Spring naar bijdragen

Werkvakanties


Aanbevolen berichten

lijkt me ook interessant, maar niet iets voor mij smile.gif

Geef mij maar lekker een paar weken kinderen helpen.

Ook wil ik na mijn opleiding graag ongeveer een jaar naar het buitenland om kinderen te helpen of om scholen/kerken/weeshuizen te bouwen. Het liefst in Israël of Zuid-Afrika

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 10:08:34 schreef Mister_L het volgende:

lijkt me ook interessant, maar niet iets voor mij
smile.gif

Geef mij maar lekker een paar weken kinderen helpen.

Ook wil ik na mijn opleiding graag ongeveer een jaar naar het buitenland om kinderen te helpen of om scholen/kerken/weeshuizen te bouwen. Het liefst in Israël of Zuid-Afrika

party.gifparty.gifparty.gif

magk mee?

pleaaaaasssseeeeeee widegrin.gifpuh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 06 juli 2006 12:13:55 schreef Marcoooooo het volgende:

[...]

Ah daar doe je het dus voor, niets hulpvaardig, mensen gaan naar die dingen toe om er zelf toch beter van te worden. Hoe egoistisch...

Als je niks geeft, kun je ook niks krijgen... Niks egoistisch...

Voorbeeldje wat me onwijs geraakt heeft vorig jaar...

R. is zwaaar autistisch. Weinig contact met de buitenwereld, reageert wel op geluiden, danst graag, maar doet verder niet meer aan activiteiten. Zit in de groep van 4 tot 8 (belevingswereld) is denk ik jaartje of 8.

Het meisje wat dit kind begeleid heb ik een beetje geholpen die week. (Ik ben dus niet de begeleider van dit kind. Heb dus niet de "band" van vertrouwen die zij heeft na een week persoonlijke begeleiding, heb wel een aantal keer geholpen van de week dus ben geen onbekend gezicht)

Omdat zij graag bij een activiteit wil blijven, en R. naar buiten loopt ga ik mee naar buiten en zij blijft binnen.

In het zonnetje gaat R. rondjes draaien, beetje in de handen klappen, ik pak een stoel en ga er bij zitten... Op gegeven moment komt R. naar me toe en voor me staan, laat zien dat hij opschoot wil. Normaal til je zo'n kind niet makkelijk op, omdat het dat vaak niet wil. Maar R. wil, ik til het op, zet het op zijn manier op mijn schoot, met zijn rug naar me toe. Hij zet zijn voeten op mijn knieeen en gaat wiegen. Ik weet dat hij graag gekriebeld word in zijn nek, dus begin daar heel zachtjes mee. Hij accpeteerd het... Ik begin zachtjes te zingen, en op gegeven moment nuriet hij mee...

Kippenvel als je zo'n moment mag mee maken met zo'n kind...

Zo gaat het paar minuten door totdat er een groep kinderen voorbij komt, hij word afgeleid en snel van me schoot afspringt en weer rondjes gaat draaien.

Hoezo ben ik egoistisch als ik zeg dat je zoveel van deze kinderen terug krijgt? Ik krijg vertrouwen, een connectie.... en alles wat ik geef is een liedje wat ik zing... (was toevallig een engels christelijk liedje wat ik pas had geleerd)

Op een springkussen springen zodat kinderen die normaal niks kunnen even loskomen van de grond, ze optillen en samen lekker maf doen op zo'n kussen...

Het is een prachtige week, en kan het haast geen werk noemen.

Ben helemaal kapot aan het eind van de week, lichamelijk... maar geestelijk helemaal gevuld...

Het mooiste compliment wat je kan krijgen van ouders... "mijn kind viel met een glimlach in slaap"

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 16 juli 2006 09:46:31 schreef Tom het volgende:

Erg tof inderdaad Mister_L! Goed dat je dit doet in je vrije tijd!
smile.gif

thnxsmile.gif

Het voelt gewoon erg goed om te doen.. je krijgt er zoveel voor terug. Misschien niet in iets tastbaars, maar zoveel respect, zoveel dankbaarheid, echt geweldig.

Quote:
Op zondag 16 juli 2006 09:45:16 schreef Ann het volgende:

[...]

party.gifparty.gifparty.gif

magk mee?

pleaaaaasssseeeeeee
widegrin.gifpuh2.gif

maar natuurlijk yes.gif hoe meer zielen hoe meer vreugdbig-smile.gifparty.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 06 juli 2006 12:13:55 schreef Marcoooooo het volgende:

[...]

Ah daar doe je het dus voor, niets hulpvaardig, mensen gaan naar die dingen toe om er zelf toch beter van te worden. Hoe egoistisch...

bekijk et es van andere kant.

Je gaat er heen zonder verwachtingen maar krijgt er zoveel voor terug.. je verwacht toch niks? wat is er dan egoÃstisch aan? je doet het voor hun.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij gaan zondagochtend 30/7/'06 met twee busjes voor twee weken naar Tsjechië en hebben nog plaats voor twee begeleiders/chaffeurs M/V (ouder dan 20 jaar)

Heb jij

- een leven waarin Jezus centraal staat,

- credibility,

- goede referenties (i.i.g. van je predikant),

- een rijbewijs,

- aantoonbare (werk)ervaring met kinderen en jongeren

- zin, tijd en geld (ong. 250 euro, bespreekbaar!)

dan maak je kans op een onvergetelijke vakantie met hele leuke kinderen en tieners.

We vertrekken zondagochtend vanuit Koog aan de Zaan. We rijden de A2 en vervolgens A12. Onderweg zou je nog in kunnen stappen.

Als het je wat lijkt mail ons dan:

Met vriendelijke groet van Sipke en Petra de Vries en Andrew en Wietske Doheny.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 27 juli 2006 20:03:29 schreef thijssieboi het volgende:

Ik ga 10 aug. 2 weken naar Roemenie! echt vet veel zin in
smile.gif

Heee wat toevallig, ik ook! Hahaha

Ik was vorig jaar naar roemenie geweest om daar te helpen aan de bouw van ee kerk en kinderwerk te doen. Dit ging via stichting livingstone (www.lst.nl). Ik heb echt een super gave tijd gehad daar, zo gaaf zelfs dat we al vrij snel besloten dat we dit jaar weer zouden gaan! en over anderhalve week is het eindelijk zover!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 9 months later...

Ik denk dat het allebei is. Met twaalf keer World Servants-ervaring kan ik zeggen dat ik inderdaad vrije tijd heb geïnvesteerd, maar er ook inderdaad veel voor heb teruggekregen. Deed ik het voor mezelf? Ja, maar niet alleen. Ik deed het voor 100% voor die gemeenschappen die nu gezondheidsvoorzieningen hebben, naar school kunnen, hygiënisch kunnen wonen en menswaardige kansen hebben. Daarnaast is 100% van de geïnvesteerde tijd en moeite een investering in mezelf. Twee vliegen in één klap dus. Egoïstisch zou ik dat niet noemen...

Ik ga komende zomer weer. Gaaf! Ik zie ernaar uit om mijn tijd en energie te investeren in mijn eigen ontwikkeling, de ontwikkeling van mede-deelnemers en de ontwikkeling van de gemeenschap van Chamkango in een van de armste en meest kansloze landen ter wereld, Malawi.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid