Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Ja het is weer zoveer!

1 Pig Destroyer 17 Grind zonder bassist, erg bruut snel en gaaf

2 Stabat Mater 11 extreme funeral doom, traag en erg somber

3 Machetazo 10 Spaanse grind

4 Extreme Noise Terror 9 crust/grind

4 Nasum 9 grind goden

4 Misery Index 9 brutal death metal, weer eens herontdekt

4 Guttural Secrete 9 brutal death metal snel en hard, melige samples

4 Unmerciful 9 brute snelle death metal, a la Nephasth

4 The Arcane Order 9 Neo-thrash, lijkt op Darkane, melodieus snel en gaaf

10 Dream Theater 7 Train of thought nummers

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 461
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Op zondag 29 oktober 2006 16:37:08 schreef Audiophile het volgende:

Ja het is weer zov
e
er!

[..]

Wat een herrie dis.gif

ik hoop werkelijk dat ik nooit iets draai dat in je lijst staat Audiophile. De titels klinken al als verschrikkelijke pokke herrie, hoe erg moet die muziek wel niet zijn dood.gif

Nee dan mijn lijstje, elk nummer is een juweeltje.

1 Coldplay 30 Het blijft lekker om af en toe één van hun cd's te luisteren

2 Elliott Smith 21 Heerlijke Indie Rock van een band die ik via Last FM heb ontdekt. Last FM bedankt!

3 Franz Ferdinand 15 Iets steviger Indie Rock

4 The Corrs 14 Volgens mij heb ik dit geluisterd tijdens het lezen van een boek. Lekker musak smile.gif

5 Ferry Corsten 8 Trance zoals het oorspronkelijk bedoeld is

6 Jeckyll and Hyde 3 boem-boem-boem

7 Brian Doerksen 2 (wie is dit verbaasd.gif)

7 Push 2

7 Mylo 2

7 Mike Foyle vs Signalrunners 2 h-e-e-r-l-i-j-k!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 29 oktober 2006 20:28:39 schreef Leidenschaft het volgende:

Kom nou mensen, die kunnen we ook via jullie profiel bekijken.

Klopt maar ik vind het hier net zo leuk eigenlijk knipoog_dicht.gif Ik had deze week een behoorlijke rustige bui.

1. Lycia : mooie muziek, niet erg vrolijk valt denk ik onder het kopje darkwave, zang en drumwerk vind ik fijn.

2. Kings of Convience : vrolijke muziek, vooral 'I rather dance with you'.

3. Bob Marley & The Wailers : vrolijk en langzaam engel.gif

4. At the Close of Every Day : mompel/droommuziek uit het Volkorenstalletje.

5. 16 Horsepower : folky rock met een vleugje americana en alternative country ook al uit het Volkoren stalletje.

6. Over the Rhine: wauw... wat een mooie teksten (niet standaard Ik-heb-Jezus-gospel),

7. Soilwork (melodic death metal erg vette muziek).

8. The Beautifull Mess : droommuziek yes.gif

9. Poets of the Fall : gewoon erg fijne rock uit Finland.

10. Silence the Foe : schreeuwcore puh2.gif

* Harm-Jan denkt dat hij The Arcane Order maar eens gaat proberen, Darkane is best te pruimen namelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 11:38:26 schreef Groninger het volgende:

[...]

Holla heeft een goede uitwerking op je muziek smaak
knipoog_dicht.gif

engel.gif

andersom werkt het ook hoor, ik luister metal soms (maar of dat ook onder 'goede uitwerking' valt... nosmile.gif )

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 05 november 2006 21:33:09 schreef Leidenschaft het volgende:

[...]

Ik heb het niet voor het eerst hoor! En ja, je moet er over het algemeen altijd van uitgaan dat het vroeg of laat wordt gescrobbeld. Ik weet alleen nog dat ik geen verbinding had en dat de tracks die ik die zondag afspeelde, niet ovor 12 uur binnen waren. Vraag ik me af wat er met die lieverds is gebeurd.

Oh, en ik heb een tijdje gehad dat dat ding geen track scrobbelde die al in de recent tracks stonden! Echt raar! Als je dan nog een track afspeelde, stonden er opeens maar 9 in dat lijstje. Als je een nummer echt lang op repeat had staan, stond ie uiteindelijk als enige daar. Echt vreemd. Maar dat ik gelukkig voorbij
smile.gif

Laten we het nog enger maken, ik heb twee verschillende van die lijstjes voor undersigns op fora. Soms pakt ie op de ene alles en laat hij op de andere dagenlang hetzelfde zien terwijl mijn last.fm page ergens halverwege is...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dream Theater (dat moet iedereen gewoon kennen, progressive metal bij uitstek. Vrijdag heb ik de 3-delige Score-live-cd gekocht (mét het Octavarium Orkest!)

Antimatter

Voor de liefhebber van pure melancholie en poezie; dit is het project van Duncan (ooit bassist van Anathema) het heeft niets van doen met metal, hooguit wat donkere tintjes en verder is het experimentele akoustische muziek + soundschapes, dark ambient en wat pianomuziek.

Múm

Weirde IJslandse muziek á la Sigur Rós (ookal van die vreemde IJslandse muziek) het hangt tussen electronica en post-rock in, vage geluiden en ijle stemmetjes. Heerlijke relax muziek dus.

Clan of Xymox

Neerlands darkwave trots, ook gewoon lekkere muziek smile.gif

Anathema

Ooit begonnen als doomdeath metal is het via doom, gothic metal verworden tot donkere rock met een doomtintje, fantastische teksten, vaak mooie opbouw van nummers, snelheid en geluiden + een mooie donkere edoch melancholische stem. Persoonlijke tips zijn de albums Alternative 4 en Judgement, en de nummers Fragile Dreams en Shroud of False (van Alternative 4), Deep, Judgement en Pitless van Judgement (eigenlijk is er zoveel mooi). Voor Fragile Dreams met een hele aparte snelheidsverhoging in het midden van het nummer smile.gif

Blank & Jones

Lekkere trance, vooral de remix van Armin van Buuren is goed te pruimen; aanrader voor electronicaminnend-credible.

SoilworkNet zo, of nog vetter als In Flames, erg melodieuze death metal met bijna rapachtige grunts (zoals Anders Friden dat bij In Flames doet). Immortal Souls is hierbij vergeleken kinderspel (met hun stemvervormers ipv écht grunts.. mondhouden.gif).

Opeth

Progressive death metal mét Mikael Akerfeldt die zowel gruwelijk kan grunten als fantastisch clean kan zingen en dit perfect combineerd. Het ene moment zingt hij normaal om zijn stem te laten zakken en over te gaan in een magnifieke grunt, eigenlijk ken ik geen betere grunter.. (Morten Veland van Sirenia en Dan Swanö komen wel in de buurt).

Raison d'être

Dark ambient met een militaire touche, voor de industrialliefhebbers misschien nog te pruimen maar voor de rest van credible vermoedelijk gewoon herrie 'een mix tussen nazimuziek, ponsmachines, ambientsoundcapes en knorrende drones).

mewithoutYou

Erg mooi, vooral qua teksten, de stem vind ik ietsje minder. Het heeft een erg hoog emosnottergehalte, maar... bij deze band mag het smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lividity - Zeer snelle brutal death metal, de ontdekker van de maand, vaker luisteren!

Devourment - brute slam death, babykiller in alle drie de versies vaak geluisterd puh2.gif

Unmerciful - brutal death metal met ex-leden van Cannibal Corpse enzo, snel blasten enzo

Brutus - Nderlandse überlompe death metal, 2 weken gelden heeft de drummer Ploegbaas van deze band zelfmoord gepleegd, daarom nog maar eens geluisterd naar deze band

324 - Japanse grind

The Berzerker - De gemaskerde australische mannen die extreme undiustrial death/grind maken

Slipknot - Pure nostalgie, ooit mee begonnen om metal te luisteren, gaaf om die cd Iowa weer eens terug te horen na een aantal jaar...

Nile - de goden van de death metal, snel bruut en episch

Jungle Rot - anti climax lompe mid paced death metal

Shikari - ach ja, nog een paar keer geluisterd een of andere punk soort...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jars of Clay (31)

Mooie muziek met prachtige teksten yes.gif

Suzanne Vega (19)

Mooie muziek, die vrouw heeft een mooie stem, en het luistert gewoon fijn smile.gif

Damien Jurado (9)

Ik ga binnenkort naar een concert van hem, lieve liedjes, mooie stem big-smile.gif

Richard Bona (8 )

Afrikaanse muziek heerscht puh2.gif

Andy Narell (6)

Wel leuke muziek geloof ik, mijn broer heeft dat vooral geluisterd

Apocalyptica (5)

Ach jah, daar heb je de Raido-beinvloeding widegrin.gif

Over the Rhine (4)

Ik wist niet dat ik dat nog had geluisterd deze week, iig geweldige teksten, christelijk, prachtige muziek, die stem is ook zooooo meaui yes.gif

Daniel Lohues & the Louisiana BluesClub (2)

Ach dat spreekt voor zich toch engel.gif De teksten zijn geniaal

Stiekumste Verdriet

'T is met gien penne

Te beschrieben

Zölfs op mien laptop lukt 't nie

Ik kan nie veul over zeggen

Over mien stiekumste verdriet

Ja allenig dat 't zeer döt

Zoas tabasco in joen oog

Ik heb 't hiel diep waorns wegstopt

Mar 't komp zo nou en dan omhoog

'k Zal der nooit over begunnen

Zölfs al trek ik 't eben niet

Ik kan nie veul over zeggen

Over mien stiekumste verdriet

Bløf (1)

Om de songtekst smile.gif

africa (1)

Dit is gewoon een liedje van Richard Bona geloof ik knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

1. HIM (Alternative)

2. No Use for a Name (Punkrock)

3. Dishwalla (Rock)

4. Bowling for Soup (Punkrock)

5. Audioslave (Rock)

6. Bush (Rock)

7. Me First and the Gimme Gimmes (Punkrock covers)

8. John Mayer (Superrrrrrrrrrr goede muziek)

8. South of Heaven (Japanse VGM Doujin)

10. Deftones (Nu)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid