Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 461
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Op vrijdag 01 september 2006 23:49:48 schreef ArjenV het volgende:

BOT.

Gaan ze off-topic? Ze bespreken hun playlisten en de verschillen hiertussen. Toch vrij on-topic engel.gif

Mijn playlist vertoond straks erg veel verschijnselen van Daft Punk verslaving. En nee, ik wil daar niet bij/aan geholpen worden nooo.gif

Nu ga ik eerst genieten van 154 minuten Tiesto live in concert, voor sommige een ware hel, voor mij toch wel erg fijn yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 09 september 2006 10:42:55 schreef Leidenschaft het volgende:

Kan iemand me even wat uitleggen? Ik heb al een tijdje een nieuwe last fm (
) en heb al meer dan 800 tracks afgespeeld, maar nu blijven die lijsten hetzelfde. Ik speel er muziek bij en dat komt wel bij recently played, maar de andere lijsten veranderen niet. Aan het scrobblen ligt het dus niet. Bij de Overall top artists wordt toch geteld hoe vaak je liedjes van ze afspeelt, toch? Dan hoort dat toch te veranderen? Of verandert dat per week of zo?

De rest van je charts worden pas aan het eind van de week gewijzigd. Ik had het probleem eerst ook knipoog_dicht.gif En maar luisteren... maar er veranderde niks. Op zondag worden alle charts ge-update, dus tegen maandag moet alles toch wel aangepast zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op maandag 17 juli 2006 14:32:08 schreef ArjenV het volgende:
(..)

En dan zeker m'n hele PC vol met spyware en troep?

Nee, dat is het mooie eraan.

En toch, eigenlijk vind ik last.fm best wel spyware. Je installeert een stukje software wat jouw persoonlijke muziekkeuze naar een centrale database stuurt, en je (op die site, niet met een of ander adwaregeval) op basis van je muziekkeuze advertenties voorschotelt. En vervolgens kan iedereen zien wat je luistert, zelfs K3 wordt schaamteloos door die audioscrobbler-plugin geuploadt. Flinke inbreuk op je privacy!

Maar desondanks heb ik ook gewoon een last.fm-usertje hoor puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 09 september 2006 11:45:35 schreef mtb het volgende:

[...]

En toch, eigenlijk vind ik last.fm best wel spyware. Je installeert een stukje software wat jouw persoonlijke muziekkeuze naar een centrale database stuurt, en je (op die site, niet met een of ander adwaregeval) op basis van je muziekkeuze advertenties voorschotelt. En vervolgens kan iedereen zien wat je luistert, zelfs K3 wordt schaamteloos door die audioscrobbler-plugin geuploadt. Flinke inbreuk op je privacy!

Maar desondanks heb ik ook gewoon een last.fm-usertje hoor
puh2.gif

Dan mag je de definitie van spyware er maar op naslaan, want als jij het vrijwillig installeert is het niet spyware.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die sponsor die je bij msnplus voorgeschoteld krijgt installeert iedereen ook vrijwillig door op 'agree' te klikken en dat noem ik ook spyware.

Maar goed, 't is niet mijn bedoeling hier te gaan lopen blaten hoe slecht dat hele audioscrobbler wel of niet is, ik vind 't een geweldige dienst.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 09 september 2006 14:06:08 schreef mtb het volgende:

Die sponsor die je bij msnplus voorgeschoteld krijgt installeert iedereen ook vrijwillig door op 'agree' te klikken en dat noem ik ook spyware.

Dat is in feite geen spyware nee, want je hebt de keuze het niet te installeren door op "No, I don't agree, don't install the sponsors" oid te klikken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij spyware gaat het er niet per see om dat het zich installeert zonder jouw toestemming, maar dat er privacy gevoelige gegevens worden verstuurd via internet. Het heet niet voor niets spyware.

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=define:spyware&btnG=Zoeken &meta=

Quote:

Spyware is de naam voor computerprogramma's (of delen daarvan) die informatie vergaren over een computergebruiker, en deze doorsturen naar een externe partij. Dit gebeurt zonder dat de gebruiker daar iets van af weet, tenzij er geavanceerde detectieprogramma's gebruikt worden. Het doel van spyware is meestal om geld te verdienen. De term komt van het Engelse woord 'spy' wat 'spion' betekent, en het achtervoegsel '-ware' wat aangeeft dat het om software gaat.

Adware is die advertentietroep die met andere programma's mee wordt geinstalleerd waar je vaak popups enzo van krijgt.

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=define:adware&btnG=Zoeken& meta=

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 09 september 2006 10:42:55 schreef Leidenschaft het volgende:

Kan iemand me even wat uitleggen? Ik heb al een tijdje een nieuwe last fm (
) en heb al meer dan 800 tracks afgespeeld, maar nu blijven die lijsten hetzelfde. Ik speel er muziek bij en dat komt wel bij recently played, maar de andere lijsten veranderen niet. Aan het scrobblen ligt het dus niet. Bij de Overall top artists wordt toch geteld hoe vaak je liedjes van ze afspeelt, toch? Dan hoort dat toch te veranderen? Of verandert dat per week of zo?

Vlieeendjeeee!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Quote:
Op woensdag 04 oktober 2006 10:58:23 schreef Hester het volgende:

Jan Smit staan in mijn "Weekly Top Artists"
nosmile.gif

schaam je! boosrood.gif

en Lees de Bijbel! (wie weet kom je daar in tegen dat Jan Smit écht niet kan puh2.gif)

* holla is ook trots op haar 'weekly top artist'

maar dat gaat bij mij momenteel alleen over wat ik in het weekend luister knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 04 oktober 2006 17:59:46 schreef Leidenschaft het volgende:

Er gebeuren wel rare dingen bij mij hoor. Liedjes van artiesten krijgen opeens de naam van een liedje van een andere artiest, zoals "Another drinking song" van Skyclad "Der Sieg ist unser" van Absurd ging heten. Dat was helemaal in het mp3'tje gewijzigd, ik moest het via WMP aanpassen. En verder heeft de metalband Grimm in plaats van haar eigen bandfoto opeens een paar Aziatische dames gekregen, ik vermoed dat het van een van mijn vriendinnen is want zij luistert Japanse muziek. Ik snap niet, doet mijn audioscrobbler dat allemaal?

als ze op je computer zit... puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid