Spring naar bijdragen

Homo in de kerk


Aanbevolen berichten

Quote:

de bijbel zegt dat god de zonde haat, niet de zondaar.

Over alles wat homo-achtig is is de bijbel negatief zonder nuance verder, maar goed ik heb eigenlijk geen zin meer in die discussie; vooral niet omdat vrijwel niemand meer de bijbel leest zoals ik....

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 787
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Uhm, wat ik daarmee wil zeggen.. Eigenlijk was dat alles wat ik wilde zeggen, dat is dan voor ieders eigen invulling. God houdt van alle mensen, is een God van liefde en God ziet je hart aan.

Ik kende ooit een man(hij is overleden), hij was een juichend kind van de Heer. Hij had moeite met een alcoholverslaving, hij bad God altijd hem daarbij te helpen en dat kon jaren goed gaan maar ook mis gaan.

Hield God daarom minder van hem?

Oké, nu snap ik het. Is wel een goed idee om te leven vanuit Gods liefde inderdaad.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Over alles wat homo-achtig is is de bijbel negatief zonder nuance verder, maar goed ik heb eigenlijk geen zin meer in die discussie; vooral niet omdat vrijwel niemand meer de bijbel leest zoals ik....

Precies. Er zijn altijd mensen die het met je oneens zijn of je zelfs haten. Dat is het leven. niks bijzonders aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Precies. Er zijn altijd mensen die het met je oneens zijn of je zelfs haten. Dat is het leven. niks bijzonders aan.

Jij hebt iets geleerd vanavond, goed zo. Maar voortaan je persoonlijke minivete met mij in het betreffende topic houden. En als je je nog vervolgt voelt: probeer eens een keer uit de kast te komen in een orthodox christelijk gezin. Dat is pas lullig, maar idd nog steeds geen vervolging. verder in jouw topicje dan maar.....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Wat ik me trouwens afvroeg. Hoe vond de familie jullie trouwerij?

Van de 13 broers en zussen heb ik alleen mijn jongste zus uitgenodigt. Wat er nog aan familieverbanden was is voor het grootste deel verbroken nu. Good riddance wat mij betreft....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Van de 13 broers en zussen heb ik alleen mijn jongste zus uitgenodigt. Wat er nog aan familieverbanden was is voor het grootste deel verbroken nu. Good riddance wat mij betreft....

Lijkt me wel zuur man. Met mijn familie begint het contact momenteel eindelijk weer een beetje te normaliseren, al zal het nooit echt ontspannen worden vrees ik. Ik leg me er maar bij neer. In ieder geval wel leuk dat het dan tussen jou en je jongste zus nog soort van oké is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

pet.gif

Til er niet te zwaar aan..... het is niet iets van de laatste tijd of zo. Maar wel lief smile.gif


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Lijkt me wel zuur man. Met mijn familie begint het contact momenteel eindelijk weer een beetje te normaliseren, al zal het nooit echt ontspannen worden vrees ik. Ik leg me er maar bij neer. In ieder geval wel leuk dat het dan tussen jou en je jongste zus nog soort van oké is.

Het is zuur, maar gelukkig bn ik eraan gewend ondertussen. En de relatie was dusdanig slecht met de meesten dat op zich kwetsende opmerkingen niet meer dan anekdotes waren. Mijn exorcisme-zus (haar reactie op mijn huwelijk samengevat: "homofilie is bezetenheid door demonen en dat moet uitgeworpen worden." met als mijn reactie ongeveer: "Doei X, ik bel je over een jaar of 8 wel weer") was voor mij meer grumor dan echt kwetsend. Als je zo verdwaald bent in je geloof kan ik het ook niet meer erg serieus nemen.

Noot, mijn familie is gelukkig niet meer mijn standaard voor het christendom.... Wat dat betreft heb ik het niet echt getroffen zacht gezegt

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

probeer eens een keer uit de kast te komen in een orthodox christelijk gezin.

Daar zijn geen standaarden voor. In het mijne was er weinig aan de hand geweest.

Maar eerlijk is eerlijk, in mijn toenmalige kerk zou het een pietsje ingewikkelder zijn geweest.

Van een minivete is overigens geen sprake. Wat mij betreft voelt niemand zich aangevallen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Verkeerde knopje

Twee keer....


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Daar zijn geen standaarden voor. In het mijne was er weinig aan de hand geweest.

Maar eerlijk is eerlijk, in mijn toenmalige kerk zou het een pietsje ingewikkelder zijn geweest.

Van een minivete is overigens geen sprake. Wat mij betreft voelt niemand zich aangevallen.

Je nam iets uit een ander topic mee naar dit topic vanwege mij. En met minivete bedoel ik vrij weinig verder. Het woordje mini geeft dat een beetje weg.

En, ja, mijn familie is naar huidige maatstaven redelijk extreem. In NL dan. Overigens is het niet alleen het geloof, het zijn van nature gewoon geen fijne mensen. Als ik mijn familie als standaard nam voor christenen was ik hier niet (op credible dus)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Quote:

Noot, mijn familie is gelukkig niet meer mijn standaard voor het christendom.... Wat dat betreft heb ik het niet echt getroffen zacht gezegt

toch snap ik jouw familie niet..

Mijn tante (die nu in de zeventig is) is lesbisch en heeft zolang ik weet altijd samengewoond met een vrouw.. (partner is wel paar keer gewisseld) Mn opa heeft haar echter nooit de deur gewezen, ookal keurde hij de relaties wel af.. en dat speelde allemaal in een tijd dat homoseksualiteit dus echt nog totaal niet geaccepteerd was.. M'n opa was gereformeerd.. en streng ook, maar dochter (en vriendinnen) bleef altijd welkom!

Ik denk ook dat dat de meest christelijke manier is om er mee om te gaan; je mag best dingen afkeuren die andere mensen doen,en er dus een oordeel over hebben, maar iemand veroordelen kan/mag gewoon niet.. en zeker als het je eigen kind is hou je toch altijd liefde.. zou je denken dan he?!

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid