo te zijn/worden/blijven...? Niemand toch..?

Relax een beetje...

Mijn vader IS homo EN koster. En ik moet zeggen: ik ben onwijs trots op hem!! Ik vind het alleen erg jammer dat hij er pas op latere leeftijd voor uit heeft durven komen. Hij is nu pas wie hij echt is! En leeft nu het leven wat hij al jaren eerder had willen doen, maar niet durfde/kon. Ik heb niet het gevoel dat hij iets doet waar God het niet mee eens is. Hij doet zijn werk prima! Helpt mensen zoveel hij kan en probeerd daarnaast om de kerk en gemeente waar hij werkt laagdrempeliger te maken door allerlei activiteiten te organiseren voor en door de buurt. Zodat het Huis van God voor iedereen open staat.

Ik heb ook vrienden die homo zijn en mijn mening is: een MENS heeft een relatie met een MENS. Of het nu een man of vrouw is! Is het niet veel belangrijker dat iemand GELUKKIG is..? Is dat niet de intentie van een relatie?

worshippy.gifworshippy.gifworshippy.gif helemaal geweldig Marjolein!!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik beschouw homoseksuelen als mensen, net zoals hetertoseksuelen. HIk vind het meer verkeerd om je gevoel en verstand niet te volgen door als homoseksueel toch een heteroseksuele relatie aan te gaan. UIterlijk komt het misschien overheen met 'de regeltjes, maar ik denk dat die mensen dan diep ongelukkig worden. Ik denk niet dat dat de wil van het goddelijke is, voorzover het goddelijke een wil heeft :/ Wees trouw aan jezelf, alsjeblieft. Ga uit van jezelf. Leef op een manier die jij juist vind, en pas jezelf hierbij niet aan de regels van anderen,

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 year later...

Quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 12:29:24 schreef Ferry het volgende:

simpel.. in de bijbel staat dat god mannen die bij mannen ligt verafschuwt..

geloof je helemaal in de bijbel, of sla je teksten die je minder liggen lekker over?

naar mijn mening kan het dus niet.

Hieruit dus...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nounou... Begrijp me goed, ik ben ook niet voor het homohuwelijk. Maar een zonde tegen de H.Geest??? Je weet wel dat wat je zegt? De "daad",homosex is een zonde, net zoals overspel, en net zoals de gedachten alleen al aan overspel. (ja, ik ben weer vroom en bijbels bezig. knipoog_dicht.gif ) Dat huwelijk is gewoon een inhoudloos iets, zoiets als dat een man aan een miss verkiezing wilt gaan meedoen. Keur het wel af... Maar een zonde tegen de H.Geest?????????? Kom zeg. Met die opvatting veroordeel je alle getrouwde homo's naar de hel. Of ze nou christen zijn of niet, of hun relatie beeindigd is of niet, etc... verbaasd.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

`Homoseksualtiteit is niet net als alle zonden. Want er zijn verschillende gradaties in de zonden. Van dagelijkse zonden tot doodzonde. Waar voor alles trouwens na oprechte berouw vergeving te verkrijgen is. Als je homoseksualteit bedrijft verbreek je jezelf met de schepper. Want de schepper heeft man en vrouw voor elkaar geschapen. Ga je daarmee door en verkondig je dat je het juiste aan het doen bent is dit een zonde tegen de Heilige Geest, de Geest van God. Dus begrijp me goed het actief verbreken met je schepper, daarvan bewustzijn en actief is een zonde tegen de Heilige Geest waaronder homoseksualiteit onder valt. Dit is een proces waar de persoon steeds dieper in verstrooid raakt en waar het kwaad veel terrein heeft gewonnen.

DUS MENSEN WE MOETEN MEER BIDDEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar dan kun je alle zonden toch zonden tegen de HG noemen? Ik bedoel als ik een fiets jat en ik vertel dit trots aan mijn vrienden is dat dan ook zonde tegen de HG?

Jak2:10

Want wie de gehele wet houdt, maar op een punt struikelt, is schuldig geworden aan alle geboden.

Als je dus zondigt ben je schuldig aan de hele wet. Alle zonden zijn dus gelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben zelf hetero, maar heb wel vrienden en familieleden die homoseksueel zijn. En ik kan je vertellen dat het me als me dit verteld werd, pijn en verdriet deed. Niet omdat God ze zou veroordelen, daar geloof ik niet in, maar omdat ik weet dat zoveel mensen ze veroordelen en met uit de contextgehaalde bijbelteksten aangevallen worden. Als ik deze discussie lees, voel ik dezelfde pijn en verdriet weer en alleen maar omdat ik zo ontzettend veel van ze hou en ze deze ellende liever zou besparen! Moge God hen nabij zijn!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
Gast Anon_phpbb

14 jarige homo hier....

"EHAH biedt geen hulpverlening, EHAH stelt homoseksualiteit op één lijn met pedofilie en vindt dat homoseksualiteit een afwijking is die genezen kan worden. Ook vindt EHAH dat homoseksualiteit onder andere wordt veroorzaakt door een slechte band met de vader en een te sterke band met de moeder"

Belachelijk! homo's gaan meer met hun moeder om en minder met hun vader omdat de meeste gewoon wat vrouwlijker zijn:S

"Een homohuwlijk bestaat niet voor God. Als je je bindt met een persoon van hetzelfde geslacht verklaar je door je daden dat je geen schepsel bent van God er erken je niet dat God je schepper is. Dat is een zonde tegen de Heilige Geest"

Oh dus als je zielsveel van je vriendje houdt en je je wilt binden, is dat een bewuste beledeging naar god gericht??

"DUS MENSEN WE MOETEN MEER BIDDEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

tegenwoordig mag men zijn eigen mening uiten, maar dan moet het er zo uitzien: ik vind dat mensen meer zouden moeten bidden...

"Ik had een docent verzorging op 2 VWO en die zei dat hij een niet praktiserende homo was/is. Met zo een vent kan ik wel praten, vooral omdat hij zijn geloof als katholiek serieus nam en zijn studenten en studentes op de eerste plaats zette."

Waarom zou je als hij paktiserend was niet met hem kunnen praten?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

En waarom zou je niet voor het homohuwlijk zijn?? omdat het in de bijbel staat??

tis net zoiets als dat heksen de duivel zouden aanbidden, terwijl dat onwaar is

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 11:37:18 schreef Rexcore het volgende:

Bij ons in de stad is het bekend dat daar in een kerk een homo als koster werkt..

Wat vinden jullie hier nu van?

kan dit?

(1 ding.. hij is niet practiserend)

Maar stel dan ook eens voor als hij wel practiserend is..

Kan het dan nog steeds?

Persoonlijk vind ik het wel kunnen als hij niet practiserend is.. Maar als hij dan op een gegeven moment wel practiserend word.. dan weet ik het ook niet meer..

Want volgens mij heeft God dit toch echt verboden.

Van mij mag het best. Beetje respect voor mensen. Homo's zijn ook de schepping van God. Dus ook hun gevoelens. Het zou niet erg zijn al hij sex met een man heeft als ie maar getrouwd is. Sex voor het huwelijk mag niet volgens het christendom maar als je getrouwd bent wel. En in nederland kan dat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 13 maart 2005 18:45:48 schreef kevan het volgende:

14 jarige homo hier....

"EHAH biedt geen hulpverlening, EHAH stelt homoseksualiteit op één lijn met pedofilie en vindt dat homoseksualiteit een afwijking is die genezen kan worden. Ook vindt EHAH dat homoseksualiteit onder andere wordt veroorzaakt door een slechte band met de vader en een te sterke band met de moeder"

Belachelijk! homo's gaan meer met hun moeder om en minder met hun vader omdat de meeste gewoon wat vrouwlijker zijn:S

"Een homohuwlijk bestaat niet voor God. Als je je bindt met een persoon van hetzelfde geslacht verklaar je door je daden dat je geen schepsel bent van God er erken je niet dat God je schepper is. Dat is een zonde tegen de Heilige Geest"

Oh dus als je zielsveel van je vriendje houdt en je je wilt binden, is dat een bewuste beledeging naar god gericht??

"DUS MENSEN WE MOETEN MEER BIDDEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

tegenwoordig mag men zijn eigen mening uiten, maar dan moet het er zo uitzien: ik vind dat mensen meer zouden moeten bidden...

"Ik had een docent verzorging op 2 VWO en die zei dat hij een niet praktiserende homo was/is. Met zo een vent kan ik wel praten, vooral omdat hij zijn geloof als katholiek serieus nam en zijn studenten en studentes op de eerste plaats zette."

Waarom zou je als hij paktiserend was niet met hem kunnen praten?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

En waarom zou je niet voor het homohuwlijk zijn?? omdat het in de bijbel staat??

tis net zoiets als dat heksen de duivel zouden aanbidden, terwijl dat onwaar is

Heel veel respect voor deze jongeman die voor zijn geaardheid durft uit te komen. Mensen die homo zijn zijn niet fout!!!!!!!!!!! Mensen zijn bang voor het onbekende dus daarom gebeurd dit trieste gedoe

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik blijf het verbazingwekkend vinden dat homo's zich christenen of moslims willen blijven noemen. Beide religies winden er geen doekjes om: homosexualiteit is iets vreselijks. Het feit alleen al dat uit naam van deze twee religies vele homo's op gruwelijke wijze zijn vermoord zou toch tot nadenken moeten stemmen? Welnu, net als wel vaker het geval is is het nu onderhand wel duidelijk geworden dat homosexualiteit geen afwijking is, het komt ook in de natuur voor. Dus dan probeert men de boel te sussen en maar met de mainstream mee te gaan door nu ineens te stellen dat jezus van iedereen houdt dus ook van homo's. Hetzelfde geldt voor gehandicapten. Ook over hen staan niet echt liefdevolle dingen over in de bijbel. Ik vraag me af hoe je je Christen kan blijven noemen als je zo duidelijk selectief bent in het ontkennen van de minder fraaie teksten die toch duidelijk te lezen blijven staan in dat boek waarvan tegelijkertijd wel van wordt gezegd dat het het Woord van God is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid