Spring naar bijdragen

Homo in de kerk


Aanbevolen berichten

Quote:
Op dinsdag 26 april 2005 15:00:24 schreef Joozt het volgende:

Ik help wel ff:

Lev 20,13

"Wie met een man het bed deelt als met een vrouw, begaat een gruweldaad. Beiden moeten ter dood gebracht worden en hebben hun dood aan zichzelf te wijten. "

Alleen is dit het OT ...

Deze tekst gaat niet over het homo ZIJN.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 787
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op dinsdag 26 april 2005 15:00:44 schreef oikie het volgende:

Weet ik veul! Homo zijn kun je niks aan doen, zo wordt je geboren. Je kunt hooguit het praktiserende gedeelte afkeuren.

(reactie op Carrera)

Waarom zou je de gemeenschap van sex afkeuren bij homo's?Dat zijn toch ook gewoon mensen?Die hebben ook verlangens.Net als jij en ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 26 april 2005 15:06:09 schreef Carrera het volgende:

[...]

Waarom zou je de gemeenschap van sex afkeuren bij homo's?Dat zijn toch ook gewoon mensen?Die hebben ook verlangens.Net als jij en ik.

Ik beweerde ook niet dat ik het daar mee eens was.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 26 april 2005 15:09:02 schreef Joozt het volgende:

[...]

Inderdaad... doch: ook hier komt het woord "ontucht" terug...

Een man die een
relatie
heeft met een andere man pleegt geen ontucht...

Klopt! Bovendien gaat die tekst over mensen die zich van God gekeerd hebben. Een homo-christen valt daar dus niet onder.

Maar christenen die tegen de homoseksualiteit zijn gebruiken Rom 1 altijd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 26 april 2005 15:22:58 schreef Joozt het volgende:

[...]

Jammer dat christenen die tekst gaan gebruiken om te laten zien dat God tegen homo's zou zijn... terwijl het er vrij duidelijk niet staat...

dat bedoelde ik...
knipoog_dicht.gif

OK, dus we waren het met elkaar eens knipoog_dicht.gif.

Af en toe raak ik ook de kluts kwijt. puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Door dit onderwerp op Credible denk ik direct aan het volgende:

Kerken/dominees durven vaak niet meer te zeggen wat er letterlijk in een bijbel staat. Als iets absoluut word afgekeurd maar dat in deze tijdsgeest niet meer helemaal goed uitkomt word er een verzachtende omstandigheid gegeven of wordt het voor de lieve vrede maar verzwegen.

Als je echt gelooft zul je ook de minder leuke stukken uit de bijbel ter harte moeten nemen.

Dus als in de bijbel staat dat God homofilie afkeurt, sta ik daar achter.

Dat heeft niks te maken met dat deze mensen net zo goed zijn, net zo aardig zijn of dat ze misschien nog wel veeeel aardiger en goede dingen doen binnen een gemeente/samenleving.

Elke zonde is afkeurenswaardig en moet dus ook niet gestimuleerd worden of met de mantel der liefde worden bedekt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid