Spring naar bijdragen

Homo in de kerk


Aanbevolen berichten

Quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 22:40:47 schreef Lady-Kebiss het volgende:

Geen idee of ik eerder op dit onderwerp gereageerd heb,zie dat het een nogal oud topic is, en anders bij deze:

Nee, dan niet. Dan zou ik ook uit die kerk vertrekken omdat ik het dan totaal niet meer serieus kan nemen.

dat slaat toch helemaal nergens op? je moet toch geweeon homo kunnen zijn in een kerk... :S

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 787
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

  • 3 months later...

Quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 11:37:18 schreef Rexcore het volgende:

Bij ons in de stad is het bekend dat daar in een kerk een homo als koster werkt..

Wat vinden jullie hier nu van?

kan dit?

(1 ding.. hij is niet practiserend)

Moeilijk...in mijn ogen denk ik niet dat een homo een 'ambt' kan bekleden in de kerk. Niet zozeer vanwege het feit dat hij homo is, maar zo iemand heeft wel een bepaalde gevoelens die niet in overeenstemming met de Bijbel zijn. Aan de andere kant, hij is niet practiserend en dat maakt het wel anders.

Quote:
Maar stel dan ook eens voor als hij wel practiserend is..

Kan het dan nog steeds?

Nee.

Quote:

Persoonlijk vind ik het wel kunnen als hij niet practiserend is.. Maar als hij dan op een gegeven moment wel practiserend word.. dan weet ik het ook niet meer..

Want volgens mij heeft God dit toch echt verboden.

Idd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 13:40:30 schreef Leidenschaft het volgende:

[...]

Een practiserende homo is neem ik aan iemand die zich actief met homo-zaakjes bezighoudt? Waar slaat deze opmerking dan op? Dus heterogevoelens zijn heel normaal en daar hoef je geen controle over te hebben en homogevoelens zijn iets wat je moet beheersen? Tss.

Gaan we weer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 03 februari 2006 19:43:57 schreef Amaterasu het volgende:

ik hoor trouwens nooit iemand over lesbo's....het gaat hier altijd alleen over mannen ^^;;

dat komt, omdat dat door vele mensen wel maatschappelijk geaccepteerd wordt en homo zijn nog steeds iets minder...

Verder vinden mensen 2 vrouwen leuker om te zien dan 2 mannen...

Maar moet je idd gelijk geven het is altijd de homo die het slachtoffer is en niet de vrouw...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je zegt het nu zelf: 'mening'.

Mijn 'mening' is niet dat mensen door boze geesten zijn bezeten, enkel om hun geaardheid.

Mijn 'mening' is wel dat ik het ziekelijk vind dat mensen gaan oordelen, zogenaamd als 'waarschuwing' maar hier geen gedegen bron van kunnen geven.

Op die manier snap ik best dat mensen iets tegen christenen hebben en schaam ik me soms om mezelf christen te noemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid