Spring naar bijdragen

Het grote (bas-)gitaar topic


Aanbevolen berichten

Ik zit er trouwens over te denken om (zodra ik het geld kan missen knipoog_dicht.gif) deze versterker te kopen. Heeft iemand misschien ervaring hiermee, of een vergelijkbare versterker van Marshall? Volgens mij is dat wel een goed merk toch? En voor deze prijs (rond de 170 euro) krijg je ook behoorlijk wat.

Maarja, het klinkt op het moment een beetje te goed om waar te zijn, en in de praktijk vallen die dingen toch ook vaak tegen, dus ik dacht misschien dat iemand me iets meer kon vertellen knipoog_dicht.gif

EDIT: ter info, op het moment speel ik op 1 of ander starterssetje, met 5 watt versterker die een geluid produceert waar ik echt niks van kan maken puh2.gif De gitaar is op zich ook niet echt super, maar ik denk dat ik met een nieuwe versterker toch al een stapje in de goeie richting neem knipoog_dicht.gif Zodra ik serieus verder wil met gitaarspelen kan ik altijd wel wat anders kopen denk ik...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 164
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Mark, tip mijnerzijds:

Doe dan de goede volgorde en bepaal eerst of je verder wil, vervolgens hoe (welke stijl gitarist ben je bijv)

en ga dan sparen voor een serieuze versterker.

Als deze 170,- is, dan zou ik 'm lekker in de winkel laten staan. Het is leuk voor op je slaapkamer, maar zou je ooit de buhne opwillen zul je toch echt iets anders moeten hebben.

Daarbij komt dat je ook moet bepalen welke stijl je wilt gaan spelen. Marshall is op zich altijd wel een goede keus, maar voor een gitarist is "zijn eigen sound" wel heel belangrijk. Dus dat moet je ook nog zien uit te figulieren.

Ik zou ff doorsparen nog, tot die tijd vreselijk goed leren spelen met je huidige starters set. En voor het dubbele van die 170,- ben je al een eind verder in versterker land. Zeker ook als je bijv. een goede 2e hands kunt vinden.

succes

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Kan je niet bij je huidige leraar lessen krijgen voor elektrisch?

Lijkt me toch vreemd als dat niet mogelijk is.

Als je 3 jaar speelt lijkt het me toch wel dat je redelijk om zou moeten kunnen gaan met een elektrisch beestje!

Heb je dr misschien ook al eens aan gedacht om les te nemen van een conservatorium-student. Die zijn ook wel goed en willen over het algemeen graag lessen geven, laat je in ieder geval niet beperken door het aanbod van de muziekschool.

En spelen spelen spelen werkt nog steeds het beste om te leren!

suc6!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik zit nu bij iemand die afgestudeerd is aan het conservatorium. Daar speel ik voornamelijk klasiek. Maar ik wil me vooral gaan richten op het zelf nummers schrijven, enwel richting metal. Dat is nogal een overstap, en daarom wil ik elec. gitaar les
knipoog_dicht.gif

hmmmm.....dan zou ik me lekker gaan oefenen met vingeroefeningen, snelheid en zorgen dat je de meest ingewikkelde klassieke etudes strak kan spelen. Daar heb je nog wat aan, als je de metalkant op wilt.

Muziekles wordt meestal afgestemd op het niveau, capaciteiten en de interesses van de leerling. Kan je niet gewoon aan je leraar vragen of je andere stukken mag oefenen die beter bij jouw interesses liggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tsja, voorlopig blijf ik ook nog wel ac. gitaarles volgen, maar het is sowieso handig (lijkt mij) omdat je dan ook nieuwe dingen enzo leer. Ik heb op dit moment niet echt het idee dat ik veel meer leer, this alleen maar een stuk verdieping, niet dat dat verkeerd is, maar ik kom er zelf inmiddels ook wel uit, vandaar...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik speel sinds juni vorig jaar gitaar zo'n beetje, heb alles wat ik weet mezelf geleerd. Ook nog eens een halve online beginnerscursus gevolgd, maar ik wist het meeste al wat daar geleerd werd dus heb ik het halverwege opgegevenwidegrin.gif

Ik speel nu op de een of andere tweedehands akoestische gitaar. Overgenomen van een collega van mij voor 20€, hij had hem destijds voor 100 gulden gekocht dus dat vond ik best een goeie deal, en hij klinkt primasmile.gif

Nu na acht maanden zelf alles opzoeken enzo loop ik nu wel een beetje tegen de grenzen aan van wat ik mezelf kan leren, maar ik ga nu gewoon maar akkoordengitaarspel opp een hoger niveau proberen te krijgen én ik doe een poging noten te leren lezenwidegrin.gif Nog tips daarvoor misschien?

Link naar bericht
Deel via andere websites

euhm.. ja dat had ik al wel door, maar misschien zijn er ezelsbruggetjes voor ofzo? (ik dacht dat er eentje was met een belg ofzo, maar die weet ik dus niet meerbloos.gif) Want ik kan dus wel die noten uittellen, maar dan moet ik de hele tijd gaan tellen en dan kan ik elke minuut misschien wel één noot spelen, en daar heb ik het geduld niet voorwidegrin.gif (zou jij moeten weten jipkeknipoog_dicht.gifpuh2.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 years later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid