Spring naar bijdragen

Homo in de kerk


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 787
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Op vrijdag 24 oktober 2003 11:51:30 schreef salt4Christ het volgende:

Een niet-practiserende homo vind ik 100% prima.

Niks mis mee.

Juist heb ik bewondering dat hij dan zo veel controle over zijn emoties heeft.

Voor mijn part mag zo iemand met alle eer zelfs op de kansel staan.

Je haalt mij de woorden uit mijn mond. Respect voor zo'n persoon die ondanks zijn aangeboren afwijking toch op het rechte pad blijft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Je haalt mij de woorden uit mijn mond. Respect voor zo'n persoon die ondanks zijn aangeboren afwijking toch op het rechte pad blijft.

Wat sla jij nou voor fascistische taal uit?!?! Aangeboren afwijking?!?! En tegen zoiets treden modder-eters niet op? Wat een lachertje! hamer.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 10 april 2005 17:17:36 schreef attana het volgende:

ik wou even de aandacht richten op het stuk in de bijbel van het laatste avond maal stond er niet dat er een disipcel was die daar met zijn hoofd aan jezus boezem ruste ?hoe moeten we dat interpeteren?

Sjaloom attana,

In die tijd zát je niet aan tafel, maar lág je aan tafel. Een ieder lag dus met zijn hoofd bij de boezem van zijn linker- of rechterbuurman (weet niet welke de vaste richting was). Stukje cultuur dus. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 19:04:10 schreef Two Sides het volgende:

Wie zonder zonde is, gooie de eerste steen. Volgens mij zijn voor God alle zonde gelijk. Geen gradaties, zondig is zondig. Wat dat betreft zou niemand een functie in de gemeente kunnen uitvoeren.

Gaat heen en zondig niet meer. Als hij practiserend is lijkt het me niet verstandig om hem een functie te geven in de gemeente.

Ik ben het helemaal met jou eens over het feit dat iedereen zonden heeft. Maar zondig is zondig? Vind je dat iemand die moorden pleegt evenveel zondigt als iemand die eens gelogen heeft om bestwil?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 06 november 2003 17:38:45 schreef marjolijn het volgende:

[...]

Wie beweerd dan in dit forum dat iemand er voor kiest om homo te zijn/worden/blijven...? Niemand toch..?

Relax een beetje...

Mijn vader IS homo EN koster. En ik moet zeggen: ik ben onwijs trots op hem!! Ik vind het alleen erg jammer dat hij er pas op latere leeftijd voor uit heeft durven komen. Hij is nu pas wie hij echt is! En leeft nu het leven wat hij al jaren eerder had willen doen, maar niet durfde/kon. Ik heb niet het gevoel dat hij iets doet waar God het niet mee eens is. Hij doet zijn werk prima! Helpt mensen zoveel hij kan en probeerd daarnaast om de kerk en gemeente waar hij werkt laagdrempeliger te maken door allerlei activiteiten te organiseren voor en door de buurt. Zodat het Huis van God voor iedereen open staat.

Ik heb ook vrienden die homo zijn en mijn mening is: een MENS heeft een relatie met een MENS. Of het nu een man of vrouw is! Is het niet veel belangrijker dat iemand GELUKKIG is..? Is dat niet de intentie van een relatie?

Ik geloof dat homo's een modeverschijnsel zijn geworden. Men zegt dat het aangeboren is. Ik weet het niet. Ik kan me niet inbeelden verliefd te worden op iemand van hetzelfde geslacht als ik. Mensen van hetzelfde geslacht kunnen samen geen kinderen maken, dat is natuur. Bovendien zijn de meeste aids-patienten homo's. Volgens de bijbel kan homosexualiteit niet. Homosexualiteit is bijna even oud als de wereld het werd altijd als zonde beschouwd.

Langs 1 kant vind ik het spijtig, de meeste homo's die ik gekend heb waren zeer lief.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 11 april 2005 03:05:41 schreef mysterie het volgende:

[...]

Ik geloof dat homo's een modeverschijnsel zijn geworden. Men zegt dat het aangeboren is. Ik weet het niet. Ik kan me niet inbeelden verliefd te worden op iemand van hetzelfde geslacht als ik. Mensen van hetzelfde geslacht kunnen samen geen kinderen maken, dat is natuur. Bovendien zijn de meeste aids-patienten homo's. Volgens de bijbel kan homosexualiteit niet. Homosexualiteit is bijna even oud als de wereld het werd altijd als zonde beschouwd.

Langs 1 kant vind ik het spijtig, de meeste homo's die ik gekend heb waren zeer lief.

Nou sorry maar in deze post staat veel onzin

Ten eerste de meeste aidspatienten zijn niet meer homos, het is nu verschoven zon beetje iedere groep, maar nog het meest de heroine verslaafden. Homo's zijn wat dat betreft vaak nog wat wijzer dan de meeste heteros.

Ten tweede, bijna altijd als zondig? De grieken keurden het goed, de romeinen waren ook niet vies van wat backdoor werk en in vele andere culturen(ik geloof bepaalde aziatische) is homosexualiteit een aanvaard begrip.

Ten derde, het argument tegen de natuur is twijfelachtig. Het komt toch voor niet. En voorplanten is voor een soort niet altijd noodzakelijk, neem bijvoorbeeld het meeste overgepopuleerde dier op de wereld, die eigenlijk zijn populatie terug moet brengen naar de helft: De Mens.

Mischien is Homosexualiteit wel een safety valve tegen overbevolking.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Wat sla jij nou voor fascistische taal uit?!?! Aangeboren afwijking?!?! En tegen zoiets treden modder-eters niet op? Wat een lachertje!

Inderdaad :S Dat vind ik echt bijzonder onrespectvol Fundi :S

Maar goed, aangezien je niet aan het christelijk gedachtegoed bent gekomen kom je er hier makkelijk mee weg >.<

Quote:
Ik kan me niet inbeelden verliefd te worden op iemand van hetzelfde geslacht als ik

Dat jij dat niet kan wil niet zeggen dat het niet voorkomt :S

Quote:
Bovendien zijn de meeste aids-patienten homo's.

Tja, een domme onwaarheid. Waarom zijn homostellen anders dan heterostellen? Ik zie het verschil niet. ( behalve het gelijke geslacht dan ). Ja, het is ook mijn pakkie an niet, maar dat wil niet zeggen dat er geen homo's mogen zijn.

Quote:
Mischien is Homosexualiteit wel een safety valve tegen overbevolking.

Denk het niet, dan zou je procentueel gezien meer homo's moeten zien in landen als India enzo, en ik geloof niet dat dat zo is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hebben jullie je eigenlijk ooit verdiept in deze materie? In Europa worden de laatste tijd juist vooral hetero's besmet met HIV. Bron: hier

"Uit de resultaten van een analyse blijkt dat in Europa momenteel vooral hetero's besmet worden met het aids-virus, terwijl het aantal nieuwe besmettingen in de Verenigde Staten nog altijd overwegend homo's treft. Deze gegevens werden verkregen door onderzoek bij 3.000 Europese seropositieven in vergelijking met 3.000 Amerikaanse seropositieven die tussen juli en oktober 2002 allemaal behandeld werden met multitherapie.

308 Europese aids-patiënten werden pas onlangs besmet. Meer dan de helft van hen raakte besmet met het virus tijdens heteroseksuele contacten (51 %), tegen 36 % tijdens homoseksuele contacten.

In de Verenigde Staten daarentegen bedroegen deze percentages respectievelijk 31 % en 51 %."

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Bovendien zijn de meeste aids-patienten homo's.

Het is inderdaad waar dat homo's AIDS verspreid hebben. Helaas is de ziekte overgeslagen op hetero's. Er zijn zelfs homo's die wetende dat ze HIV positief zijn express andere mensen (vooral hetero's) besmetten als wraak.

Quote:
Volgens de bijbel kan homosexualiteit niet. Homosexualiteit is bijna even oud als de wereld het werd altijd als zonde beschouwd.

Homoseksualiteit is inderdaad gewoon ziek en is niet voor niets verboden door God. Onder de Wet van Mozes moesten homo's zelfs gedood worden.

Maar verwar homoseksualiteit niet met homofilie. Homofielen zijn niet per definitie homoseksueel als ze genoeg wilskracht hebben om hun afwijking te negeren.

Quote:
Wat sla jij nou voor fascistische taal uit?!?!

Ik heb je onrespectvolle post bij de moderators gemeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 11 april 2005 15:03:58 schreef Fundi het volgende:

[...]

Het is inderdaad waar dat homo's AIDS verspreid hebben. Helaas is de ziekte overgeslagen op hetero's. Er zijn zelfs homo's die wetende dat ze HIV positief zijn express andere mensen (vooral hetero's) besmetten als wraak.

[...]

Homoseksualiteit is inderdaad gewoon ziek en is niet voor niets verboden door God. Onder de Wet van Mozes moesten homo's zelfs
gedood
worden.

Maar verwar homoseksualiteit niet met homofilie. Homofielen zijn niet per definitie homoseksueel als ze genoeg wilskracht hebben om hun afwijking te negeren.

[...]

Ik heb je onrespectvolle post bij de moderators gemeld.

Tja aids komt uit origine uit africa, waar het voornamelijk verspreid word door inderdaad hetero sexuelen. Dat maakt behalve dan in america blijkbaar(hoewel dat soort cijfers vaak in twijfel te trekken valt) overwegen heterosexuelen aids verspreiden.

Dat het in africa begonnen is, en de manier waarop je over homosexualitiet en aids praat, doet bijna suggeren dat negers ook maar een randgroepering zijn, waardig om afgeslacht te worden door gods liefde

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 11 april 2005 02:48:12 schreef mysterie het volgende:

Ik ben het helemaal met jou eens over het feit dat iedereen zonden heeft. Maar zondig is zondig? Vind je dat iemand die moorden pleegt evenveel zondigt als iemand die eens gelogen heeft om bestwil?

Alle zonden zijn even zwaar lijkt me. Dus een moord is even zwaar als vloeken, is even zwaar als ongehoorzaam zijn aan je ouders, is even zwaar als homoseksuele relatie.

In leviticus staan heel veel ge- en verboden. Als je ziet waar je allemaal de doodstraf voor krijgt. Dan vrees ik dat de wereld bevolking in één klap daalt tot 25 %. Toch kijken wij daar helemaal niet naar.

Alleen als het gaat om homo's. Dan pakken we leviticus erbij. muur.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 11 april 2005 19:44:58 schreef krokeledokus het volgende:

[...]

Alle zonden zijn even zwaar lijkt me. Dus een moord is even zwaar als vloeken, is even zwaar als ongehoorzaam zijn aan je ouders, is even zwaar als homoseksuele relatie.

In leviticus staan heel veel ge- en verboden. Als je ziet waar je allemaal de doodstraf voor krijgt. Dan vrees ik dat de wereld bevolking in één klap daalt tot 25 %. Toch kijken wij daar helemaal niet naar.

Alleen als het gaat om homo's. Dan pakken we leviticus erbij.
muur.gif

De strenge straffen uit het oude testament geven vooral aan hoe ernstig alle zonden zijn voor God. Tegenwoordig mag je als christen niet meer zeggen dat een homofelie zonde is, terwijl het duidelijk als zonde staat aangeduid in de bijbel.

Als ik de discussies over dit onderwerp lees dan moet men ook onderscheid maken in 2 zaken

Het moge duidelijk zijn dat je homo's niet mag discrimineren, of mag uitsluiten. Sommigen hebben het er zelf heel moeilijk mee.

Maar homofelie is wel een zonde zoals God dat ons leert in Zijn Woord, het gaat in tegen Zijn scheppingsorde zoals Hij man en vrouw bedoeld heeft.

Los daarvan behandel ik ze zoals al mijn hetro-medemensen iemand

die wel deze gevoelens heeft moet je ook met respect behandelen, ik

verafschuw ik het als mensen om die reden gediscrimineert worden. Wel zal ik eerlijk zeggen hoe ik erover denk, maar dat zou ik nooit op een kwetsende manier doen,als je het doet met respect voor elkaar vloeit daar misschien ook een goed gesprek uit voortsmile.gif

mvg

Danny

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 11 april 2005 15:03:58 schreef Fundi het volgende:

[...]

Het is inderdaad waar dat homo's AIDS verspreid hebben. Helaas is de ziekte overgeslagen op hetero's. Er zijn zelfs homo's die wetende dat ze HIV positief zijn express andere mensen (vooral hetero's) besmetten als wraak.

[...]

Homoseksualiteit is inderdaad gewoon ziek en is niet voor niets verboden door God. Onder de Wet van Mozes moesten homo's zelfs
gedood
worden.

Maar verwar homoseksualiteit niet met homofilie. Homofielen zijn niet per definitie homoseksueel als ze genoeg wilskracht hebben om hun afwijking te negeren.

[...]

Ik heb je onrespectvolle post bij de moderators gemeld.

Niet te geloven zeg, de pot verwijt de ketel...maar goed, je bent al gebanned, dus daar kan ik alleen maar tevreden mee zijn. En hoe moet ik je taalgebruik dan classificeren, als het niet fascistisch is?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Hoi allemaal,

ik heb het forum (een beetje, het is zoveel) zitten lezen maar ik schrik er erg van. Ik ben zelf homo en baal daar flink van. Ik heb het gevoel tussen 2 muren te zitten.

Aan de ene kant de mensen die vinden dat relaties wel kunnen en dan zeggen ze als je alleen wilt blijven dat dat je keus is, aan de andere kant vind je sommige Christenen die het veroordelen, zelfs als je zo bent.

Juist binnen de kerken ervaar ik toch wel veel eenzaamheid, de meeste vrienden zijn getrouwd, vinden het heel goed van me dat ik probeer alleen te blijven, maar vervolgens hoor je bijna niks meer van ze. Een homo-cafe of iets dergelijks is het ook niet voor mij, dan maak je het jezelf alleen maar moeilijker.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat het misschien beter is om juist elkaar te steunen dan er alleen maar over te willen praten, zo ervaar ik het althans.

Ik kan trouwens met zekerheid zeggen dat het bij mij is aangeboren, ik weet het al heel lang. Ook heb ik erg lang gebeden dat het maar over zou gaan, maar dat is niet gebeurd. Ik heb het nu maar gewoon geaccepteerd (redelijk tenmninste), maar ben er niet happy mee.

Groeten, Ar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid