Spring naar bijdragen

Homo in de kerk


Aanbevolen berichten

Je kan er niks aan doen als je homo bent en ik ben ook blij dat die koster het niet in de praktijk brengt ( want daar ben ik echt tegen!) maar toch vind ik dat je als homo geen koster kunt wezen ( ook als je het niet in de praktijk brengt).Natuurlijk is het altijd goed als zoiemand naar de kerk gaat dus daar zou ik geen problemen mee hebben

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 787
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op zondag 24 april 2005 16:56:49 schreef chickbill het volgende:

Je kan er niks aan doen als je homo bent en ik ben ook blij dat die koster het niet in de praktijk brengt ( want daar ben ik echt tegen!) maar toch vind ik dat je als homo geen koster kunt wezen ( ook als je het niet in de praktijk brengt).Natuurlijk is het altijd goed als zoiemand naar de kerk gaat dus daar zou ik geen problemen mee hebben

Nee, stel je toch eens voor. "Zoiemand" kan dat absoluut niet! muur.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Onze koster is geen homo. Gewoon getrouwd met een vrouw.

Prima vent trouwens...

Onze dominee is inderdaad homosexueel. Best lief, ik zit wel eens bij zijn vriend in de buurt, op zondagochtend.

Dominee: "de Heer zij met u"

z'n vriend, uit volle borst: "Ook met u zij de Heer"

Best grappig....

Maar hij is echt goed, onze dominee... ik vind dat zijn homo-zijn ook zeker niet relevant is als je ziet wat hij in de kerk doet!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 25 april 2005 17:37:35 schreef Joozt het volgende:

Het zou in onze kerk wel wat raar zijn... de mensen zouden kunnen denken dat de koster iets heeft met de dominee...

Waarom zouden de koster en de dominee meteen wat moeten hebben samen?

Quote:
Op maandag 25 april 2005 18:24:00 schreef chickbill het volgende:

toch blijf ik bij m'n mening dat homo's niet echt een voorbeeldfunctie kunnen uitoefenen in de kerk omdat er in de bijbel staat dat "het homo zijn" toch wel word afgekeurd.

Homo zijn wordt natuurlijk nergens afgekeurd in de bijbel. Zucht nooo.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oikie:

Quote:

Op maandag 25 april 2005 17:37:35 schreef Joozt het volgende:

Het zou in onze kerk wel wat raar zijn... de mensen
zouden kunnen denken
dat de koster iets heeft met de dominee...

Deze dubbele vorm van twijfeltaal impliceert dat ik niet beweer dat ze per definitie iets hebben.

smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 26 april 2005 12:29:06 schreef Joozt het volgende:

Deze dubbele vorm van twijfeltaal impliceert dat ik niet beweer dat ze per definitie iets hebben.

Ja, dat begreep ik al!

Maar waarom zouden mensen kunnen denken dat ze wat hebben?

Als 2 mannen nauw samenwerken en 1 is homo, waarom zou daar meteen over geroddeld moeten worden? Er werken zoveel hetero's samen in onze kerk en daar zou ook niet over geroddeld kunnen worden. Of toch wel? Ik ben de draad kwijt door alle twijfel.

Off topic: ging jij deze week niet op vakantie? verbaasd.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 25 april 2005 18:24:00 schreef chickbill het volgende:

toch blijf ik bij m'n mening dat homo's niet echt een voorbeeldfunctie kunnen uitoefenen in de kerk omdat er in de bijbel staat dat "het homo zijn" toch wel word afgekeurd.

Het beroerde is ook dat niemand een voorbeeldfunctie kan hebben in de kerk. We zijn nl allemaal zondig. Een homo is echt niet zondiger als jij of als de koster of als de dominee. Gelukkig is Jezus een stuk milder!!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 26 april 2005 12:46:54 schreef nomoskar het volgende:

[...]

Het beroerde is ook dat niemand een voorbeeldfunctie kan hebben in de kerk. We zijn nl allemaal zondig. Een homo is echt niet zondiger als jij of als de koster of als de dominee. Gelukkig is Jezus een stuk milder!!!!

Daar heb je ook wel gelijk in, maar ik typ soms dingen in waarvan ik denk dat het er staat zoals ik het bedoel. en dan reageerd iemand erop met een tegenargument en dan denk ik :"maar zo bedoel ik het niet eens". Dus even voor de duidelijkheid:

* ik wil helemaal niet met m'n vinger naar iemand wijzen want ik weet dat ik zelf ook genoeg fout doe..

* ik vind dat homo's niet zo'n taak in de gemeente moeten omdat voor zover ik weet God het homo zijn toch echt afkeurt (ik zal nog even opzoeken waar dat nou ook echt staat)

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid